(A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

(A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-14, 17:30

Witam, ostatnimi czasy borykam się z problemem 2.5tdi a chodzi o to że nie przyśpiesza już tak jak kiedyś, ponad rok temu kupiłem ten samochód i odrazu zostały zregenerowane wtryskiwacze bo już się kończyły i a6 zostawiała za sobą chmurkę dymu, po zregenerowaniu brak jakiegokolwiek dymu tylko przy odpaleniu, wtryski regenerowałem w serwisie boscha. Po zregenerowaniu wszystko było okey, samochód dobrze przyśpieszał jak na swoją moc i wagę lecz po zimie zauważyłem spadek osiągów, czuć że ma mniej mocy i to nie tylko moja ocena, sprawdzałem już wszystko co mogłem i nic :-? dodam że samochód od czasu kupienia ma tendencje do bardzo lekkiego narywania. Robiłem logi grupy 3 i 11 i wg mnie wszystko wygląda dobrze. Samochód czasem dostaje zamuła i przy wciśniętym gazie do końca potrafi hamować silnikiem i za chwilę wraca wszystko do normy. Dźwignia od turbo chodzi lekko i w pełnym zakresie, obstawiam że egr potrafi się przyciąć lecz niedługo zostanie wywalony. Teraz mam może dziwne pytanie ale do rzeczy, przez ostatanie 3 - 4 miesiące sprawdzałem korekty wtryskiwaczy i u mnie to akurat loteria, w jednym miesiącu były 1.2 - 0.03 - 1.18 - 1.18 - 1.3 kolejnego 1.6 - -0.1 - 1.5 - 1.5 - 1.5 a jeszcze innego 2 - 0.3 - 2.1 - 2.1 - 2.25 od czego to może być? te korekty potrafią zmieniać się po tygodniu, w jeden tydzień mam korekty bliskie 2 a następnego 1.3 - 1.4 i tak w kółko aż przestałem patrzeć bo tylko denerwujące to się zrobiło. Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to możliwe? Może jest to związane z jakością paliwa. Chciałbym aby moja a6 wróciła do pełnej sprawności i mam nadzieję że moglibyście mi w tym pomóc. Miałem już zamawiać drugi sterownik vp44 ale chciałem najpierw uzyskać waszej opinii na ten temat.
LOGI:
Grupa 03 - http://vaglogi.pl/log-003_ox69N6.html
Grupa 11 - http://vaglogi.pl/log-011_70Omq.html
Jeżeli będą potrzebne jakieś jeszcze to dorobię
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez kowal51 » 2020-07-15, 21:27

AcTROS301 napisał(a):obstawiam że egr potrafi się przyciąć lecz niedługo zostanie wywalony.

A na jakiej podstawie obstawiasz ? Gdyby przycinała się turbina/zmienna geometria to też ją wyrżniesz ?
AcTROS301 napisał(a):Miałem już zamawiać drugi sterownik vp44

Ponieważ... ????
AcTROS301 napisał(a):Jeżeli będą potrzebne jakieś jeszcze to dorobię

Proponuję poczytać :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html i "dorobić" wg podanej instrukcji.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez kowal51 » 2020-07-15, 21:46

AcTROS301 napisał(a):dodam że samochód od czasu kupienia ma tendencje do bardzo lekkiego narywania

Dodatkowo informacyjnie warto "zagłębić się" w ten temat :arrow: logi-2-5-tdi-t1091.html?start=15
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-16, 16:57

Poczytałem sobie to co podesłałeś i fakt, wymiana sterownika vp44 była by bez sensu, o logach też poczytałem i w wolnej chwili zrobię wszystkie opisane w wątku który podesłałeś. EGR u mnie był już od dawna planowany do wycięcia z trzech powodów - 1. raz wyskoczył mi błąd związany z egr więc go wyczyściłem i włożyłem spowrotem, 2. czasem autko łapie laga i nie jest to wina turbo gdyż sztanga turbo chodzi lekko i w całym zakresie bez żadnych przycięć, 3. nie będę musiał czyścić kolektorów jak i rury z nagaru i co ważne nie będzie się ta ,,rura dolotowa'' (nie wiem jak to nazwać fachowo) nagrzewała tak mocno, z egr grzeje się niemiłosiernie aż idzie się lekko sparzyć i ogrzewa powietrze które wpada do silnika (wraz z gorącymi spalinami) a wiemy czym zimniejsze powietrze tym gęstsze i więcej go wpada do komory spalania. Dodatkowo mam jeszcze coś takiego, gdy jest ciepło (16 - 23stopnie) to przy pierwszym odpaleniu dłużej zakręci silnikiem by odpalić, jak jest cieplej lub zimniej to jest okey, zauważyłem to w takim przedziale temperatury. Może być to związane z jakimś czujnikiem który zaczyna padać czy to normalne jest w tych silnikach?
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez kowal51 » 2020-07-17, 15:12

AcTROS301 napisał(a):EGR u mnie był już od dawna planowany do wycięcia z trzech powodów - 1. raz wyskoczył mi błąd związany z egr więc go wyczyściłem i włożyłem spowrotem, 2. czasem autko łapie laga i nie jest to wina turbo gdyż sztanga turbo chodzi lekko i w całym zakresie bez żadnych przycięć, 3. nie będę musiał czyścić kolektorów jak i rury z nagaru i co ważne nie będzie się ta ,,rura dolotowa'' (nie wiem jak to nazwać fachowo)

AcTROS301, zrobisz jak uważasz. Na forum często wspomina się o tym, że dodatkową funkcją EGR-a jest stabilizacja ciśnienia doładowania. W Przypadku BDH masz normę emisji spalin Euro4 więc oprócz EGR-a jest trochę więcej "rurek" do ewentualnego sprawdzenia/ przeczyszczenia i posiadasz chłodnicę spalin. Jak możesz zaloguj jeszcze przed "wyrżnięciem" EGR-a
AcTROS301 napisał(a):rura dolotowa'' (nie wiem jak to nazwać fachowo) nagrzewała tak mocno, z egr grzeje się niemiłosiernie aż idzie się lekko sparzyć i ogrzewa powietrze które wpada do silnika (wraz z gorącymi spalinami) a wiemy czym zimniejsze powietrze tym gęstsze i więcej go wpada do komory spalania

<mysli> Hmm.. Przynajmniej na jednym z logów 003 "widać" że w dolocie mocno dmucha i podejrzewam, że w tym czasie ciśnienie doładowania ( w 011) przez dłuższy czas też jest znacznie wyższe więc niby "ogień" to i wzrost temperatury..
AcTROS301 napisał(a): 2. czasem autko łapie laga i nie jest to wina turbo gdyż sztanga turbo chodzi lekko i w całym zakresie bez żadnych przycięć,

Czy zapisuje się jakiś błąd ?
O turbo można powiedzieć, że trochę późno wstaje, jest niestabilne.
AcTROS301 napisał(a):czy to normalne jest w tych silnikach?

Nie.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-17, 17:05

Egr już został wyłączony i o dziwo jedzie jakby lepiej, na 6 biegu pod górką normalnie przyśpiesza a wcześniej puki dotarło że gaz wciśnięty to trochę mijało czasu i to ledwo przyspieszała a teraz no troszkę lepiej, wiem że jest chłodnica egru i wszystko tam było czyszczone w zeszłym roku, cała rura z kolektorami i ta chłodnica egr wraz z egrem, to fakt turbo trochę późno wstaje ale zrobię jeszcze raz te logi bo wtedy był duży ruch na drodze i ciężko było znaleźć miejsce na przetestowanie :/ może wstaje późno bo pompa ucina dawkę? Jutro spróbuję zrobić wszystkie logi i wrzucę do wglądu. Błędów żadnych nie ma i dawno już nic nie wyskakiwało.
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-18, 12:18

Mam już zrobione logi:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_OIbno.html - pierwszy log wyszedł do d** poniżej jest drugi już ok
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_83m2F6.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_wL3H1B.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_OF2sH.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_RDXGoT.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_ymkf48.html

i statyczne:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_01Tr0.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_thuZ19.html

w grupie 11 widać że turbo dalej jest nie stabilne, spróbuję wyczyścić zawór n75 lub kupie nowy i wtedy zrobię logi jeszcze raz i pytanie co może być przyczyną tak nierównego ciśnienia?
Od wczoraj po usunięciu egr samochód jakby chodzi lepiej i co dziwne lepiej odpaliła dzisiaj a było 20stopni i zawsze było trzeba troszkę dłużej kręcić a dzisiaj na dotyk odpaliła, zobaczę przez tydzień ten jak będzie odpalała
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez kowal51 » 2020-07-18, 22:41

AcTROS301,

Lechu napisał(a):• Silniki V6 2,5 TDI na pompach wtryskowych (Np. AKE)

- w Blokach pomiarowych (statyczne):
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018

- w Nastawach podstawowych (Basic Settings):
000, 003 , 004 , 011

Nie wiem z jakiego powodu wybrałeś sobie jedynie 000 i 001.
AcTROS301 napisał(a): spróbuję wyczyścić zawór n75

Ok.
AcTROS301 napisał(a):pytanie co może być przyczyną tak nierównego ciśnienia?

Może być też zmienna geometria
Ps.
Zaloguj sobie 004 BS i sprawdź pokazywaną wartość na LATE ( dla BDH/BDG podobno najbardziej optymalną wartością są okolice "0" /lub pomiędzy 0 a -1*/ 1 ATDC)
Profilaktycznie :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-19, 08:11

Zaworek przepryskałem i wyleciało z niego coś czarnego, trochę wyglądało jak olej, może też i geometria się przycięła bo jeździem ostatnio do 2.5tys obrotów, kąt wtrysku ustawiałem sam na 1.4 - 1.6 atdc w late i tak zostawiłem, sugerowałem się opisem z forum co podałeś link, ciężko jest ustawić kąt na tej pompie ale da się to zrobić
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian

Re: (A6 c5 2.5tdi 180km) spadek mocy

Postprzez AcTROS301 » 2020-07-25, 15:00

Witam, trochę mnie nie było ale zrobiłem logi 004BS http://vaglogi.pl/log-004_ZYS4n.html
AcTROS301
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2020-05-25, 19:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Damian


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości