A6 C5 2.7T/4.2

A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez fyftee » 2017-05-07, 13:53

Witam,

Planuję zakup audi a6 c5 lub c5 allroad w dużej benzynie 2.7T (250km) lub 4.2. Na aucie nie zamierzam oszczędzać i na sam zakup mam budżet ~25k. Oczywiście dodatkowy budżet jest przewidziany na "pakiet startowy". Chciałbym zapytać się o porady zakupowe i może ktoś zna jakieś auto dobre auto spełniające te kryteria na sprzedaż. Chciałbym znaleźć uczciwy egzemplarz i nie szukać po taniości.

Oglądałem to auto (nie spodziewałem się wiele, ale miałem blisko to podjechałem). https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-4 ... dbba3d1b5b

Auto oczywiście z Niemiec w komisie... Dużym plusem jest na prawdę dobrze utrzymane z zewnątrz jak i wewnątrz. Na minus chyba nie działający do końca panel nawigacji, nie działające kreski na wyświetlaczu na desce, oraz dość wyraźna naprawa lewego przodu auta (choć na pierwszy rzut oka wygląda to dośc dobrze, nowe części, spasowane dobrze, ale dzwon to dzwon). I tu moja pytanie, czy warto dalej sprawdzać ten temat czy odpuścić z góry?

Oferta nad którą się poważniej zastanawiam to: http://allegro.pl/audi-allroad-2-7-bitu ... 28523.html

Zdjęć trochę mało, ale jeżeli opis jest prawdziwy i jest to rzeczywiście prywatne, bezwypadkowe auto od 7 lat i są faktury za naprawy to można się zastanowić?
Fotele trochę wytarte i jakiś "cudowny" zestaw audio w bagażniku.

Jakieś spostrzeżenia? Opinie? Porady?
fyftee
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-05-07, 13:26
Model: BMW 320
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Jakub

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez HQ-Automotive » 2017-05-09, 11:30

Obejrzałbym auto nr 2 o ile nie są Ci straszne przyszłe koszty napraw plus pakietu startowego. Ten silnik nie należy do bezawaryjnych, daje całkiem fajne odczucia i komfort podczas jazdy, ale nic poza tym. Koniecznie sprawdź stan turbin i rozrządu, weryfikacje mechaniczna jest niezbędna aby uniknąć miny.
HQ-Automotive
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-09-06, 14:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Adam

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez elwarka1 » 2017-05-09, 19:10

HQ-Automotive napisał(a):Ten silnik nie należy do bezawaryjnych, daje całkiem fajne odczucia i komfort podczas jazdy, ale nic poza tym

A co byś chciał żeby ten silnik jeszcze dawał poza dobra dynamiką i komfortem ?
Ja w swoim nie robiłem nic przez ostatnie 3 lata poza uszczelkami pokryw, świec i rozrządu. Ale ja swojego olka kupiłem z niskim, prawdziwym przebiegiem.
Silnik 4.2 też nie należy do tanich w utrzymaniu i nie jest bezawaryjny. Myślę, że autor tematu skoro pyta o 2 topowe motory w C5 to zdaje sobie sprawę, że tanio nie będzie. Acha uważaj na motor 4.2 w Allroad C5. To zupełnie inny silnik, niż 4.2 w "zwykłym" C5. Jest tam rozrząd oparty na 4 łańcuchach i napinaczach, znajduje się od strony skrzyni, kiepsko z jego trwałością a wymiana kosztuje sporo.
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez HQ-Automotive » 2017-05-23, 11:30

Czasem właśnie niewiedzę kupującego jest najgorsza,dlatego chciałem uświadomić, że ten silnik będzie wymagał pewnych napraw które są kosztowne bo nikt mi nie wmówi, że w aucie mających naście lat i 300-400k przebiegu nic się nie dzieje, to totalna bzdura. Sama wymiana rozrządu już robi swoje w tym silniku, plus trzeba zdemontować do tego turbiny,che tylko aby autor był tego świadomy, jeżeli jest to jak najbardziej możesz śmiało szukać 2.7 tylko zadbanego aby nie wpaść na minę co często ma miejsce.
HQ-Automotive
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-09-06, 14:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Adam

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-05-24, 09:38

HQ-Automotive napisał(a):Sama wymiana rozrządu już robi swoje w tym silniku, plus trzeba zdemontować do tego turbiny....


<mysli2>

Toż przecież rozrząd jest na południu a turbiny na północy ;-) .

Wymiana turbin ( bo być może o to Ci chodziło ) faktycznie jest problem w tym silniku ale da się to zrobić bez wyciągania silnika .
Do zdjęcia półosie , ich osłony , wydech , kołyska i kupe innych "pierdół" ;-) .



Wysłane z mojego...... .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez elwarka1 » 2017-05-24, 20:46

HQ-Automotive napisał(a):Sama wymiana rozrządu już robi swoje w tym silniku, plus trzeba zdemontować do tego turbiny

Że niby do wymiany rozrządu trzeba wymontować turbiny. Mam nadzieję, że się coś pomyliło, albo ja coś źle rozumiem. Chyba że nie masz bladego pojęcia o tym silniku. Bez obrazy. A co do trwałości turbin w 2.7T to bywa różnie. Jest u mnie w rodzinie A6 2.7T z przebiegiem 430 tysi na ori turbinach nie ruszanych od nowości.
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

Re: A6 C5 2.7T/4.2

Postprzez HQ-Automotive » 2017-05-30, 11:28

Oczywiście to przejęzyczenie, chodziło mi o wymianę turbin, która też bywa problematyczna jeżeli nie masz ogarniętego mechanika i serwisu, ale to dotyczy każdej usterki w wielu autach. Jest powiedzenie-jak dbasz tak masz i nie twierdzę iż turbo szybko pada, po prostu często spotykamy się z chorymi i zaniżanymi przebiegami które są znacznie wyższe niż 400k i trzeba zdawać sobie z tego sprawę aby potem nie być zaskoczonym generalnym remontem, to miałem na myśli.
HQ-Automotive
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-09-06, 14:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Adam


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości