[Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

[Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez M_a_N_i_e_K » 2015-12-11, 09:45

Witam.
Niestety ostatnio dopadła mnie bolączka z moją skrzynią w A6 C5 2.7BiTurbo 250KM 5HP19 EYK.
Mianowicie problem pojawił się z biegiem wstecznym, na zimnym w miarę przyzwoicie cofa ale delikatnie szarpie. Na ciepłym jedzie do tyłu, ale już po dodaniu gazu obroty idą w górę a jedzie tak samo (zdarza się że jedzie szybciej po dodaniu gazu ale rzadko). Jeśli chodzi o jazdę do przodu niema problemów, jedzie OK.
Brak jakiegokolwiek błędu w skrzyni biegów.

Byłem już u 2ch majstrów:
1y powiedział że to koszyk i cała wymiana wyjdzie 3-4tys. zł
2gi powiedział że możliwy koszyk, on by jeszcze wymienił konwerter, więc wszystko w granicy 5tys. zł

Żaden z nich nawet nie chciał sprawdzić czy w ogóle jest olej w skrzyni... bo i takie wersje słyszałem że mogą stwarzać problem.
Mam kompa, ale nie wiem czy podołam sam to zrobić za pomocą drugiej osoby. Po resztą nie wiem które śruby musiałbym luzować i ew jak dolewać :| :|

Co byście mi radzili teraz zrobić ??
Może ktoś z Was ma kogoś wartego polecenia w miarę blisko Warszawy- Grodzisk Maz. i okolice??
Nawet przez myśl przeszło mi przejście na 6biegowego manuala, ale to chyba ostateczność...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2014-11-08, 22:24
Lokalizacja: Grodzisk Maz. - Wawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Mariusz

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez bendzji » 2015-12-11, 10:06

Procedura kontroli oleju nie jest jakoś specjalnie trudna , miałem kiedyś tipa 5hp19 w B5 - jak masz kanał , odpalasz auto , kontrolujesz az az olej wg vaga bedzie mial 30C , odkręcasz ten wielki korek na imbusa ( chyba 17 ) , olej powinien kapać kropelkami , jak nie to dolewasz az bedzie cieknąć , można wajchą poprzełączać PRND , czekasz do 35 C jak nadmiar zleci i zakrecasz korek.

Pisane z pamięci , ale w sieci jest dużo opisów dokładnych.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez Piotruś » 2015-12-11, 10:23

Zakładając prawidłowy poziom oleju (warunek niezbywalny), statystycznie pierwszy mechanik ma rację (kosz).
Znam gościa, który najprawdopodobniej z taką samą usterką przejeździł dobre 100 tyś.km. (w tym planowa wymiana oleju), po czym sprzedał auto na Ukrainę ;-) .

Moim zdaniem powinieneś uzyskać 100% diagnozę (pewno w specjalistycznej firmie od automatów), a dopiero potem decydować o dalszych krokach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez M_a_N_i_e_K » 2015-12-11, 19:06

Byłem na sprawdzeniu oleju, niestety wyszło że nie jest winowajcą bo stan jest OK.
Więc czeka mnie droższa robota, tylko muszę znaleźć kogoś konkretnego.
Avatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2014-11-08, 22:24
Lokalizacja: Grodzisk Maz. - Wawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Mariusz

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez tx-didi » 2015-12-12, 02:45

jezeli zdecydujesz sie naprawiac, to pogadaj z specami od skrzyc, poniewaz (niestety) pekajacy kosz wstecznego to nie jedyny mankament 5hp19 - pewnie nie chcialbys robic jej ponownie z powodu np zatartej panewki na pompie oleju ?
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez bendzji » 2015-12-12, 08:17

Ale zatarta panewka to z reguly przyczyna konwertera , ale tx-didi ma rację ale z tego co mu wyceniali to wygląda to na kompletny przegląd.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez tx-didi » 2015-12-12, 10:20

ten drugi 'majster' wyliczyl komplet (okolo 5 tys).
Natomiast panewka sie zaciera 'z wiekiem' z tego co sie orientuje, i wczesniej czy pozniej kazde 5hp19 wylozy sie z tego powodu. Zapewne uszkodzony konwerter przyspieszy degradacje panewki.
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez M_a_N_i_e_K » 2015-12-17, 12:22

Sprawa rozwiązana.
Dostałem kontakt do gościa zajmującego się tylko skrzyniami, nie spróbuje i do niego pojechać stwierdziłem.
Przedwczoraj odwiedziłem warsztat, przejechał się i do przodu i do tyłu w różnych warunkach. Na 98% obstawiał koszyk, ale mówi że chętnie od razu zerknie czy to on. Wróciliśmy na warsztat w celu zdjęcia miski i filtru, nie znaleźliśmy żadnych opiłków metalu w filtrze czy misce olejowej. Jedynie co zostało znalezione to zabezpieczenie tłoczka od wstecznego.
Tłoczek,zabezpieczenie,filtr,uszczelka oraz nowy olej z ASO oryginał zalany do skrzyni :) Wszystko działa jak należy, aby jeszcze posłużyła :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2014-11-08, 22:24
Lokalizacja: Grodzisk Maz. - Wawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Mariusz

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez Piotruś » 2015-12-17, 13:36

Naprawdę SUPER SUPER SUPER wiadomość. Ale to trzeba się w czepku urodzić ... :] :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez mwx » 2015-12-18, 09:39

M_a_N_i_e_K napisał(a):Tłoczek,zabezpieczenie,filtr,uszczelka oraz nowy olej z ASO


Jeszcze lotka do zestawu powinieneś dokupić <lol>
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez bumilka » 2015-12-22, 22:33

Super to mieć takiego mechanika, inny skasowałby piątkę a człowiek jeździłby uśmiechnięty, że wszystko hula.
bumilka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2015-05-30, 21:23
Lokalizacja: Szczecin
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciek

Re: [Tiptronic] A6 C5 5HP19 EYK

Postprzez bartlomiejoleka6 » 2023-07-29, 18:19

Hej. A możesz dać mi namiar na tego mechanika.
bartlomiejoleka6
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2015-08-15, 07:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: bartlomiej


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości