A6 C5 ACK Drżenie silnika na wolnych obrotach, zimny ciężko

A6 C5 ACK Drżenie silnika na wolnych obrotach, zimny ciężko

Postprzez rbedkowski » 2020-09-21, 07:41

Przeszukałem już wszystko i nie mogę znaleźć przyczyny mojego problemu.

Odpalanie na zimnym silniku (np. po nocy):
Silnik za pierwszym razem nie odpala, za drugim odpala i gaśnie, za trzecim odpala i przez jakiś czas pływają obroty z tendencją do gaśnięcia.
Po dodaniu odrobinę gazu, obroty już nie szaleją jak po odpaleniu, ale falują i jest wyczuwalna nierówna praca silnika.

Odpalanie na ciepłym silniku:
Odpala od strzału. na biegu jałowym falują obroty (tak samo jak na zimnym) i też jest wyczuwalna nierówna praca silnika.
Różnica na ciepłym i na zimnym jest taka, że odpala za pierwszym razem i nie ma tego skoku na obroty rzędu 1200 (ale to normalne)

Podczas normalnej jazdy nie wyczuwa się , przynajmniej znaczącego spadku mocy i auto jedzie normalnie. Jest zauważalne zwiększone spalanie, ale nie drastycznie. Może poza jednym. Jak silnik jest jeszcze nie dogrzany, to po wrzuceniu drugiego biegu i dodaniu gazu "dusi go".

Zachowanie auta jest identyczne na LPG i benzynie .
LPG wykluczam, po zakręceniu zaworu butli, nic się nie zmienia.

Po sprawdzeniu VAG nie ma żadnych błędów.

To co do tej pory sprawdziłem i zrobiłem:
1. Przepływomierz - Wymieniłem ponieważ stary dawał bardzo duże rozbieżności (odczyt VAG). Na nowym jest OK. Natomiast odłączenie wtyczki od przepływomierza nie zmienia pracy silnika na biegu jałowym. Wyskakuje wyłącznie błąd przepływomierza w VAG.
2. Świece i przewody wymienione na nowe. Świece Boscha, przewody z NGK.
3. Filtry wymienione
4. Miałem syczenie z przewodów podciśnieniowych przy zaworze zwrotnym (uszczelniłem i nie ma już syczenia)
5. Czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje poprawne wartości (VAG) - na wszelki wypadek wymieniony.
6. Czujnik temperatury cieczy wymieniony
7. Cewka wymieniona
8. Czujnik temp. powietrza wlotowego wymieniony
9. Odma wymieniona
10. Ezektor wyczyszczony i sprawdzony
11. Przepustnica wyczyszczona

Jest wiele opisów takiego zachowania auta, ale nie ma rozwiązania tego problemu.

Jak dla mnie wygląda to tak jakby miał kłopot ze spalaniem na jednym z cylindrów.

Czy jest ktoś w stanie pomóc mi z tym problemem ?
rbedkowski
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2020-09-21, 07:15
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Rafał

Re: A6 C5 ACK Drżenie silnika na wolnych obrotach, zimny cię

Postprzez MARCIN1969 » 2020-11-14, 18:21

witam mam ten sam problem i nie wiem co moze byc przyczyna moze ty rozwiazales ten problem
MARCIN1969
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-02-27, 19:04
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: marcin


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości