A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-11-28, 19:55

Jak w temacie, a dokładniej jak dostać się do kostki, wtyczki żeby sprawdzić czy nie jest zaśniedziała. Dmuchawa nie pracuje poprawnie po prawdopodobnym zalaniu przez filtr kabinowy - niedopchnięte podszybie.
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez Andi » 2014-11-28, 20:02

piotrektalic, demontujesz schowek od strony pasazera i wszystko masz wnet na "wierzchu"
koncowka filmu https://www.youtube.com/watch?v=IRFVpiyPH88 <okok>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-11-28, 21:09

Uwielbiam to forum :) A może co jest przyczyną braku mocy nawiewu?
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez M_a_N_i_e_K » 2014-11-29, 06:48

Do puki nie wyjmiesz to nie sprawdzisz, ale robota wyjęcia jest bardzo prosta.
Pierwsze co to wiązka, i na pewno gdzieś bezpiecznik.
Ja bym na pewno wyjął i zaczął od podpięcia na krótko sprawdzając czy w ogóle działa.
Avatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2014-11-08, 22:24
Lokalizacja: Grodzisk Maz. - Wawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Mariusz

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez jmm » 2014-11-29, 15:21

Obstawiam, ze dostal wody. Albo czeka Cie rozbiórka albo wlozenie używki. Tez miałem nieszczelne podszybie i tak zalatwilem swój

tap
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-11-29, 16:21

Wtyczka ok. Rozbiórka ok. A co z rezystorem dmuchawy?
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez lol72 » 2014-11-29, 20:24

Jest w obudowie nawiewu posuwając się w stronę nagrzewnicy od silnika, namierzysz po kablu.
piotrektalic napisał(a):A co z rezystorem dmuchawy?

A co z Nim? :->
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia...

298kM 600Nm NEW!
Avatar użytkownika
lol72
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 348
Dołączył(a): 2013-11-02, 19:58
Lokalizacja: śląsk
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2007

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez jmm » 2014-11-29, 21:22

Jak by rezystor padl to raczej dmuchaloby na maksa. A nie bylo calkiem martwe

tap
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-11-30, 16:39

Dmuchawa nie jest całkiem martwa. Kiedy zajrzę na zapalonym aucie pod filtr kabinowy widzę, że się kręci. Ustawiona na max niestety wiem, że to nie jest max :) Czyli to nie rezystor?
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez lol72 » 2014-11-30, 17:15

Chyba czas przestać gdybać i wyjąć silnik dmuchawy.
Podając mu 12V na styki powinien "zapierdal*ać az miło" uwaga trzymać mocno i uważać na łopatki wirnika!
Jak stwierdzisz właściwy objaw (kręci się szybko i rwie do pracy) pomożemy szukać dalej.

Objaw powolnego kręcenia może powodować np. niewłaściwe napięcie sterownia (panel sterujący), uszkodzony rezystor dmuchawy, uszkodzone uzwojenia lub komutator (przykrótkie szczotki) wirnika i ... zacznij wykluczać :->
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia...

298kM 600Nm NEW!
Avatar użytkownika
lol72
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 348
Dołączył(a): 2013-11-02, 19:58
Lokalizacja: śląsk
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2007

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez Andi » 2014-11-30, 21:35

piotrektalic napisał(a):Dmuchawa nie jest całkiem martwa. Kiedy zajrzę na zapalonym aucie pod filtr kabinowy widzę, że się kręci. Ustawiona na max niestety wiem, że to nie jest max :) Czyli to nie rezystor?

Jezeli dziala przy ustawieniu na max predkosciach zadanych na klimatroniku , a przy nizszych juz nie - to uszkodzony jest termiczny bezpiecznik stopni oporowych ok 10A i 185 stopni C.Mozna dostac oryginal, lub zastopic dioda ok 5-10A pod warunkiem sprawdzenia/nasmarowania tulejek dmuchawy .
Jezeli/jak pada bezpiecznik to nie bez powodu .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-12-01, 14:26

A więc. Wyjąłem silnik dmuchawy. Podpiąłem go na krótko i śmiga tak, że prawie wypadł z rąk mojej dziewczynie :) Działa. Na 100 procent. Mam wszystko udokumentowane zdjęciami. Zaraz wkleję.

Dmuchawa wyjęta. Sprawdzona. Działa.
Obrazek

Wyjąłem to coś z myślą, że może w środku coś nie tak.
Obrazek Obrazek

Włączyłem tryb serwisowy panelu klimatronika. Wyskoczyło coś takiego.
Obrazek Obrazek
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez Andi » 2014-12-01, 19:37

piotrektalic, tzn . dmuchawa dziala dobrze w calym zakresie ? czy tylko na krotko ?
apropo ,jak juz chcesz bawic sie kodami klimatronika , proponowalbym zapoznac sie z tym tematem <okok>
http://a6forum.pl/ukryte-kody-klimatronika-c4-t80.html
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez piotrektalic » 2014-12-01, 20:28

Tylko na krótko wieje z pełną mocą. Gdy wepnę ją na swoje miejsce działa tak jak działała.
Z tematem się zapoznałem jednak niewiele mi pomógł.
piotrektalic
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-11-27, 18:59
Model: S6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000

Re: A6 C5 Jak dostać się do dmuchawy nawiewu?

Postprzez Andi » 2014-12-01, 20:35

piotrektalic napisał(a):Tylko na krótko wieje z pełną mocą. Gdy wepnę ją na swoje miejsce działa tak jak działała.
Z tematem się zapoznałem jednak niewiele mi pomógł.
Wychodzi na to, ze stopnie oporowe nie dzialaja wlasciwie lub sterowanie poprzez klimatronik .
jedno jak i drugie mozna podmienic celem weryfikacji , stopien oporowy to to ten "jezyk"
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości