A6 C5 problemy z doładowaniem

A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez gladiatorek92 » 2018-06-01, 10:45

Witam.
Pacjent to a6 c5 2.5 tdi afb 150 km 2000r. Mam problem z samochodem, mianowicie stracił moc, bardzo cieżko idzie do przodu. Nie rozpedza się wiecej jak 160 km/h. Zrobiłem logi które wyglądają następująco.

http://vaglogi.pl/log-011_010_F61APb9.html

Proszę o podpowiedź co mam sprawdzić lub co jest z nim nie tak.
z góry dziękuję :)
gladiatorek92
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-06-01, 10:36
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez zibi06 » 2018-06-02, 22:41

gladiatorek92 napisał(a):Zrobiłem logi które wyglądają następująco.

http://vaglogi.pl/log-011_010_F61APb9.html

Jakieś zapisane/odczytane błędy ?

Że tak zapytam.. Czemu/ z jakiego powodu stwierdziłeś, że tylko te logi wystarczą ?
Przynajmniej wydaje mi się, że jest ich trochę za mało. Najlepiej :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
gladiatorek92 napisał(a):Proszę o podpowiedź co mam sprawdzić

Nie wiem jak u Ciebie "wygląda"kwestia szczelności połączeń podciśnień, dolotu, N75, itd., ale spoglądając na log 010 na początek wypiąłbym wtyczkę od przepływomierza (G70) i spróbowałbym się przejechać i porównać. Sterownik silnika powinien przyjąć wartość ok. 550 mg/str ( powinna być widoczna w logu np. 010). W normalnych warunkach jest to wartość zbyt niska, ale lepsza niż te które widać w Twoim logu 010 dymanicznym. Hipotetycznie (zakładając, że szwankuje przepływomierz) coś powinno się poprawić. Gdyby tak, może pomogłoby "bezdotykowe czyszczenie" G70. Jednakże spoglądając na "przebłyski" wartości ciśnienia jakie "pokazuje" turbo można podejrzewać , ze problem może być bardziej rozległy i dotyczyć również/lub turbo.. (Tu przydatny byłby też log 011 BS) . Ale z mojej strony, ze względu na ograniczoną ilość pokazanych logów jest to tylko "gdybańsko"..

gladiatorek92 napisał(a):mianowicie stracił moc, bardzo cieżko idzie do przodu. Nie rozpedza się wiecej jak 160 km/h.

Ten problem zapewne byłby widoczny w logu 008 dynamicznym gdzie prawdopodobnie wartość ograniczenia dymienia jest zbyt niska, przez co np. sterownik tnie dawki paliwa..
gladiatorek92 napisał(a):lub co jest z nim nie tak.

Via net najlepszym rozwiązaniem jest komplet logów (jakie ? => w podanym linku).
Ps. Gdybyś zdecydował się pokazać komplet logów dobrze by było aby każdy był zapisany oddzielnie (nie w grupach po 2-3).
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez gladiatorek92 » 2018-06-03, 11:38

Zrobiłem komplet logów zgodnie z podanym linkiem i tak jak sugerowałeś każdy jest osobno:

BS:
http://vaglogi.pl/log-000_XU0GL.html
http://vaglogi.pl/log-003_nyWTf37.html
http://vaglogi.pl/log-004_bECz0i.html
http://vaglogi.pl/log-011_UokYy.html

Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_hs152x.html
http://vaglogi.pl/log-001_aC3Xu.html
http://vaglogi.pl/log-003_YJK70.html
http://vaglogi.pl/log-004_GblZ63.html
http://vaglogi.pl/log-007_7v8e6Ki.html
http://vaglogi.pl/log-011_4HVTt.html
http://vaglogi.pl/log-013_33qdUo8.html
http://vaglogi.pl/log-014_GvZaw.html
http://vaglogi.pl/log-018_Qid0UM1.html

Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-001_kUblY8.html
http://vaglogi.pl/log-003_l8riUo.html
http://vaglogi.pl/log-004_4qjpb.html
http://vaglogi.pl/log-008_nfx5UM.html
http://vaglogi.pl/log-010_U14P6y.html
http://vaglogi.pl/log-011_oij2BjN.html

Faktycznie zapomniałem napisać o błędach. Jak go kupiłem miałem zapisane 4 blędy:
-01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1 - 38-10-Output won't Swich or Schort to Plus - Intermittent
-00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) - 30-10-Open or Schort to Ground - Intermittent
-00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) - 31-10 - Open or Short to Ground - Inermittent
-00575 - Intake Manifold Pressure - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Po skasowaniu tych błędów żaden do tej pory się nie pojawił. Kasowałem je tydzień temu, a od tego czasu zrobiłem ok. 400 km.

Co do testu z odpięciem przepływomierza to jak najbardziej zrobiłem go dziś i po jego odpięciu jest o niebo lepiej. Tak jak pisałeś w logu 10 jest wartość około 550mg/str. Zrobiłem tak z ciekawości loga 11 dynamicznego bez podpiętej przepływki i ciśnienie dołądowania dalej świruje, więc pewnie problem jest głębszy:
http://vaglogi.pl/log-011_5V76pZ.html

zibi06 napisał(a): Hipotetycznie (zakładając, że szwankuje przepływomierz) coś powinno się poprawić.


Czy po tym teście sugerowałbyś wymianę przepływki??

Co do szczelności podciśnień to posprawdzałem je i są ok, miałem problem z szczelnością dolotu który rozwiązałem przez zrobieniem jakichkolwiek logów (rozerwało rurę doprowadzającą do intercoolera).

Aha no i jeszcze jedno n75 podmieniałem z N18 i nie było żadnej poprawy. Podmieniałem go również z innym zaworem z działającego samochodu i to samo.
gladiatorek92
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-06-01, 10:36
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez zibi06 » 2018-06-03, 12:40

gladiatorek92, w tej chwili tak na szybko.
Log 003 Bs "pokazujący"/odczytujący pracę EGR-a wskazuje, że EGR działa wadliwie.
Spróbuj/zdejmij wężyk podłączony do grzybka, zaloguj 003 BS i sprawdź czy po przyłożeniu palca do wężyka jest czuć cykliczne i dosyć silne zasysanie (moim zdaniem powinno być. Następnie zaślep ten wężyk (np kołeczkiem, śrubką, etc.. musi być szczelnie) i przejedź się autem (z podłączonym przepływomierzem).
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez zibi06 » 2018-06-04, 12:00

gladiatorek92 napisał(a):Czy po tym teście sugerowałbyś wymianę przepływki??

Nie. Najpierw sugerowałbym sprawdzenie/ zrobienie porządku z EGR-em (łącznie ze sprawdzeniem instalacji) . Przypuszczam, że jest po prostu tak zanagarowany, że zaciął się w pozycji otwartej. Prawidłowo działający, w logu 003 BS powinien wskazywać wartości ON/OFF w granicach 210/385 mg/h. W logu 003 statycznym po jakimś czasie pracy ( niestety czasu nie pamiętam, ale nie jest to zbyt długi okres czasowy) EGR-a wartość " MAF actual" również powinna ulec zmianie na zbliżoną do 385 mg/h.
gladiatorek92 napisał(a):00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) - 30-10-Open or Schort to Ground - Intermittent

G42 jest w przepływomierzu i jeżeli się nie mylę nieprawidłowo działający EGR może mieć negatywny wpływ na G42.

Odnośnie przepływomierza sugerowałbym ewentualne delikatne czyszczenie tylko i wyłącznie bezdotykowe dedykowanym środkiem (lub np. alkoholem izopropylowym) , lub jeżeli masz możliwość podmianę z prawidłowo działającym.

gladiatorek92 napisał(a):ciśnienie dołądowania dalej świruje, więc pewnie problem jest głębszy:

Zaburzenia ciśnienia doładowania może wynikać ze źle działającego EGR-a.
Teoretycznie na podstawie logu 011 BS "widać", że ze zmienną geometrią wszystko jest ok. Oczywiście praktyka nie zawsze idzie w zgodzie z teorią, ale tym na chwilę obecną bym się nie zajmował i założył, że jest ok. W tym przypadku wszystko można sprawdzić "manualnie"..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez gladiatorek92 » 2018-06-04, 20:28

Dziękuje bardzo zibi06 za podpowiedzi, jutro to sprawdzę.
Faktycznie jak sprawdziłem moje wartości z logów to "bida" straszna.
W weekend nie było czasu bo dzielnie walczyłem z audi 80 b4 :)

Co do błędów związanych z g42 i g70 to sądzę, że to mój poprzednik po prostu wypiął wtyczkę na działającym silniku i stąd te błędy, bo dokładnie te same błędy miałem przy odpiętej przepływce, i myśle ,że ją wymieniał na jakąś używkę bo śruby do mocowania nie oryginalne (+ nacinane szlifierką) i opisana jest białym markerem.
gladiatorek92
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-06-01, 10:36
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez zibi06 » 2018-06-04, 22:15

gladiatorek92 napisał(a):Dziękuje bardzo zibi06 za podpowiedzi, jutro to sprawdzę.

Sprawdź EGR i postaraj się go "ożywić". Zatkanie wężyka, to tylko doraźna rada na sprawdzenie.. Przepływkę może uda się ożywić ..
Najpierw sprawdzaj i jeżeli masz czas i zacięcie to najpierw staraj się jakoś przywracać do życia..

gladiatorek92 napisał(a):Faktycznie jak sprawdziłem moje wartości z logów to "bida" straszna.

No cóż, auto pełnoletnie..
Poczytaj ten temat (bo warto) :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html i może pomóż pompie wtryskowej (kąt wtrysku)
Tak szczerze mówiąc w układzie wtryskowym ząb czasu też robi swoje..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez gladiatorek92 » 2018-06-14, 19:25

Sprawdziłem EGR i się okazało, że wcale źle nie było. Normalnie chodził nie przycinał się i zamykał się. Był w miarę czysty (delikatny nalot ale to normalne). Jedyne było nie tak to uszkodzona była uszczelka od rurki, która przykręcana jest do dolotu (ostro tam dmuchało). Niestety po złożeniu w wartościach logów się nic nie zmieniło.Próbowałem nawet go zaślepić i też to nic nie dało. Znaczy wiadomo wartości w 03 BS się zmieniły ale wiadomo w jaki sposób :)

Co do przepływki to niestety chyba nie uda mi się jej ożywić po czyszczeniu tak jak proponowałeś, dalej wartości w logach były takie same.
Ale wpadłem na taki jeszcze pomysł, że skoro była wymieniana, a patrząc na poprzedniego właściciela, to tak odniosłem wrażenie, że coś tam wie o mechanice, ale nie dokońca, żeby sprawdzić numery przepływki i czy przypadkiem nie jest ona od AKN-a, i się okazało ze numer 0 281 002 403 faktycznie jest przypisany do AKN-a. W związku z tym mam pytanie jaki ja powinienem mieć numer przepływki i czy faktycznie to ma jakieś znaczenie, czy tylko mi się wydaję.

Natomiast dziś miałem taki przypadek, że jadąc pod górkę samochód stracił moc na chwilkę. Jak tylko wyszedł na prostą to normalnie już zaczął jechać. Podłączyłem kompa i oprócz błędów od przepływki (bo jeżdżę z odpiętą) pojawił się błąd:
- 00575 - Intake Manifold Pressure - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Błąd ten jeśli się nie mylę dotyczy przeładowania i stracił moc bo wszedł w tryb awaryjny. W związku z tym mam pytanko czy regulacja bąka na turbosprężarce coś da i ewentualnie jak to zrobić ( bo nigdy się z tym nie bawiłem).

zibi06 napisał(a):Poczytaj ten temat (bo warto) 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html i może pomóż pompie wtryskowej (kąt wtrysku)
Tak szczerze mówiąc w układzie wtryskowym ząb czasu też robi swoje..

Tak Tak wiem, że jest do regulacji :) robiłem to w mojej poprzedniej a4 2.5 TDI AKN :) obecnie na LATE w około 2.8 ATDC, a powinno być około 1.0 ATDC. Nie ruszałem tego jeszcze tylko z tego powodu, że skubaniec tak pali jakby wczoraj z fabryki wyjechał i w myśl zasady jak coś działa to nie ruszaj :) , ale tu faktycznie nie ma o czym mówić muszę to zrobić.
gladiatorek92
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-06-01, 10:36
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: A6 C5 problemy z doładowaniem

Postprzez zibi06 » 2018-06-15, 01:43

gladiatorek92 napisał(a):Sprawdziłem EGR i się okazało, że wcale źle nie było. Normalnie chodził nie przycinał się i zamykał się. Był w miarę czysty (delikatny nalot ale to normalne). Jedyne było nie tak to uszkodzona była uszczelka od rurki, która przykręcana jest do dolotu (ostro tam dmuchało). Niestety po złożeniu w wartościach logów się nic nie zmieniło.

Piszesz o 003 BS ?
gladiatorek92 napisał(a):ze numer 0 281 002 403 faktycznie jest przypisany do AKN-a. W związku z tym mam pytanie jaki ja powinienem mieć numer przepływki

Obrazek

gladiatorek92 napisał(a):- 00575 - Intake Manifold Pressure - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Błąd ten jeśli się nie mylę dotyczy przeładowania

Tak dotyczy przeładowania i może mieć związek z wadliwie działającą zmienną geometrią (pomimo tego, że w 011BS jest b.ok)

gladiatorek92 napisał(a):W związku z tym mam pytanko czy regulacja bąka na turbosprężarce coś da

Wątpię. Rozumiem, że masz na myśli "regulację" długości sztangi turbo. Oryginalnie śruby regulacyjne fabrycznie "zalane" są farbą.
Możesz ewentualnie podejrzeć jak faktycznie pracuje zmienna geomertia lub sprawdzić manualnie jak pracuje..

gladiatorek92 napisał(a):Co do przepływki to niestety chyba nie uda mi się jej ożywić po czyszczeniu tak jak proponowałeś, dalej wartości w logach były takie same.

gladiatorek92 napisał(a):oprócz błędów od przepływki (bo jeżdżę z odpiętą)

Jednak może uda Ci się załatwić/pożyczyć jakąś sprawną używkę na podmianę, Lub założyć Twoją do innego auta..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość