A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2016-04-01, 13:30

Witajcie ;-) .

Ponieważ raz po raz pojawiają się tematy związane z tylnym dyfrem (fachowo: tylny mechanizm różnicowy) oraz rozmaitymi wątpliwościami czy ten mechanizm może stukać lub generować inne niepożądane dźwięki - postanowiłem rozpocząć otwarty wątek, w którym będziemy te kwestie roztrząsać.

Na początek proponuję poglądowy schemat montażowy tylnego dyfra do tzw. ramy pomocniczej (inaczej: tylne sanki/wózek) :

I.
Schemat poglądowy mocowania dyfra do ramy pomocniczej (tylnego wózka):

Obrazek

II.
Wspornik boczny (1 szt.)
nr kat. 4B3599125 :

Obrazek

Można wymieniać samą tulejkę
nr kat. 4B3599381 :

Obrazek

III.
Wspornik tylny (główny)
nr kat. 4B3599285A :

Obrazek

i tulejki ( 2 szt.)
nr kat. 4B3599257A :

Obrazek

Tyle na początek. W razie jakichkolwiek problemów / wątpliwości zapraszam do szerokiej kontynuacji poruszonego tematu :] .

<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez stachu » 2016-04-01, 17:34

czy może wyrobienie tych poduszek wpływać na wibracje i stuki oraz czy te tuleje pasują do mojej audi a6 c5 2,8 quattro manual bo na alegro znalazłem takie tuleje ale do ALLROAD czy mocowania dyfra są takie same jak w c5 2,8
Avatar użytkownika
stachu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 2014-07-15, 17:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Stanisław

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2016-04-01, 18:34

stachu napisał(a):czy może wyrobienie tych poduszek wpływać na wibracje i stuki

Owszem jak najbardziej tak, może.
Zważ jednak, że to jedynie hipoteza ale NIE DIAGNOZA Twojego konkretnego przypadku, który musiałbyś zweryfikować we własnym zakresie.

stachu napisał(a):czy te tuleje pasują do mojej audi a6 c5 2,8 quattro manual

Tuleje podtrzymujące dyfer (obie tylne i jedna boczna) pasują nie tylko do/od Allroada ale nawet do RS6 :-D .

Gorzej z tulejami całej ramy pomocniczej, które są zróżnicowane już ze względu na ilość cylindrów (ale nie o tym jest ta rozmowa).

stachu napisał(a): na alegro znalazłem takie tuleje ale do ALLROAD czy mocowania dyfra są takie same jak w c5 2,8

W mojej opinii kupowanie używanych tulejek całkowicie mija się z celem.
Ta pojedyncza boczna (4B3599381) w dobrych zamiennikach (Lemforder, Vaico) jest do kupienia za ok. 40-45 zł.- .
Tylne (4B3599257A) 2 sztuki nawet i poniżej 40 zł.- tak samo jak wyżej z Lemfordera czy tam Vaico.
Przy takich cenach i ewentualnych kosztach przesyłki z Allegro - moim zdaniem - szkoda zastępować starych śmieci ... następnymi starymi śmieciami.
Bierz nówki jeśli faktycznie są potrzebne i zapomnij o temacie na następne 18 lat ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2018-12-04, 20:42

Hej Piotruś, odgrzeję kotleta...
Tak patrzę na te wsporniki i możliwe, że dzięki Tobie już wiem co boli moją A6 roladę.
Przy przyśpieszaniu czuć jakby koń kopnął w bagaj. Niebawem (jutro? :lol:) dam znać czy to było przyczyną.
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2018-12-05, 07:26

Hej Piotruś,

Cześć Marek :]
(fajnie zobaczyć na Forum nowego miłośnika VAG)
Tak patrzę na te wsporniki i możliwe, że dzięki Tobie już wiem co boli moją A6 roladę.
Przy przyśpieszaniu czuć jakby koń kopnął w bagaj.

Jest to możliwe. W końcu elementy, na których wisi dyfer ciężko pracują praktycznie podczas każdego dodania gazu i kiedyś musi się to zużyć/wyrobić.
Byłoby bardzo fajnie gdyby problem udało się w całości zlikwidować w cenie nowych tulejek.
Niebawem (jutro? :lol:) dam znać czy to było przyczyną.

Koniecznie. Powodzenia :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2018-12-06, 10:03

Piotruś napisał(a):
(fajnie zobaczyć na Forum nowego miłośnika VAG)



Może nie taki nowy, w 1.9TDI ALH przez 15 lat nic się nie działo ;)

Potwierdzone tuleje na wspornikach dyfra + podpora wału, łożysko przy szarpaniu wałem aż klika ;). Dzieki! <okok>

Offtopic
Wiesz może czy w zegarach kierunek jest na ledzie ("dioda" czy smd?) czy żarówka? Gdzieś czytałem, że to zabawa w lutowanie...
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2018-12-10, 07:57

Może nie taki nowy, w 1.9TDI ALH przez 15 lat nic się nie działo ;)

To właśnie miałem na myśli (konsekwencję w przywiązaniu do VAGów) :-D
Co do Twojego ALH zostało nam już tylko żałować, że tamta (moim zdaniem PRAWDZIWSZA) motoryzacja bezpowrotnie odchodzi w zapomnienie.
Potwierdzone tuleje na wspornikach dyfra + podpora wału, łożysko przy szarpaniu wałem aż klika ;). Dzieki! <okok>

Sprawdź sobie jeszcze dokładnie tuleje gumowo-metalowe tylnego wózka (ramy pomocniczej).
Zresztą z przodu też nie zaszkodzi (sprawdzić), chociaż nie jest to łatwe zajęcie.
Offtopic
Wiesz może czy w zegarach kierunek jest na ledzie ("dioda" czy smd?) czy żarówka? Gdzieś czytałem, że to zabawa w lutowanie...

Niestety nie wiem. O licznikach (i nie tylko) wszystko wie Kolega bendzji .
Skorbnij do niego, może zechce pomóc.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2018-12-11, 19:04

Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek.

Info dla potomnych:
* podpora wału jako część w ETCE nie istnieje,
* cena na dzień 11.12.2018 w ASO 8200,- zł cały wał (5 dni oczekiwania na sprowadzenie z D) <rotfl>
* wały w A6 C5 i A6AR C5 (Allroad) mają inne parametry, a6 4B0521106E (kilka innych) A6AR 4Z7521101Q/P dla manual 6
* tymsamym podpora aftermarketowa dla A6 ma wysoki pająk a A6AR ma niski pająk.

Żródło: https://store.034motorsport.com/drivesh ... lroad.html
Driveshaft support for the C5 Audi Allroad. This part is not available from the dealer, we manufacture them custom in house for this application. Precision stamped steel and OEM bearing.
Does NOT fit the C5 Audi A6/S6.


na szczęście jestem z wrocka i mamy 2 firmy które mogą ogarnąć wymianę,
a jutro dowiem się czy mogą zrgenerować podporę (najchętnij zawulkanizował bym w tej podporze jakiegoś SKF'a a nie chiński szajs jak w podporach z allegro)
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2018-12-12, 20:08

Szacun za info :!:
Melduj dalej 8-)
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2019-01-23, 23:33

Piotruś napisał(a):Szacun za info :!:
Melduj dalej 8-)


Tydzień 3
I ch... Podpora wymieniona - bicie wału od 55kmh przy 65km już był dramat.

Wał zregenerowany (wymieniony przegub od strony dyfra, krzyżak) i wyważony (powiedzmy) wibracje - narastające buczenie w przedziale 70-85kmh później lepiej ale to przez częstotliwość - wydaje mi się, że jest bicie na krzyżaku, był wymieniony przy tej regeneracji.

Dodatkowo wcześniej nie wspominałem
1 but 2 but 3, 4 itd była tarka/wibracje budy
Teraz tylko przy 1, 2 wibuje. Dodam że przy wbiciu sprzegła te wibracje ustają - wydaje mi się że wynikają z obciążenia na dyfrze.

Może faktycznie jest zmielony...

Zaczyna się klasyczna reakcja łańcuchowa quattro: wał, ośki, łożyska, wahacze, opony...

Edit:
Dzisiaj oddałem do BOSCHa i w końcu są konkrety:
Bierzemy się w pierwszej kolejności za przednia oś; zew. przegób półośki prawej + tuleje na wachaczach
Co do tylnej osi ten zregenerowany wał można sobie powiesić na ścianie + duży luz na torsenie więc czeka mnie niemały wydatek.
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2019-01-27, 16:52

W niczym Ci to nie pomoże ale szczerze współczuję i mocno trzymam kciuki za możliwie niskie koszty naprawy. Niestety każde auto po okresie gwarancyjnym jest jak beczka prochu :roll: :-x ... .

Z tym dotykaniem torsena narazie bym się wstrzymał i zostawił go ewentualnie na koniec, ale wiem, że to się dobrze gada a życie życiem ... .

Powodzenia i czekam(-y) na dobre wieści :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2019-02-28, 19:35

Przeniosłem temat mojej rolady ;p reanimacja-napedu-a6-c5-allroad-low-range-t6919.html
Powoli do przodu, plan i tak był żeby wymienić wszystko co się da w napędzie :lol:
Będę tam aktualizować co się urodziło..
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Waran » 2019-03-08, 07:57

@Piotruś Nie uwierzysz! To jest hit dekady.

Ktoś do mojej rolady wpieprzył skrzynię FTM od A4 B6 2.5 a tam jest inne przełożenie niż na dyfrze ENX, stąd źródło wibracji - tylne koła są "wleczone" i trzęsie budą. Co za geniusz to wymyślił...

Orientujesz się czy skrzynia EHT od 2.5 AKE zagra z BAU w Allroad C5 2004?
Przełożenie EHT jest sparowane z ENX tylko czy mocowanie jest jak FTP która była pierwotnie. Wał też muszę dokupić.

Istny cyrk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez Piotruś » 2019-03-11, 10:48

@Piotruś Nie uwierzysz! To jest hit dekady.

Ktoś do mojej rolady wpieprzył skrzynię FTM od A4 B6 2.5 a tam jest inne przełożenie niż na dyfrze ENX, stąd źródło wibracji - tylne koła są "wleczone" i trzęsie budą. Co za geniusz to wymyślił...

Hehe :-x . Wbrew temu co może się wydawać to wcale nie jest odosobniony przypadek ... .

Orientujesz się czy skrzynia EHT od 2.5 AKE zagra z BAU w Allroad C5 2004?
Przełożenie EHT jest sparowane z ENX tylko czy mocowanie jest jak FTP która była pierwotnie. Wał też muszę dokupić.

Nie pogniewaj się ale ja już tak dawno nie mam kontaktu z C5, że po prostu nie chcę zgadywać albo co jeszcze gorzej powiedzieć czegoś co w praktyce okazałoby się fejkiem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 quattro - zawieszenie tylnego dyferencjału.

Postprzez marchewa222 » 2021-02-06, 21:17

Wie ktoś gdzie można kupić ten Wspornik boczny nr kat. 4B3599125 albo od czego podpasuje? Podobno już nie produkują tego a znalazłem tylko taki zamiennik TEDGUM zakładał ktoś to?
marchewa222
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2021-02-03, 19:28
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Krzysiek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość