A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-08, 18:21

Witam. Dzisiaj przejazdem przez moje miasto natknąłem się na taką oto audiolkę http://automania-lodz.otomoto.pl/audi-a ... 65225.html

Nie szalałem jeszcze z miernikiem ale prawie każdy element posiada jakieś małe ryski lub odpryski od kamieni powstałe w normalnym użytkowaniu.
Silnik ładnie pracuje, nie buja, ładnie wkręca jak i schodzi z obrotów oraz nie wydaje z siebie żadnych niepokojących dzwięków.
Fotele jak nówki, kierownica trochę wytarta ale ogólnie środek bardzo zadbany, wszystko sprawne.

Ogólnie przymierzam się do kupna A6C6 już od jakiegoś czasu ale trochę mnie straszą opinie o 2.0 tdi i 3.0 tdi. Tu pompa a tu rozrząd, o wtryskach nie wspomnę.

Zakup auta w moim mieście niesie ze sobą kilka dogodności: nie trzeba jechać przez pół polski i możliwe że wracać do domu z niczym, Aso w miarę blisko i w razie czego można auto porządnie przetrzepać.
Sprzedawca zgadza się na sprawdzenie miernikiem i wizytę w ASO.
Jedyne co mnie zastanawia: brak książki serwisowej . Podobno "w belgii nie łatwo o auto z książką serwisową" .... bullshit ??

Co sądzicie o tym autku? Dziękuję z góry za pomoc.

Mam nadzieję że tak nie zniknie za szybko. Poniżej opis autka:

Model, Typ: Audi A6 C6, Kombi
Rocznik: 2006
Przebieg: 221 000 km
Rodzaj paliwa: olej napędowy
Silnik: 1968 cm³ (Moc 140 KM / 103 kW)
Skrzynia biegów: manualna
Kraj: Belgia

Auto zarejestrowane.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-05-08, 18:30

psychone napisał(a):Witam.


Cześć Bartek <luzik>

psychone napisał(a):natknąłem się na taką oto audiolkę,
...
...
Co sądzicie o tym autku?


Ni ma linku, ni ma fotek, ni ma opisu/ceny :( :( :( . Popraw (proszę) link, wstaw parę fotek i daj jakiś (krótki) opis z ceną. Nie wstawiaj tylko - linku (za parę tyg. będzie bezużyteczny) <okok>

Pozdrawiam - Adrian <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-08, 21:10

Dzięki Adrianie za czujność :) Taka pogoda dzisiaj że człowiek jest nieprzytomny i nie wyłapałem tego niedopatrzenia z mojej strony jak pisałem posta <rotfl>
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-05-08, 21:25

psychone napisał(a):Dzięki Adrianie za czujność :) Taka pogoda dzisiaj że człowiek jest nieprzytomny i nie wyłapałem tego niedopatrzenia z mojej strony jak pisałem posta <rotfl>


Nie ma sprawy <okok>

Teraz niech się wypowiedzą Ci co mają/mieli C6.
Z mojej strony tylko tyle: ja tam wolę większe silniki z racji tego, że jak mam wyjazdy to raczej w dalsze trasy a po mieście to ja rzadko jeżdżę (2x na większe zakupy w tyg. i to wsio).

Co do 2.0 w C6 się nie orientuje. Fotki robione trochę z daleka więc też mało co widać. Wnętrze raczej OK.
Spytaj handlarza o VIN to więcej się dowiesz tu (na forum) o aucie <okok>
Tylko tyle moge napisać - sorry Bartku ale... to wszystko z mojej strony :| (nie mam wiedzy na temat C6)


Znalezione w sieci:
"Belgowie generalnie nie dbaja o samochody, sa chyba najgorszymi kierowcami na kontynencie"
To o niczym nie świadczy ale... daje do myślenia <mysli>

Pozdrawiam - Adrian
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-09, 14:32

Nikt nie jest w stanie nic powiedzieć o tym silniku ?
A może lepszym wyborem będzie 3.0 tdi tylko czy to ma sens skoro głównie 80% jazda po mieście ...
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez sosna » 2014-05-09, 15:00

Na miasto to PB
Avatar użytkownika
sosna
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 387
Dołączył(a): 2013-07-09, 10:44
Lokalizacja: Stuttgart//Jarosław
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-09, 15:07

w A6C6 PB jak na lekarstwo a przynajmniej 2.0 tfsi, 2,4 też ciężko a jak już to golasy straszne a o 3.2 nie myślę.
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez zibi06 » 2014-05-10, 09:57

psychone napisał(a):Nie szalałem jeszcze z miernikiem ale prawie każdy element posiada jakieś małe ryski lub odpryski od kamieni powstałe w normalnym użytkowaniu.

psychone, jednym z problemów jest kwestia normalnego użytkowania. Masz rację odpryski, małe ryski są normalne ze względu na przebiegi autostradowe. Jednakże info dotyczące przebiegu nie musi być normalnym. Wybacz ale w ośmioletnim aucie/ dieslu 2,0 który w zasadzie jest kupowany po to aby był "paliwowo" oszczędny i średni przebieg poniżej 30 kkm/ rocznie już jest bardzo podejrzany..(przynajmniej na warunki zachodnie)
psychone napisał(a):Zakup auta w moim mieście niesie ze sobą kilka dogodności: nie trzeba jechać przez pół polski i możliwe że wracać do domu z niczym, Aso w miarę blisko i w razie czego można auto porządnie przetrzepać.
Sprzedawca zgadza się na sprawdzenie miernikiem i wizytę w ASO.
Jedyne co mnie zastanawia: brak książki serwisowej . Podobno "w belgii nie łatwo o auto z książką serwisową" .... bullshit ??

Masz rację jest dużo plusów. Tylko z oceną techniczną (np silnika itd) w ASO to tak różnie bywa. Trudno mi powiedzieć czy będziesz miał "widoczny" dostęp do całej historii serwisowej i czy otrzymasz np jej wydruk (żeby na spokojnie przeanalizować wpisy).. Mała ilość wcale nie musi oznaczać pozytywnej oceny. Nawet przy takim przebiegu można spodziewać się ewentualnych/bliskich wszystkich kłopotów związanych z napędem pompy oleju..
Z tą książką serwisową to tak nie do końca.. Trudno powiedzieć jakie jest źródło zakupu, "prywatny"/ od właściciela (w co raczej wątpię), czy od "handlarza".
W pierwszym przypadku dodatkowym dokumentem powinien być CAR - PASS. W drugim,jeżeli auto było kupione w firmie zajmującej się handlem samochodami tego dokumentu raczej nie uświadczysz. Trochę informacji dotyczących CAR-PASS z najdziesz w tym temacie => c5-2-4-quattro-avant-szwecja-t1669.html
psychone napisał(a):Co sądzicie o tym autku? Dziękuję z góry za pomoc.


Trudno jest cokolwiek oceniać na podstawie zdjęć. Pomimo tego że w C6 podobno jakość użytych materiałów nie jest taka sama jak w C5 ale nie jest też "byle jaka". Nawet wytarcia/przetarcia na kierownicy (na zdjęciach jakoś nie są widoczne, ale to tylko zdjęcia ) nie muszą oznaczać większego zużycia ( nawet pH skóry na rękach wynikająca z potliwości ma/ może mieć wpływ na szybsze zużycie) ale na wytarcia trzeba zwrócić uwagę( kwestia realnego przebiegu).

psychone napisał(a):Nikt nie jest w stanie nic powiedzieć o tym silniku ?

Po prostu silnik "specjalnej troski".
Trochę informacji ( z czym można się liczyć) znajdziesz w tym miejscu => http://vwszrot.pl/index.php/archives/53
Co prawda to Passat i info raczej dotyczy silnika o oznaczeniu BLB (dodatkowy problem z wałkami wyrównoważającymi) ale jego kolejna odmiana (bez wałków) jest równie problematyczna. Inna kwestia (nie uwzględniona w temacie z linku) to pompowtryskiwacze. Są już "nowszej" generacji a i norma EURO nie jest dla nich "sprzyjająca". Tak jak podaje sprzedawca silnik ma 140 ps RM 2006 więc powinien mieć oznaczenie BRE chociaż jeżeli się nie mylę silniki na rynek belgijski powinny mieć oznaczenie BRF (136 ps-ów). Jest to ten sam silnik, tylko o delikatnie zmniejszonej mocy ze względu na koszty dotyczące opłat ubezpieczenia w BE. Oznaczenie silnika i kody wyposażenia znajdziesz na "wlepie" znajdującej się w bagażniku.
Nie wiem czy to auto z "automatu" wyposażone jest w DPF (warto sprawdzić) ale jeżeli tak to jakiś tam kolejny problem (tym bardziej że jak piszesz 80% to jazda miejska).
Oczywiście to tylko "czarne wizje" (ponieważ pomimo wielu przeciwności wielu jeździ i jakoś nie narzeka) ale trzeba być świadomym ewentualnych kosztów.
Chyba największym problemem jest "poprzedni właściciel" i lub "uczciwy inaczej" handlarz dlatego często końcowy odbiorca "płaci frycowe"..

Decyzję podejmujesz sam. Jeżeli jesteś zainteresowany tym autem bez wnikliwej/ bardzo fachowej diagnozy/ oceny ryzyko jest bardzo duże..
Mnie ten silnik już dawno "wybito" z głowy ( przez bardzo dobrego fachowca) więc przynajmniej mam spokój i brak ewentualnych problemów.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-10, 17:07

Dziękuję Ci kolego za poświęcony czas i za mega wyczerpującą odpowiedź. <okok>

Może troszeczkę zamieszam ale może lepiej iść w 2.7 lub 3.0 TDI ?
W sumie do tej budy bardziej to pasuje... Co o tym sądzicie?
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez KArtur » 2014-05-11, 20:57

Lub kup sobie 2.0 TDI CR 170 PS. W Belgii auta maja carpass który to potwierdza autentyczność przebiegu, jak go auto nie ma to handlarz się pozbył dowodów.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
KArtur
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2014-03-11, 10:53
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-11, 21:27

Ten carpass to jest jakiś wydruk czy wlepa ?
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez zibi06 » 2014-05-12, 12:05

psychone napisał(a):Ten carpass to jest jakiś wydruk czy wlepa ?

psychone, CAr - Pass to wydruk

Obrazek

Poniżej fotka po lewej stronie przedstawia skan/ oryginał certyfikatu badania technicznego, jaki każdy Belg powinien mieć przy sobie/ w aucie.
Po prawej stronie to lista sprawdzonych podzespołów na obowiązkowym badaniu technicznym przed sprzedażą. W Belgii badania są restrykcyjne (ok 20 -22% aut ich nie przechodzi)

Obrazek

Jeżeli jesteś jeszcze zainteresowany przedstawionym autem (lub na przyszłość) w kwestii opłaty recyklingowej ( ogłoszeniodawca wlicza ją do opłat rejestracyjnych jakie ma ponieść kupujący) jeżeli się nie mylę powinno być :

Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 202) określa zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Stosuje się ją również w przypadku pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia.
Rozdział 2 ustawy przedmiotowej ustawy zestawia obowiązki jakie spoczywają na podmiotach wprowadzających pojazdy. Dotyczy to zarówno odpowiedniego oznaczania przedmiotów wyposażenia i części pojazdów, jak również wprowadzenia przez wprowadzających pojazd obowiązku zapewnienia sieci ich zbierania, obejmującą terytorium kraju w taki sposób, aby zapewnić właścicielowi możliwość oddania pojazdu wycofanego z eksploatacji do punktu zbierania pojazdów lub stacji demontażu (położonych w odległości nie większej niż 50 km w linii prostej od miejsca zamieszkania albo siedziby właściciela pojazdu- art. 11) lub wnoszenia nowej opłaty.
Od 1 stycznia 2006r. wszyscy sprowadzający z zagranicy samochody (także przedsiębiorcy) muszą uiścić nową 500-złotową opłatę za importowane auta. Opłatę wnosi ten podmiot, który wwiózł samochód do kraju po ww. terminie, nie zaś ten, kto je rejestruje. Dowód wpłaty trzeba dołączyć do wniosku o rejestrację pojazdu.
Przedmiotowe opłaty dotyczą:
• samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
• ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony,
• pojazdów trójkołowych, z wyjątkiem motocykli.

Standardem w Polandii jest to że wielu handlarzy/importerów tego nie płaci, więc trzeba podczas rejestracji zapłacić za nich i z ich danymi na blankiecie.
Takie to trochę szemrane..

Dodatkowo/ przyszłościowo i bezpośrednio nie musi/ nie dotyczy to przedstawionej oferty warto w wujka Googla wpisać "wałek na VAT" i trochę poczytać.

Po prostu dla "co niektórych" handlarzyków potencjalny nabywca to "jeleń" i dla wielu "pieniądz nie śmierdzi".

W kwestii 2,7 - 3,0 TDI jakieś tam znaczenie ma przedział cenowy w jakim chciałbyś się zamknąć. Tanich okazji po prostu nie ma więc tanio często bywa drogo (np. w późniejszych naprawach).Każdy silnik ma "coś" . Na ten temat możesz poczytać
klik =>http://a6forum.pl/silniki-2-7tdi-oraz-3-0-tdi-z-lancuchowym-napedem-rozrzadu-t60.html . Wiadomo nie musi ale ale warto wiedzieć.
Dodatkowa ewentualna bolączka to wtryskiwacze. Oczywiście wszystko zależy np od "poprzedniego właściciela" (jego dbałości), realnego przebiegu..
Jeżeli zastanawiasz się nad tymi silnikami i Twoje używanie jest "miejskie" nie wiem czy lepszym wyborem nie jest motor 2,7 tdi 180 ps.
Zapewne spalanie jest trochę mniejsze i czy potrzebujesz większą moc silnika 3,0 TDI ? Oczywiście pojęcie względne bo użytkownicy 3,0 TDI napiszą że więcej mocy nigdy nie za dużo ale czy w Twoim przypadku warto ? Czy warto kosztem większego spalania kiedyś tam to wykorzystywać ?
Moim zdaniem nie, ale wiadomo to subiektywna ocena.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez psychone » 2014-05-12, 22:25

Dziękuję Ci za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Dzisiaj się przejechałem zarówno 2.0tdi 140PS manual jak i 2.7tdi Q+Tip i powiem Ci że oba mi się podobają. Do jazdy po mieście czyli +/- 70/80 w zupełności wystarczy 2.0 tdi ale nie powiem dźwięk i kultura pracy 2.7 tdi jest mega fajna.

2.0 mniej zeżre paliwka a dynamika do 70km/h wystarcza, 2.7 napewno popije więcej ale za to (o ile tfu tfu nie piełdacznie rozrząd) napewno się odwdzięczy.
Nie wiem kto mi powiedział że diesel się długo nagrzewa i ze po mieście będzie nie dogrzany... czy ja wiem, przejechałem 4km i auto już było niemal do połowy wygrzane (mówię oczywiście o temp wody).

Jedno jest pewne po przejechaniu się tym autem, choćby skały srały będzie a6c6 :) Co ciekawe wcale się nie odczuwa wielkości tego auta, co mnie bardzo cieszy :)
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: Odp: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez Przemcio » 2014-05-13, 13:30

sosna napisał(a):Na miasto to PB
A ja to co?wale non stop krótkie trasy od 3 lat

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: A6 C6 2.0 TDI Avant 2006r

Postprzez Przemcio » 2014-05-13, 14:00

Jabym bardziej bal się napędu pompy olejowej i pęknięć głowicy niż rozrządu i wtryskow w v6... wszystko idzie zweryfikować.. będziesz miał straszny niedosyt mocy za jakoś czas..m do tej budy 3.0tdi jest zwinne jak kuna a r4 to jak kot na emeryturze... [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości