psychone napisał(a):Ten carpass to jest jakiś wydruk czy wlepa ?
psychone, CAr - Pass to wydruk
Poniżej fotka po lewej stronie przedstawia skan/ oryginał certyfikatu badania technicznego, jaki każdy Belg powinien mieć przy sobie/ w aucie.
Po prawej stronie to lista sprawdzonych podzespołów na obowiązkowym badaniu technicznym przed sprzedażą. W Belgii badania są restrykcyjne (ok 20 -22% aut ich nie przechodzi)
Jeżeli jesteś jeszcze zainteresowany przedstawionym autem (lub na przyszłość) w kwestii opłaty recyklingowej ( ogłoszeniodawca wlicza ją do opłat rejestracyjnych jakie ma ponieść kupujący) jeżeli się nie mylę powinno być :
Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 202) określa zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Stosuje się ją również w przypadku pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia.
Rozdział 2 ustawy przedmiotowej ustawy zestawia
obowiązki jakie spoczywają na podmiotach wprowadzających pojazdy. Dotyczy to zarówno odpowiedniego oznaczania przedmiotów wyposażenia i części pojazdów, jak również wprowadzenia przez wprowadzających pojazd obowiązku zapewnienia sieci ich zbierania, obejmującą terytorium kraju w taki sposób, aby zapewnić właścicielowi możliwość oddania pojazdu wycofanego z eksploatacji do punktu zbierania pojazdów lub stacji demontażu (położonych w odległości nie większej niż 50 km w linii prostej od miejsca zamieszkania albo siedziby właściciela pojazdu- art. 11) lub wnoszenia nowej opłaty.
Od 1 stycznia 2006r. wszyscy sprowadzający z zagranicy samochody (także przedsiębiorcy) muszą uiścić nową 500-złotową opłatę za importowane auta. Opłatę wnosi ten podmiot, który wwiózł samochód do kraju po ww. terminie, nie zaś ten, kto je rejestruje. Dowód wpłaty trzeba dołączyć do wniosku o rejestrację pojazdu.
Przedmiotowe opłaty dotyczą:
• samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
• ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony,
• pojazdów trójkołowych, z wyjątkiem motocykli.
Standardem w Polandii jest to że wielu handlarzy/importerów tego nie płaci, więc trzeba podczas rejestracji zapłacić za nich i z ich danymi na blankiecie.
Takie to trochę szemrane..
Dodatkowo/ przyszłościowo i bezpośrednio nie musi/ nie dotyczy to przedstawionej oferty warto w wujka Googla wpisać "wałek na VAT" i trochę poczytać. Po prostu dla "co niektórych" handlarzyków potencjalny nabywca to "jeleń" i dla wielu "pieniądz nie śmierdzi".
W kwestii 2,7 - 3,0 TDI jakieś tam znaczenie ma przedział cenowy w jakim chciałbyś się zamknąć. Tanich okazji po prostu nie ma więc tanio często bywa drogo (np. w późniejszych naprawach).Każdy silnik ma "coś" . Na ten temat możesz poczytać
klik =>http://a6forum.pl/silniki-2-7tdi-oraz-3-0-tdi-z-lancuchowym-napedem-rozrzadu-t60.html . Wiadomo nie musi ale ale warto wiedzieć.
Dodatkowa ewentualna bolączka to wtryskiwacze. Oczywiście wszystko zależy np od "poprzedniego właściciela" (jego dbałości), realnego przebiegu..
Jeżeli zastanawiasz się nad tymi silnikami i Twoje używanie jest "miejskie" nie wiem czy lepszym wyborem nie jest motor 2,7 tdi 180 ps.
Zapewne spalanie jest trochę mniejsze i czy potrzebujesz większą moc silnika 3,0 TDI ? Oczywiście pojęcie względne bo użytkownicy 3,0 TDI napiszą że więcej mocy nigdy nie za dużo ale czy w Twoim przypadku warto ? Czy warto kosztem większego spalania kiedyś tam to wykorzystywać ?
Moim zdaniem nie, ale wiadomo to subiektywna ocena.