A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skrzyni

A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skrzyni

Postprzez Damolka89 » 2018-02-18, 00:52

Witam Koledzy <luzik>

Pacjent to a6 c5 2.5tdi bau tiptronic po swapie na manual.
Borykam się z problemem drgań (wibracji) podczas ruszania czy to 1,2,3,4 bieg po dodaniu gazu auto drży i jest to bardzo problemowe ponieważ tak nie da się z tym jeździć.

Po krótce przedstawię opis swapu.

Odkupiłem autko od znajomego, który miał ją w automacie w którym zaczęły się problemy z głośną pracą skrzyni, więc postanowił swapować na manuala, a dawcą był angol.

Wymienił oczywiście skrzynię,półośki, wał itd. oprócz tylnego mostu, gdyż jego mechanik sprawdzając rzekomo po ori etce stwierdził,że nie ma potrzeby wymieniać tylnego dyfra, bo jest taki sam w automacie jak i manualu,więc został ten po automacie.
Nie ogarnął do tego jeszcze wstecznego i czujników parkowania tył i też muszę to zrobić.

I tu moje pytanie do Was Koledzy czy jest jakaś różnica w tylnych mostach,że jak robić takiego swapa to trzeba brać wszystko od dawcy włącznie z dyfrem??? <mysli>

Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który powiedział mi,że dyfer musi być odpowiedni kodem do kodu skrzyni z którą pracował żeby przełożenie było takie samo, bo można w taki sposób rozwalić torsen- mówił mi to na podstawie własnego doświadczenia po takim swapie i objawy podobne.


Co do wstecznego to jak to krok po kroku ogarnąć??? z elektroniki jestem mizerny.
Czytałem różne tematy, ale nie za bardzo ogarniam tego.

Proszę o pomoc w tej sprawie <zalamka> <okok>
Z góry dziękuję i pozdrawiam <luzik>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez bendzji » 2018-02-18, 08:02

Wsteczny w tipie idzie przez selektor na skrzyni , zobacz czy gdzies nie wisza kable od wiazki skrzyni ( 10 pinowa wtyka ) - tam odnajdziesz plus po zapłonie i kabel nieb-czerwony ( to wyjście na światła wstecznego ) , podpinasz to do czujnika na skrzyni i jazda ;)

Co do mostu - podaj jaka skrzunia siedziała oryginalnie i jaki most a także co masz teraz założone
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Damolka89 » 2018-02-18, 10:36

Witaj bendzji <luzik>

Stara skrzynia tip FAU dyfer EUS- gdzie dyfer został w aucie
Z angola manual EKM dyfer EUT

VIN: WAUZZZ4b74N006817

Co do wstecznego to już załapałem co i jak, świetnie to opisałeś. Czyli jak rozumiem dwa kabelki od wtyczki na skrzyni do wtyczki wiązki z tipa i to wszystko będzie działać <mysli> <okok>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Damolka89 » 2018-02-25, 20:22

Witam ponownie po przerwie.
Otóż zakupiłem na allegro ten dyfer EUT o prawidłowym oznaczeniu do mojej skrzyni EKM, zamontowałem i po przejechaniu około 20 km dyferek się zblokował coś zaczęło rzęzić z tyłu i po lekkich dwóch uderzeniach z tyłu koła stanęły i na szczęście nie jechałem szybko... stanąłem w poprzek drogi, bez lawety się nie obyło :-(
Teraz zastanawiam się co mogło być przyczyną tego tego <mysli> ... jakiś trefny dyfer się trafił???
Proszę Was forumowicze o pomoc w tej sprawie <zalamka>

Co do kolegi bendzji to nie ogarnąłem tego wstecznego... mam owiniętą w folię wtyczkę od skrzyni okrągłą 20pin i przy lewarku zmiany biegów dwie małe kosteczki jedna 2 pin druga 10pin i nigdzie nie widzę tych kolorów <zalamka>
jaki nr przekaźnika odpowiada za automat??
Z góry dzięki za zainteresowanie <luzik>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez bendzji » 2018-02-25, 21:16

Przekaźnik był ale on tylko ogarnia prąd na rozrusznik - więc na pewno już masz go usuniętego i zmostkowane odpowiednie piny

od skrzyni jest wtyka okragła 16 pin i jeszcze powinna być jedna 10 pin prostokątna bardziej - tam na pinie 7 jest kabel czarno-niebieski ( plus po zapłonie ) , na pinie 8 kabel niebiesko-czerwony ( wyjście na swiatła wstecznego )

Jak tam nie znajdziesz to na słupku koło nóg pasażera szukasz niebieskiej wtyczki - i tam w cześci 3 pinowej będzie gruby kabel niebiesko-czerwony - tam musisz się wpiąć z czujnika wsteczego ze skrzyni manual
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Damolka89 » 2018-02-25, 21:28

bendzji napisał(a):Przekaźnik był ale on tylko ogarnia prąd na rozrusznik - więc na pewno już masz go usuniętego i zmostkowane odpowiednie piny

od skrzyni jest wtyka okragła 16 pin i jeszcze powinna być jedna 10 pin prostokątna bardziej - tam na pinie 7 jest kabel czarno-niebieski ( plus po zapłonie ) , na pinie 8 kabel niebiesko-czerwony ( wyjście na swiatła wstecznego )

Jak tam nie znajdziesz to na słupku koło nóg pasażera szukasz niebieskiej wtyczki - i tam w cześci 3 pinowej będzie gruby kabel niebiesko-czerwony - tam musisz się wpiąć z czujnika wsteczego ze skrzyni manual


Dzięki <okok> Jutro poszukam i dam znać czy coś znalazłem <okok>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Damolka89 » 2018-02-26, 22:18

Hej. <luzik>
Więc tak kosteczka 10pin znaleziona <rotfl> , była razem pod folią z okrągłą wtyką od tipa i jej nie widziałem <glupek>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Damolka89 » 2018-03-15, 23:16

Witam po dłuższej przerwie <luzik>

Tak więc dyferek zmieniony i autko śmiga jak trzeba <radocha>
Wsteczny ogarnięty działa jak fabryka <okok>
W niedalekiej przyszłości plan na zrobienie logów statycznych i dynamicznych.

Jeszcze raz dzięki za pomoc <okok>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: A6 C6 2.5tdi Bau manual. drgania(wibracje) po swapie skr

Postprzez Barto81 » 2023-08-16, 08:29

Cześć kolego mam pytanie bo napisałeś że po kupnie dyfra wszystko śmiga moglys podpowiedzieć jaki masz oznaczenie tego dyfra też mam podobna sytuację jest skrzynia i niestety kilka dyfrow I nie mają pojęcia który to był do tej skrzyni
Barto81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2023-08-16, 08:24
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 175KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Bartosz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości