przez aro222 » 2014-10-13, 11:13
Panie i Panowie, chcialbym rozwiac pewne watpliwosci.Z tego co czytam na forach panuje przekonanie iz lancuszki rozrzadu w tych silnikach sa ich zmora.Jednak w wielu przypadkach mechanicy zamiast rozpoczac od podstaw i posprawdzac wszystkie mozliwosci od razu skazuja nas na mozliwie najwieksze wydatki i diagnozuja wymiane rozrzadu.Odnosze wrazenie ze jest to bardzo wygodne dla nich (zarobek).
W moim przypadku objawy byly identyczne jak w watku.Blad czujnika polozenia walka rozrzadu i nierowna praca silnika.Po wymianie czujnikow bez zmian. Wystarczylo wymienic olej na jakis dobry (u mnie Mobil1 5W30) oraz przeczyscic obydwa zaworki regulacji zmiennej fazy rozrzadu (po obu stronach glowic na gorze od strony szyby,dosc latwe dojscie).Wygladaja one jak rurki zamkniete na koncach z malymi otworkami na dole.Nadmieniam ze silnik przed zalaniem oleju zostal dobrze wyplukany za pomoca srodka ogolnie dostepnego.Problem zniknal bezpowrotnie.
Podstawowa sprawa to nie lac badziewnego oleju do silnika bo w nim wszystko jest sterowane chydraulicznie i jest bardzo czule na olej.Zrobmy czasami plukanie silnika bo to zaoszczedzi nam nerwow czasu i pieniedzy.
Pozdrawiam