A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez psychone » 2014-06-04, 00:33

Witam wszystkich. Czy możecie mi powiedzieć czy powiniennem się martwić takimi logami wtrysków?? :

Robione przy 3-ech temperaturach:

1#

Address 01: Engine (4F9 910 401 B)

16:05:07 Group 013
-1.60 mg/str Inj. Quantity
-0.09 mg/str Inj. Quantity
0.56 mg/str Inj. Quantity


16:05:07 Group 014
-0.05 mg/str Inj. Quantity
0.19 mg/str Inj. Quantity
0.99 mg/str Inj. Quantity

2#
Address 01: Engine (4F9 910 401 B)

16:07:44 Group 013
-1.60 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.56 mg/str Inj. Quantity


16:07:44 Group 014
-0.19 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
0.99 mg/str Inj. Quantity

3#
Address 01: Engine (4F9 910 401 B)

16:20:48 Group 013
-2.16 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
0.75 mg/str Inj. Quantity


16:20:48 Group 014
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.24 mg/str Inj. Quantity
0.80 mg/str Inj. Quantity

Wtryski wymieniane około 30 tyś temu z przelotem rzekomym 20tyś

Po lewej stronie silnika wtryski mają nr. 057 130 a po prawej 059 130

Silnik chodzi bez zarzutu. Nie kopci, nie faluje.
Aha jest po programie na 280KM

Są to jedyne dane jakimi dysponuje.
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez Piotruś » 2014-06-04, 04:50

Czym różniły się warunki pomiaru we wszystkich trzech próbach ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez Przemcio » 2014-06-04, 05:26

Więc te 057 130 277 XX domyslam sie że są od V8 tdi
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez psychone » 2014-06-04, 09:40

Próby różniły się od siebie temperatura silnika.
Skoro właściciel zrobił tym autem 30 tys to rozumiem że nie przeszkadza to że wtryski są od v8. Czy się mylę?
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez Piotruś » 2014-06-04, 14:10

psychone napisał(a):Próby różniły się od siebie temperatura silnika.

Tak właśnie sądziłem.
Moim skromnym zdaniem dysproporcja w korekcji 1 cylindra na tle pozostałych wraz z narastającą temperaturą jest co najmniej niepokojąca.

-2,16 mg/suw to już na prawdę dużo i nie dzieje się bez przyczyny.

Ponadto korekcje tak naprawdę wskazują tylko różnice pomiędzy czasem pracy i nic więcej. Nie wiadomo zatem, które cylindry pracują bardziej prawidłowo, a które kuleją. Może być tak, że najbardziej sprawny jest cylinder z największą ujemną korekcją, lub odwrotnie ... .
Zmierzam do jednego: w okazanej sytuacji wszystkie wtryskiwacze powinny być bezzwłocznie wybudowane z silnika i sprawdzone na specjalistycznej aparaturze "Boschowskiej". Jednocześnie należałoby sprawdzić kompresję w poszczególnych cylindrach.
W razie braku jednoznacznej odpowiedzi co do przyczyn zróżnicowania w korekcjach kolejnym etapem byłaby ocena hydrauliki zaworowej a także weryfikacja nastaw układu rozrządu.

Formułowanie wniosków jedynie na podstawie tego, że ktoś "przejechał 30 tys.km. i nic się nie stało więc jest dobrze" , z całym szacunkiem, nie jest zasadne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez psychone » 2014-06-04, 15:54

ehhh. Auto pracuje ładnie, odpala ładnie, nie ma syfu na końcówce wydechu, nie falują obroty, ładnie się zbiera, nie dymi.
Czy mimo tego co powyżej może być tak że wtryski są i tak wysypane?
Ogólnie auto mam do kupienia za cenę 58k , udokumentowany i sprawdzony przebieg, pełny S-line oryginalny, nie bity.
Rozrządu nie słychać, tip działa dobrze.
Jedyne co to boje się tych wtrysków....
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez Piotruś » 2014-06-04, 18:38

psychone napisał(a):ehhh. Auto pracuje ładnie, odpala ładnie, nie ma syfu na końcówce wydechu, nie falują obroty, ładnie się zbiera, nie dymi. Czy mimo tego co powyżej może być tak że wtryski są i tak wysypane?


Odpowiedź masz powyżej - MOGĄ być wysypana, lecz NIE MUSZĄ,

Za to NIE ULEGA WĄTPLIWOŚCI, że istnieje jakaś konkretna przyczyna drastycznie zawyżonej korekcji JEDNEGO cylindra.
Może to być problem układu wtryskowego ale może też być inny problem natury mechanicznej.
Coś na rzeczy jest, a tylko od Ciebie zależy co postanowisz (lub zaniechasz).

Na podstawie korekcji niczego KONKRETNEGO więcej powiedzieć się nie da.

Jak dla mnie - gdyby powodem niepokojących odczytów okazał się jedynie wtryskiwacze - uznałbym to za najmniejszy problem z wszystkich TEORETYCZNYCH możliwości ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez psychone » 2014-06-05, 23:26

Audiola kupiona, zrobiłem nią 250 km i póki co malina chodzi. Jak będzie kuleć to będę się martwił, jak narazie pierda nie puszcza i idzie jak dzika :) Dziękuję i pozdrawiam
psychone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-05-08, 18:20
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Bartek

Re: A6 C6 ASB 2008 3.0 Tdi Logi wtrysków

Postprzez Piotruś » 2014-06-11, 20:07

psychone napisał(a):Audiola kupiona, zrobiłem nią 250 km i póki co malina chodzi. Jak będzie kuleć to będę się martwił, jak narazie pierda nie puszcza i idzie jak dzika :) Dziękuję i pozdrawiam


Psychone, zakupu oczywiście serdecznie Ci gratuluję :!:

Nie zmienia to faktu, że przy takim podejściu:
psychone napisał(a):Jak będzie kuleć to będę się martwił,

być może ryzykujesz - i to całkiem niepotrzebnie - zwiększone wydatki.
Nie lepiej zainwestować w rzetelną diagnostykę skoro istnieje ewidentna odchyłka w podstawowych parametrach ?! Ale to już Twoja osobista decyzja ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości