A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Diesel Serwis » 2019-03-01, 14:41

Koledzy wyjaśnijcie mi: czy C6 posiadała pełną fukcję Auto Hold? Przycisku jako takiego nie ma, przeglądałem tez program aso i nie widzę takowego przycisku, tzn jest tylko sam przycisk hamulca postojowego. W dotychczasowym pasku b6 miałem auto hold i to mega przydatna rzecz w korkach wg mnie.

przycisk podwójny czyli hamulec i auto hold widzę dopiero w C7.

Widzę teraz że w złym miejscu umieściłem wątek. Proszę o przeniesienie
Diesel Serwis
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-03-01, 14:35
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009
Imię: Henryk

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Piotruś » 2019-03-01, 20:17

Moim zdaniem w C6 autoholda (ani żadnego innego hill holdera i tym podobnych) nie było.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez bendzji » 2019-03-01, 23:47

auto hold nie ma ale - przynajmniej w moim manualu po zaciągnięciu ręcznego gdy stoimy pod gorkę przy próbie ruszenia ręczny jest automatycznie zwalniany 0 nie wiem czy to można hill hold nazwać ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Piotruś » 2019-03-01, 23:53

Nie można. To zwykła funkcja elektrycznego hamulca pomocniczego (tzw.ręcznego), że "sam się zwalnia" podczas ruszania.
Skąd inąd w mojej ocenie wszystkie "ułatwiacze" tego rodzaju są "zabójcze" dla żywotności koła dwumasowego, zarówno w "manuałach" jak i dwusprzęgłowych S-tronicach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez kkgg » 2019-03-02, 07:06

Czy jesteś pewny że jest to funkcja hamulca ręcznego/parkingowego?
Moim zdaniem auto hold podtrzymuje jedynie ciśnienie w układzie hamulcowym do czasu gdy ruszamy. Gdzieś tak czytałem. Inna sprawa że słychać by było silniczki od ręcznego a nic takiego nie zauważyłem (a używam auto hold namiętnie).
kkgg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2017-03-28, 15:28
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015
Imię: Krzysiek

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Piotruś » 2019-03-02, 10:11

Krzysiek,

zawsze istnieje realne prawdopodobieństwo, że czegoś nie wiem i mogę się mylić, jednak do czasu gdy rozmowa dotyczyła tylko modelu C6 jestem pewny swoich racji niemal w 100%. W tych autach jedynym hamulcem oprócz nożnego jest elektryczny "ręczny", który można "zaciągnąć" tylko i wyłącznie klawiszem na konsoli. Zwalniać też powinno się tym samym klawiszem ale pod kilkoma warunkami (zdaje się, że nawet pasy muszą być zapięte) da się go popuścić "na siłę" podczas ruszania. Wtedy sam "odskakuje" jednak odbywa się to ze znaczną zwłoką powodującą ogromne naprężenia w układzie tylnej osi i jej hamulcach, a co za tym idzie siłą rzeczy poważnie odbija się na trwałości dwumasy.

Ty z kolei odnosisz się do modelu C7, w którym można znaleźć (między innymi) HHC (tak się to chyba nazywa). Faktycznie uruchamia się automatycznie na wzniesieniach (czerpiąc sygnały z czujnika przyspieszenia wzdłużnego) i tak jak mówisz - odbywa się to za pomocą pompy ABS i ciśnienia układu hydraulicznego.

Ale w serii C6 czegoś takiego nie uświadczysz.

PS:
Ja osobiście akurat bym te wszystkie wspomagacze najchętniej wypierd@lił w kosmos, a jak ktoś ma problemy z ruszaniem na wzniesieniu to znaczy, że prawdopodobnie wielu innych czynności też nie ogarnia i najlepiej niech se kupi "automata" lub korzysta z MZK.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Diesel Serwis » 2019-03-02, 11:41

Czyli nie ma i zgadza się to z tym co jest w opisie aso. Ciekawe, że w średnio wyposażonym pasku i tiguanie mam Auto Hold a A6 półka wyżej tego nie ma.
Kwestia korzystania to jak kto chce i jak woli. Akurat przy jeździe w korku jest to przydatne. W automacie Auto Hold nie potrzebny jest do ruszania pod górę bo i tka skrzynia trzyma auto ( jesli jest w dobrym stanie). Dzięki za odpowiedzi.
Diesel Serwis
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-03-01, 14:35
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009
Imię: Henryk

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Piotruś » 2019-03-02, 11:54

Ciekawe, że w średnio wyposażonym pasku i tiguanie mam Auto Hold a A6 półka wyżej tego nie ma.

Bo to bardziej zależy od głównych podzespołów przynależnych do rodzaju i wieku platformy, na której zbudowano dany model niż od klasy auta.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez bendzji » 2019-03-03, 10:43

Piotruś napisał(a):Nie można. To zwykła funkcja elektrycznego hamulca pomocniczego (tzw.ręcznego), że "sam się zwalnia" podczas ruszania.
Skąd inąd w mojej ocenie wszystkie "ułatwiacze" tego rodzaju są "zabójcze" dla żywotności koła dwumasowego, zarówno w "manuałach" jak i dwusprzęgłowych S-tronicach.
No ja z tego nie korzystam , nawet nie pomyślałem że może to nadmiernie obciążać układ napędowy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

Postprzez Piotruś » 2019-03-04, 19:21

nawet nie pomyślałem że może to nadmiernie obciążać układ napędowy


Michał,

Obciąża i to bardzo, bo działa tak samo jakbyś chciał odjechać autem z ręcznym "ręcznym" :-D zaciągniętym na maksa.
Dwumasa oparta o maksimum, wszystkie elementy gumowo metalowe przeniesienia napędu naprężone jak plandeka na żuku, po czym "wszystko to odskakuje" nadzwyczaj gwałtownie z "efektownym" walnięciem.

Przy "hydraulicznym" HHC jest podobnie, bo jeśli nie odczekasz aż ciśnienie w hamulcach samo zaniknie, to "efekt" walnięcia po naprężonych na maksa elementach przeniesienia napędu jest podobnie "agresywny" i "drastyczny" jak we wcześniejszym przypadku.

Jedynie ten cały Auto Hold (w C7 i MQB uruchamiany odrębnym gzikiem) jest w miarę przyjazny, bo zaciąga się "sam" ale i odpuszcza bezpośrednio po cofnięciu stopy z pedału hamulca ...

... jednak jak wcześniej mówiłem, akurat dla mnie te wszystkie gówniane gadżety są jednym wielkim nieporozumieniem. Ale to inna, subiektywna sprawa.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości