A6 C6 czy może coś innego

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2015-03-25, 13:35

viator napisał(a):No ale może tiptronic w Passacie 1.9TDI i A6 3.0TDI to dwie różne bajki, nie wiem...

Mały moment obrotowy, może dlatego jeszcze jeździ.
viator napisał(a):Nie ma takiej opcji - albo kupuję mocne auto, które zapewni mi niezapomniane wrażenia z jazdy albo nie zmieniam w ogóle.I jestem pogodzony z tym, że będę lał paliwo, chcę tylko wybrać najsensowniejszą dla mnie opcję.

Ja bym wybierał wolnossącą benzynę.
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Lechu » 2015-03-26, 23:53

A8 D2 i 4,2 V8 to jest dobry kompromis. Tylko jedna uwaga ciężko będzie Ci znaleźć zadbany egzemplarz, jak się znajdzie to cena może Cie nie zadowalać. Ojciec jeździ takim 2 lata, LPG założył i jest kawał fajnej fury ;) Ceny niektórych części powalają a niektóre do przełknięcia. Za dużo to on nie wymienił przez te 2 lata. Jak trafisz rodzyna to nie będziesz chciał wysiąść. :p
Serwisowanie 4.2 w D2 raczej by Cię kosztowało mniej niż C6 TDI . I co jest ważne D2 sam sobie zdiagnozujesz kablem za 30 PLN :P
Spalanie się waha 13 - 17 LPG, a jak będziesz szalał po mieście to 30 L może braknąć .
Pamiętaj, że A8 to klasa wyżej, nie oglądałbym się za dieslami bo były 2.5 TDI V6 oraz 3.3 TDI CR.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-03-27, 06:54

"Nadmuchana osiemdziesiątka" - bo tak trzeba nazwać D2 :-D to bardzo ładne autko przyznam. Koszty utrzymania wiekowego już samochodu mogą być potężne (jeżeli chcemy mieć zadbane i co najważniejsze PRAWDZIWE Audi A8). Serwisowanie takiego auta ? Hmm... - nawet nie wiem o jakich kwotach mówimy ale... obstawiam, że zawsze będzie to "kosmos" (nawet przy najmniejszej pierdółce) .
D2 zawsze mi się podobały a silniki 4.2 i potężne 6.0 to przy takiej budzie zdecydowanie dobre połączenie :-) .
Jedyny szczegół, który mi osobiście nie odpowiada we wnętrzu A8 to - dzielony podłokietnik (wygląda to jak w starym Autosanie :-D ).

Coś kiedyś czytałem na temat kosztów utrzymania/serwisowania D2 na niemieckich klubowych stronach poświęconych m.in. A8 i trzeba sobie szczerze powiedzieć, że to nie jest samochód dla "klasy średniej" :| .

Tanio kupić żeby mieć i modlić się, żeby coś "nie wyskoczyło" ? A na cholerę mi w życiu tak się stresować... (?) ;-) .

Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez pastaldo » 2015-03-27, 09:18

nie pamietam 82 napisał(a):"Nadmuchana osiemdziesiątka"
Fakt ale osiemdziesiątki są fajne :)

Domyślam się że koszty utrzymania by mnie zjadły z butami choć patrząc technologicznie na takie A8 vs B4 to ja tam różnicy nie widzę poza gabarytami. A8 to takie moje dawne marzenie z którego pomału się leczę. No chyba że kiedyś będe zarabiał 10tys na rekę to się zastanowię :->
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2015-03-27, 10:21

pastaldo napisał(a):A8 to takie moje dawne marzenie z którego pomału się leczę.

O to właśnie... niestety przez koszty jest to auto raczej nie-dla-zwykłych-ludzi. Co innego jakbym musiał koszty robić w firmie ;) Jednak ja bym brał D3 z "małym grillem".
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-03-27, 10:40

Osobiście znam przypadek pewnego Prezesa ( czy Dyrektora <mysli> ) opolskiej firmy , który po dwóch latach użytkowania zamienił ( u Lellka ) swoje S8 D3 na A6 C6 3.0 z końcowych lat produkcji . Chyba koszty serwisowania delikatnie go przerosły :roll: .

pzdr'a <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez pastaldo » 2015-03-29, 00:45

To jak rozmawiamy równiez o egzatycznych wyborach to co powiecie o Q7? Q5 jakies takie małe iec pomińmy na wstępie. Myślałem też chwilę o dużym SUVie i pomyślałem o Q7. Taka sama historia z utrzymaniem jak w A8? Widę że wychodziły w Q7 silniki VR6 3.6 280KM to te same silniki co w skodzie Superb?
Jak przeglądałem osiągi i porównanie benzyn w Q7 V6 3.0TFSI i VR6 3.6FSI to moim zdaniem te V6 mają przewagę w mocy dzięki kompresorom. A tak to jest z czystej budowy silnika która konstrukcja jest bardziej optymalna i przy założeniu tej samej pojemności i osprzętu która jednostka będie bardziej wydajna V6 cy VR6?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Arturr » 2015-03-29, 10:36

Bierz R36, ten silnik ma ogromny potencjał
Arturr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2014-08-13, 18:24
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2015-04-07, 21:41

Pojeździłem po mieście trochę i średnie spalanie 14-16. Bez szaleństw, ale i bez mega korków stołecznych.
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez tx-didi » 2015-05-19, 11:57

pastaldo napisał(a):
nie pamietam 82 napisał(a):"Nadmuchana osiemdziesiątka"
Fakt ale osiemdziesiątki są fajne :)

Domyślam się że koszty utrzymania by mnie zjadły z butami choć patrząc technologicznie na takie A8 vs B4 to ja tam różnicy nie widzę poza gabarytami. A8 to takie moje dawne marzenie z którego pomału się leczę. No chyba że kiedyś będe zarabiał 10tys na rekę to się zastanowię :->


mam wrazenie ze koszty utrzymania A8 D2 nie beda odbiegaly od poziomu kosztow utrzymania A6 C5... wyraznie drozsza jest dopiero 'edycja' D3.
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2015-05-19, 18:37

tx-didi napisał(a):mam wrazenie ze koszty utrzymania A8 D2 nie beda odbiegaly od poziomu kosztow utrzymania A6 C5...

To zależy co masz na myśli.
Przy zespole napędowym 2,5TDi + tip rzeczywiście są porównywalne, przy "większych benzynach" powyższa benzynach zaczyna się rozjeżdżać i to praktycznie w każdym obszarze (zawias, skrzynia biegów, silnik, osprzęt oczywiście też).

Odrębną kwestią są koszty ewentualnych napraw blacharskich, co w praktyce oznacza, że całkowite odbudowanie C5-tki nawet z przysłowiowego przystanku jest dziecinną zabawą w porównaniu z trudnościami oraz ceną napraw aluminiowego A8 ... :-x .

PS:
Miło Cię widzieć, Tx-didi :] <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez tx-didi » 2015-05-19, 23:24

i wzajemnie Piotruś :)

pomijajac silniki wystepujace tylko w A8 (i z drugiej strony tylko w A6) to wydawalo mi sie ze wspolne konfiguracje: (2.5 tdi, 2.8 oraz 4.2) + tipy to sa praktycznie te same konstrukcje... (chyba tylko 4.2 ma inne oznaczenia wersji), wiec koszty powinny ksztaltowac sie na zblizonym poziomie. Zawieszenie, uklad hamulcowy musza byc dopasowane do silnika (a te sa takie same) i masy samochodu (bardzo zblizone), wiec finansowo chyba bardzo podobny poziom.
Faktycznie naprawy blacharskie to zupelnie inny swiat, ale nawet tutaj przygody 'parkingowe' (delikatne otarcia itp) to wlasciwie wychodzi na to samo.

Nawet zaryzykowalbym stwierdzenie (chociaz moze nieco zbyt smiale) ze porownanie kosztow eksploatacyjnych 2.5 tdi vs 4.2 pb nie wykaze porazajacych roznic.... pomijajac apetyt na paliwo
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez pastaldo » 2015-05-20, 09:18

A pomijając skrzynie TIP nie było manuala w A8? Dla mnie jedyna sensowna opcja.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez tx-didi » 2015-05-20, 12:06

pastaldo napisał(a):A pomijając skrzynie TIP nie było manuala w A8? Dla mnie jedyna sensowna opcja.


byly, ale nie spodobalyby ci sie..... poniewaz w zwyklej A8 (nie S8) manualne sb wychodzily bez quattro (jezeli nawet byly quattro to naprawde ciezko upolowac taki egzemplarz). Dodatkowo wychodzily tylko w konfiguracjach z najslabszymi silnikami
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Lechu » 2015-05-21, 10:58

tx-didi napisał(a):pomijajac silniki wystepujace tylko w A8 (i z drugiej strony tylko w A6) to wydawalo mi sie ze wspolne konfiguracje: (2.5 tdi, 2.8 oraz 4.2) + tipy to sa praktycznie te same konstrukcje... (chyba tylko 4.2 ma inne oznaczenia wersji), wiec koszty powinny ksztaltowac sie na zblizonym poziomie. Zawieszenie, uklad hamulcowy musza byc dopasowane do silnika (a te sa takie same) i masy samochodu (bardzo zblizone), wiec finansowo chyba bardzo podobny poziom.


Dokładnie to chciałem powiedzieć, że nie jest tak strasznie jak piszą, i moim zdaniem wyjdzie mniej niż przy C6 TDI . W jednym i drugim przypadku jak się kupi padło to będzie boleć.

pastaldo napisał(a):A pomijając skrzynie TIP nie było manuala w A8? Dla mnie jedyna sensowna opcja.


Manual w A8 D2 występował z trzema silnikami 2.5 TDI 2.8 PB i 4.2 w wersji S, przy czym ostatnia opcja tylko z Q w pozostałych jak trafisz.
Dodam jeszcze, że występowały egzemplarze ze zwykłym automatem (bez tipa) z 2.8 PB.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Poprzednia strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości