A6 C6 czy może coś innego

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2014-12-30, 10:00

Piotruś, jak przesiadłem się z Tiptronica to czułem się jak w tramwaju bo nic nie słyszałem. Dopiero jak się przyzwyczaiłem to zwróciłem uwagę że ma biegach 1-2-3 nie jest idealnie płynnie - ale do tej pory nie martwiłem się bo w necie są opinie że DSG na niskich biegach lubi delikatnie szarpnąć. To nawet nie szarpanie i broń Boże zgrzyty tylko dość podobnie jak w manualu.
Do tej pory nie sądziłem że auto bez turbiny w prosty sposób można chipować - to możliwe? A jak się okaże że jest zmieniony programowo to odkręcać?
lyngso,
lyngso napisał(a):Ogólnie Superb jest ok ale jak nie muszę, to nie zamienię.

Ja zmieniłem, na razie nie żałuję. Jeździ się fajnie a z tego co sprawdzałem wszystkie części są tańsze.
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez lyngso » 2014-12-30, 11:09

igorw napisał(a):Ja zmieniłem, na razie nie żałuję. Jeździ się fajnie a z tego co sprawdzałem wszystkie części są tańsze.


Witam

W kwesti części, to jak najbardziej. Utrzymanie Superba jest o niebo tańsze niż A6. Taka jest niestety bolączka, że jak klasa premium to i ceny premium niezaleznie od tego, że praca wykonana przy aucie nie różni się od tego czy to jest Audi czy Skoda.
Nie jestem jakimś tam zagorzałym fanem Audi, doceniam po prostu wygodę i jakąś tam klasę auta. Kto wie może następne będzie Mercedes E.
Jeżdżąc dłużej Skodą co raz bardziej denerwowały mnie niedociagnięcia w aucie bądź co bądź flagowym modelu Skody.
Nie spotkały mnie też naprawy w A6 oprócz wymiany akumulatora ale podejrzewam, że do Superba kosztował by tyle samo jako, że to jest AGM.
W sumie nabyłem auto prawie nowe bo 2 letnie z gwarancja i przebiegiem 12k wiec też nie wydaje mi się, aby miało sie jakoś mocno psuć. Na razie tylko wspomniany akumulator.
Fajna alternatywa Superb ale jak nie muszę to nie zamienię.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2014-12-30, 11:14

igorw napisał(a):Piotruś, jak przesiadłem się z Tiptronica to czułem się jak w tramwaju bo nic nie słyszałem. Dopiero jak się przyzwyczaiłem to zwróciłem uwagę że ma biegach 1-2-3 nie jest idealnie płynnie - ale do tej pory nie martwiłem się bo w necie są opinie że DSG na niskich biegach lubi delikatnie szarpnąć. To nawet nie szarpanie i broń Boże zgrzyty tylko dość podobnie jak w manualu.


Aaaaa ... to trochę zmienia obraz sprawy.
DSG jest skrzynią mechaniczną, z przeniesieniem napędu na tej samej zasadzie jak skrzynia manualna i co oczywiste, w niektórych sytuacjach (tych bardziej skrajnych) zmiana biegów może przypominać taką "z manuala" (nie zawsze przyspieszamy jednostajnie na idealnie równej drodze).
Poprzednio jednak napisałeś, ze nie potrafisz przyzwyczaić się "do szarpnięć DSG na niskich biegach" i do tak przedstawionego problemu się odniosłem, bo o szarpaniu w dosłownym znaczeniu nie może być mowy.
Z kolei odczucia przypominające działanie skrzyni manualnej (szczególnie na programie "S"), w moim przekonaniu są jak najbardziej normalne i prawidłowe.

igorw napisał(a):Do tej pory nie sądziłem że auto bez turbiny w prosty sposób można chipować - to możliwe?

Chipować jak chipować ... . Ja bym powiedział, ze można uwolnić moc do wartości, z jaką jeszcze do niedawna opuszczały fabrykę Passaty B7 wyposażone w identyczny silnik 3,6 ale inne ECU.
No i właśnie, z tego co wiem, ewentualne "uwolnienie" elektronicznie stłumionej mocy zależy w dużej mierze od ECU zastosowanego w konkretnym egzemplarzu Superba. Ale na tym generalnie moja wiedza o możliwościach "tuningowych" silnika VR 3,6 raczej się kończy i dlatego wiedzy najlepiej zaczerpnąć u źródła w miarę godnego zaufania, czyli dla Ciebie najbliżej jest Kreator a "nieco" dalej GoodHope.
Naturalnie ewentualne zmiany sterowania silnikiem najczęściej wymuszają też korekty programu skrzyni biegów, wiec tym bardziej powinien wypowiedzieć się ktoś zaprawiony w bojach, z udokumentowanym doświadczeniem w zakresie silników benzynowych. Zdaję sobie sprawę, ze ani Kreator ani GoodHope do tych najtańszych nie należą ale nikomu innemu chyba nawet nie pozwoliłbym spojrzeć na moje auto, a co dopiero grzebać w sterownikach ECU i GCU.

Oczywiście w sytuacji, gdzie w sumie czysto mechaniczna skrzynia przypomina Ci działaniem skrzynię manualną (a nie jak poprzednio napisałeś o szarpaniu), ewentualna potrzeba weryfikacji oprogramowania (szczególnie skrzyni) być może wcale nie jest potrzebna (ot, zwykłe nieporozumienie i niedogadanie "słowa pisanego").

igorw napisał(a):Jeździ się fajnie a z tego co sprawdzałem wszystkie części są tańsze.

Przede wszystkim nie dosyć, że tańsze to (statystycznie) awaryjność Skody z awaryjnością Audi, w ogóle nie da się porównać.
Wiadomo, że zawsze można trafić na czarną owcę albo oberwać cegłą w drewnianym kościele jednak fakty są takie, że:
- w przypadku popularnych modeli Audi A6 (C5 i C6) chyba wszystkie części potrafiłbym rozpoznać w całkowitej ciemności już po samym dotyku (bo chrzani się niemal wszystko, a ciągłym ćwiczeniem nawet małpę można z łatwością nauczyć czynności powtarzalnych)
- w przypadku nawet najbardziej popularnych modeli Superba dużo czynności ciągle muszę zaczynać od ... studiowania dokumentacji, przemyśleń i konsultacji (awaryjność i trudne przypadki są tak sporadyczne, że rutyniarstwo, nonszalancja i powtarzalność u Skody nie wchodzą w grę, również w przypadku Octavii a nawet Fabii)

Do kwestii ewentualnej "taniości" i precyzji spasowania np. elementów karoserii powiem tak: wydaje mi się, że swoje obecne auto wybrałem całkiem świadomie i zgodnie z własnym doświadczeniem.
Za równowartość Superba (w momencie zakupu), a nawet nieco taniej, mogłem mieć na przykład porządne i bezwypadkowe Audi A6 C7 3.0 TDi z quattro i S-troniciem z 2011 roku.
.
.
... a mimo to zdecydowałem się na Skodę i dzisiaj zrobiłbym dokładnie to samo :] <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2014-12-30, 15:47

Piotruś napisał(a):Audi A6 C7 3.0 TDi z quattro i S-troniciem z 2011 roku

Łoj miałbym dylemat bo C7 ładne. I podobno poprawione silniki. W moim Subciu brakuje mi większego zbiornika paliwa - w A6 miałem 80l.
Ale A7 wolałbym od Superba bez dwóch zdań ;) takiej kasy jednakowoż nie wydam na auto. Ostatnio sprawdziłem - na A6 z 2008-2009 musiałbym wydać od 75 tys w górę, więc moim zdaniem dobrze zrobiłem kupując Skodę. Spalanie nie przyprawia mnie już o wyrzuty sumienia i ból głowy - przywykłem ;)
Wracając do chipowania VR6 - zmieniałbyś na oryginalne jeśli nie widzę póki co żadnych niepokojących objawów? W sumie na oryginalne zmienić mogę jak będę robił łożyska w skrzyni. Musze zapytać poprzedniego właściciela czy coś zmieniał w oprogramowaniu silnika i skrzyni.
Napisałem jeszcze kiedyś PW o silnikach 2.0 tfsi - możesz skrobnąć odpowiedź? Będę wdzięczny. A swoja drogą jak będziesz w Wawie - daj znać może uda się spotkać :D
[EDIT] już wiem: zrobił program na 292KM i 345Nm w EvoLution Motor Sport we Wrocku. Teraz nie wiem co robić :-/ Pewnie dlatego łożyska są dziś do wymiany.
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2015-01-06, 11:39

igorw napisał(a):Łoj miałbym dylemat bo C7 ładne. I podobno poprawione silniki.

Idealne to one tez wcale nie są ale faktycznie dużo mocnych argumentów wskazuje na to, że jest wyraźna poprawa.
Co do dylematów - ja nie miałem żadnego. Sumując wszystkie doświadczenia zebrane z doświadczeń serwisowych odkąd nastały C5 aż po C7 coraz mocniej utwierdzam się ma stanowisku, że współczesne samochody klasy E+ (np. A6) są niebywale kuszące ... ale dla pierwszego właściciela dopóki działa gwarancja.
Potem to już prawdziwa rosyjska ruletka i igranie z losem, bo koszty jakichkolwiek napraw wykonywanych zgodnie z technologią CCCO są po prostu kosmiczne. Osobiście lubię emocje i silne wrażenia ale nie tego rodzaju i nie za moją naprawdę bardzo ciężko wypracowaną kasę.
Dlatego, dopóki nie będzie mnie stać na fabrycznie nowe i dobrze wyposażone A6 Allroad (czyli realnie od 450 tyś.zł. w górę), to w moim prywatnym garażu samochód tej klasy raczej nie zagości. A że nic nie wskazuje na tak gwałtowny przyrost wolnej gotówki, to być może nigdy już nie będę właścicielem A6.
Używki to można sobie kupować, ale jak dla mnie klasa Superba to już absolutne maksimum. Nie widzę żadnego powodu płacić na przykład za przepustnicę do Audi ok. 1000 - 1200 zł.-, gdy do Skody kosztuje od 390.- . Takie to właśnie są relacje i ja nie zamierzam ponosić ciężaru tych kosztów za identyczne części (z technicznego punktu widzenia) tylko dlatego, że lekko różnią się kształtem ale niczym innym już nie bardzo.

igorw napisał(a):Wracając do chipowania VR6 - zmieniałbyś na oryginalne jeśli nie widzę póki co żadnych niepokojących objawów? W sumie na oryginalne zmienić mogę jak będę robił łożyska w skrzyni. Musze zapytać poprzedniego właściciela czy coś zmieniał w oprogramowaniu silnika i skrzyni.

igorw napisał(a):[EDIT] już wiem: zrobił program na 292KM i 345Nm w EvoLution Motor Sport we Wrocku. Teraz nie wiem co robić Pewnie dlatego łożyska są dziś do wymiany.

Ja na pewno najpierw wróciłbym do serii żeby wyłuskać absolutnie wszystkie EWENTUALNE usterki i "uchybienia", a przy okazji poznać aktualną rzeczywistą kondycję całego zespołu napędowego oraz elementów przeniesienia napędu. Przy okazji okazałoby się jak wygląda kwestia zużycia paliwa "na serii".
No i może się okazać, że akurat Tobie bardziej pasowałaby charakterystyka seryjnego programu DSG, bo powoli chyba zaczynamy się rozumieć też w kwestii "nierównej" zmiany biegów ... .

Będę nudny ale powiem raz jeszcze - jedź z tym do Kreatora albo do GoodHope. Niech ktoś w końcu ustali twarde fakty i spowoduje, ze będziesz się dogadywał ze swoim autem lepiej niż obecnie. Moim zdaniem naprawdę warto ... .

igorw napisał(a):Napisałem jeszcze kiedyś PW o silnikach 2.0 tfsi - możesz skrobnąć odpowiedź? Będę wdzięczny.

Hmm. Wyraźnie coś mi umknęło (szukam ale nie znajduję).
W tym wątku niedawno coś skrobnąłem: post35798.html?hilit=tfsi#p35798 . Jeśli nie wystarczy daj znać albo napisz PW do Jakosa.

igorw napisał(a):A swoja drogą jak będziesz w Wawie - daj znać może uda się spotkać

Teoretycznie jest to całkiem możliwe. Dzięki za propozycję, dam znać gdy zostanę u Was na kilka dni <luzik> (sporadycznie ale też się zdarza).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2015-01-06, 19:27

Piotruś, Dzięki za opinię. Zrobię tak: pojeżdżę tak jak jest bo ogólnie jest ok, nawet średnia spadła na niecałe 11 L/100 km. Zobaczę czy żłopie olej, zrobię łożyska w DSG itp. Muszę zweryfikować napinacz rozrządu i łańcuch bo troszkę za głośno jak na moje ucho. O dziwo drżenie znacznie ucichło, jest ledwo-ledwo wyczuwalne. Na wszelki wypadek zmienię olej i filtry - ale to już raczej bliżej wiosny. Jak będzie coś niepokojącego się działo to skorzystam z okazji naprawy DSG i wgram oryginalne oprogramowanie.
Jak będziesz w Wawie i będziesz miał ochotę się spotkać to chętnie ;) ale licz się z tym że będziesz musiał oblookać moją zieloną kurę :D
A o 2.0 poszukuję info które silniki FSI były na pasku rozrządu a nie na łańcuchu - potrzebne mi kody silników w A4. Z tego co znalazłem w necie to chyba te które są oznaczone jako TFSI (a nie FSI - te są już na łańcuchu). Możliwe że były tylko z mocą równe 200 KM.
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez bendzji » 2015-01-11, 10:00

Mam pytanie co do diesli w superbie -rozumiem że najlepszą opcją jest 2.0 tdi cr 170 km? Chodziłoby mi o połączebie z dsg.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2015-01-11, 18:02

Bendzji, jeśli DSG (jako użytkownik polecam!), to tylko "mokra", 6-cio biegowa.
Z tego co pamiętam ta odmiana nie występuje z żadnymi innymi silnikami TDi jak tylko 170PS (CBBB, CFGB).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez igorw » 2015-01-29, 15:44

Piotruś, Jeśli już weszliśmy na temat DSG - czy w Superbie były montowane DQ500? I jeszcze jedno pytanie: czy silnik 3.6 ma zmienne fazy rozrządu?
igorw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2014-05-05, 14:18
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Igor

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2015-01-29, 22:16

igorw napisał(a):czy w Superbie były montowane DQ500?

Moim skromnym zdaniem DQ500 nie były i nie są montowane do Superba II .

igorw napisał(a):I jeszcze jedno pytanie: czy silnik 3.6 ma zmienne fazy rozrządu?

Jasne, że tak.
Oprócz funkcji zasadniczej układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany również do tzw. wewnętrznej recyrkulacji spalin.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez viator » 2015-03-03, 16:30

igorw napisał(a):Audi ma lepszą obsługę radia poprzez pokrętło MMI, w Skodzie dotykowy Columbus jest bardzo powolny. W dodatku kradną (Audi kradną w całości).

Ależ mnie zmartwiło to co napisałeś :( Również rozważam zakup Skody, ale radio które można tak o wyjąć to dla mnie porażka, w passacie mam to durne MFD i oczywiście przeżyłem już jedną kradzież :/
Columbus to to z czterema przyciskami po bokach i dwoma pokrętłami na dole?
Widziałem że jest jeszcze drugie, z trzema przyciskami po bokach, to jak rozumiem też da się wyjąć w całości?
viator
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2015-03-02, 15:12
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Przemek

Re: A6 C6 czy może coś innego

Postprzez Piotruś » 2015-03-03, 17:22

Byłem niedawno umówiony na oględziny tego auta ale w noc poprzedzającą spotkanie ponoć został skradziony:
http://otomoto.pl/audi-a6-c6-3-0-tdi-qu ... 32001.html .

Co do sprzętów grających w Superbie na tej stronie możesz sobie pobrać instrukcje wszystkich dostępnych urządzeń:
http://www.skoda-auto.pl/mini-apps/owne ... rb-ii.aspx

Mi się wydaje, że od samego radia/urządzenia ważniejsze jest wyposażenie w Sound System.
Ja akurat mam u siebie Amundsena+ z SS i odsłuch stacji radiowych jest akceptowalny ale na bardzo przeciętnym poziomie.
Po załadowaniu karty SD (lub też płytki CD) z nagraniami w wysokiej jakości odbiór jak dla mnie jest na poziomie wysoko zadowalającym.
Chociaż z drugiej strony wiadomo, że fanatycy sprzętów grających dopóki nie wymienią wszystkich głośników z całym okablowaniem i nie wytłumią drzwi matami i tak powiedzą, że fabryczny szmelc do niczego się nie nadaje. Ja jednak jestem w pełni usatysfakcjonowany.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Tylko A6 C6 czy jednak coś innego ?? Porównania.

Postprzez pastaldo » 2015-03-05, 15:29

Jesli moge dołączę się do wątku choc na razie nie zmieniam autka. Jednak przez myśl przeszły mi Skody. Octavia jakoś mnie nie pociąga ale Superb juz jest ciekawym samochodem. Jako że piotrze o ile się nie mylę napisałeś że taki posiadasz zapytam o kilka rzeczy.
Od kiedy kupiłem A6 C5 stwierdziłem że nie chcę mniejszego samochodu pod wzgledem miejsca dla pasażerów. Jak korespondują te samochody miedzy sobą? Chodzi mi o porównanie A6 C5 Avant do Superba w kombi to chyba dwójka jaką Ty masz?
Silniki pomijam bo to zawe idzie dobrać ale jak to w tych skodach jest z napędem? Bo chyba wystpuje 4x4 i z tego co idziałem sa też silniki V6 jak i inne. W tych samochodach silnik jest w zdłuż czy w poprzek montowany? To pytanie wynika tylko z tego jaki to napęd 4x4. Jestem mega zwolennikiem stałego napędu na wszystkie koła a dołączane osie zawsze wzbudzały u mnie nie miłe odczucia. Jak są dołączane to tylko do jakiejś prędkości jak to w niektórych samochodach? I co Ty osobiście myślisz o takim rozwiazaniu? Czy to nie jest tak naprawdę troche udawany napęd na 4 koła?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez Piotruś » 2015-03-06, 11:20

pastaldo napisał(a):Octavia jakoś mnie nie pociąga ale Superb juz jest ciekawym samochodem. Jako że piotrze o ile się nie mylę napisałeś że taki posiadasz zapytam o kilka rzeczy.

Tak się złożyło, ze posiadam ;-) (12 marca będzie obchodził równy roczek), o taki :

Obrazek

Obrazek

pastaldo napisał(a):Od kiedy kupiłem A6 C5 stwierdziłem że nie chcę mniejszego samochodu pod wzgledem miejsca dla pasażerów. Jak korespondują te samochody miedzy sobą? Chodzi mi o porównanie A6 C5 Avant do Superba w kombi to chyba dwójka jaką Ty masz?

Osobiście tego nie mierzyłem ale jeśli chodzi o przestrzeń (wewnątrz auta), to Superb klasyfikuje się gdzieś miedzy Audi A8 a Mercedesem S w dłuższej odmianie :mrgreen: . Także akurat pod tym względem Audi A6 C5 raczej nie ma z czym startować do Superba :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

... i powyższe zdjęcia raczej nie zostawiają złudzeń, że tak właśnie jest ;) .

pastaldo napisał(a):Silniki pomijam bo to zawe idzie dobrać ale jak to w tych skodach jest z napędem? Bo chyba wystpuje 4x4 i z tego co idziałem sa też silniki V6 jak i inne.

Z silników V6 jest tylko jeden, widlasto-rzędowy 3,6 l. . Na temat tej jednostki dużo napisaliśmy z Igorem na początkowych stronach tego tematu.
Wszystkie pozostałe są R4. Paleta rzeczywiście dosyć szeroka ale do napędu 4x4 (wśród diesli) najbardziej naturalnym wyborem wydaje się 2.0TDi CR 170PS i 6-cio biegową "moką" (bardzo ważne) skrzynią DSG lub ten sam silnik lecz w odmianie 140PS i skrzynią manualną.
Warto jednak zauważyć, ze DSG przekazuje napęd mechanicznie (identycznie jak manualna), więc nie ma strat takich jak w przekładniach hydrokinetycznych (tiptronik). Dlatego 170PS + DSG jeździ faktycznie jak 170PS, a nie tylko jak 140PS z manualem ;-) .

Napęd 4x4 w Superbie II zawsze jest oparty na Haldexie IV generacji i prawdopodobnie jest to najlepszy Haldex w historii tego napędu.
Starsze odmiany nie były tak dopracowane, a nowa, Haldex V chyba będą musieli jeszcze dopracować, bo w porównaniu do czwartej generacji jest leniwy.
Wydaje się również, że przynajmniej na chwilę obecną Haldex V nie jest tak równie wytrzymały/odporny jak Haldex IV.
Zresztą Haldex 4 był jednym z najważniejszych powodów, dla których zdecydowałem się na Superba II i nie chciałem zaczekać na Superba III (Haldex V).

pastaldo napisał(a):W tych samochodach silnik jest w zdłuż czy w poprzek montowany? To pytanie wynika tylko z tego jaki to napęd 4x4.

Zawsze w poprzek. Zawsze, jak wyżej napisałem Haldex IV w całym okresie produkcji Superba II-giej generacji.

pastaldo napisał(a):Jestem mega zwolennikiem stałego napędu na wszystkie koła a dołączane osie zawsze wzbudzały u mnie nie miłe odczucia.

Jasne. Ja miałem tak samo przez bardzo długie lata, chociaż zawsze bardzo chwaliłem nawet Syncro I-generacji (czysto mechaniczne sprzęgło wiskotyczne przed tylnym dyfrem) , w roli zimowego wspomagacza.
Czasy jednak się zmieniają, a wraz z nimi zmieniały się nie tylko różne generacje Haldexa, ale i sam Haldex IV też ewoluował latami, głównie pod względem osprzętu sterującego. Dlatego nastał taki moment, w którym tradycyjny centralny Torsen niczego nie stracił, ale Haldex zyskał na tyle dużo żeby w końcu skutecznie zawalczyć z Torsenem. Przynajmniej ja tak sobie to wszystko latami obserwowałem i wyciągałem wnioski aż do chwili, w której autko z silnikiem poniżej 200 PS'ów wydało mi się w pełni udaną konfiguracją, pod niektórymi względami nawet przewyższającymi mistrzostwo centralnego Torsena.

Całkiem niedawno wypowiedziałem się na ten temat dosyć obszernie w innym temacie :
Piotruś napisał(a):Zależy kto czego oczekuje, bo w zakresie niższych prędkości ma więcej cech "zamkniętego" dyfra niż Torsen właśnie. Dzięki temu w trudnych i bardzo trudnych zimowych warunkach górskich Haldex paradoksalnie jest (wg. mnie obiektywnie) lepszy.
Z kolei Torsen bezwzględnie wygrywa przy większych prędkościach w wodnych koleinach i ostro pokonywanych zakrętach bez względu na nawierzchnię.
Stoję też na twardym stanowisku, że Torsen zdecydowanie bardziej nadaje się do silników z większą mocą i na przykład w takim 3.0TDi jest po prostu nieodzowny, Generalnie mi akurat bardzo odpowiada "podział" stosowany przez grupę VAG i tak jak Haldex pasuje mi w samochodach klasy Golfa/Passata, tak nie wyobrażam sobie A6'tki bez (z wszech miar genialnego) Torsena.

Można też zastosować nieco inny podział:
- Haldex IV ze względu na bardzo rozbudowany układ mechatroniczny troszkę "wyprzedza" myślenie kierowcy i asekuruje go w trudnych warunkach
- Torsen'a z kolei trzeba się nauczyć ale dla prawdziwych konserów jest nieodzownym i jedynym słusznym rodzajem napędu (szczególnie w samochodach o większej mocy)

Osobiście lubię obydwa, a Torsen lekko wygrywa u mnie z Haldexem przede wszystkim dlatego, ze jest urządzeniem na wskroś mechanicznym ...
... ale jak widać żaden nie jest bezwzględnym faworytem :mrgreen: .
Kiedyś było łatwiej ale czasy się zmieniają, a samochody wraz z nimi ... .


Polecam lekturę całości:
post38053.html?hilit=zamkniętego zamknietego#p38053 .

Uzupełniająco dodam, że aktualnie (w modelu A6 C7 i w A7) centralny Torsen został wyparty (ponoć autorską konstrukcją AUDI) przez koronowy mechanizm różnicowy. Jak dla mnie bajka ... ale ze względu na zastosowanie układu kilku tarcz ... mocno naciągając fakty :mrgreen: ... można doszukać się daaaaaaalekiego kuzynostwa z Haldexem (ale to tylko żarcik taki chociaż dymu bez ognia też nie ma :-P ).

pastaldo napisał(a):Jak są dołączane to tylko do jakiejś prędkości jak to w niektórych samochodach?

Nic mi o tym nie wiadomo żeby Haldex IV działał tylko do jakiejś prędkości. Ma natomiast inną, moim zdaniem niebywale pożądaną w warunkach zimowych cechę - do 30 km/h "z definicji" jest stałym napędem na 4 koła, zaś jakby nie patrzeć Torsen w takich sytuacjach najpierw musi się "poślizgnąć" żeby odpowiednio "zatrybić". I tutaj właśnie moim zdaniem przewaga Haldexa nad Torsenem jest dosyć oczywista.
W pozostałych porach roku, chociaż Haldex bardzo pomaga i w całkiem normalnych warunkach drogowych - pozostaje to niezauważone i niedocenione przez kierowcę.
W samochodach z mocniejszymi silnikami funkcjonalność Torsena w warunkach drogowych i przy większych prędkościach wydaje się jednak nieprzeceniona ... .

pastaldo napisał(a):I co Ty osobiście myślisz o takim rozwiazaniu? Czy to nie jest tak naprawdę troche udawany napęd na 4 koła?

Udawany na pewno nie jest (próbka poniżej) ale do dużych silników V6 z potężnym momentem obrotowym ciągle najlepszym wydaje mi się Torsen, a jeszcze lepiej aktualnie produkowane mechanizmy koronowe.
Genialny materiał o koronowych dyfrach w AUDI A7: http://www.motocaina.pl/artykul/naped-q ... -2606.html . Warto się zapoznać i koniecznie zobaczyć animowany filmik pod koniec artykułu.

Kończąc swoje wywody dla pełnej jasności napiszę, że wciąż doskonale zdaje sobie sprawę jakie miejsce w szeregu zajmuje Superb (nawet taki z napędem 4x4 i 170 PS CR z DSG), a jakie Audi A6 (C5 oraz C6) i zostaje w pełni świadomy wszystkich różnic miedzy tymi modelami. No ale właśnie dlatego wybór Skody w moim przypadku jest gruntownie przemyślany i w pełni świadomy :-P :mrgreen: ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Zakup A6C6 - pytanie o optymalny rocznik/silnik

Postprzez pastaldo » 2015-03-06, 23:34

Bardzo fajne autko i gratuluję wyboru szczególnie pod kontem wizualnym i praktycznym bo na technicznych apektach słabo się znam więc pozostawię je mądrzejszym.
A to mnie zaskoczyłes że superb jest większy od C5 ale na zdjęciach faktycznie wygląda to obiecująco a zarazem praktycznie. Nawet środek bardzo mi się podoba. Konsola i deska tez jest fajna i szczerze powiedziawszy zaczynam chorowac na ten samochód ale jeszcze kilka lat nie nie będzie stać na zmiane. Co do wielkości np ktoś kiedyś mi pwiedział (nie wiem ile w tym prawdy) że A6 i Pasat B5FL sa na tej samej płycie podłogowej ale jak wsiadłem do koleki Passka to dostałem klaustrofobi i uważam że nie jest w nim więcej miejsca jak w A4 B5 przynajmniej wizualnie. Ja bardzo lubie sedany ale zacząłem doceniać kombi jak urodziły się dzieci. Jedno 20miesiecy drugie pół roku. Czy jedziemy na weekend do babci czy na miesiąc też do babci to jedziemy wyładowani po dach w bagażniku i jeszcze jakieś torby między siedzeniami.
Wracając do silnika i napędu. Te silniki 2.0TDi już nie mają tych bolączek z pompami olejowymi? Bo poza układem zasilania CR coś się w nich zmieniło? Pozatym piszesz o skrzyni DSG "mokrej". Nie wiele szukałem ale to co od razu się rzuca w oczy to że sprzęgło jest suche albo mokre i że suche są wadliwe i to chyba 7 biegowa skrzynia? Dlatego trzymac się nalezy w razie co tych 6 biegowych czy jeszcze jakieś różnice są istotne? Pozatym zabiłeś mi ćwieka b byłem pewny do tej pory że tiptronik to jednak mechaniczna skrzynia. A tu skrzynia DSG urosła w moich oczach choć zawsze byłem zwolennikiem manuali. Niestety w moim C5 mam 6 biegowy manual i męcząca jest krótka jedynka.
Inna sprawa jest jeszcze co do silników 140ps czy 170ps. Mechanicznie się one róznia czy tylko oprogramowaniem? Pytam przez wzgląd na potencjał ewentualnego podkręcania bo rozumiem że tego 140ps można by pewnie podkręcić bliżej tych 170ps a jak z tym mocniejszym? Bo jakby się dało tego mocniejszego podciągnąć bliżej 200ps to by była idealna jednostka. Pytanie jeszcze jak takie modyfikacje one znoszą.
Do tego napędu na Haldeksie chyba mnie nawet troche przekonałeś. Fakt kupiłem quatro i bardzo sobie chwalę ten napęd nawet za odczucia prowadzenia w przypadku suchych kretych dróg ale wygląda że może ta opcja z Haldexem nie jest głupia. Co do mojego pytania odnośnie odcinania naędu po przekroczeniu jakiejś prędkości to np znajomy na jakiegos pseudo suwa Hyundaya i tam napęd jest rozłączany po przekroczeniu 40km/h. Czyli własnie pomoże wyjechać z zaspy ale juz jadac normalnie po śliskiej drodze na nie wiele się ten napęd przydaje a to uważam za podstawowy argument za napędem na 4 koła. Z zaspy to wyjeżdzałem moja ośka w A4 z której teoretycznie nie powinienem sie wyrwać dlatego to nie jest priorytet. Zajrzałem do tego artykułu i faktycznie obiecująco to wygląda. Bo jestem zdania że niech komputer steruje ale rozdziałem momentu nie mniej jednak koła będa cały czas spięte a nie np odłączana oś przy jakiejś predkości. Na pewno takie dłączanie ma pozytywny wpływ na spalanie ale bądźmy szczerzy oszczędność paliwa jest nikła w porównaniu z bezpieczeństwem.
Podsumowując spojrzałem jak się kształtują ceny Superba (nowego) to troche zwątpiłem bo tu ceny za rozsądna wersje zaczynają się od 120tys. Po zdjęciach widać że wybrałes kilka dodatkowych elementów czyli pewnie jeszcze więcej zapłaciłeś. Dżentelmeni podobno nie rozmawiają o pieniądzach ale ciekaw jestem ile Cie wyniosła ta Skoda. Nie wiem czy tu kogos nie obrażę a w szczególności nie chciałbym żebyś wziął to do siebie ale patrząc po zdjęciach, wyglądzie tego samochodu i poróznując tylko wizualnie z Audi to Skoda Superb jest "Audi dla biedniejszych". Bo moim zdaniem wizualnie nie odbiega choć pewnie w materiałach jest różnica.
I rzez moje wścipstwo i chęć poznania Superba watek z C6 przekształcił się na Skode Suerb. Te cenne informacje od Ciebie na temat tego samochodu aż się prosi wydzielić nowy wątek o tym aucie.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości