A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez Liks » 2020-03-02, 21:15

Witam,
Od pewnego czasu borykam się z problemem świecącej się kontrolki silnika, po podpięciu VAGa wyświetla się błąd zapchanego filtra DPF, po włączeniu regeneracji filtra na postoju auto normalnie wchodzi na obroty i zaczyna się regeneracja filtra, taka jednak regeneracja wystarcza zazwyczaj tylko na 2-3 dni i kontrolka znów się pojawia z tym samym błędem na komputerze. Wczoraj pojechałem w trasę (niestety nie miałem przy sobie VAGa tylko Delphi) i chciałem komputerem uruchomić procedure wypalania filtra podczas jazdy i wyskoczył mi komunikat jak na zdjęciu i nie można było uruchomić procedury.
Obrazek

Zastanawiam się jakim sposobem poziom sadzy może być na "-", i czy może to być wina jakiegoś czujnika czy po prostu muszę się już pozbyć DPFu?!?!?
Liks
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2020-03-02, 20:46
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014
Imię: Grzegorz

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez kkgg » 2020-03-03, 09:48

Liks napisał(a):(...) po prostu muszę się już pozbyć DPFu?!?!?

Chciałeś chyba napisać "wymienić" DPF?
kkgg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2017-03-28, 15:28
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015
Imię: Krzysiek

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez Sira28 » 2020-03-19, 23:07

Witam moje pytanie pdf czy można poznać jak zaczyna sie proces wypalania. Bo np.w polu czy mondeo podczas wypalania pdf włącza się podgrzewanie lusterek i szyby . Czy jest tez tak w audi a6 c7.
Sira28
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2020-03-19, 22:55
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2011
Imię: Grzegorz

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez swirusek » 2020-07-19, 11:40

Witam udało Ci sie rozwiązać problem? Mam takie samo objawy jak w twoim aucie pozdrawiam
swirusek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-03-31, 11:38
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015
Imię: Michał

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez D A6 » 2020-08-25, 17:07

Witam moje pytanie pdf czy można poznać jak zaczyna sie proces wypalania. Bo np.w polu czy mondeo podczas wypalania pdf włącza się podgrzewanie lusterek i szyby . Czy jest tez tak w audi a6 c7.


Witam.
W A6 C7 nie ma kontrolki ani innego sygnalizowania wizualnego procesu wypalania DPF ta funkcja dzieje się automatycznie.
Jest jednak informacja kiedy ten proces się rozpoczął ale nie zakończył bo został nieoczekiwanie przerwany przez użytkownika pojazdu.
Przerwany proces wypalania poznacie po tym jak np:
- przejdziecie niewielki odcinek drogi czy też w lato czy w zimę np wracacie z pracy i nic się nie działo a któregoś dnia po tej samej trasie zaczyna pracować dmuchawa silnika oznacza to że proces wypalania został przerwany a uruchomienie dmuchawy ma na celu szybkie schłodzenie przerwanego procesu. (najczęściej taka dmuchawa pracuje ok 8min)
- Każde włączenie dmuchawy po zakończonej jeździe bez względu na porę roku (oczywiście mówimy o nietypowych momentach a nie do których się przyczyniliśmy np agresywną jazdą czy też w inny sposób) może sugerować o przerwaniu procesu wypalania.
Proces wypalania może rozpocząć się w każdym momencie jazdy najczęściej gdy przez jakiś czas jedziemy na podwyższonych obrotach silnika gdy komputer pojazdu uzna to za moment właściwy i konieczny do tego procesu. Przerwanie procesu nie kończy się tylko zgaszeniem pojazdu to może być przejście z ciągłej jazdy w jazdę przerywana np wjechanie w korek czy jazda w cyklu miejskim co spowoduje włączenie się dmuchawy.

Porada:
Nasłuchiwać dmuchawę silnika szczególnie zwracać uwagę na pracę dmuchawy w momentach kiedy waszym zdaniem nie powinna pracować.
Co zrobić kiedy taka sytuacja nastąpi:
- można nic nie robić i jeździć dalej czego nie polecam jeśli nie pokonujemy tym autem większych odległości a tym bardziej w cyklu miejskim.
- można odpalić ponownie silnik i przytrzyma pedał gazu na trochę wyższych obrotach przez kolejne kilka minut (trochę kłopotliwe i intuicyjne bo nie zawsze uznając że to już gasząc silnik dmuchawa może dalej pracować)
- ja stosuję tą metodę mianowicie chcąc nie chcąc wsiadam ponownie do auta i jadę na małą przejeździe najlepiej na jakąś drogę ekspresową, autostradę jeśli jest blisko tak aby dokończyć proces wypalania.

WAŻNE!
Aby dokończyć proces wypalania nie zawsze trzeba szybko jechać wystarczy jak w moim przepadku przełączyć skrzynie automatyczną w tryb manualny zredukować bieg np do 3 i jechać z jakieś 10 do 15km na podwyższonych obrotach około 3.5 tys/min.
Możecie również wykonać tą w/w czynność niekoniecznie wtedy kiedy uznacie że przerwaliście proces wypalania a zapobiegawczo co jakiś czas.
Pozdrawiam.
D A6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-08-25, 15:57
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM problem z DPF

Postprzez D A6 » 2020-08-28, 15:21

Liks napisał(a):Witam,
Od pewnego czasu borykam się z problemem świecącej się kontrolki silnika


Witam.
Miałem ten sam problem z pojawiającą się pomarańczową kontrolką silnika i powiem że odkąd posiadam to auto problem ten pojawił się puki co dwa razy mniej więcej raz na rok.
Dodam że użytkuję pojazd w 90% w cyklu miejskim co nie jest dobre dla tego auta a tym bardziej dla DPF ale w dwóch razach kiedy pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika moim lekarstwem które zastosowałem dla tego problemu było:

- Wyjazd w trasę około 60km:
https://www.google.pl/maps/dir/50.3679426,18.9333454/50.8458628,19.0399724/@50.6518362,18.8540385,10.5z/data=!4m2!4m1!3e0
- Jazda z przełączeniem skrzyni na manual z załączonym 3 albo 4 biegiem nie pamiętam tak by jechać w granicach 90/100km/h.
- Obroty około 3.2, 3.5 tys/min.
- Włączony tempomat tak by obroty były stałe a prędkość około 90 a 100 km/h (polecam w godzinach wieczornych lub nocnych)
Efekty końcowe:
- Płynniejsza praca silnika.
- Samochód stał się znów zrywniejszy.
- Zero wizyt w warsztacie a kontrolka zgasła.

Ważne !!!!
- Podczas takiej trasy zwracać uwagę na temperaturę silnika!
- Najlepiej kontynuować trasę w ciągłości bez niepotrzebnych przerw.
- Bardzo ważne Kontrolka zgaśnie po zakończonej jeździe, zgaszeniu silnika i ponownym go uruchomieniu tu polecam aby po takiej trasie nie gasić
silnika zaraz po zatrzymaniu tylko odczekaniu kilku minut i dopiero zrobienia tzw. restart.

W moim przypadku sprawdziło się dwukrotnie oby i wam pomogło <okok>
Pozdrawiam.
D A6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-08-25, 15:57
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość