A6C5 2.5 AFB

A6C5 2.5 AFB

Postprzez luki89 » 2013-12-20, 10:22

Witam. Jestem świeżutki w logowaniu i właściwie to nie mam narazie do tego dobrego programu logi które wrzucam robione były na vcds lite 1.2 ale z jakimiś blokadami nie mogłem wykonać bs-ow ani w statycznych grupy 000 może ma ktoś taki program gdzie nie ma żadnych ograniczeń ? Jak tylko znajdę taki program to dorzucę logi z dynamiki i te BS-y. A i dodam ze po wymianie czujnika temp. cieczy gorzej pali na rozgrzanym silniku, no i jest problem z jego mocą ale to pewnie będzie widać na logach statycznych ?

001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153178.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153179.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153180.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153181.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153183.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153184.html
014 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153186.html
018 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153187.html
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-12-20, 11:36

luki89 napisał(a):może ma ktoś taki program gdzie nie ma żadnych ograniczeń ?

Poszukaj VAG-COM 311 , w necie jest naprawdę sporo informacji "co i jak" ..
luki89 napisał(a):i jest problem z jego mocą ale to pewnie będzie widać na logach statycznych ?

luki89, bardziej dynamicznych.
Ale do jakiejś wstępnej oceny przydałyby się: brakujący 000 i BS-y. W tych co przedstawiłeś nic niepokojącego nie "widać"..
Tak informacyjnie => Zanim zaczniesz zapis logu 003 statycznego to chwilę przed "przygazuj". Logując "statycznie" pamiętaj o wyłączonych odbiornikach prądu i dobrze rozgrzanym silniku.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez luki89 » 2013-12-20, 20:13

heh pomyłka miałem na myśli dynamiczne mam nadzieje ze jutro uda mi się zorganizować ten program i dorzucę resztę tych logow
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2013-12-21, 12:01

Lite nie Lite ale przedstawione logi sa bardzo zadowalające. Kąt wtrysku ustawiony prawidłowo, a gdybyś przegazował lekko przed odczytem 003 wiedzielibyśmy czy EGR też żyje.

Jedyna niewiadoma, choć stan wolnossący wygląda obiecująco, dotyczy zakresu wartości osiąganych przez turbinę - w tej kwestii rzeczywiście przydałby się odczyt w nastawach podstawowych (BS), chociaż dynamiczne tez nam dużo powiedzą.

Ogólnie rokowania są bardzo dobre.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez luki89 » 2013-12-23, 20:30

Po kilku dniach poszukiwania programu udało mi się uruchomić vcds lite i mogłem wykonać BS+y i logi dynamiczne jednak logi dynamiczne nie wypadły za dobrze bo auto miało problem z tym żeby równo przyspieszać po za logowaniu ostatniej grupy audi zaczęło jechać jak powinno wiec postaram się jutro znaleźć chwile i zalogować to jeszcze raz, wkleję je bo może da to jakiś obraz.

Na poczatek statyczne ktorych poprzednio nie dalem rady zrobic:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153654.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153653.html

BS-y
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153655.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153656.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153657.html

no i dynamiczne
001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153658.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153659.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153660.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153661.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153662.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszkupa_153663.html

chyba grupa 011 przebiegła tak jak powinna tzn od 1500 do niecałych 4000 rpm auto jechało jak powinno aha no i w czasie dzisiejszych testów wyskoczyły mi jakieś bledy

01440- Sheware Version. To decode all DTCs 30-Please Register/Activate
00550- Schevare Version. To decode all DTCs 17-10 - Please register/activate - Intermitten.
te wyskoczyly wczoraj ale juz po usunieciu nie wrocily dodam ze wyskoczyly zaraz po zatankowaniu auta

dzis pokazaly sie kolejne dwa

00550 - Start of injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermitten
00575 - Intake Manifold Pressure 08-00 - Control Limit Surpassed.
Te tez udało się usunąć potem pokazały się ponownie i po kolejnym usunięciu nie wróciły aż do teraz jutro zapnę audi pod komputer i zobaczę czy wróciły czy nie i spróbuje poprawić dynamiczne.

Przy okazji chciałbym życzyć wszystkim zdrowych i wesołych świat.

[ Dodano: 2013-12-25, 17:13 ]
Witam szanownych państwa. Dzisiaj poszedłem do garażu, właściwie to na spacer a przy okazji wstąpiłem he zapaliłem silnik no i niestety silnik zapala gorzej niż jeszcze kilka dni temu tzn. nie potrzeba mu na to więcej czasu ale pracuje nie równo i dużo głośniej klekocze po chwili sytuacja się uspokaja, postanowiłem odkręcić plastik i zobaczyć co pod nim jest, obadałem z dobrym światłem przezroczysta rurkę i zauważyłem ze płyną nią mikroskopijne bąbelki tzn. nie wiem czy to bąbelki czy jakieś zanieczyszczenia w każdym bądź razie raz na jakiś czas przepływa tamtędy coś jednak jednak jest to niewielkie i nie płynie cały czas wiec nie wiem czy układ się zapowietrzył czy tez może to normalne.
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-12-26, 10:25

luki89 napisał(a):00550 - Start of injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermitten

luki89, Ten błąd prawdopodobnie związany jest ze źle funkcjonującym przestawiaczem kąta wtrysku. Podobny przypadek dotyczący błędu 00550 omawiany był w tym temacie => czy-pompa-do-regeneracji-blad-550-nie-przestawia-zaplonu-t1269.html
luki89 napisał(a):00575 - Intake Manifold Pressure 08-00 - Control Limit Surpassed.

Ten błąd dotyczy przeładowania turbo i jest widoczny w logu 011 dynamicznym. Prawdopodobnie jest on związany z problemem dotyczącym źle funkcjonującej zmiennej geometrii turbiny (lub zaworu N75, wężyków podciśnieniowych ) na co wskazuje log 011 BS. Trudno mi powiedzieć dlaczego przy tak długo trwającym i tak wysokim przeładowaniu nie masz "notlaufa"..
Proponuję abyś sprawdził działanie sztangi turbo.
Jak sztanga turbo powinna prawidłowo działać przedstawiono na tym filmiku (wykonanym przez kolegę roberto z naszego Forum A6)



Możesz posprawdzać stan wężyków podciśnieniowych i ich połączeń. Tyle na wstępie. Zapewne koledzy z naszego Forum A6 jeszcze coś podpowiedzą..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez luki89 » 2013-12-27, 16:41

Witam. Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu i sprawdziłem działanie sztangi wydaje mi się ze pracuje dobrze ale dla pewności nagrałem filmik ( http://www.youtube.com/watch?v=8ms150dE ... e=youtu.be ). jeżeli chodzi o stan tych wężyków sprawdziłem wszystko naocznie i wszystko wygląda w porządku może jest jakiś sposób na dokładniejsze sprawdzenie ? No i największy dla mnie problem z zibi06, Twoich rad to ten przestawiacz na ten moment przestudiowałem temat który mi podałeś ale nie jestem w stanie zlokalizować tego urządzenia bo nie mam pojęcia jak on wygląda.
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-12-28, 09:54

luki89 napisał(a):ale nie jestem w stanie zlokalizować tego urządzenia bo nie mam pojęcia jak on wygląda.

luki89, poniższe rysunki/ schematy dotyczące pompy VP 44 i lokalizacji "przestawiacza" kąta wtrysku powinny pomóc
Obrazek

Obrazek
Zdjęcie pompy VP 44 059130106E
Obrazek
Jednakże pamiętaj że :
Piotruś napisał(a):Ten rodzaj usterki jest najbardziej prawdopodobny ale tylko statystycznie.
Oprócz tego istnieje realne prawdopodobieństwo, że problemy może stwarzać też zawór elektrohydrauliczny sterujący pracą mechanizmu regulacji kata wtrysku, ewentualnie pompa VP44 straciła nieco z wewnętrznego ciśnienia przez co mechanizm regulacji kata "zatrzymał się".
To wszystko jednak są tylko spekulacje, a żeby wyrokować cokolwiek bliższego prawdy najprostszym sposobem jest właśnie wyjęcie wwym. tłoczka i jego wnikliwa ocena oraz jak już wspominałem - "cylindra" w którym pracuje.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez luki89 » 2013-12-30, 10:57

Spróbuje zaglądnąć do tej pompy ale wcześniej chciałbym się dowiedzieć czy usterki i błędy o których wspominałem wcześniej tez nie maja związku z pompa i czy przyczyna polowy z nich nie będą te bąbelki w przezroczystym przewodzie idącym do pompy.
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2014-01-04, 09:34

Łukasz, przykro mi, że początkowo zdrowy obraz płynący z logów statycznych tak łatwo przekształcił się w coś naprawdę niefajnego i niepokojącego :-x .

Pierwsza sprawa wymagająca usystematyzowania dotyczy prawidłowego oznaczenia modelu silnika.
W tytule tematu podajesz AKE, jednak z danych w profilu oraz z numeru katalogowego ECU wynikałoby, że Twoja fura porusza się na regularnym AFB.
Żeby jednak nie było zbyt łatwo, to z dynamicznych logów (i tutaj pojawia się pierwszy poważny problem interpretacyjny) wynikałoby, że albo masz dziwnie "zmodyfikowany" program sterujący, albo jest to jakiś zunifikowany/przerobiony/dopasowany do Twojego ECU program np. od AKE ... :-o :?: :?:

W sprawie tego co widać w logach uważam, ze Zibi06 celnie wskazał Ci podobne przypadki do Twojego, chociaż jak wiadomo, podobne objawy wcale jeszcze nie dowodzą, że przyczyny tez są takie same ... .

Jak dla mnie dosyć oczywiste są dwie sprawy, wynikające zresztą wprost z zapisujących się błędów, dlatego przyjąłbym następująca kolejność działania:

1. Bezwzględnie starałbym się przekonać o sytuacji pod pokrywami (deklami) zaworów OBU głowic silnika. Co prawda logi nie wskazują niczego wyrazistego w tym obszarze ale zważywszy na model silnika - moim zdaniem - naprawdę warto upewnić się czy ponoszenie jakichkolwiek nakładów w osprzęt jest uzasadnione ekonomicznie.

2. Bardzo trudno jest dogadać się przez internet jaka ilość powietrza w wężach zasilających VP44 jest akceptowalna, ponieważ sporadyczne i minimalne banieczki widoczne po dodaniu gazu są typowe.
Patrząc w logi BS iwydaje się, że mechanizm przestawiacza jest ewidentnie przytarty ale zanik wysterowania kąta w wyższych obrotach może już wskazywać na zbyt dużą ilość powietrza w paliwie albo problemy w działaniu czujnika G80 (czyli tzw. wtrysku sterującego).
Reasumując kompleksowa naprawa (niekoniecznie z tych najdroższych ale jednak) układu wtryskowego wydaje się nieunikniona, a z uwagi na powietrze w paliwie jak i błąd 01440, być może trzeba też zreaaktywować cały układ paliwowy.

3. Jakby odrębnym problemem jest ciśnienie ładowania. Ponieważ na przedstawionym filmiku wydaje się, że sztanga rzeczywiście porusza się w pełni prawidłowo, to wybudowanie turbiny i naprawa (co najmniej) mechanizmu zmiennej geometrii wydaje się nieodzowną koniecznością.

Niemniej proponowałbym zachować kolejność działania (najpierw wałki/hydraulika, potem układ paliwowy i wtryskowy, reszta na końcu) żeby nie popadać w kosztowne wydatki gdyby okazało się, że najtaniej będzie wymienić cały silnik (niczego nie sugeruję, po prostu w obecnej chwili za mało wiemy żeby podejmować ostateczne decyzje).

Luki89, tyle "z grubsza". Szkoda, że nie udało się potwierdzić pierwotnie optymistycznych rokowań ale ktoś ten samochód poważnie zaniedbał, a poza tym też zdrutował w kwestii związanych oprogramowaniem ECU.
Osobiście jestem zdania, że jedyną drogą do przyjemności z jazdy jest staranne posprzątanie burdelu, który ktoś Ci zostawił pod maską. Co do zakresu inwestycji wszystko trzeba potraktować z oddzielną, należytą starannością ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez luki89 » 2014-01-05, 14:18

Piotruś, no to mnie pocieszyłeś, tez liczyłem ze może to będzie kilka drobnostek ale udało mi się kupić ten samochód taniej niż jest jego wartość rynkowa wiec można trochę dołożyć no nic wiec od jutra zaczynam ew. wtorku i mam nadzieje ze nie będzie tak źle na pewno zrobię zdjęcia tych wałków i wrzucę do oceny. zibi06, Piotruś, dziękuje wam za zainteresowanie i za każdą pomoc <piwo> <piwo>
luki89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-11-30, 22:00
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2014-01-05, 15:09

Luki89, zdjęcia wałków to średni pomysł (nie są dostatecznie wyraźne żeby stawiać diagnozę).
Ty sam musisz metodycznie, krok po kroku obejrzeć każdą krzywkę oraz sprawdzić jak hydrosztosy reagują na naciskanie (nie powinny się łatwo uginać).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości