AFN Problem z hamulcami

AFN Problem z hamulcami

Postprzez Kramerko » 2013-09-30, 16:23

Witam wszystkich.
Podczas jszybszej jazdy próbując hamować okazuje się że pedał hamulca jest twardy i słaba jest siła hamowania. Jak zwalniam poniżej 80 km/h hamując czuć jak pedał spada i auto zaczyna hamować . Błedów brak, jest komunikacja ze sterownikiem ABS, kontrolki gasną. Sprawdzane było vacumanometrem i jest podobno ok. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Pompa ABS, serwo, czy inna przypadłość ?
Dziękuje za sugestie.Pozdrawiam.
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Andi » 2013-09-30, 16:56

Kramerko, trzeba sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnieniowych ( ich stan) , jakie sa wartosci podcisnienia mierzone wakuometrem :
1 na pracujacym silniku
2 w trakcie wciskania hamulcow ?
3 po puszczeniu hamulcow jak szybko wraca do normy ?
Jaki jest stan tarcz i klockow ? Czy przy ukladzie hamulcowym byly jakies prace wykonywane ?
Byc moze servo juz konczy zywot , konieczna jest szybka diagnoza dla wlasnego i innych bezpieczenstwa.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Kramerko » 2013-10-01, 12:25

Andi napisał(a):Wystrzelony, trzeba sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnieniowych ( ich stan)

To możliwe że jestem w stanie prawdzić
Andi napisał(a): jakie sa wartosci podcisnienia mierzone wakuometrem :
1 na pracujacym silniku
2 w trakcie wciskania hamulcow ?
3 po puszczeniu hamulcow jak szybko wraca do normy ?

Oj to to sprawdzał mechanik więc <bezradny>
Andi napisał(a):Czy przy ukladzie hamulcowym byly jakies prace wykonywane ?

Były. Wymiana tarcz przód i komplet klocków. Czy złe odpowietrzenie maże mieć wpływ na takie objawy ? Pytam ponieważ wymiana była chyba coś za bardzo ekspresowa..
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Andi » 2013-10-01, 18:10

Kramerko napisał(a):Andi napisał/a:
Czy przy ukladzie hamulcowym byly jakies prace wykonywane ?

Były. Wymiana tarcz przód i komplet klocków. Czy złe odpowietrzenie maże mieć wpływ na takie objawy ? Pytam ponieważ wymiana była chyba coś za bardzo ekspresowa..




Moze ,moze lepiej zrobic odpowietrzenie ukladu hamulcowego jak nalezy poswiecajac czasu tyle ile trzeba.
Kiedy u mnie zle zostal zle odpowietrzony uklad hamulcowy ,pedal hamulca byl wyraznie bardziej miekki i hamulce reagowaly jakby z mniejsz sila,pojezdzilem pare dni i pojechalem na poprawke .
Po prawidlowym odpowietrzeniu , a troche to trwalo (bylem nawet zdziwiony czemu tak dlugo to trwa) wszystko wrocilo do normy po pierwszej przejzdzce i sprawdzeniu hamulcow..

Jestem zdania , ze przewaznie ingerencje sa przyczyna wystepujacych problemow , szczegolnie jezeli przed ingerencja wszystko bylo dobrze..
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2013-10-01, 18:27

No tylko dlaczego przy mniejszych predkościach wszystko działa OK a przy większych nie ???

Co do zapowietrzenia to albo masz powietrze w układzie i jest kicha albo go nie ma i jest OK. Nie ma tak, że raz jest a raz nie !
Ponadto po co odpowietrzac układ przy wymianie tarcz i klocków ??? :shock:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość