[C5] AFN szarpie, analiza logów

[C5] AFN szarpie, analiza logów

Postprzez many93 » 2022-03-27, 00:55

Cześć. Dostałem "w spadku" po ojcu A6 z AFNem pod maską, silnik w zeszłym roku przeszedł remont.
Motor dostał nowe panewki, odmę, rozrząd itp itd, wtryski, pompa i turbo oddane zostały do regeneracji. Niestety po całej operacji borykam się z uporczywym szarpaniem (odczuwalnym najbardziej przy delikatnym dodawaniu gazu już od 1800 obrotów), nie zawsze, ale przez większość czasu. Efekt ten występuje zazwyczaj gdy silnik jest ciepły. Czasami nawet lekko falują obroty na biegu jałowym, ale zdarza się, że przez cały dzień szarpania nie ma. Błędów w sterowniku brak.
Udostępniam logi, proszę, podpowiedzcie mi cokolwiek...

Logi statyczne:
001
004
013

Basic settings:
000
003
004
011

Logi dynamiczne:
001
003
004
008
010
011
001+004
003+008+011
003+011
010+011
many93
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2022-03-27, 00:53
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Tomasz

Re: [C5] AFN szarpie, analiza logów

Postprzez kowal51 » 2022-03-27, 17:14

Na tyle ile pamiętam
many93 napisał(a): Czasami nawet lekko falują obroty na biegu jałowym,

Log 001 statyczny
Z odczytu wynika, że jest zbyt mała ilość paliwa a duża powietrza ( czym wyższe wskazanie to niższa dawka paliwa )
Reguluje się to m. innymi zmianą położenia nastawnika pompy VP 37. Wartość taka "wzorcowa" to 5 ( ale bez aptekarskiej dokładności :))

many93 napisał(a):Niestety po całej operacji borykam się z uporczywym szarpaniem (odczuwalnym najbardziej przy delikatnym dodawaniu gazu już od 1800 obrotów), nie zawsze, ale przez większość czasu.

Log 000 BS poz dotycząca kąta wtrysku (3 od lewej wliczając poz czas zapisu). Spróbuj zmienić kąt wtrysku tak aby pokazywana wartość wynosiła 49 do 51 (ze wskazaniem bliżej 51 ale to już do sprawdzenia w realu ). Temat dotyczący instrukcji samodzielnej regulacji znajdziesz na forum audi a4 i vw golfa. Ale to tylko pod bezwzględnym warunkiem, że czujesz się na siłach wykonać to samodzielnie.
Wartość dotycząca kąta wtrysku masz również widoczną w logu 004 statycznym. U Ciebie wskazuje na ok 1,30 BTDC a sugerowana wynosi ok 2* do 3*
Może będzie pomocne :arrow:
Kod: Zaznacz cały
https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_4_Zylinder_VE.html


many93 napisał(a):turbo oddane zostały do regeneracji

Z logu 011 BS wynika, że turbo "stoi" trochę wysoko (start od 1020) i różnica między wartościami ON/OFF jest trochę za mała.
W dynamicznym 011 widać że jakoś sobie radzi w wyższym zakresie obrotów ale wstaje dosyć niemrawo.
To tyle co "widać" na podstawie "cyferek".
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość