AKE - logi i ocena sytuacji.

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-08, 09:28

migolc napisał(a):Nadal puka

Hydraulika zaworowa ?
Ewentualnie może coś z ciśnieniem oleju ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-08, 22:06

Jak tę hydraulikę zweryfikować? Chyba bez demontażu wałków się nie da. Nic nie widać. Znajomy nadal się upiera, żeby miskę ściągać i oglądać panewki... Jutro wymienię podkładki przy przelewach i potem zrobię 013,014.

Ciśnienie oleju? Ale chodzi o smarowanie wałków? Czy jeśli z tym byłby problem to wyjeździłbym ze 100 litrów paliwa bez wytarcia/uszkodzenia wałków? Sam sobie wmawiam, że panewka też by tyle nie wytrzymała.. No ale jednak coś w końcu puka. Po wyjeżdżeniu 100 litrów cały czas tak samo..
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-09, 07:31

migolc napisał(a):Jak tę hydraulikę zweryfikować? Chyba bez demontażu wałków się nie da. Nic nie widać.

Trzeba umiejętnie naciskać po stronie hydropopychaczy. Nieżywe będą się łatwo poddawały (uginały). Sprawne zachowują odpowiednią "twardość".
Oczywiście w trakcie diagnozy trzeba sukcesywnie obracać motorem w taki sposób, żeby aktualnie badane elementy były odprężone (krzywki na wałku w górę). Domyślam się, że ten Twój świetny mechanik od panewek takimi bzdetami jak ciśnienie oleju głowy sobie nie zawraca :shock: :?:

migolc napisał(a):Ciśnienie oleju? Ale chodzi o smarowanie wałków? Czy jeśli z tym byłby problem to wyjeździłbym ze 100 litrów paliwa bez wytarcia/uszkodzenia wałków?

To nie jest takie proste ani oczywiste. Magistrala olejowa to miedzy innymi skomplikowany układ odpowietrzający skrzynię korbową (w razie dysfunkcji może hamować smarowanie głowicy), a także układ zaworków dbających o podtrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju, ale też o nieprzekraczanie wartości maksymalnych.
Częściowy lub chwilowy (np. bezpośrednio po rozruchu) brak ciśnienia nie musi oznaczać zatarcia wałków (ale przyspieszoną degradację już tak).

migolc napisał(a):Znajomy nadal się upiera, żeby miskę ściągać i oglądać panewki

Niech się męczy skoro głupi. Pod warunkiem, że zrobi to bezpłatnie, bo koszty takiej usługi nie są niskie. Żeby dostać się do wszystkich panewek będzie musiał całkowicie wymontować górną misę olejową, a to już nie jest zajęcie dla żółtodziobów i czasem lepiej najpierw wyjąć cały motor, a dopiero potem w nim grzebać.
Prawdziwy mechanik najpierw zrobiłby wszystko żeby potwierdzić lub wyeliminować mniej istotne usterki.
Koniecznie zapytaj tego szpeca jak ta jego "metodyka pracy" ma się do weryfikacji ewentualnego luzu na sworzniach tłokowych (jeśli pomysł z panewkami nie wypali, bo że nie wypali jest pewne w 90%) ?? Zamierza wszystkie 3 (lub nawet i 6 ...) jakimś cudem wyciągać dołem czy i tak będzie zwalał głowice :-o :-o :?:

Życzę powodzenia.

[+]
Stukające panewki lub sworznie tłokowe najbardziej są słyszalne podczas dodawania gazu. Gdyby były tak luźne, że słychać je regularnie na biegu jałowym, to prawdopodobnie motor już dawno pokazałby kopyto ale skoro majster mówi inaczej ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-09, 19:08

Logi z dzisiaj:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_RTa53.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_ESAaqC.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log-014_881Q83.html
Wtryski trochę lepsze, zostawiać czy wymieniać?

Dzisiaj coś tak zaczęło napier.alać, że nawet nie próbuje jechać tym autem do mechanika. Nie wiem czy coś związanego z wtryskami czy przypadek...
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-10, 08:18

Migolc, pisałem Ci kilka razy jak się weryfikuje wtryski i że korekcje nie są żadnym narzędziem diagnostycznym w tej kwestii.
Gdybyś zastosował się do moich sugestii (w tej i innych sprawach) nie byłoby teraz błądzenia po omacku i dylematów co napierd..la - silnik albo wtryski.
Ty uparcie obstajesz przy swoim, co oczywiście szanuję, ale moje możliwości doradcze uważam za wyczerpane.
Serdecznie życzę szybkiej i taniej naprawy auta. Powodzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-10, 08:55

Piotruś, ale nie miałem przecież gwarancji, że wtryski, które były u mnie były prawidłowe (sterujący z jakimś dziwnym nr, no i jeden wtrysk z innej parafii). Kupiłem komplet z prawidłowymi nr i teraz, jak już jestem pewny, że chociaż wg nr mam to co powinienem mieć, mogę je oddać na stół.
Bardzo szanuję Twoje rady i proszę nie zostawiaj mnie w takiej sytuacji :). Po weekendzie sprawdzę czy z wtryskami jest wszystko ok, i zawiozę je do spr.
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-11, 14:56

Migolc, nie rozumiesz, chyba ... .
Chodzi mi o to, że "domagałem" się weryfikacji wtrysków przez kompetentnego fachowca (w praktyce Bosch Service) PRZED założeniem ich do silnika. Wszystko jedno których - tych które były czy nowo kupione. Dzięki temu nie byłoby tyle zbędnej filozofii, domysłów i można by kontynuować diagnostykę.
Oczywiście, jak wyżej wspomniałem, szanuję Twoje decyzje i kolejne kroki, bo nie ja a Ty za to płacisz ale proszę - nie narzucaj mi oceny czegoś, czego moim zdaniem ocenić się nie da i prowadzi w ślepy zaułek (o braku profesjonalizmu nie mówiąc).
Dlatego właśnie powyżej napisałem, że w zaistniałej sytuacji moje możliwości "doradcze" się wyczerpały (nie dlatego, że nie chcę tylko dlatego, że po prostu się nie da, a spekulować za Twoja kasę nie zamierzam).
Ja naprawdę serdecznie życzę Ci powodzenia i szybkiego dojścia z autem do ładu i wcale mnie nie dziwi ani nie uwiera, że przyjąłeś własny kurs.
POWODZENIA :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-11, 21:50

Trochę to wszystko źle wyszło. Tak jak pisałem wcześniej, jesteś dla mnie guru w 2.5 tdi i głównie liczyłem na Twoją pomoc. No i muszę Ci przyznać rację z tym brakiem sprawdzenia nowych wtryskow. Każdy pewnie by chciał kupić komplet używanych w bdb stanie, założyć bez sprawdzenia i cieszyć się jazda. Trochę mi było szkoda tych 300zl za sprawdzenie, jestem jeszcze przed wypłatą więc sam rozumiesz. Czy będę mógł jeszcze liczyć na Twoją pomoc po sprawdzeniu wtryskow na stole...?
Jeszcze raz sorry..
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-12, 11:47

migolc napisał(a):jesteś dla mnie guru w 2.5 tdi

Miło mi (dziękuję) ale to nieprawda. Nikim takim nie jestem.
migolc napisał(a):Każdy pewnie by chciał kupić komplet używanych w bdb stanie, założyć bez sprawdzenia i cieszyć się jazda. Trochę mi było szkoda tych 300zl za sprawdzenie, jestem jeszcze przed wypłatą więc sam rozumiesz.

Oczywiście doskonale zdaję sobie sprawę (i rozumiem aż za dobrze) czym są ograniczenia finansowe "po ludzku", jednak w ujęciu technicznym ten argument nie ma żadnego znaczenia, czy się nam to podoba, czy nie ... . Życie.
migolc napisał(a):Czy będę mógł jeszcze liczyć na Twoją pomoc po sprawdzeniu wtryskow na stole...?

Na opinie (konsultacje owszem, tak. Na pomoc chyba mniej, bo przez neta ja i tak nie ocenię rozrządu (ani hydrauliki) ani tym bardziej nie sięgnę głębiej - na przykład do tłoków i ich sworzni.
Ale póki co nie popadajmy w przedwczesne przygnębienie, bo skoro stuki dobiegają wyraźnie z jednej tylko głowicy, to prawdopodobieństwo uszkodzeń w układzie korbowo-tłokowym jest znikome.
migolc napisał(a):Jeszcze raz sorry..

Ależ naprawdę nie masz za co mnie przepraszać. Po prostu jest taki moment, w którym pojawia się ściana za wysoka do pokonania "internetowo" i dlatego zdolność pomocy uznałem za praktycznie wyczerpaną. Nie jestem i nie byłem "obrażony" - chociaż montowanie wtrysków niewiadomego pochodzenia wciąż uważam za poważny błąd i dlatego (merytorycznie) Cię skrytykowałem ;-) :-P ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-13, 21:43

Piotruś, właśnie dostałem info na szybko, że sprawdził 4 z 6 dolnych panewek i wydają się być ok. Lecz w dolnej misce pełno opiłków i 3 metalowe/aluminiowe elementy, obtłuczone. Dokładnie jeszcze nie wiadomo. Jutro rano będzie dalej patrzył. Plus taki, że mówił, że tak suchego 2.5 tdi jeszcze nie widział :). Żadnych wycieków itp. Ciekawe co to może leżeć w misce. Z rozrządu nic raczej nie ma szans się tam dostać, no chyba, że się mylę.. Jutro poproszę go o zdj tych elementów.
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez pastaldo » 2017-03-15, 11:56

Z rozrządu mogą się chyba dostac do miski pestki albo dźwigienki zaworowe ale to tylko ze słyszenia kojarzę. Ja ostatnio wymieniałem miskę bo mi pękła to modliłem sie by nic w misce nie znaleźć:D
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-15, 12:03

Jeszcze nie wiem dokładnie co to, bo auto czeka w kolejce. Wrzucę zdjęcie jak będę miał. Podobno niektóre alu a niektóre stalowe. Niby kawałek "rurki", nie wiem czy element smoka czy co to może być.. Kurcze, w sumie chciałbym, żeby to były dźwigienki, to by oznaczało, że stukanie zostało zlokalizowane :). Panewki podobno ok. Wałki mam idealne, bez kompletnie żadnego zużycia, aż dziwne..
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Piotruś » 2017-03-15, 12:44

Jeśli te "rurki" są aluminiowe to są to dysze olejowe od chłodzenia tłoków.
Uszkodzenie może nastąpić albo w wyniku "uderzenia" (i wykrzywienia) jakimś luźnym odłamkiem znajdującym się w skrzyni korbowej (przykładowo resztki hydrauliki zaworowej), albo co dużo gorzej, od skrzywionego korbowodu (np. w wyniku kolizji tłoka z zaworami). Wtedy tłok schodzi dużo niżej i uderza krawędzią w te aluminiowe dysze, które ulegają zerwaniu.
Ale nie ma co pisać czarnych scenariuszy i poczekajmy jeszcze na fotki znalezionych części.

Spekulując w oczekiwaniu na fakty:
- w przypadku krzywego korbowodu postukiwanie może być pochodną nieprawidłowego zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze
- skoro w misce olejowej były opiłki (cholernie ciekawe z czego) to znaczy, że zostały rozprowadzone po całej magistrali olejowej, a w tym przypadku (JEDYNY PEWNIK NA TEN MOMENT) trzeba rozkręcić i wypłukać wszystko, co ma jakikolwiek związek z magistralą olejową (poczynając od pompy oleju, przez wszystkie kanały i zaworki aż po smarowanie turbiny).

Nie zazdroszczę ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez Pietrek55 » 2017-03-15, 15:36

Pozwolę się wtrącić ;-)
Jest jeszcze jedna potencjalna przyczyna stuków, miałem to u siebie po wymianie wałków - jeden z wtrysków nie był dostatecznie dociśnięty i pracował góra-dół. Stuk metaliczny, dość głośny - po wymianie podkładki i podgięciu płaskownika dociskającego hałas ustał. Charakterystyczny był przy tym dźwięk zasysanego powietrza, słyszany zanim jeszcze silnik zapalił.
Pietrek55
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-08-20, 11:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Piotrek

Re: AKE - logi i ocena sytuacji.

Postprzez migolc » 2017-03-15, 19:42

Co nikogo pewnie nie zdziwi, punkt dla Piotrusia. Uszkodzony tłok i dysza olejowa środkowego cylindra lewej głowicy. Powód jeszcze nie znany. Opiłków jednak nie ma, ewentualnie takie większe "wióry" ale w końcu kilka min chodził w tym stanie. O dziwo równo, nie kulał, nie kopcił itp itd.
Trochę dziwny zbieg okoliczności, że chwilę po zmianie wtrysków no ale pukał cały czas...
Zdjęć niestety na razie brak. Dalsze info po ściągnięciu lewej głowy..
migolc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2017-02-26, 23:14
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michał

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości