AKE pompa VP44 dead ?

AKE pompa VP44 dead ?

Postprzez mixsio » 2018-04-22, 17:21

witam,

dzisiaj dosłownie kilka godzin temu przydarzyło mi się coś takiego, odpaliłem samochód po czym spokojnie przejechałem jakieś 5 km żółwim tempem, za tan czas oczywiście silnik mi się ładnie rozgrzał, po czym zatrzymałem się i zacząłem się dosyć dynamicznie rozpędzać czytaj, but w podłogę, jedynka, dwójka, trójka i nagle pisk z zegarów obrotomierz opadł do zera, kontrolka ciśnienia oleju i mrugająca kontrolka świec żarowych, ściągnąłem samochód do domu wbiłem vag-iem i moim oczom ukazał się błąd 01268 Quantity Adjuster N146 37-10 Faulty Intermittent, dał się skasować, próbowałem odpalić i zero oznak życia, potem ten sam błąd już mi się nie dał skasować, znów pokręciłem silnikiem to się dał skasować i tak w kółko, co do tej pory sprawdziłem, paliwo w całym układzie jest więc się nie zapowietrzył, napinacz paska pompy i sam pasek jest ok, napięcie na kostce po przekręceniu kluczyka między pinem 6 a 7 jest 12v, zresztą podałem na piny 12v z prostownika na "ostro" i też zero reakcji.

TEraz pytanie czy padła sama elektronika czy mechanika, regenerować bym jej nie chciał z tego względu że jest jakaś kombinowana, przewody od zaworków były kiedyś przez kogoś rozcinane i potem były lutowane więc nie wiem czego się spodziewać po gratach wewnętrznych pompy, chciałbym poszukać jakiejś używki i teraz tak u mnie powinna siedzieć pompa z końcówką "E" przynajmniej teraz taka jest, coś czuję że raczej będzie ciężko taką w przyzwoitym stanie dorwać, więc moje pytanie czy jak zmienię na taką z końcówką "L" czy tam "J,K,M" to nic się nie stanie i będzie funkcjonować prawidłowo, oczywiście silnik to AKE z 2002 roku i sterownik o numerze 4b2 907 401 D, prosiłbym o w miarę szybką odp z tego względu że zbliża się weekend majowy i pasuje uruchomić furaka żeby wyskoczyć gdzieś w dłuższą trasę :)
mixsio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2016-01-17, 16:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: AKE pompa VP44 dead ?

Postprzez zibi06 » 2018-04-23, 09:06

mixsio napisał(a):oczywiście silnik to AKE z 2002 roku i sterownik o numerze 4b2 907 401 D

W profilu masz rocznik 2000 i nr sterownika odpowiada temu rocznikowi (i skrzyni manual)
mixsio napisał(a):moje pytanie czy jak zmienię na taką z końcówką "L" czy tam "J,K,M"

1. Nic nie wspominasz czy chcesz zostawić swój sterownik (który też może być w niewiadomym stanie)
L to AKE II gen i BAU
J to AYM, BFC, BCZ
K to pompa z BDH, M z BDG, ich sterowanie jeżeli się nie mylę jest po CAN-ie/ są inne sterowniki i nie wiem czy nawet po wymianie sterownika na "własny" będzie ok.


mixsio napisał(a): błąd 01268 Quantity Adjuster N146 37-10 Faulty Intermittent

Jeżeli się nie mylę to błąd dotyczący nastawnika w pompie. Nie "wróży" to nic dobrego.
mixsio napisał(a):przewody od zaworków były kiedyś przez kogoś rozcinane i potem były lutowane

Może warto posprawdzać ?
Jednakże w kwestii pompa => sterownik (jego dobór) i błędu potrzebna jest znacznie mądrzejsza głowa.

Tu masz temat m/innymi dotyczący Twojego błędu :arrow: post69997.html#p69997 (co prawda z rozszerzeniem 37-00 ale... )
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AKE pompa VP44 dead ?

Postprzez mixsio » 2018-04-23, 20:04

tak masz rację samochód jest z 2000 roku, modelowo po vin jest to 2001 rok i zmieniłem kompa z tego względu iż odkryłem że ktoś przelutował w nim kości pamięci na jakieś inne i wizualnie wyglądał na jakiś kombinowany, pompa zresztą też, kupiłem na aukcji ecu z dokładnie takimi samymi numerami jak miałem, tylko żę z 2002 roku przynajmniej na aukcji tak pisało.

zaopatrzyłem się dziś w pompę z AKE tak twierdzi sprzedawca, jedyny numer jaki na niej jest to 098644407 i nie wiem czy to z ake czy nie bo nigdzie info nie widzę, ale samochód wciąż nie odpala, pomimo że błąd dał się skasować, jutro spróbuje jeszcze raz odpowietrzyć układ i spróbuje podmienić ecu na wcześniejszy, zweryfikuję też czy trafiłem odpowiednio na znaki pompą, bo dziś już mi zabrakło czasu i siły na to :/
mixsio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2016-01-17, 16:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: AKE pompa VP44 dead ?

Postprzez mixsio » 2018-04-26, 17:33

ok udało się odpalić na pompie używanej lecz musiałem ją zwrócić, o ile samochód bardzo dynamicznie przyśpieszał tak jak przystało na 180km to już na biegu jałowym parametrów nie trzymał, na zimnym silniku silnik narywał tak silnie że podskakiwałem na siedzeniu, w vagu sprawdziłem to ilość wtryskiwanego paliwa skakała od 1.5 do 3.0 mg i czas wtrysku był wysoki bo coś koło 33, korekty na wtryskiwaczach były bardzo malutkie gdzieś -0.10 max i takie coś na zimnym, natomiast jak się rozgrzał to trochę przestał "wariować" dawka wtedy skakała na poziomie 3.1 do 2.5 i czas wtrysku spadł na 18, korekty podskoczyły na -1.30
oddałem tą pompę, nie wiem czy jest zużyta mechanicznie czy to raczej problem elektroniczny typu nie dopasowanie map z ECU do pompy.

Namierzyłem pompę z literką K niby twierdzą że z BAU czy ktoś odp czy ta lub z inną literką dogada się ze sterownikiem 4b2 907 401 D oraz wtryskami z pierwszej generacji AKE ????
mixsio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2016-01-17, 16:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: AKE pompa VP44 dead ?

Postprzez zibi06 » 2018-04-26, 21:26

mixsio napisał(a):czy ktoś odp czy ta lub z inną literką dogada się ze sterownikiem 4b2 907 401 D

Kod: Zaznacz cały
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=65330

Zapoznaj się z informacjami zawartymi w trzecim poście.
Twoje ECU jest z AKE I GEN
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości