AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-07-03, 16:57

Witam
Problem poważny. Na parkingu w trakcie ruszania zgasł i nie chce odpalić. Kręci lekko. Pasek rozrządu na miejscu tzn nie wiem czy nie przeskoczył ale na pewno się nie zerwał. Efekt jest taki jakby immobiliser go odciął bo kręci bardzo żwawo jakby klapa gaszaca była zamknięta ale to sprawdziłem i jest ok.
Było to pod pracą jak żona nim przyjechała więc trzeba się było z dzieciakami ewakuować. Jutro rano sprawdzę ewentualne błędy w kompie. Czy mogę coś zalogować w trakcie próby odpalenia, ewentualnie na samym zapłonie bez kręcenia?

EDIT
Nowe informacje:
Po podłączeniu dziś kompa do samochodu dostałem błedy w silniku:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B2 907 401 F
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D04
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00000059 130 106LC150_1.V77569828184
Additional Info: 00000059 130 106LC150_1.V77569828184
4 Faults Found:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
16-00 - Signal Outside Specifications
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -


Po próbie skasowania pozostały w silniku
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -

Po kilku próbach uruchomienia silnika i wielu kasowaniach i teraz pokazał się i pozostaje błąd:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty

Jakieś sugestie? Coś mogę jeszcze sprawdzić ewentualnie czego może dotyczyć ten ostatni błąd?
Najdziwniejsze dla mnie jest to że po tym jak silnik zgasł przy próbie ruszenia to immo odcięło pompę <mysli>
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pawel912 » 2018-07-07, 20:46

Jak na moje oko to pompa do roboty.
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-07-08, 08:24

Też się tego obawiam. Pompa 2 lata temu była uszczelniana i coś tam wymieniane ale nastawnik nie był robiony. Może teraz on.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez tx-didi » 2018-07-14, 08:00

na moje oko to sterownik poszedl, a dokladnie jeden z transystorkow....
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-07-14, 10:06

Samochód jeszcze w warsztacie ale diagnoza już jest. Padnięty sterownik. Podobno ktoś kiedyś grzebał i założył starszy typ. Nowy sterownik zamiennik 1500 a oryginał 2500. Mają zakładać zamiennik bo samochód i tak pójdzie do żyda nie długo.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez mateuszm31 » 2018-07-20, 08:39

1500? toz wystarczy naprawic stary
mateuszm31
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-07-11, 13:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-07-30, 09:31

Podobno jest nie właściwy.
A druga sprawa walnięta jest też głowica pompy wiec za same cześci mnie skasują na ponad 3k
Ma ktoś pompę do AKE na sprzedaż?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pawel912 » 2018-07-31, 08:10

Zapytaj w BOSCH Śmietana Kobiór.
Kolega ostatnio robił u nich pompę do AKE (kompletna regeneracja + nowy sterownik) wyszło w granicach 2200zł.
Zrób raz i porządnie i zapomnij o temacie.

I nie "naprawiaj" starego sterownika jak radzi mateuszm31, bo przyczyna jego uszkodzenia leży zupełnie gdzie indziej.
Z używkami także daj sobie spokój, bo większość i tak będzie w agonalnym stanie.
Takie moje zdanie.

W Lubline masz firmę Diesel technika. Ja robiłem u nich swoją pompę. Cenowo wyszło podobnie. Jeżdżę już 3-ci rok.
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-07-31, 10:56

Kazałem robić na nowych cześciach tj.
nowy sterownik 1500
nowa głowica pompy 1700
Ja robię w Woliński Diesel Centrum w Wierzchowiskach jak sie jedzie do Piask. To ta sama firma która ma w Skrobowie.
Są oficjalnym partnerem Bosch wiec powinno być zrobione dobrze tylko cena rozwala.

Oni mi zaproponowali zdobycie używanej pompy do regeneracji u nich bo mojej podobno się nie dało uratować.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-08-26, 21:14

Samochód wrócił.
na początku na ciepłym silniku falowały obroty ale po pewnym czasie i przejechaniu kilkuset km juz falują bardzo nieznacznie.
Mimo to samochód jeszcze wraca bo mam wrażenie że na niskich obrotach jest słabszy niż przed awarią.
W trakcie robienia logów BS przy grupie gdzie zmienia sie na Early i Late na jednym z nich strasznie hałasował.
Do oceny logi. Każda merytoryczna uwaga mile widziana. Chętnie poznałbym opinię Piotrusia.

Statyczny:
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_WBNaH5.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_H5F7K4.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_08I2F4.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_u8lbu.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_51jDL.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_tGv6hZq.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_O0M9c90.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bvlAhZU.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_dGe2uu9.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_B60mj4E.html
Grupa 015: http://vaglogi.pl/log-015_lW6k1.html
Grupa 019: http://vaglogi.pl/log-019_x13q0.html
Grupa 035: http://vaglogi.pl/log-035_o4i4B06.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_0Br17B.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Dk99oW.html
Grupa 009: http://vaglogi.pl/log-009_u831Z.html

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_svfuVA.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_6d96t.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_768fFw.html
Grupa 035: http://vaglogi.pl/log-035_qz0z4q.html

Dynamiczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_bWD1OWh.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_f668v2.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_m1H1U.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_jXYVi.html
Grupa 009: http://vaglogi.pl/log-009_9Sh3t0.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_J46836c.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_L3Lm60.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_BzEG1t.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_393VTr.html
Grupa 015: http://vaglogi.pl/log-015_3z6dM.html
Grupa 019: http://vaglogi.pl/log-019_766bm.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_85XL1t6.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_4LFn0ff.html
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez Piotruś » 2018-08-27, 09:24

Chętnie poznałbym opinię Piotrusia.

Po tym co przeczytasz poniżej szybko zmienisz zdanie ... .

Odnośnie parametrów "zregenerowanej" za ciężką kasę VP44 uważam, że w okazanym stanie nie była warta wydania ani jednej złotówki.
Czas wtrysku (liczony w stopniach obrotu wału) oraz niestabilne zachowanie przestawiacza kąta wtrysku skłaniają do wyrażenia opinii: chujnia totalna.
Nie wiem czemu w tym" serwisie" aż tak bardzo im zależało spierd@lić sprawę, ale "popisali się" koncertowo.
Niestety obawiam się, że w razie pisemnej reklamacji wykażą, że wartości parametrów nastawnych mieszczą się w fabrycznych granicach, kompletnie ignorując to co najważniejsze, czyli jak dziadowsko to wszystko funkcjonuje.

Odrębnym problemem układu wtryskowego jest wykraczająca poza wszelkie normy korekcja 3-go cylindra. Cokolwiek jest powodem patologii należy się tej sprawie dokładnie przyjrzeć i podjąć odpowiednie działanie.

Na deser zostają nam rozlazłe parametry turbiny, dodatkowo sponiewieranej zdechłym EGRem.
Coś na zasadzie "szła qurwa z chuliganem a za nimi syfilis".

W kwestii turbo, EGRa i instalacji sterującego nimi podciśnienia napisano na tym forum kilkutomową encyklopedię, więc jeśli tylko zechcesz i wystarczy Ci zdrowia oraz determinacji (no i kasy ...) - jakoś ten temat opanujesz,

W kwestii VP44 w mojej osobistej ocenie zostałeś bardzo szpetnie wystawiony do wiatru. Pytanie na ile ktoś zrobił to świadomie i na ile zechce teraz swój błąd naprawić (o ile w ogóle zechce).

Generalnie sprawa jest bardzo przykra, a co jeszcze gorsze obawiam się, że bez polubownego zakończenia. Ale obym to ja się mylił ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez pastaldo » 2018-08-27, 09:39

Wielkie dzięki za rzeczową opinię.

Co do turbiny i egr to jestem świadom problemu, a EGR jest zaślepiony na chwilę bo jest przedmuch na membramie i spierniczało podciśnienie. Mam już nowy egr tylko kwestia wymiany a czasu brakuje.
Logi dodałem kompletne ale zależało mi najbardziej na ocenie układu wtryskowego.

Jestem w tej dobrej sytuacji że za naprawę jeszcze nie zapłaciłem a samochód wziąłem do testów po tym jak po jeździe próbnej nie spodobało mi się mocne falowanie obrotów które teraz jakby się troche uspokoiło ale dalej minimalne jest. Pan powiedział że jak okaże sie ok to przyjadę zapłacić a jak nie to odprowadzam samochód, wiec wiadomo co zrobię i tu bardzo pomocna była jednak ta opinia.

Bardziej mnie niepokoją stuki w silniku i pewnie uwierzył bym w hudraulikę zaworową gdyby nie fakt że przed naprawą najcichszym dieselem nie był ale przy innych egzemplarzach był cichutki.
Szczególnie jak rusza sie bez dodawania gazu i w momencie ruszania obroty ciut spadną to jakby ktoś młotkiem po czymś stukał. To samo mnie przeraziło robiąc logi w BS. Tam gdzie jest testowany chyba przestawiacz (early/late) to normalnie chodził jak rozje...ny stuletni traktor. Może równo ale strasznie głośno.

Chciałem mieć ogląd w sytuacji bo jutro zaprowadzam go z powrotem do serwisu niech dłubią dalej bo za padło nie zapłacę 5k pln.

Jakbyś mógł mi tylko w dwóch słowach wskazać na które parametry zwrócić uwagę w tych logach bym miał jakiś ogląd na sytuację w silniku i żebym mógł rzeczowo z Panem w serwisie rozmawiać to bym był bardzo wdzięczny.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: AKE zgasł i nie odpala - Nowe dane - błedy

Postprzez Piotruś » 2018-08-27, 22:21

Jakbyś mógł mi tylko w dwóch słowach wskazać na które parametry zwrócić uwagę w tych logach bym miał jakiś ogląd na sytuację w silniku i żebym mógł rzeczowo z Panem w serwisie rozmawiać to bym był bardzo wdzięczny.

Niedopuszczalne są:
- czas trwania wtrysku w stopniach obrotu wału korbowego, czyli przedostatnia kolumna loga 001 oznaczona CF
(w BDG i BDH takie wartości nie dziwią ale dla zdrowej VP44 w AKE ten parametr zawiera się pomiędzy 19 a 22*)

- błądzące wysterowanie zawora przestawiacza kąta wtrysku w nastawach podstawowych 004 gdy tłok jest w pozycji wczesnej (early)
(podejrzewam, że jest problem z wewnętrznym ciśnieniem pompy albo w komorze przestawiacza zalega syf)

Ponadto w mojej ocenie gdyby ta pompa była faktycznie po rzetelnej regeneracji, z nowym sterownikiem i z nową kalibracją, to obraz WSZYSTKICH logów były całkiem inny od tego co widzimy teraz.
Co moim zdaniem oczywiste, warsztat który zainwestowałby w Twoją VP44 kilka tysięcy PLN byłby pewny swojej roboty, nie byłoby żadnego falowania obrotów i nie wyczekiwaliby teraz na Twoja opinię czy tak może zostać.
Wnioski wyciągnij sam ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość