Allroad C5 2.7 podciśnienie i lambda

Allroad C5 2.7 podciśnienie i lambda

Postprzez nozone » 2021-06-18, 19:05

Cześć wszystkim

Po dłuższej nieobecności w końcu udało mi się upolować alladyna w dobrym stanie ale tez do ogarnięcia. Jutro wrzucę fotki.
Mam pytanko odnośnie podciśnienia żeby sprawdzić na szybko czy działa test kartki powinno ją trzymać po odkręceniu korka.
Druga sprawa jutro biorę się za wymianę sondy bank pierwszy rozumiem że to strona pasażera sonda 2 czyli za katalizatorem i tu pytanie o dostęp z dołu czy z góry od strony filtra?

pozdrówka
nozone
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-06-10, 07:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Nozone

Re: Allroad C5 2.7 podciśnienie i lambda

Postprzez gigo » 2021-06-18, 21:05

Witam.
Mamy podobne silniki 250 KM (ja mam BES) i także LPG.
Musisz w pierwszej kolejności doprowadzić w 100% silnik na benzynie a dopiero później na LPG.
Sondy w naszych silnikach są cztery i jak masz błąd to trzeba sondę wymienić (jak kupiłem w dobrej cenie używane oryginalne od razu dwie)
Nr sond to:
1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS

Teraz gdzie i która:
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.

Następnie logi sond:
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna

No i korekty:
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.

Info:
Podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki,
wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeżdzij na PB
i zobaczysz, powinno jak u mnie wrócić do normy.

Co do szarpania to bardziej takie malutkie dławienie było,
jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze też adaptację przepustnicy zrobić,
Na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem
wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60
potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.

Chyba wszystko napisałem zrozumiale.
Pozdrawiam i służę pomocą.

P/S
Co to za imię Nozone ?
gigo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2020-03-07, 17:19
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kazimierz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości