przez gigo » 2021-06-18, 21:05
Witam.
Mamy podobne silniki 250 KM (ja mam BES) i także LPG.
Musisz w pierwszej kolejności doprowadzić w 100% silnik na benzynie a dopiero później na LPG.
Sondy w naszych silnikach są cztery i jak masz błąd to trzeba sondę wymienić (jak kupiłem w dobrej cenie używane oryginalne od razu dwie)
Nr sond to:
1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
Teraz gdzie i która:
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Następnie logi sond:
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
No i korekty:
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Info:
Podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki,
wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeżdzij na PB
i zobaczysz, powinno jak u mnie wrócić do normy.
Co do szarpania to bardziej takie malutkie dławienie było,
jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze też adaptację przepustnicy zrobić,
Na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem
wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60
potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Chyba wszystko napisałem zrozumiale.
Pozdrawiam i służę pomocą.
P/S
Co to za imię Nozone ?