Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompresora.

Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompresora.

Postprzez Damiancki » 2014-12-09, 17:33

Mój Allroad podczas kilkudniowego postoju opada o niemal jeden poziom. Np. po ostatnich czterech dobach tył opadł o połowę wysokości między poziom 1 a 2 a przód niemal do jedynki. Po uruchomieniu auta nie dopompowuje sam z powrotem do poziomu 2 tylko obniża do pełnej 1. Po włączeniu ręcznie poziomu 2 grzecznie podnosi i tak trzyma. Raz na mrozie przy podnoszeniu na 3 poziom słyszałem jakieś terkotanie z okolic kompresora.
Po objawach podejrzewam kompresor ( pewnie wytarty pierścień na tłoku). Zamówiłem odpowiedni komplet naprawczy i zobaczymy. Jeśli tak, to naprawa będzie tania i prosta. Podobno miechy po 2004r są już bezproblemowe, a 99% takich objawów jakie posiada moja pneumatyka pochodzi od kompresora.

Piotruś, jako użytkownik kilku Allroad proszę o twoją opinię, czy moje podejrzenia dotyczące pneumatyki idą we właściwym kierunku?
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Piotruś » 2014-12-09, 18:13

Damiancki napisał(a):Piotruś, jako użytkownik kilku Allroad proszę o twoją opinię, czy moje podejrzenia dotyczące pneumatyki idą we właściwym kierunku?

Nie chcę Cię martwić i bardzo chciałbym się mylić, ale opadanie na postoju w 99 przypadkach na 100 oznacza nieszczelność "na miechach".

Damiancki napisał(a):Podobno miechy po 2004r są już bezproblemowe,

Też kiedyś tak myślałem. Niestety tylko do (krótkiego) czasu.
Przykro to mówić ale jedyne miechy, których jeszcze nie robiłem dwukrotnie to te od Pana Waldka z Firmy LIMAK.
Wszystkie pozostałe, łącznie z ostatnią generacją oryginałów, pieprzą się na potęgę :-x .

Model C6 jest pod tym względem nieporównywalnie lepszy ale jak już szlag trafi przednie amortyzatory, to pod względem ceny też trzeba uważać żeby ze śmiechu dupa nie odpadła ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Damiancki » 2014-12-09, 19:02

Piotruś napisał(a):
Damiancki napisał(a):Piotruś, jako użytkownik kilku Allroad proszę o twoją opinię, czy moje podejrzenia dotyczące pneumatyki idą we właściwym kierunku?

Nie chcę Cię martwić i bardzo chciałbym się mylić, ale opadanie na postoju w 99 przypadkach na 100 oznacza nieszczelność "na miechach".


Hmm. ale opada równomiernie przód LP i tył LP, a jeśli byłby miech to nie leciał by w dół w jednym "kole" ?
Cholera to było by niefajnie. Nic to, zajmę się najpierw kompresorem i będzie wszystko jasne.

Piotruś napisał(a):Przykro to mówić ale jedyne miechy, których jeszcze nie robiłem dwukrotnie to te od Pana Waldka z Firmy LIMAK.
Wszystkie pozostałe, łącznie z ostatnią generacją oryginałów, pieprzą się na potęgę :-x .


A miałeś do czynienia z miechami firmy Arnott?

P.S. Zapomniałem dodać że zaczął kucać jak zaczęły się przymrozki.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Damiancki » 2014-12-10, 09:44

Czy przed demontażem kompresora i po jego ponownym zamontowaniu trzeba wykonać jakieś specjalne procedury? Mam na myśli np. tryb podnośnika (zakładając że auto nie będzie podnoszone) czy jakieś adaptacje zawieszenie po zamontowaniu, itp.
Czy można go po prostu zdemontować i ponownie zamontować bez żadnych dodatkowych czynności.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Piotruś » 2014-12-10, 13:23

Damiancki napisał(a):Hmm. ale opada równomiernie przód LP i tył LP, a jeśli byłby miech to nie leciał by w dół w jednym "kole" ?Cholera to było by niefajnie. Nic to, zajmę się najpierw kompresorem i będzie wszystko jasne.


Przeczytałem ponownie Twojego pierwszego posta i rzeczywiście wygląda na to, że trochę sobie dopowiedziałem / nadinterpretowałem.
Jeżeli auto opada równomiernie oraz wobec faktu, że występują relatywnie duże dyferencje w temperaturach dziennych i nocnych, faktycznie istnieje duże prawdopodobieństwo, że działa tu zwykła termodynamika i być może nie ma żadnego powodu do niepokoju ani o miechy, ani o kompresor.
Potwierdzam, że w swoich Roladach też obserwowałem podobne zjawiska w okresach późnojesiennych i wczesnowiosennych, a z tego co pamiętam wspomina o tym nawet podstawowa instrukcja obsługi samochodu (żeby nie parkować w niskich pomieszczeniach, np. na dwupoziomowych stanowiskach,, bo w ciepłym pomieszczeniu zachodzi "groźba" mimowolnego oparcia się dachem auta o sufit garażu :roll: :-P ) .

Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, ze nie zapomnisz opisać swoich obserwacji.

Damiancki napisał(a):A miałeś do czynienia z miechami firmy Arnott?

Niestety miałem. Niestety zaraziłem tym dziadostwem też inne warsztaty. Nie pamiętam już szczegółowo jak to było z przodami, ale tyły siadały na potęgę.
Praktycznie wszystkie pomontowane "tyły" trzeba było zwrócić do dostawcy pomimo tego, że polski importer (akurat ten z którym ja miałem styczność) raczej bez problemu uznawał reklamacje.
No ale jak miał nie uznawać, skoro akurat w jego osobistej Roladzie tylne poduchy wytrzymały chyba najkrócej z wszystkich ... :roll: <rotfl> ... .
Nie wiem jak sprawa z jakością wygląda na dzień dzisiejszy ale ja z miechami Arnottem nie mam zamiaru więcej ryzykować.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Piotruś » 2014-12-10, 14:01

Damiancki napisał(a):Czy przed demontażem kompresora i po jego ponownym zamontowaniu trzeba wykonać jakieś specjalne procedury? Mam na myśli np. tryb podnośnika (zakładając że auto nie będzie podnoszone) czy jakieś adaptacje zawieszenie po zamontowaniu, itp.
Czy można go po prostu zdemontować i ponownie zamontować bez żadnych dodatkowych czynności.


Na dwoje babka wróżyła. Moja sugestia jest taka, żeby przed wybudowaniem kompresora wprowadzić stan podnośnika, a potem odłączyć minusową klemę akumulatora. Jeżeli samochód stoi na kołach (na kanale, a nie wisi na podnośniku) warto podstawić koziołki (pod podwozie), żeby buda nie opadała po odkręceniu przewodu powietrznego łączącego kompresor z zespołem zaworów.

Niestety ale w osuszaczu kompresora jest zabudowany zawór N111, którego zadaniem jest redukcja nadmiernego ale też i utrzymanie minimalnego ciśnienia w układzie.
Teoretycznie - w tak zwanym stanie beznapięciowym (czyli po odkręceniu klemy z akku) zawory odcinające poszczególne poduchy powinny zostać zamknięte, ale zdecydowanie lepiej tego nie sprawdzać - dlatego właśnie koziołki gdy auto stoi na kanale a nie na podnośniku.

Tak przygotowane auto nie powinno robić scen pomimo rozszczelnienia układu (przewodu) łączącego kompresor z zespołem zaworów powietrznych.

A gdyby ktoś pytał o procedury serwisowe, to najpierw powinno się opróżnić układ z powietrza (VASem lub odpowiednim kodem wpisanym do VCDS), a po zakończeniu naprawy odrębną procedurą powinno się taki układ napełniać. Oczywiście bywają naprawy, kiedy te profi-procedury warto zastosować, ale nie w sytuacji gdy tylko wykręcamy kompresor, a wszystkie pozostałe bambetle zostają w odpowiednio "zabezpieczonym" (lub wiszącym na podnośniku) samochodzie.

Kalibracja pneumatyki w przypadku demontażu kompresora nie jest potrzebna, ponieważ czujniki przy wahaczach nie będą "dotykane", a po odłączeniu akumulatora sterownik nawet się nie dowie, że ktoś rozpinał kompresor ;-) .

A już zupełnie inna sprawa jest taka, że po odpięciu akumulatora ZAWSZE warto wejść w bloki wartości mierzonych i kontrolnie sprawdzić czy ugięcie poszczególnych kół jest zgodne z tym co pokazuje VAS/VCDS.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Damiancki » 2014-12-10, 15:32

Jak zawsze profesjonalnie i wyczerpująco, dzięki wielkie Piotruś.

Oczywiście jak podziałam przy aucie opiszę swoje spostrzeżenia. Na początek zacznę od najprostszej czynności czyli wymiany pierścienia z tłoka kompresora i uszczelki. Nawet jeśli to nie pomoże jakoś spektakularnie to i nie zaszkodzi profilaktycznie po tylu latach tam zajrzeć i wymienić ten pierścionek. Odpowiedni komplet naprawczy już zamówiony, podaję link http://www.ebay.co.uk/sch/bagpipingandy/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=.

Są jeszcze tańsze zestawy niż te z linka ale ja zdecydowałem kupić właśnie ten. Sprzedawca wydaje się być prawdziwym profesjonalistą który osobiście wykonuje w/w pierścienie. Przygotował też porządny film gdzie można zobaczyć jak należy wymianę pierścienia przeprowadzić i na co zwracać uwagę. Warto wspierać takich rzemieślników.

Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Damiancki » 2014-12-10, 21:29

Film na którym pokazano jak wymontować z Allroad kompresor.

Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad C5 2005r. opadające zawieszenie, naprawa kompres

Postprzez Mach » 2014-12-12, 11:15

Witajcie, co prawa jako swiezak ale juz troche sie bawie w przywracanie Allroada do swietnosci :lol: U mnie po zakupie jak sie pojawily mrozy to przod opadal rownomiernie L i P, mimo ze nieszczelnosc wykazywal tylko miech LP. wydaje mi sie ze jest takie zjawisko ze jesli jeden ma sporo nieszczelnosc to i ciagnie w dol druga strone... ale to tylko moje przypuszczenia. Na miechach z Limaku jest OK. Jak w dzien jest + a w nocy mrozy to po 2-3 dobach potrafi lekko sie obnizyc calosc ale nie na tyle zeby po odpaleniu kompresor od razu dopompowywal. wydaje mi sie z materialow ktore czytalem i wlasnych obserwacji ze opadanie w mrozy w granicach max jednego poziomu jest zjawiskiem czysto fizycznym i jak to mawial klasyk "po co drazyc" :mrgreen:
Ur Allroad C5 TDI V6 BAU MY05: Obrazek | Ur S6 C4 2.2T MY1995.5 | inne AWD
Avatar użytkownika
Mach
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2014-10-01, 18:09
Lokalizacja: WU / WOT
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości