Allroad C5 - nieudana kalibracja [wydzielony]

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-08, 08:43

Kurde, po cichu liczyłem, że naprawiany przez Ciebie czujnik okaże się dalej popsuty, co ułatwi zrozumienie sytuacji i rozwiąże problem ;-) :mrgreen: ... .
No ale to by było zbyt łatwe ... .

Trochę mi się nie podoba wysokie ciśnienie w zbiorniku "zapasowym" ale musiałbym się doszkolić jak takie coś interpretować ale to raczej nie jest kluczowy problem i być może unormuje się gdy reszta wróci do normalności :-?

"Powoli" kończą mi się pomysły.
Sumując wszystkie znane fakty ale pamiętając, że gadamy na odległość ( co może skutkować poważnym błędem ), mam dla Ciebie jedną jedyną propozycję, czyli wykonanie nowej, kompletnej kalibracji zgodnie z instrukcją na filmiku, który wstawiłem kilka postów wyżej.
Jakby dodatkową zachętą do tej próby jest praktycznie nigdy niespotykany opis błędu 01400, który w 999 przypadkach na 1000 nosi walor "limit kontrolny nie osiągnięty", a u Ciebie pojawia się jako "limit kontrolny PRZEKROCZONY".
I tak se teraz myślę, czy w związku z korozją pinów czujnika ktoś kiedyś (zanim kupiłeś auto) nie próbował wykonać wadliwej kalibracji, co obecnie (po naprawie) skutkuje tym czy skutkuje ii auto stoi jak stoi :roll: :?:

Pamiętaj jednak, że zawsze coś może pójść nie po Twojej myśli (chociaż wątpię) i jeżeli kalibracja okazała by się niewykonalna a samochód opadłby potem "na brzuch" - ja nie przyjmuję ewentualnych pretensji ani wymówek, że to za moja namową tak się uwaliło <mysli> .
Doradzanie via internet zawsze jest obarczone ryzykiem dużo większej pomyłki. Poza tym będąc przy aucie osobiście zawsze można zastosować różne inne tricki, których na odległość po prostu wyjaśnić ani podpowiedzieć się nie da ... .

Reasumując - z dużym przekonaniem namawiam Cię do przeprowadzenia kalibracji ale żadnych reklamacji nie przyjmuję :-P ... .
Powodzenia <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez bendzji » 2017-03-08, 09:35

Logi wrzucaj na vaglog ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez zoran » 2017-03-08, 12:02

Piotruś, , muszę sie odnieść do tego co napisałeś, Bardzo powaznie traktuje twój czas i wielką pomoc którą dajesz mnie a także jak czytałem wielu innym kolegom, tak więc proszę nie myśl nawet o tym że ja mógłbym POMYŚLEĆ o jakiejkolwiek twojej odpowiedzialności za twoje rady , przecież to nonses. Komunikujemy się przez internet, wiesz tyle co ja mniej lub więcej precyzyjnie/fachowo napisze, nie jestes przy aucie, masz zapewne za mało prawidłowych danych itp itd....a już najbardziej mnie ubawiłeś tą reklamacją z mojej strony, bardzo śmieszne i dzięki bardzo bo poprawiłes mi humor na cały poranek ( rozumiem że to był taki zarcik :mrgreen: ).
Teraz wracając do meritum jesli mozna , kalibracja tto jak rozumiem masz na mysli adaptacje taką jak na filmiku który wrzuciłes kilka postów wyżej , tak ?
Ide więc do auta i zobacze co i jak. A co powiesz o pracy tych czujników , jak widac pokazują teoretycznie prawidłowo, róznice między kołami 100 minimetrów co jest zgodne ze stanem faktycznym ? ( PP stoi na max poziomie , LT stoi na min poziomie?
Wydaje mi się ze problem polega jednak na tym że obecnie jak włącze zapłon to natychmiast miga kontrolka na zegarach, czyli odrazu jest sygnalizacja że cos nie działa prawidłowo i teoretycznie auto samo powinno starać się go wyrównać, ale nie robi tego bo sterownik dostaje sprzeczne dane ( powinien zacząc pompować tył bo LT jest nisko ale PT stoi wysoko więc tego nie robi i nie startuje nawet ), powiedz jakby tu wymusić opuszczenie tego przodu, może powinienem fizycznie odkręcić po kolei przewody z PP /LP i PT i obniżyć go tym sposobem na poziom 2 ?

bendzji, dzięki za chęci ale w poście wyżej napisałem że wrzucałem na VAGLOG i dupa, może coś się spierdzieliło z tą stroną, albo to mój komp robi jakieś problemy ( postaram się zrobic to samo z innego kompa.
Dzięki za pomoc any way <rotfl>

Pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-08, 13:32

Robert,
dobrymi chęciami piekło wybrukowali, dlatego wolę się "zabezpieczyć" i nie udawać chojraka co wszystkie rozumy pozjadał gdy nie ma pewności, że to co doradzam nie okaże się niedźwiedzią przysługą. A tak w tym przypadku może właśnie być ... .
Ale - moim zdaniem - i tak nie ma innego wyjścia tylko trzeba spróbować. Finansowo ryzyka wielkiego nie ponosisz, bo jeśli coś jest popsute to i tak wymaga naprawy lub wymiany. Poza tym do odważnych świat należy :mrgreen: ... .

Co do cyferek w logach dla mnie najważniejszym jest, że wszystkie reagują na ruchy nadwozia. Co do faktycznych wysokości każdego koła aktualne odczyty jakby nie mają żadnego znaczenia, bo wskazania są adekwatne do tego jak ktoś zaprogramował (skalibrował) pneumatykę, najprawdopodobniej wadliwie ... .

Dlatego, jeśli tylko sterownik pomimo błędu 01400 wpuści Cię do kalibracji jak na powyższym filmiku - po prostu zrób to.
Inaczej raczej nie dowiemy się co i jak, a gdy przypomnę sobie Twoją historię z eksplozją tylnego miecha podczas zakupu auta :lol: - wadliwa adaptacja parametrów wydaje się całkiem możliwa.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez zoran » 2017-03-08, 17:46

Piotruś, niestety tak jak się spodziewałem po poprzednich objawach doszedłem tylko do możliwości wcisnięcia modułu ''adaptacja,, w VCDS Lite, zrobiłem przedtem wszystko jak na instrukcji ( włącznie z loginem - 31564 ), ale jak się pierwsze okno z grupa 001 w adaptacji otworzy to od razu mam komunikat że ,, channel 01 - błąd nie dostępny ,, ( Foto 1) i wtedy oczywiście nic nie robi i koniec pieśni... :-( - może przyczyną tego jest ten błąd 01400 - czyli sterownik widzi że zawieszenie jest za wysoko poza limitem i dlatego nie umożliwia zrobienie adaptacji ??, wydaje mi się ze muszę opuścić ten PP i LP, tylko jak ? może odkręcę jednak przewody od pneumatyki i spuszczę to powietrze, co uważasz ?

Po nie udanej próbie z adaptacja zaczęło się kombinowanie z mojej strony, podniosłem na dwóch lewarkach ( tryb podnośnika włączony ) cały przód i odpiąłem oba czujniki od wahaczy, auto stało cały czas nieruchomo więc ustawiłem znacznie niższe poziomy dla czujników ( o jakieś 60 minimetrów ) i opuściłem auto z minimalnym zabezpieczeniem na lewarkach bo bałem się ze może gwałtownie opadnie na glebę, a rezultat był taki : kontrolka na zegarach zgasła, wyglądało że jest ok, zapalone dwie zielone diody poziomu 2, ale nic nadal się nie dzieje nie próbuje nawet otworzyć zaworów żeby go opuścić, mogłem włączyć opuszczanie na poziom 1 klawiszem na desce ale po kilku sekundach migania zielonej diody zapalała się z powrotem na stałe i w tym momencie zapalała się także żółta lampka na tablicy wskaźników i pojawia się błąd 01400 = 08-10 control limit Surpassed :-/ :-> :-| , po tych kombinacjach pojawił się nowy błąd 65535 - Internal Control
Module Memory Error , 08-00 - control Limit Surpassed. Foto 2
Tak w podsumowaniu to można stwierdzić że: auto stoi mega krzywo, na nic nie reaguje w żadnym momencie nie chce ani opuścic ani podnieść zawieszenia, jedyna funkcja która działa to dopompowywanie zbiornika ciśnienia do 19 bar i ( jak mi się zdaje ) błyskawiczne opróżnienie go ), bo jak robię sprawdzenie po chwili w tej grupie to ciśnienie jest w okolicy 2-3 bary ?(czemu )
W module 34 znalazłem tez funkcje ''test zawieszenia'' - wszystko na ekranie się włącza, przechodzi podnoszenie/opuszczanie/test gdzie migają wszystkie diody zielone i żółta/potem test zbiornika ciśnienia ( i to jedyna rzecz która dzieje się fizycznie - słyszę kompresor i ciśnienie jest załadowane do 19 bar )
a na końcu okienko z komunikatem ''Test OK'' :-o :-o :-o
Generalnie to zgłupiałem już kompletnie........ <wnerw>

Pozdrawiam
Robert
Załączniki
IMG_0711.JPG
FOTO 2
IMG_0700.JPG
FOTO 1
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-09, 07:11

Robert,

Niestety ja nie znam funkcjonalności VCDS w wersji Lite, dlatego nie wiem czy w tej wersji jest możliwe przeprowadzenie adaptacji ... .
Pomimo mocno sprzecznych informacji od Ciebie myślę, że zanim zaczniesz wnikać głębiej warto sprawdzić czy używając "normalnego" VCDS'a, lub innego bardziej profesjonalnego sprzętu, wykonanie kalibracji byłoby jednak skuteczne.

Wypuszczenie "części powietrza" na pewno nie naprawi sytuacji ale może być ciekawym testem jak układ zareaguje. Jeżeli po podjęciu jazdy podwozie wróci do stanu poprzedniego będzie to raczej znaczyło, że wszystko dobrze się komunikuje, a skuteczna kalibracja powinna rozwiązać problem.
Jeżeli "wymuszone nastawy" pozostaną "po nowemu" będzie to ewidentny dowód, że coś jest nie halo.
A możliwości jest kilka. Podejrzanymi w takiej sytuacji będą zarówno sterownik jak i zespół zaworów pneumatycznych, ale nie można wykluczyć dosyć typowej w Roladach "usterki" polegającej na korozji wiązki elektrycznej obsługującej pneumatykę. Sytuacja o tyle niekomfortowa, że zewnętrznie wszystko wygląda względnie OK, ale wewnątrz izolacji "druty" mogą być całkiem lub częściowo "rozkruszone". Tak też bywa.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-09, 11:17

zoran napisał(a): może przyczyną tego jest ten błąd 01400 - czyli sterownik widzi że zawieszenie jest za wysoko poza limitem i dlatego nie umożliwia zrobienie adaptacji

Nie bardzo. Zauważ (na filmiku), że po uruchomieniu adaptacji (001) trwa bardzo długo zanim nadwozie osiągnie skrajnie niskie i skrajnie wysokie położenie i dopiero po tej operacji jest możliwe przejście do kolejnych etapów kalibracji.
Moim zdaniem właśnie po to jest to opuszczanie i podnoszenie budy w 001, żeby sterownik mógł określić krańcowe sygnały od czujników przy wahaczach, więc dotychczasowo przypisana kalibracja staje się nieważna.

Mało tego, przerwanie skutecznie uruchomionej kalibracji (a wystarczy, że wpuści Cię i rozpocznie 001) sprawi, że sterownik utraci dotychczas zapisane parametry a buda już nie wróci do uprzednich wartości, tylko oklapnie na brzuch, zaś w pamięci sterownika pojawi się błąd o niewyuczonej adaptacji ... .

Dlatego namawiam do podjęcia ponownej próby lepszym/pewniejszym sprzętem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez zoran » 2017-03-10, 00:58

Piotruś, pierwszy sukces <rotfl> :> <radocha> samochód stoi jako tako równo, wziąłem go na przejażdzkę na autoban do Łodzi, dałem troche w palnik ( 180-210 km/h ) ciągiem przez 30 km, wszystko super, a teraz jak to było :

Na początku zapiąłem spowrotem oba czujniki w kołach PP i LP. Próbowałem wejść w adaptacje zawieszenia przez VAG 312, VAG 409, VCDS Lite i polski VAG także - wynik wszędzie ten sam : błąd dostępu, channel 01 nie dostępny :-( :-/ , po tym nie powodzeniu podjąłem jednak decyzje o konieczności obniżenia tego PP i LP bo cały czas miałem wrażenie że to wszystko jest poza zakresem i nic nie zrobie dopóki go nie opuszczę, zacząłem od PP który stał najwyżej ( 84 cm od asfaltu do poczatku nadkola !! ), włączyłem tryb podnosika <lol> , podniosłem koło ile sie dało a dało sie niewiele bo już stało bardzo wysoko, oczyściłem nakrętkę od wejścia zaworu do miecha polałem wodą i zacząłem bardzo powoli odkręcać po chwili zaczęły się pojawiać bąbelki powietrza, więc postawiłem koło spowrotem na asfalt i czekałem aż się zacznie opuszczać ale trwało to bardzo długo więc podniosłem koło jeszcze raz i odkręciłem nakrętke od zaworu powietrza o następny obrót i wtedy zaczeło już leciec naprawdę szybko. Znów opuściłe koło żeby pod cięzarem szybciej schodziło powietrze a jednocześnie kontrolowałem w jakiej aktualnie wysokości są inne koła, zauważyłem że wraz z obniżaniem się PP koła wszystkie inne które stały bardzo wysoko też zaczeły się obniżać, jedynie LT nie reagował ale to koło było właśnie najniżej ( 70 cm od asfaltu do krawędzi nadkola ), zaczekałem aż PP opuści się do wys 70 cm podniosłem ponownie koło zakręciłem DELIKATNIE nakrętke od zaworu powietrza i opuściłem koło. Autko nareszcie po dwóch tygodniach stoi prosto <radocha> <radocha> <radocha> , na mniej więcej poziomie 2, w tym momęcie na tablicy zgasła kontrolna poziomowania, zapalone dwie diody zielone (super), podłączyłem VCDS i zero błędów a auto zaczeło się troche samo podnosić, na szczęście niewiele jakieś 20 minimetrów i staneło. Auto nadal nie reaguje na ręczne próby obniżania z pozycji 2 na 1 czy tez w góre. W związku z tym że nie było błędów doszedłem do wniosku że spróbuje zrobic adaptacje :roll: , ale nadal nie mogłem wejść w moduł adaptacji bo jak zauważyłem pierwszy raz w prawym górnym rogu ekranu VCDS czy VAG pojawił się komunikat: Login Lost due to dropped session... Foto 1
i wtedy oczywiście nie ma mowy żeby sterownik wpuścił do adaptacji, wydaje mi sie że to problem mojego kabla lub laptopa, spróbowałem z drugiegi i raz sie udało ( był brak kominikatu ), ale po chwili czekania na samo wypoziomowanie sie auta( Foto 2), system wywalił mnie z tej sesji :-( , a że zrobiło sie ciemno to
pojechałem na jazdę próbną <dresik> <rotfl> . Po powrocie podłączyłem VAG i pojawiły sie takie błędy ( Foto 3 )
Co jeszcze jest mega ważne, zgłaszałem w poprzednich postach że coś strasznie obciera/trzeszczy i że przy 30-40 km/h cała buda lata w poprzek ( w szczególności tył ), byłem juz w 101% przekonany że to przegub/pół zawieszenia do wymiany, autem wogóle nie dało sie jechać !, a tu niespodzianka, po obniżeniu auta nic się nie dzieje <radocha> <radocha> <radocha> , czyli porada dla potomnych : jeżeli auto jest tak mocno źle wypoziomowne i całe zawieszenie jest max naciągnięte to mogą wystepować naprawdę dziwne objawy nawet przy bardzo małej predkości ( podobne do jazdy na kompletnym flaku)

Kończąc tą może przydługą opowieść, jutro będe próbował zrobić adaptacje, jak się uda ale i tak jestem zadowolony bo autem da sie normalnie jeździć, dzięki Piotrus jeszcze raz za twoją pomoc :mrgreen:
pozdrawiam
Robert
Załączniki
IMG_0712.jpg
Foto 1
IMG_0715.jpg
Foto 2
IMG_0716.jpg
Foto 3
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-10, 08:32

Robert - walcz o adaptację.
Przed wykonaniem nie odczytuj już żadnych błędów ani nie rób nic innego, bo to może być powód zrywania sesji.
Po prostu podłącz kompa i kabelek, pamiętaj o konieczności zamkniętych drzwi kierowcy, wejdź w pneumatykę i zacznij adaptację.
Jakieś szanse są, bo tak jak Ci wczoraj już napisałem niedokończona adaptacja skutkuje utratą poprzednich wartości kalibracyjnych i tak też się stało, bo pojawił się "oczekiwany" błąd 01437.

Jak to się stało, że fizyczne odpuszczenie powietrza zmieniło (póki co tylko trochę) sytuację - nie potrafię odpowiedzieć.

Dawaj relację z postępów :-D :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-10, 08:44

PS:

Coraz bardziej skłaniam się ku domysłom, że zanim Ty kupiłeś ten samochód ktoś (z powodu ugnitego czujnika) zrobił operacje odwrotną do Ciebie i dlatego po (miejmy nadzieję) przywróceniu funkcjonalności układu dzieją się teraz takie hocki klocki <mysli> :?: :!:
Miejmy nadzieję, że jesteś bliski sukcesu :-D
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez surowy » 2017-03-10, 22:38

Zoran, jak Ci nie pójdzie, to przypomnij mi przed spotkaniem, żebym wziął kabel, a Ty weź komputer.
Co prawda nie mam oprogramowania, ale jeśli okaże się, że masz wadliwy kabel, to może u Ciebie pójdzie z moim kablem. :)

Nie czytałem całego wątku, ale widzę że niezłe kombinacje musiałeś odwalić żeby wyprowadzić roladę na prostą ;)
Avatar użytkownika
surowy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:27
Lokalizacja: wawa
Model: S6 C6
Nadwozie: Coupe
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BVJ 349KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Rafał

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez zoran » 2017-03-12, 03:05

OK, dzięki zawsze warto spr :-D óbować
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez zoran » 2017-03-18, 14:09

Piotrus, sorry ale nie było mnie kilka dni w kraju i nie miałem dostepu do auta. Obecnie sytacja jest nastepująca: Kontrolka poziomowania (żółta) na wskaźnikach zapalona na stałe, na stałe swiecą się też dwie diody zielone, jak przycisnę opuszczanie czy podnoszenie to miga odpowiednia dioda zielona przez kilkanaście sekund i potem wraca do stanu wyjściowego czyli dwie zielone zapalone. Adaptacja: loguje się do VCDS czy VAG ( objawy późniejsze są identyczne ) wprowadzam logowanie (31564) i wchodzę w adaptacje, samochód próbuje się poziomowac ( FOTO 1 ) bardzo krótko TYLKO przez kilka sekund ( w zasadzie najbardziej ZAWSZE podnosi przód) ale po 40-50 sekundach wyrzuca za każdym razem że channel 01 nie dostępny , czyli reasumując: jest prawidłowe rozpoczęcie adaptacji po otwarciu kanału 01, pojawia się ''wait'' w okienku ale nie przechodzi do nastepnego kroku czyli tam gdzie powinno pojawic się ''Value'' i które koło jest aktualnie sprawdzane :-( :-/ , po 40 sekundach wyrzuca że jest błąd ''channel nie dostepny'' i tak jest za każdym razem, następnie wywala następujące błędy ( foto 2 ).
Spotkałeś się może z takim objawem ? Dodatkowe info: byłem zrobic przegląd techniczny w znajomej stacji kontroli pojazdów, na pomiarach wyszło że tylni lewy amor ma TYLKO 20% a tylni prawy 45 % :-o , jak myślisz może to ma jakieś znaczenie bo jak też sam zauważyłem, kompresor włącza się na bardzo krótko ( kilkanaście sekud max) i jakby nie mógł podnieśc wyżej tego lewego tylniego koła ( tak było od początku tego problemu: to koło zawsze stoi na poziomie 1 i nigdy więcej się nie opuszcza ani nie podnosi ) = może tak jednak ten Lewy Tylni miech jest winny za całe to zamieszanie :roll: ??, powiedz Piotrus cos mądrego bo ja juz nie mam pomysłów :-)
Pozdrawiam
Robert
Załączniki
IMG_0716.jpg
FOTO 2
IMG_0715.jpg
FOTO 1
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-19, 07:42

zoran napisał(a):powiedz Piotrus cos mądrego bo ja juz nie mam pomysłów

Trza se walnąć kilka głębszych i świat zaraz zrobi się bardziej kolorowy 8-) ... .

zoran napisał(a):po 40 sekundach wyrzuca że jest błąd ''channel nie dostepny'' i tak jest za każdym razem, następnie wywala następujące błędy ( foto 2 ).

Czyli tak naprawdę sytuacja nie uległa żadnej zmianie. Nie wiem co blokuje prawidłową kalibrację ale wiem na pewno, że jest warunkiem niezbędnym sukcesu.

zoran napisał(a):Dodatkowe info: byłem zrobic przegląd techniczny w znajomej stacji kontroli pojazdów, na pomiarach wyszło że tylni lewy amor ma TYLKO 20% a tylni prawy 45 % , jak myślisz może to ma jakieś znaczenie bo jak też sam zauważyłem, kompresor włącza się na bardzo krótko ( kilkanaście sekud max) i jakby nie mógł podnieśc wyżej tego lewego tylniego koła ( tak było od początku tego problemu: to koło zawsze stoi na poziomie 1 i nigdy więcej się nie opuszcza ani nie podnosi ) = może tak jednak ten Lewy Tylni miech jest winny za całe to zamieszanie

Miech sam w sobie nie ale sterujący nim zawór albo wadliwy sygnał od czujnika ugięcia już tak. Ale to takie mało warte spekulacje na odległość :roll: .
Słabe wartości amorów z pneumatyką nie mają zbyt wiele wspólnego, a przednie już całkiem nic. Skoro są słabe (amory), to znaczy, że należy im się wymiana. Co prawda działanie tylnych kolumn resorujących jest powiązane z układem pneumatycznym ale nawet gdyby cos tam niedomagało to regulacja wysokości (moim zdaniem) by na tym nie cierpiała.

Sorry Robert ale obawiam się, że doszliśmy do ściany i przez internet nie będę w stanie odgadnąć co przeszkadza w przeprowadzeniu skutecznej kalibracji.
Nie wydaje mi się by winny był sterownik. Bardziej podejrzewam czujniki przy wahaczach albo zespół zaworów pneumatycznych lub tak jak już uprzednio wskazywałem - wysoce możliwa korozja wiązki elektrycznej. Ale przez neta tego sprawdzić się nie da ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 pytanie

Postprzez Piotruś » 2017-03-19, 07:57

Napiszę Ci jeszcze raz, że auto, w którym wartości kalibracyjne pneumatyki zostały utracone - kładzie się na brzuchu i nie jest zdolne do dalszej eksploatacji.
U Ciebie pomimo 01437 nic takiego się nie stało I NIE JEST TO W ŻADNYM RAZIE AKCEPTOWALNE.
Wciąż mam wrażenie, że czujniki ugięcia pracują poza zakresem działania, bo być może jakiś impotent techniczny zanim kupiłeś ten samochód bardzo się postarał żeby coś spierd..lić.
Może trzeba je porozpinać (od wahaczy) i szukać takiej pozycji, w której (na odpalonym silniku) ruchy dźwigienką spowodują adekwatną reakcję nadwozia :-o :?:
Ten pomysł oczywiście może być całkiem chybiony ale NA PEWNO istnieje przyczyna, która sprawia, że auto CHOĆ NIE POWINNO WCIĄŻ NADAJE SIĘ DO JAZDY :shock: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości