ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-06, 22:20

Witam wszystkich, mam problem z zawieszeniem w swoim allroad. Był uszkodzony czujnik poziomowania lewy przedni i samochód wariował. Po wymianie czujnika można powiedzieć, że sytuacja jest podobna. Dzieje się tak: auto po wizycie u mechanika i adaptacji zawieszenia działa prawidłowo. Podnosi się, opuszcza bez żadnego problemu. Po mniej kilku dniach prawidłowej pracy i pozostawieniu auta na noc na poziomie wyższym niż 1 opada całkowicie i nie podnosi się prawidłowo. Prawa strona idzie bez problemu do góry, lewa zaś podnosi się do maks 2 poziomu. Maksymalnie zaś można auto podnieść do 3 poziomu. Postoi dzień dwa i gleba. Jednak na poziomie 1 stoi równo i nie opada na postoju. Po ponownej adaptacji kilka dni jest prawidłowo (podnosi się równo do poziomu 4, nie opada) i później znowu lipa. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów.
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Piotruś » 2016-06-07, 07:08

Moim zdaniem kłopot leży w dziurawym miechu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-07, 16:20

Czy szczelność miechów można przetestować w domowych warunkach?
Obecnie podczas podnoszenia auta prawa strona w ciągu kilku sekund się podnosi, a lewa nie dość że zdecydowanie niżej niż prawa to bardzo powoli

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Piotruś » 2016-06-08, 07:30

Dużą nieszczelność prawdopodobnie zlokalizujesz. Mniejszą niekoniecznie, bo dziurka musi się znaleźć idealnie na "wywinięciu". Wyżej lub niżej tej jednej jedynej pozycji nieszczelność nie występuje.

Różnica w prędkości podnoszenia nie dziwi, skoro do tego dziurawego miecha trzeba dostarczyć znacznie więcej powietrza niż do sprawnego.
Pamiętaj, że im dłużej będziesz się przyglądał zamiast działać, tym bardziej pompa dostanie w dupe ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-09, 18:45

A jeszcze takie pytanie czy pozostawione auto na dwa trzy dni w normalnym stanie powinno trzymać wysokość?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Piotruś » 2016-06-09, 20:52

Nawet i przez miesiąc ... .
Sterownik przechodzi w tzw. schlafmodus (stan uśpienia) i nie ma prawa opaść (poza niewielkimi zmianami wynikającymi z termodynamik gazów).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-10, 07:05

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Czy sprężarka może powodować takie problemy?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Piotruś » 2016-06-10, 11:49

Kolego nafciarz, napisałem Ci już wyraźnie i za pierwszym razem gdzie powinieneś szukać przyczyn problemu, a już na pewno wskazałem miejsce, od którego bezwarunkowo powinieneś te poszukiwania zacząć.

Ewentualne problemy z kompresorem to kolejny etap naprawy gdyby się okazało, że jest zbyt słaby by obsłużyć szczelny i sprawny układ pneumatyczny. Zresztą zaważywszy na ten cytat:
nafciarz napisał(a):Po mniej kilku dniach prawidłowej pracy i pozostawieniu auta na noc na poziomie wyższym niż 1 opada całkowicie i nie podnosi się prawidłowo. Prawa strona idzie bez problemu do góry, lewa zaś podnosi się do maks 2 poziomu. Maksymalnie zaś można auto podnieść do 3 poziomu.

wydaje się, że pompa faktycznie ledwo już zipie, a torpedowanie jej dziurawą hydrauliką przypomina kopanie leżącego, który raczej już się nie dźwignie.

Ale czepianie się kompresora pod ile nie zlikwidujesz problemów z opadaniem nadwozia jest na wyrost, a uprawianie niepotrzebnych filozofii zamiast zbliżać oddala Cię od podjęcia i skutecznego zakończenia naprawy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-10, 11:54

Ok. Rozumiem. Moje pytanie względem pompy było podyktowane tym, że podobno właściciel poprzedni pompę wymieniał, a miechy były wymieniane w zeszłym roku. W poniedziałek auto idzie zatem do mechanika, a póki co stoi nie jezdzone także nie ma obawy o zarzniecie poszczególnych elementów.
Jeszcze tylko ostatnie pytanie. Czy sprężarka pracuje głośno? U mnie jest to tak jakby taki mały kompresorek samochodowy działał czyli podczas pracy silnika słychać.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez alldi » 2016-06-12, 17:25

Sprężarka jest słyszalna (lewy tył - okolice koła), jednak czy głośno - niekoniecznie. Z pewnością stojąc na zewnątrz auta słychać ja jak pracuje (w chwili kiedy pracuje). Generalnie po podpięciu do VAGa powinno wyrzucać błąd temperatury, jeśli przegrzewasz kompresor (nie pamiętam ile stopni wykrywa czujnik - 90(?) i wtedy przestaje pompować, żeby nie zajeździć kompresora). Sprawdzałeś jak to u Ciebie wygląda? To tez symptom problemu z zawieszeniem - albo słabego kompresora (chyba rzadziej czujnika), albo dziurawych miechów, o których wspominał Piotrek.

Generalnie (tutaj prośba o poprawę jak źle rozumiem) to auto pompuje sobie zapas do zbiornika i tylko "dopompowuje" się w razie potrzeby. Jak auto opadnie na sam dół to wtedy nawet nie ma powietrza w baniaku stąd ciągle pompowanie i praca kompresora. Niestety nie wiem, czy zależy to od modelu sterownika, ale auto bodajże po otwarciu drzwi kierowcy powinno automatycznie się wyrównać jak coś jest nie tak - dobrze myślę? Niestety nie miałem okazji tego "rozbierać", więc niecenione rady pochodzą od kolegi [b]Piotruś[/b ] :)

Mam nadzieję, ze nie namieszałem za bardzo i troszkę pomogłem.
alldi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2016-05-28, 07:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-06-29, 06:13

Wracam do tematu po sprawdzeniu miechów. Miechy wyglądają na dobre. Ponowna adaptacja nadwozia przez tydzień jest idealnie, Góra, dół nie opada. Po tygodniu sytuacja jest następująca: prawa strona idzie w górę bez problemu, lewa wolniej i wg mnie jest niżej o 1 poziom. Jednak jest tak takie zjawisko raz zaobserwowane przeze mnie. Samochód stoi wyłączony mniej więcej po 10 minutach od wyjecia klucza że stacyjki, opuścił się o ok 4-5 cm. Co ewentualnie może być przyczyną tego, skoro miechy teoretycznie wyeliminowane?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Piotruś » 2016-06-29, 10:17

... ale tylko teoretycznie.

Powinieneś też podejrzeć bloki wartości mierzonych i tam szukać niewiarygodnych wartości.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez Damiancki » 2016-06-30, 11:37

Słuchaj Piotrusia, a oceny stanu miecha na OKO to sobie odpuść.

Czy jak auto opadnie jedna strona nie opada czasem głębiej o kilka cm? Masz poglądowe fotki na dole. http://a6forum.pl/allroad-opada-przod-po-nocy-t2762-75.html Srebrny Allroad dwie pierwsze, ewidentnie widać że siada bardziej po prawej stronie. Jeśli tak jest u ciebie masz dodatkową wskazówkę który miech padł. Też miałem z tym problem, też siadał w różnym czasie.

Swoją drogą nie jesteś pierwszy i problem mogłeś opisać w tym temacie, polecam lekturę ;-) http://a6forum.pl/allroad-opada-przod-po-nocy-t2762.html
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez nafciarz » 2016-09-16, 19:15

Zapytam w tym swoim wątku, gdzie kupię czujniki poziomowania nadwozia? Wymieniałem lewy przód i znowu dał d..., był używany :-/
nafciarz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-06-06, 21:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: ALLROAD C5 problem z zawieszeniem

Postprzez bendzji » 2016-09-16, 19:29

Jak nowy to chyba tylko w ASO
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości