Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-24, 23:34

zoran napisał(a):Ok, postaram sie zrobic tak jak w tej instrukcji ''by pass '', ale to za chwilę i bardzo dziękuje za pomoc jak zawsze mozna na ciebie liczyć.

Na razie natomiast mam nieco powazniejszy problem, mianowicie :
Wczoraj moja rolada zawiodła mnie finalnie na całym froncie :-( :-| :-/
Podczas jazdy przy prędkości 40 km/h, dodałem gazu żeby wyprzedzić ciężarówke, w tym momencie nastąpiło szarpnięcie i silnik zgasł podczas jazdy, nie było żadnych wczesniej oznak że cokolwiek jest nie tak, zjechałem na pobocze, wyłączyłem zapłon. Odczekałem chwile włączyłem zapłon, wszystkie kontrolki zgasły, świece żarowe się podgrzały przez sekundę bo silnik przecież ciepły był, zaczynam krecić rozrusznikiem,wszystko ok, kręci normalnie i oczywiście silnik nie zapala, tak próbowałem kilkakrotnie i nic. Obiawy klasycznie jak w przypadku braku paliwa, wskaźnik pokazywał 1/4 zbiornika. Będąc w szczerym polu 30 km za Warszawą, zadzwoniłem po lawete ( 300 pln poszło sie walić ). W domu sprawdziłem że w przewodzie pomiędzy filtrem a pompa jest paliwo. Jak kręci rozrusznik to 0,5 cm bąbelek sie pojawia na dł 2 cm w przewodzie po czym znika jak przestaje kręcić i tak za każdym razem to samo. Potem PODCZAS kręcenia rozrusznikiem poluzowałem minimalnie nakrętkę od jednego z wtryskiwaczy, trysnęło na jakieś 10 cm więc zamknąłem nakretkę ( czyli paliwo chyba podaje ), teraz idę podłączyć komp czy są jakieś błędy. Dam znać co dalej, pozdrawiam
Robert


Coż, chyba pomału wyczerpałem swoje możliwości diagnostyczne :-( , sytacja bez zmian, ten samochód już stoi 2 tygodnie, ten sam 0,5 cm bąbelek powietrza stoi w tym samym miejscu, czyli paliwo sie nie cofa, po podłączeniu kompa pojawił sie błąd 01318 Pump J399 błąd intermittent i taki sam dla N146 te bład chwilowy, po skasowaniu brak błędów próby ponownego krecenia rozrusznikiem nic nie daje, kręci , świece się podgrzewają, kontrolki gasna i tyle.
Dolałem 20 l paliwa bo był juz włściwie na rezerwie, wg kompa ma teraz 34 l, niestety chyba będe musiał go holowac do serwisu bo nie bardzo mam pomysł co dalej. Generalnie to mam juz trochę tego dośc i po naprwie chyba go sprzedam, miałem mnóstwo samochodów przez ostatnie 30 lat ale to audi rozwaliwo mnie juz na łopatki, mam go dokładnie rok z czego stał unieruchomiony z różnych przyczyn przez 5 miesięcy :-( :-| :-/
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-25, 11:52

Robert,

Coż, chyba pomału wyczerpałem swoje możliwości diagnostyczne :-( , sytacja bez zmian, ten samochód już stoi 2 tygodnie, ten sam 0,5 cm bąbelek powietrza stoi w tym samym miejscu, czyli paliwo sie nie cofa, po podłączeniu kompa pojawił sie błąd 01318 Pump J399 błąd intermittent i taki sam dla N146 te bład chwilowy, po skasowaniu brak błędów próby ponownego krecenia rozrusznikiem nic nie daje, kręci , świece się podgrzewają, kontrolki gasna i tyle.

Bąbel powietrza w wężyku przed pompą wtryskową niekoniecznie świadczy o zapowietrzeniu.
Twój zaktualizowany opis dosyć jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie sterownika pompy, jednak moim zdaniem warto wykonać jeszcze jedną próbę (potrzebna druga osoba) "na zapowietrzenie"

Podczas kręcenia rozrusznikiem (ale nie wcześniej) na chwilę jeszcze raz poluzuj nakrętkę na (którymkolwiek) wtryskiwaczu.
Nakrętkę odkręć dosyć mocno, czyli na tyle by rurka paliwowa zyskała wyczuwalny luz.
Po krótkiej chwili, koniecznie zanim jeszcze rozrusznik obraca wałem, dokręcasz nakrętkę z powrotem.

W trakcie tak przeprowadzonej "próby" dokonasz kluczowej obserwacji czy spod poluzowanej nakrętki :

1. Paliwo tryska (obficie) na kilka/kilkanaście centymetrów

lub

2. Paliwo "wali" potężnym ciśnieniem, które w jednej chwili potrafi ochlapać "wszystko wokół", włącznie z Twoim ubraniem

W pierwszym przypadku (gdy paliwo wylewa się obficie ale tylko na kilka/kilkanaście centymetrów) wyrok na awarię pompy wtryskowej (sterownik) będzie w zasadzie jednoznaczny.

W drugim przypadku należy oczekiwać, że silnik lada moment jednak odpali.

W razie awarii pompy wtryskowej JEDYNYM rozwiązaniem jest profi-naprawa w serwisie Boscha (wymiana sterownika + kalibracja).

Nie daj się nabrać na wciskanie kitów, że wystarczy wymiana oporniczka czy inne druciarstwo.
Szkoda czasu i energii. Liczne przykłady spektakularnych porażek znajdziesz w archiwum naszego Forum.
Pomimo ponad 20-teniej obecności VP44 w Audi osobiście nie znam ani jednego przypadku skutecznej, a przede wszystkim trwałej "naprawy" sterownika pompy.

W przypadku "chwilowego" zapowietrzenia przydałoby się ustalić bolawe miejsce żeby podobne "niespodzianki" już się nie powtarzały.

Generalnie to mam juz trochę tego dośc i po naprwie chyba go sprzedam, miałem mnóstwo samochodów przez ostatnie 30 lat ale to audi rozwaliwo mnie juz na łopatki, mam go dokładnie rok z czego stał unieruchomiony z różnych przyczyn przez 5 miesięcy :-( :-| :-/

Eeee. Ja tam nie widzę niczego dziwnego w tym, że 16 letnie auto klasy wyższej ma fochy. Akurat na temat tego modelu (w sensie, że C5) łatwo da się znaleźć wszystkie informacje, by dokonać zakupu z pełną świadomością potencjalnych zagrożeń, lub równie świadomie zrezygnować.
Ty zdecydowałeś się na zakup pierwszego napotkanego egzemplarza pełnego skrajnych sprzeczności. Z jednej strony "wyremontowany" silnik i tip, z drugiej strony brak wiarygodnej dokumentacji zadeklarowanego przebiegu.
Na to nakłada się spektakularna eksplozja tylnego miecha już podczas pierwszych oględzin. Przyznasz sam, że ryzyko problemów z taka puszką Pandory do małych nie należało ;-) :?:

Jeśli można Ci coś doradzić, to o ile tylko przeznaczenie tej mobilnej budy na wyjazdy w plener nie uległo zmianie myślę, że pomysł sprzedaży jest "jedynym" słusznym. Zarówno Twój piesek jak i Twoje nerwy (oraz portfel) dużo zyskają po wymianie Allroada na coś zdecydowanie bardziej topornego i prostego w budowie. Na przykład jakieś Pajero Pinin, Suzuki Jimny albo jeszcze jakaś inna Vitara. Przy odrobinie szczęścia może się trafić egzemplarz ze zdejmowanym (lub brezentowym) dachem, czyli marzenie na wiosenno-letnio-jesienne plenerowe wypady z pieskiem w lekki teren.
Nawet gdyby na start trzeba stoczyć wojnę z rdzą, późniejsze koszty i czas napraw (szczególnie) w porównaniu z Olimpiadą), będą znikome.

Dawaj znac jak postępy z naprawą, a w razie dodatkowych pytań wal jak dym.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-25, 15:18

Piotruś, ty to chyba jednak minąłes sie z powołaniem <rotfl> , bo jak juz chce się poddać to po twoim poscie wstępuje we mnie ( a pewnie nie tylko we mnie) nowa siła do walki, czyli twój telepatyczny dar przekonywania jest wielki ( sprawdziłby się napewno nie tylko w poradach motoryzacyjnych :-D ), zrobie tą próbę i dam znać.
Pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-25, 16:36

Hehehe :] ... .
Żadne tam powołanie.
Wiesz jak jest 8-) . Trening czyni mistrza, bo mąż jest mądry ale żona przecież zawsze mądrzejsza, więc z odpowiednio długim stażem rzekomy "dar przekonywania" to latami trenowany odruch mistrzowskiego kunsztu perswazji, że pomimo nieskończonej mądrości mąż też miewa rację :-P :| ... .
Jak widać wypracowana w pocie czoła zdolność czasem przydaje się na forum <milczek> .

Wracając do Rolady - jeśli Ci się chce - nagraj filmik z próby. Będzie łatwiej skomentować.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-25, 19:01

Coż, sytuacja jest następująca: paliwo 44 litry, akumulator naładowany. W rurce pomiędzy filtrem a pompą jest paliwo bez bąbelków, zapłon wszystkie kontrolki gasną, kontrolka świec gaśnie po kilku sekundach, błąd po podłączeniu VAG : - 01268 - Quantity adjuster N 146, 37-00 Faulty. Po skasowaniu , brak błędów. Wcześniej był błąd tak jak napisałem po przednio był błąd 01318 - Control Module for injection pump J399.
Podczas próby z kręcącym rozrusznikiem, tak jak kazałeś odkręciłem teraz już więcej niż poprzednio, tak żeby rurka była luźna-efekt obecnie ''zero'' lecącego paliwa ??, po tej próbie zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Żadnych innych błędów nie pokazuje ale pewnie to normalne skoro nie zapala silnik.
Rozumiem że muszę teraz wyszukać serwis Bosch w Wawie i to taki który naprawia i zakłada w samochodzie, bo ja nie mam zamiaru zdejmować tej pompy i wysyłac gdzieś tam. Czyli dupa po całości. Pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-25, 19:12

Robert, bez względu na sterownik, pompa jest zapowietrzona.
Żebyś dobrze zrozumiał powiem tak: nawet gdybyś odłączył wtyczkę z VP44 paliwo i tak powinno się wylewać (bez ciśnienia).
Nie da się tak zrobić ale nawet gdybyś całkiem wywalił sterownik z pompy - podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo musiałoby się pojawić.

MUSISZ odpowietrzyć układ. DOPIERO WTEDY się dowiemy czy sterownik VP44 jest uwalony, a pompa wymaga kosztownej naprawy.
Wiem, wiem - nie jest łatwo ale żeby poznać prawdę i tak żadnego innego wyjścia nie masz ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-25, 19:15

zoran napisał(a):Czyli dupa po całości.

Jeszcze nie.

... ale jeśli tylko masz coś fajnego "do przeglądu" chętnie podjadę <rotfl>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-25, 19:24

ok, będe odpowietrzał i informował o dalszych losach, tej przygody. Dzieki Piotrus, pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-25, 22:07

Piotruś, ale czy w warumkach domowych czyli garaż podziemny ja jestem w stanie to porządnie wykonać ???
Szukałem też na naszym forum jakieś instrukcji, ale nie znalazłem (może słabo szukałem ), co ty uważasz ?
pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-25, 22:40

Tematów na temat odpowietrzania pompy VP44 jest na naszym Forum mnóstwo. Naprawdę nie ma sensu kolejny raz pisać wszystkiego od początku ale jeśli w trakcie zabiegu pojawia się jakiekolwiek pytania oczywiście postaram się pomóc.

Do odpowietrzenia pompy potrzeba sprytu a nie jakichkolwiek szczególnych warunków, więc i podziemny garaż jest OK ale warto przygotować niezależne/dodatkowe źródło prądu (czyli drugą dobrze naładowaną baterię lub drugie auto) i porządne kable rozruchowe.
Ale najpierw skorzystaj z bogatego archiwum w tym temacie, a na pytania i wątpliwości jeszcze przyjdzie czas.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-25, 23:20

OK, to co powiedziałeś o potrzebnym przygotowaniu to nie problem (inny sam czy aku ), ale co powiesz o tym że przy takim kręceniu rozrusznikiem nie ma cisnienia oleju, co się objawia po chwili zapaleniem się kontrolki oleju, czy to nie zaszkodzi silnikowi za bardzo ??
Pozdrawiam

Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-26, 15:33

zoran napisał(a):co powiesz o tym że przy takim kręceniu rozrusznikiem nie ma cisnienia oleju, co się objawia po chwili zapaleniem się kontrolki oleju, czy to nie zaszkodzi silnikowi za bardzo

Normalne zjawisko. Nie musisz się tym w ogóle przejmować ani obawiać konsekwencji.
Co dużo ważniejsze - staraj się jak najdokładniej odpowietrzyć pompę VP44 zanim uruchomisz rozrusznik. Żeby pompa wróciła do życia MUSI znajdować się w niej wystarczająca ilość paliwa, czego wcale nie jest łatwo osiągnąć.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-26, 15:40

A tak z innej beczki, Pioruś czy ty masz jakąs wiedze na temat silnika 2,8 CRD montowanym w Jeepach ?, czy to dobry silnik czy też z przygodami jak w roladzie. Chcę służbowo kupić dwa taki Jeep Wrangler z 2008-2010.
Pozdrawiam
Robert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez Piotruś » 2018-02-26, 16:46

2.8 CRD jest konstrukcja włoskiego producenta silników VM Motori. Przeciwnie do poprzedników (2.5 R4 oraz 3.1 R5) trwały i pozbawiony wad słabo smarowanego rozrządu.
Pytanie tylko skąd wyhaczyć chociaż jedną sztukę legendarnej terenówki w wieku 8 - 10 lat, której nikt wcześniej nie utopił i nie gniótł w terenie (?) .
IMO nierealne lub kosztuje na tyle dużo, że już lepiej zdecydować się na nówkę nieśmiganą.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Postprzez zoran » 2018-02-26, 19:55

Haha, wiedziałem że coś będziesz wiedział w temacie, masz racje ze trudno kupić nie utopiony egzemplarz, ale....
Jeep Wrangler III to już typowa bulwarówka więc często była kupowana dla pokazania sie na ''mieście'' niż do off roadu. Stąd też z rzadka jest ''zmotowana'' i
łatwiej kupić tą generacje w niezłym stanie niż np II generacje.
Nówka nieśmigana to oczywiście najlepsze rozwiązanie ale tu mówimy o 200.000 pln a używana to jakieś 60-90 tys pln, jest jednak zdecydowana różnica, prawda? Dzięki za info, pordrawiam
Roert
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości