ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Michal750 » 2015-03-28, 22:54

Allrad A6 C5 2000r.
Auto na co dzień eksploatowane na Mazowszu.
Na równinie zawieszenie zachowuje się idealnie. Żadnych przedmuchów, kompresor OK, żadnych błędów, nic nie "kuca".
Pojechałem w góry na narty...
Auto siłą rzeczy parkowane raz pod górkę, raz górki albo bokiem na pochyłości.
Wyłączam motor, wysiadam, auto radośnie "psyka"...
Zawsze potem, jak uruchamiam motor miga lampka zawieszenia, chodzi kompresor. Objawy jak przy nieszczelnościach.
Po powrocie na "równę" objawów brak, zawieszenie nawet po tygodniu nie kuca.
Pewnie w górach pomogłoby włączanie opcji podnośnika przed wyłączeniem motoru, ale może jest opcja "eksploatacja w górach"
która wyeliminowałaby to wkurzające zachowanie auta?
Czy jest jakaś możliwość wyłączenia poziomowania w momencie wyłączenia kluczyka?
Coś jakby automatyczne włączenie opcji podnośnika w momencie wyłączenia kluczyka? :-(
Jakoś serce boli, jak słyszę ten kompresor i wiem ile kosztuje nowy... :->
Może ktoś sobie z tym już poradził?
Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Piotruś » 2015-03-28, 23:06

Coś jest ewidentnie nie tak. Zdecydowanie nie powinna migać kontrolka. Spróbuj wychwycić co mu dolega w blokach wartości mierzonych. Wszystkie swoje Allroady użytkowałem przede wszystkim w stricte górskich warunkach ale kontrolki na pochyłościach mi nie migały ani razu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Michal750 » 2015-03-28, 23:53

Piotruś
Szybki jak błyskawica :-D
Pewnie mój błąd albo niedopowiedzenie.
Nie miga żółta kontrolka, a jedynie zielona na klawiszach sygnalizująca podnoszenie do zadanego ( std. drugiego) poziomu.
Błędów brak, wszelkie odczyty "zawieszeniowe" OK.
Po prostu w warunkach górskich, po wyłączeniu kluczyka moduł zawieszenia nadal coś próbuje...
Jak włączałem opcje podnośnika przed wyłączeniem motoru, wszystko było OK.
Jednak pamięć ludzka jest zawodna. Codzienna eksploatacja "na równym" skutecznie pozwala zapominać o naciskaniu dwóch guzików...
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Piotruś » 2015-03-29, 00:05

W sterowniku zawieszenia jest czujnik przechyłu, którego zadaniem jest utrzymywanie budy w poziomie.
Jest zupełnie normalne, że zanim przejdzie w stan uśpienia stara się dobrze spełnić swoją rolę. Nic z tym nie zrobisz.
Przechodzenie w stan podnośnika - moim prywatnym zdaniem - mija się z celem. Kompresora się tym nie oszczędzi.

Całe szczęście, że migają tylko zielone diody, a nie żółta kontrolka w liczniku, ale i tak dziwi mnie, że za każdym razem. Sporadycznie bym się zgodził ale żeby zawsze :-o :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Michal750 » 2015-03-29, 10:29

Czyli mamy czujniki przy kołach + czujnik przechyłu. O tym czujniku pochyłu jeszcze nigdzie nie wyczytałem. W każdym razie nie znalazłem informacji w zeszycie SSP243
W takim układzie, logiczne wydaje się że jeśli czujnik pochyłu czuje że ma "pod górkę" to powinien zastosować nastawy z czujników kół.
Moduł ustawia koła na "402" i już. To jeśli jest pod górkę ale i równo, gorzej jak pod górkę i jeszcze nierówno <mysli>
Nad czujnikami ostatnio sporo pracowałem, miałem pozacierane cięgna na sworzniach między czujnikami a wahaczami, korozję i nie-kontakty na wtyczkach itd.
Wszystko oczyszczone, nasmarowane, wymienione wtyczki na nowe, sprawdzone w VAG-u czy prawidłowe odczyty zgodne ze stanem faktycznym
Ponieważ odczyty z czujników mam na pewno dobre, pozostaje moduł. Może warto podmienić choć na chwilę "diagnostycznie"?
Gdzieś wyczytałem że były dwa rodzaje z opcją unoszenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie i bez tej funkcji.
Będę szukał materiałów do poczytania.
Dzięki za zainteresowanie tematem :-D
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Piotruś » 2015-04-01, 10:02

Michal750 napisał(a):Ponieważ odczyty z czujników mam na pewno dobre, pozostaje moduł. Może warto podmienić choć na chwilę "diagnostycznie"?

Moim zdaniem nie warto i niczego w ten sposób nie osiągniesz. Albo parkowanie odbywa się w nader szczególnych warunkach i dlatego (choć trudno mi w to uwierzyć) układ potrzebuje chwili czasu na uzyskanie pożądanych wartości po uruchomieniu silnika, albo miganie diod wynika z innych "nadzwyczajnych" warunków pracy.
Chociaż osobiście nie widzę sensu (a raczej szans) na postawienie jednoznacznej diagnozy dla poruszonego przypadku, to ja już szybciej (niż sterownikiem) zainteresowałbym się ciśnieniem w zbiorniku powietrza zapasowego. Ale to i tak tylko "dla sztuki", bo jako użytkownik (a nawet jako serwisant) nie mam realnego wpływu na "logikę" zapisaną w oprogramowaniu pneumatyki.

Generalnie kompresora nie da się "oszczędzić" ani powstrzymać przed zużyciem eksploatacyjnym. Jedyne co może zrobić użytkownik sprowadza się do dbałości o szczelność układu i nieużywanie auta gdy istnieje podejrzenie nieszczelnej poduchy.

I tak trzeba się dziwić, że urządzenie pozbawione jakiegokolwiek smarowania wytrzymuje aż pod 200 tyś.km. przebiegu :!:
Wyjątkową drwiną z klientów i zwykłym naciagactwem jest produkowanie kompresorów powietrza bez smarowania olejowego i masowy montaż takiego badziewia (po dziś dzień) w seryjnej produkcji dumnie, aczkolwiek obłudnie fałszywie, okrzykniętej "przewagą dzięki technice".
Jak dla mnie istnieje ewidentna sprzeczność w deklaracjach i stanem faktycznym i albo się z tym pogodzisz, albo od razu szukaj drastycznych rozwiązań alternatywnych, bo zwyczajnie zwariujesz, a eksploatacja Rolady zamiast przyjemnością stanie się dla Ciebie mega-koszmarem.
Ja wybrałem "drastyczne rozwiązania alternatywne" i zamiast zamartwiać się" czym akurat dzisiaj znowu zaskoczy mnie moje A6" - po prostu przesiadłem się do Skody, która pomijając 4-letnią gwarancję wcale nie ma kosztownej pneumatyki, więc nigdy nie będę płacił za jedną poduszkę do Rolady tyle samo ile właściciel TIRa musi zapłacić za cały komplet miechów do naczepy <glupek> :-o .
Lichwa, złodziejstwo i bezsens, w którym ja nie zamierzam dobrowolnie uczestniczyć.

Michal750 napisał(a):Gdzieś wyczytałem że były dwa rodzaje z opcją unoszenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie i bez tej funkcji. Będę szukał materiałów do poczytania.

Ale to raczej nie w Roladzie C5 te wodotryski :-o :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez pastaldo » 2015-04-01, 12:42

Gdzieś czytałem że można się pozbyć pneumatyki na rzecz zawieszenia gwintowanego tylko wtedy rolada przestaje być roladą a zwykłą A6 z karoserią rolady :-D
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Piotruś » 2015-04-01, 12:56

Pastaldo, nie gwinty tylko kit zawierający amory i sprężyny powodujące, że buda stoi tak jak na drugim poziomie pneumatyki.
Czyli najbardziej standardowo i w najczęściej używanej wysokości. Zestawy są oferowane pod co najmniej dwoma markami.
Czy ma to sens ?? Zależy po co komu Rolada.
Mamy na naszym zacnym Forum kilka takich egzemplarzy, których (moim zdaniem) naprawdę byłoby bardzo szkoda popsuć modem na "zwykłe" zawieszenia, ze względu na doskonały stan techniczny, wysoką wartość emocjonalną a nawet "kolekcjonerską" ;-) tych konkretnych samochodów.

Jednak nie wszyscy są takimi pasjonatami jak my i nie wszystkie Rolady przedstawiają stan, w który warto inwestować pieniążki sięgające, a nawet przewyższające ich wartość rynkową. W tych przypadkach, ze względu na duży walor użytkowy (pojemne kombi z zawieszeniem i napędem umożliwiającym pokonywanie relatywnie trudnych warunków terenowych, takich jak np. góry zimą), przekładka na "zwykły" zawias, moim zdaniem jest sensowna.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez Michal750 » 2015-04-01, 16:24

Uuuch! :)
Widzę że zamieszałem tym tematem.
Jednak nie wszyscy są takimi pasjonatami jak my
Chyba z tymi Roladami to tak właśnie jest, kiedyś popełniłem auto nowe z salonu i póki trwała gwarancja chodziłem chory że nic zrobić nie mogę...
Za to Rolada dostarcza wiele atrakcji. Kwestia wyboru rozrywki <rotfl>
Żeby o Bożym świecie zapomnieć można się upić, ale ja wole pójść do garażu. Z całą pewnością mniej głowa boli nazajutrz :-D
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: ALLROAD zawieszenie, eksploatacja w górach

Postprzez pastaldo » 2015-04-01, 22:06

Piotruś napisał(a):Pastaldo, nie gwinty tylko kit zawierający amory i sprężyny powodujące, że buda stoi tak jak na drugim poziomie pneumatyki.

Jak widać cos dzwoniło tylk nie w tym kościele co myslałem :->
Piotruś napisał(a):Czy ma to sens Zależy po co komu Rolada.

Wielu osobom w tym mnie podoba się wygląd Allroada i jesli komus zalezy na trwałym rozwiązaniu a odpowiednim wyglądzie może zaryzykować. Oczywiście wiadomo że to juz nie ten komfort i mozliwości.

Piotruś napisał(a): nigdy nie będę płacił za jedną poduszkę do Rolady tyle samo ile właściciel TIRa musi zapłacić za cały komplet miechów do naczepy

No to jest chore żeby nie nazwać tego gorzej. Sam jestem ciekaw skąd takie ceny pneumatyki do tych samochodów. Chyba jakaś kreatywna księgowość :-o
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość