Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Fatman94 » 2014-08-30, 13:43

Witam
Mam pewien problem pewnego dnia postanowiłem sprawdzic kąt wtrysku, był zły wiec próbowałem go ustawić oczywiscie za pomocą poradnika,ustawiłem tak jak powinno być przejechałem się lecz w czasie jazdy wszystko sie wyłączało w aucie(stało sie tak dwa razy) wszystko gasło okazało sie że był luźny przewód plusowy na akumulatorze nie klema a te dwa przewody co są przykrecone do klemy. Po dojechaniu do domu dokręciłem mocno te przewody zgasiłem silnik i już nie odpaliłem, dodam że wczesniej odpalałem z 6 razy zanim ustawiłem dobrze kąt wtrysku i odpalał bezproblemu. Przy probie odpalenie odkręciłem przewód od wtryskiwacza i jak sie okazało paliwo lekko wylewa sie z niego jakby pompa nie robiłą cisnienia.Macie może jakieś wskazówki?? Może ktoś miał taki problem??Paliwo w rurce przezroczystej cały czas jest nie cofa sie do baku.
Fatman94
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-30, 13:25
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Łukasz

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Piotruś » 2014-08-30, 20:23

No niestety - objawowo dużo wskazuje na (typowy) problem ze sterownikiem pompy wtryskowej ale KONIECZNIE postaraj się o odczyt błędów. Wyniki wstaw na forum (w pełnej wersji).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Fatman94 » 2014-09-02, 13:23

Witam
Ostatni podpiołem sie i wyskoczyły takie błedy:


Monday, 01 September 2014, 17:09:40

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 4B0 907 401 E

Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00SG D41

Software Coding: 01002

Work Shop Code: WSC 02325

5 Faults Found:

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

37-00 - Faulty

01318 - Shareware Version. To Decode all DTCs

49-00 - Please Register/Activate

00523 - Shareware Version. To Decode all DTCs

30-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-00 - Open or Short to B+

01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs

37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Fatman94
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-30, 13:25
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Łukasz

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Piotruś » 2014-09-02, 14:52

Fatman94, błędy nr 01318 oraz 01268 w zasadzie wyczerpują temat i "kończą dyskusję".
Sterownik pompy wtryskowej wyzionął ducha. Naprawa zgodna ze sztuką (nie chwilowe drutowanie opornikami) zawiera się kosztem powiedzmy od 1800 do 2300 zł.- (w tym nowy sterownik, kalibracja, często wymiana przestawiacza kąta wtrysku i inne czynności tchnące nowe życie w pompę wtryskową).
Oczywiście zdecydowanie odradzam drutowanie opornikami i innymi śmieciami, bo efekt jest tylko chwilowy a ponowne unieruchomienie silnika może nastąpić w absolutnie najmniej oczekiwanym momencie.

Gdyby coś - pytaj dalej.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Fatman94 » 2014-09-02, 21:47

Ok, był u mnie elektronik samochodowy (dobry diagnosta) i powiedział mi też że sterownik padł konkretnie chyba nastawnik kąta wtrysku i że to przez to nie da rady odpalić.
Jak czytałem na forum CCCO to w sterownikach najczęściej pada tranzystor pytanie jak wymienie sam tranzystor czy to już coś da ??Bo za naprawe sterownika powiedział mi 400zł ale nie poleca bo i tak po jakimś czasie może sie to samo stać doradził żeby całą pompe do regeneracji wysłać:)
Fatman94
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-30, 13:25
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Łukasz

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez kowal51 » 2014-09-03, 10:40

Fatman94 napisał(a):Jak czytałem na forum CCCO to w sterownikach najczęściej pada tranzystor pytanie jak wymienie sam tranzystor czy to już coś da ??

Fatman94, na poniższe stwierdzenie:
Fatman94 napisał(a):powiedział mi też że sterownik padł konkretnie chyba nastawnik kąta wtrysku

może odpowiedz sobie sam. Chcesz usunąć skutek bez naprawy przyczyny.
Fatman94 napisał(a):Bo za naprawe sterownika powiedział mi 400zł ale nie poleca bo i tak po jakimś czasie może sie to samo stać doradził żeby całą pompe do regeneracji wysłać:)

Podobną i fachową odpowiedź otrzymałeś w poście Piotrus-ia. Jak chcesz "bardziej" sobie pomóc i przy okazji "zaoszczędzić" te 400 zł (będziesz miał na dołożenie do fachowej naprawy) tranzystor możesz sobie wymienić sam :->. Jedno ale, nie zawsze jest to tranzystorek (oprócz uwalonego/ przytartego nastawnika). To Twoje auto więc Twoja wola w wyborze: "zdrutować" ( jak się uda to na chwilę) czy naprawić i mieć spokój.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Audi A6 2,5TDI [AFB] nie odpala

Postprzez Fatman94 » 2014-11-03, 18:24

Witam
Ostatnio wyciągnąłem tą pompę zawiozłem do regeneracji zrobili ją ale jak założyłem pompę odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją to za pierwszym kręceniem silnika paliwo z pod poluzowanych nakrętek od wtryskiwaczy mocno waliło widać było że pompa robi dobre ciśnienie jednak po chwili znowu paliwo zaczeło tylko wyciekać:( nie wiem co mam zrobić macie jakieś pomysły??
Fatman94
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-30, 13:25
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Łukasz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości