przez Piotruś » 2017-07-26, 14:45
Moim zdaniem, jeśli aktualnie pracuje i odpala OK, nie ma co dalej grzebać.
A jeśli miałbyś brnąć w temat dalej, to bezwzględnie należałoby wykonać dwie niezależne diagnozy:
- pomiar kompresji silnika (nie ma związku z BIPami ale przybliży odpowiedź na pytanie czy warto kłaść worki pieniędzy)
- profi diagnostyka pompowtrysków (celem wyrównania warunków pracy wszystkich cylindrów o ile pomiary kompresji wyjdą prawidłowo i podobnie dla wczystkich)
Naturalnie pomiar kompresji też nie jest wymiernikiem wszystkiego, bo zawsze można się zastanowić nad ilością nagarów, doszczelnianiu olejem i tak dalej i właśnie dlatego na samym początku zasugerowałem żeby nie przestrzelić się z ewentualnymi inwestycjami po bandzie.
Sam musisz zadecydować czy tak jak jest wystarczy, czy zmierzasz do ideału jak fabrycznie nowej jednostki.
Same BIPy na poziomie nawet +/-50 jednostek nie za każdym razem wyrażają konieczność inwestycji. Nawet na naszym Forum osobiście znam i miałem przyjemność serwisować silnik, który "na moich oczach" przejechał (dokładnie nie pamiętam) grubo ponad 100 kkm, a tez od samego początku "bipował się" na jednym cylindrze w okolicach 50 jednostek. Dalsze losy nie znane, bo albo już jest sprzedany albo będzie w najbliższym czasie. Oczywiście wciąż w "pełnej" sprawności.
Pozdrawiam. Piotr.
Złote myśli:
Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .