Robsonslowik, różnice są (moim zdaniem) znikome i wcale nie muszą być pochodną (częściowo lub w całości) synchro.
W grę wchodzą jeszcze między innymi takie czynniki jak temperatura oleju ((nawet tego w skrzyni biegów też), temperatura paliwa (!), bieżące obciążenie alternatora i tak dalej ... .
Ze względu na powyższe nie podejmę się odpowiedzi w którym logu jest lepiej, bo moim zdaniem nie da się w tak prosty sposób postawić diagnozy.
robsonslowik napisał(a):i kiedy silnik twardziej pracuje przy synchronizacji + czy -
A to akurat zależy od jeszcze ważniejszych czynników niż powyższe ... . Generalnie najlepszą synchronizację uzyskuje się prawidłowym wykorzystaniem blokad podczas wymiany paska zębatego oraz dbałością (również w trakcie okresowych przeglądów INO) o jego naciąg (rolką napinającą lub w starszych modelach napinaczem hydraulicznym).
Nadto również i w tym przypadku dużo zależy od temperatury silnika.
O tym czy synchro "wyjdzie" w zerze, plusie lub minusie przy prawidłowym użyciu blokad, decydują również takie aspekty jak bieżące zużycie wałka rozrządu i kondycja szklanek zaworowych. Wbrew powszechnej pinii wałek rozrządu silników PD również ulega zużyciu co nie jest tak widoczne jak np. w 2,5TDi, ponieważ wytarcie następuje całą powierzchnią krzywki i dlatego trzeba je okresowo mierzyć i porównywać między sobą, a nie tylko oglądać.
Reasumując, co do samych logów, moim zdaniem są równie dobre zarówno te "w zerze" jak i te "w plusie" ale to za mało do kompletnej oceny - szczególnie końcówek wtryskujących. Jednak jeżeli silnik zachowuje się prawidłowo moim zdaniem nie ma potrzeby zagłebiac się w temacie aż do najbliższej wymiany paska rozrządu. Wówczas warto sprawdzić wałek, a w przypadku dużego przebiegu wymienić "szklanki zaworowe" nawet jeśli sprawiają wrażenie niezużytych.