Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-07-17, 15:35

robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-07-17, 15:51

"Przykro mi" :mrgreen: , ale nie ma się do czego przypie..dolić :] :-x .

Logi są (moim zdaniem) bardzo OK, aż po synchronizację rozrządu, zakres pracy "żaluzji" w turbo oraz EGR.

Robert, wstawiłeś logi gdyż coś Cię niepokoi czy po prostu polujesz na naklejkę "dzielny pacjent" ;) :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-07-17, 15:56

Dziękuje za ocenę jestem początkujący , po prostu chciałem żeby ktoś spojrzał na nie fachowym okiem
mam autko od niedawna , ale jak już pytasz przy odpalaniu puszcza czarnego bąka potem już ok czy to normalne?
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-07-17, 16:15

robsonslowik napisał(a):ale jak już pytasz przy odpalaniu puszcza czarnego bąka potem już ok czy to normalne?

Być może (ale to czyste spekulacje) ktoś wcześniej zwiększył dawkę rozruchową ... .
Ale "tak ogólnie" PD'ki mają to do siebie, że podczas rozruchu trochę dymku widać. Jeśli zjawisko nie wykracza poza "normy przyzwoitości" raczej nie ma czym się martwić.

Jedna sprawa, którą powinieneś koniecznie sprawdzić, to weryfikacja świec żarowych.
Teraz latem praktycznie nic nie dają ale jesień niestety coraz bliżej i będą coraz częściej potrzebne np. do złagodzenia/wyrównania obrotów biegu jałowego.
No i do "gładkiego" zimnego rozruchu oczywiście też się przydadzą, ale to dopiero za kilka miesięcy (mam nadzieję) <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-08-19, 18:35

robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-20, 05:29

Osobiście uważam, że nie należy niczego dotykać tylko cieszyć się jazdą. Przynajmniej tak pokazują logi. Zdrowe AVF.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-08-20, 05:36

Super bardzo się cieszę i dziękuję za sprawdzenie
Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-20, 05:42

:-D <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-12-06, 08:43

Piotruś
Mam pytanie

w którym logu wtryski się lepiej zachowują?
1.013   http://vaglog.pl/log_225339.html  synchronizacja +1 , 1,7
2. 013   http://vaglog.pl/log_225326.html   synchronizacja 0 , -0,6 

i kiedy silnik twardziej pracuje przy synchronizacji + czy -
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-06, 14:09

robsonslowik napisał(a):w którym logu wtryski się lepiej zachowują?1.013 http://vaglog.pl/log_225339.html synchronizacja +1 , 1,72. 013 http://vaglog.pl/log_225326.html synchronizacja 0 , -0,6

Robsonslowik, różnice są (moim zdaniem) znikome i wcale nie muszą być pochodną (częściowo lub w całości) synchro.
W grę wchodzą jeszcze między innymi takie czynniki jak temperatura oleju ((nawet tego w skrzyni biegów też), temperatura paliwa (!), bieżące obciążenie alternatora i tak dalej ... .
Ze względu na powyższe nie podejmę się odpowiedzi w którym logu jest lepiej, bo moim zdaniem nie da się w tak prosty sposób postawić diagnozy.

robsonslowik napisał(a):i kiedy silnik twardziej pracuje przy synchronizacji + czy -

A to akurat zależy od jeszcze ważniejszych czynników niż powyższe ... . Generalnie najlepszą synchronizację uzyskuje się prawidłowym wykorzystaniem blokad podczas wymiany paska zębatego oraz dbałością (również w trakcie okresowych przeglądów INO) o jego naciąg (rolką napinającą lub w starszych modelach napinaczem hydraulicznym).
Nadto również i w tym przypadku dużo zależy od temperatury silnika.
O tym czy synchro "wyjdzie" w zerze, plusie lub minusie przy prawidłowym użyciu blokad, decydują również takie aspekty jak bieżące zużycie wałka rozrządu i kondycja szklanek zaworowych. Wbrew powszechnej pinii wałek rozrządu silników PD również ulega zużyciu co nie jest tak widoczne jak np. w 2,5TDi, ponieważ wytarcie następuje całą powierzchnią krzywki i dlatego trzeba je okresowo mierzyć i porównywać między sobą, a nie tylko oglądać.

Reasumując, co do samych logów, moim zdaniem są równie dobre zarówno te "w zerze" jak i te "w plusie" ale to za mało do kompletnej oceny - szczególnie końcówek wtryskujących. Jednak jeżeli silnik zachowuje się prawidłowo moim zdaniem nie ma potrzeby zagłebiac się w temacie aż do najbliższej wymiany paska rozrządu. Wówczas warto sprawdzić wałek, a w przypadku dużego przebiegu wymienić "szklanki zaworowe" nawet jeśli sprawiają wrażenie niezużytych.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-12-20, 19:41

Piotruś,
Napisałbyś jeszcze jak jest z tą regulacją pompowtrysków w AVF bo zdania są różne , jedni piszą że na 180* drudzy że na 225
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-20, 19:52

Ja ustawiam na 180.
225 z tego co pamiętam było w starszych, ale nie wiem czy do wszystkich typów książki podają tak samo.
Przed regulacją warto otworzyć ELSĘ i poczytać co producent nakazuje dla konkretnego typu i rocznika.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-12-20, 20:09

Piotruś,
skąd te else moge zdobyć?
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-20, 20:25

Odpowiem tak - na legalu raczej nie będzie to łatwe, bo koszty są nieadekwatne do potrzeb.
Ogrom ludzi ma "własną" ELSE :-D , więc ktoś Ci na pewno sprawdzi, a jeśli nie to zapytaj np. w Boschu lub ASO.
Ja na Forum piszę z osobistego laptopa, więc pomimo szczerych chęci nie pomogę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

Postprzez robsonslowik » 2015-12-23, 23:32

Piotruś jak to jest z tą synchronizacją jak na vagu pokazuje w + to jest opóźniony czy przyspieszony no i jak jest lepiej dla tego silnika ?
u mnie teraz po regulacji wtrysków na 180 synchro ustawiłem na +0.6 czasami wskakuje 1.1 , wcześniej było 0 -0.6 i zdaje mi się że bardziej twardo pracował
co możesz doradzić ?
robsonslowik
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-04-07, 09:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość