Sprawdź co się dzieje jak jedziesz autem na luzie i na biegu, i na biegu przyśpieszając.
Poduszki silnika są dość łatwe w sprawdzeniu. Dwie duże z przodu nie mogą być zaoliwione, ale też można nacisnąć silnik do góry i zobaczyć jak pracują. Nie ma prawa nic bulgotać, wypływać i ruszać się bez oporu.
Skrzynię sprawdzasz na uniesionym aucie i kręcąc półosią albo kołem nasłuchujesz. U mnie było wyraźnie słychać zgrzytanie w skrzyni, że nawet laik by powiedział, że coś nie tak. Było też głośno jak u Ciebie na wyższych biegach.
Jeśli chodzi o drgania na jałowym biegu to kiedyś miałem niepotrzebnie przykręconą podkładkę pod poduszką skrzyni. Tylko ja poduszkę miałem inną niż Ty, chociaż mam też 131KM, ale po przekładce. Przykręciłem po drugiej stronie i nie dało się jechać. Sprawdziłem po nr i to była jakaś podkładka od Audi A6 C4.
Jeżeli masz metaliczny dźwięk tylko na jałowym, to chyba trzeba by auto obsłuchać na podnośniku/w kanale. Generalnie łożyska raczej nie w takim przypadku.
Ja mam niestety podobną sytuację, ale tylko przy mocnym przyśpieszaniu, jakieś takie buczenie i wibracje nieprzyjemne.
W moim przypadku podobno winne mogą być przeguby wewnętrzne albo wtryskiwacze, ale mam też luzy na łożyskach w skrzyni od strony półosi.