Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-07, 12:04

Cześć!
Jest jeszcze ktoś na forum, kto chciałby i może pomóc?

Silnik AKE 132 kw skrzynia to automat. Brak błędów w sterowniku silnika, jak i po przeskanowaniu całego auta.

W aucie jest problem z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów tak do około 2000. Auto przy ruszaniu np. ze skrzyżowania potrzebuje około 2-3 sek. na reakcję na gaz i żeby się rozpędzić.
Miesiąc temu robiłem serwis i wymieniałem rozrząd i skrzynię biegów, licząc na pozbycie się problemu i może szczęście wymieniłem na nowe OE zawory N18, N75, N239, zaworek zwrotny na instalacji podciśnienia (ten biało-czarny) i wszystkie wężyki instalacji podciśnienia (też oryginalne z ASO).

Myślałem, że coś się zmieni, ale problem pozostał. Pompa podciśnienia sprawna przy podłączeniu wakuometru do króćca przy serwie tego zaślepianego zieloną zaślepką podciśnienie na sali to około 70[cmHg], czyli około -0,95. Podczas sprawdzania "na palec" podciśnienia na wężykach z zaworków N18 i N75 do turbiny i EGR-a podciśnienie zasysa mocno "plucha". Sztanga turbiny działa płynnie bez zacięć geometria turbosprężarki nie zacina się, gruszka sprawna trzyma podciśnienie przy podłączeniu do pompki próżniowej. Wymieniłem jeszcze EGR na nowy oryginał OE ponieważ w starym prawdopodobnie została uszkodzona membrana i nie trzymał podciśnienia.

Dzisiaj chciałem sprawdzić (na zimnym silniku) VCDS–em w BS w grupie 011 pracę sztangi zmiennej geometrii turbo... i działa płynnie góra dół, ale zauważyłem, że w VCDS pokazuje takie wartości:

na ON
/pierwsze okienko/ obroty 998
/drugie okienko/ ON
/trzecie okienko/ 998 do 1009,8 mbar
/czwarte/ (N75 duty cycle) 100,6%

na OFF
/pierwsze okienko/ obroty 998
/drugie okienko/ OFF
/trzecie okienko/ 969 mbar
/czwarte/ (N75 duty cycle) 0,0%

W związku z tym moje pytanie jest takie, czy w VCDS w ostatnim okienku (N75 duty cycle) nie powinno być odwrotnie czyli na OFF 100%, a na ON 0,0%. Podczas próby ręcznej regulacji cięgna gruszki i regulacji zderzaka tego na części gorącej obojętnie, jakbym nie kręcił śrubami parametry się nie zmieniają w VCDS. Może mimo wszystko winę ponosi turbosprężarka (jest po regeneracji przebieg około 10tyś.km) brak luzu na wirniku nie pluje olejem (dolot czysty).

W Polsce problemu, by nie było, ale niestety jestem poza krajem i nie ma kogo poprosić o pomoc. Dodatkowo mieszkam na takim zad… u, że bez auta jest tragedia. Nie chciałbym nikogo obrazić taką propozycją, ale jeżeli trzeba mogę zapłacić przelać jakąś ustaloną kwotę na konto, jeżeli uda się rozwiązać problem.

Za każdą informację będę wdzięczny i z góry wielkie dzięki.
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez zibi06 » 2024-10-08, 22:48

hemiV8 napisał(a):Jest jeszcze ktoś na forum

Jak to bywa w muzeum, zostały "eksponaty" :). Ale jeszcze jakiś krótki czas jest też forumowa historia związana z 2.5 Tdi.


hemiV8 napisał(a):W związku z tym moje pytanie jest takie, czy w VCDS w ostatnim okienku (N75 duty cycle) nie powinno być odwrotnie czyli na OFF 100%, a na ON 0,0%.

Nie. ON "100,6" OFF "0"
regulacja-turbiny-po-czyszczeniu-logi-t6532.html#p82212 +jest m/innymi skreen logu BS 011
Do konwersji zapisanych logów możesz skorzystać z tych stron ( rozważyć rejestrację konta) :
https://log.tunezilla.com/
https://vaglogs.com/files
hemiV8 napisał(a): Podczas próby ręcznej regulacji cięgna gruszki i regulacji zderzaka tego na części gorącej obojętnie, jakbym nie kręcił śrubami parametry się nie zmieniają w VCDS

Jeżeli masz możliwość/pamietasz/zaznaczyłeś sobie to wróciłbym do ustawień takie jakie były.
hemiV8 napisał(a): Może mimo wszystko winę ponosi turbosprężarka (jest po regeneracji przebieg około 10tyś.km)

Możliwe. Logowałeś dynamicznie 03, 08, 011 (może warto sprawdzić jak turbo "wstaje")?
Generalnie kiedyś jeden Pan "mawiał", logi do oceny. Bez tego, to kompletne "gdybańsko"
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-10, 18:39

zibi06 napisał(a):Jak to bywa w muzeum, zostały "eksponaty" . Ale jeszcze jakiś krótki czas jest też forumowa historia związana z 2.5 Tdi.


Heee hee <lol> auto dalej z problemem, ale ucieszyłem się. Wróciłeś mi wiarę w człowieka… fantastyczne dzięki za odpowiedź i chęć pomocy!! :) <okok>


zibi06 napisał(a): zostały "eksponaty"


Ale te najcenniejsze. :]

zibi06 napisał(a):Jeżeli masz możliwość/pamietasz/zaznaczyłeś sobie to wróciłbym do ustawień takie jakie były.

Dzisiaj tak zrobiłem...

zibi06 napisał(a):Logowałeś dynamicznie 03, 08, 011 (może warto sprawdzić jak turbo "wstaje")?
Generalnie kiedyś jeden Pan "mawiał", logi do oceny. Bez tego, to kompletne "gdybańsko"

Nie, ale na pewno warto to zrobić. Niestety na razie nie mam pomocnika "do tego tang trzeba dwojga" muszę poszukać lub zrobić to sam.

Stwierdziłem (ze względów bezpieczeństwa), że na początek zrobię logowanie auta w trybie statycznym na obrotach biegu jałowego (czyli tzw. nastaw podstawowych - BSów)
Grupy:
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018

Poniżej linki do logów:
https://vaglogs.com/log/000-Not-Running ... 33639d198c

https://vaglogs.com/log/001-Not-Running ... 143e93d94a

https://vaglogs.com/log/003-Not-Running ... 2186481155

https://vaglogs.com/log/004-Not-Running ... b3fb4013c1

https://vaglogs.com/log/007-Not-Running ... 5c47451226

https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... 3ea09d3f71

https://vaglogs.com/log/013-Not-Running ... cf84e5efc8

https://vaglogs.com/log/014-Not-Running ... ff2249a019

https://vaglogs.com/log/018-Not-Running ... 805ee82943

Jak będziesz miał chęć i wolną chwilę zerknij proszę.
Dzięki, Grzegorz
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez zibi06 » 2024-10-12, 02:16

Cześć
hemiV8 napisał(a): zrobię logowanie auta w trybie statycznym na obrotach biegu jałowego (czyli tzw. nastaw podstawowych - BSów)

Statyczne są, ale w nastawach podstawowych (tzw. BS-ów) brak :) ( 003,004,011)
Zastanawiają mnie wartości w 011 statycznym. "Trochę" pogrzebałem na Tunezilli, ale nie znalazłem jednoznacznej podpowiedzi. (Połączenie sterownika 4B2 907 401 J z chyba wersją oprogramowania => są różne i są rożne parametry).
Może masz gdzieś zapisany jakiś wcześniejszy log 011 statyczny ?
hemiV8 napisał(a):Dzisiaj chciałem sprawdzić (na zimnym silniku) VCDS–em w BS w grupie 011 pracę sztangi zmiennej geometrii turbo... i działa płynnie góra dół, ale zauważyłem, że w VCDS pokazuje takie wartości:

na ON
/pierwsze okienko/ obroty 998
/drugie okienko/ ON
/trzecie okienko/ 998 do 1009,8 mbar
/czwarte/ (N75 duty cycle) 100,6%

na OFF
/pierwsze okienko/ obroty 998
/drugie okienko/ OFF
/trzecie okienko/ 969 mbar
/czwarte/ (N75 duty cycle) 0,0%

Zastanawiała mnie różnica pomiędzy OFF a ON ponieważ wydawała mi się zbyt mała (z tego co pamiętałem powinna być większa), ale musiałem sprawdzić.
Logi z Tunezilli
https://log.tunezilla.com/chart/183855# ... zCrgAAAA==
https://log.tunezilla.com/chart/180560# ... zCrgAAAA==
https://log.tunezilla.com/chart/219119# ... K9DMKuAAAA
https://log.tunezilla.com/chart/166066# ... K9DMKuAAAA
https://log.tunezilla.com/chart/166066# ... vQzCrgAAAA
https://log.tunezilla.com/chart/115418# ... zCrgAAAA==
Sprawdź na ciepłym silniku. Tak przy okazji, logowałeś statycznie zaraz po tym jak silnik osiągnął/ przekroczył 80*C, czy może tylko taką temp max osiąga ?
hemiV8 napisał(a): Podczas próby ręcznej regulacji cięgna gruszki i regulacji zderzaka tego na części gorącej obojętnie, jakbym nie kręcił śrubami parametry się nie zmieniają w VCDS

<mysli>
Próbowałeś tak ?
Podpowiedź z innego forum:
Obrazek

hemiV8 napisał(a):Nie, ale na pewno warto to zrobić.

Pewnie tak :). Co prawda na Forum nie jest wskazane "robienie w blokach naraz (003,008,011), ale na pewno łatwiej.
003 to przepływomierz, 008 to m/innymi wartość ograniczenia dymienia, 011 to praca turbo. Jedno wynika z drugiego.
Warto też pamiętać logu z kanału 010 ( w połączeniu np z 003, 008). Ale zrobisz jak uważasz. Ważne aby było bezpiecznie.
Pzdr
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-12, 12:43

Cześć, <luzik>

zibi06 napisał(a):(tzw. BS-ów) brak ( 003,004,011)

Tak myślałem, że coś popierdzeliłem. Zrobię jeszcze BS-y (003,004,011) i dodam ale.... najpierw to foto...

zibi06 napisał(a):Zastanawiają mnie wartości w 011 statycznym.

Chyba rozwieję Twoje wątpliwości tylko nie jestem pewny czy do końca.

zibi06 napisał(a):(Połączenie sterownika 4B2 907 401 J z chyba wersją oprogramowania => są różne i są rożne parametry).

Właśnie się nad tym zastanawiałem i... coś sprawdziłem, coś sobie przypomniałem. Jak w 2005 r kupowałem to auto od Niemca mówił mi wtedy, że robił gdzieś soft w komputerze ale jakoś spłynęła ta informacja po mnie, myślałem, że coś kręci dzisiaj odszukałem stare zdjęcie komputera, który teraz jest zamontowany zdjęcie, które kiedyś przy okazji jakieś pracy przy podszybiu zrobiłem i zobacz sam (foto w linku poniżej) jak to wygląda.

https://zapodaj.net/plik-D3ufH6yOuo

Wydaje się mi <mysli> , że to tutaj będzie, problem. Najprościej chyba będzie żebyśmy nie tracił swojego czasu, jak kupię inny komputer " nie grzebany" i go zamienię.
Jak możesz napisz co o tym myślisz.

zibi06 napisał(a):Próbowałeś tak ?
Podpowiedź z innego forum:

Tak właśnie tak próbowałem to zrobić niestety bezskutecznie.

Raz jeszcze, dzięki za Twoją pomoc zibi06
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez zibi06 » 2024-10-13, 10:07

hemiV8 napisał(a):Właśnie się nad tym zastanawiałem i... coś sprawdziłem, coś sobie przypomniałem. Jak w 2005 r kupowałem to auto od Niemca mówił mi wtedy, że robił gdzieś soft w komputerze

Czytałem w tym temacie :arrow:
post78610.html#p78610. Jeżeli Pan Piotr logi statyczne/BS-y ocenił na prawie idealne to wątpię aby jakiś tam chiptuning miał wpływ.
W temacie masz wstawione linki do logów ( które obecnie nie działają) dlatego zapytałem czy jeszcze masz gdzieś zapisane te logowania (lub nowsze) aby mieć możliwość sprawdzenia czy coś się zmieniło (w 011)
Zapewne w kwestii "porównania" nr sterownika" i softu niezrozumiale napisałem. Chodziło mi o różnice oznaczeń w "code component"
https://log.tunezilla.com/search?sort=d ... 4B2907401J ale to raczej mylny "trop"
Mnie cały czas zastanawiają wartości ON/OFF o które zapytałeś w pierwszym poście.
Dlaczego ?
Zerknij w ten log (jest statyczny i BS)

https://log.tunezilla.com/chart/28205#H ... DCv8KXAAAA
Różnice w BS-ie
hemiV8 napisał(a):zibi06 napisał(a):
Próbowałeś tak ?
Podpowiedź z innego forum:

Tak właśnie tak próbowałem to zrobić niestety bezskutecznie.

I to mnie zastanawia/nurtuje, że pomimo zmian ustawień w odczytach nic się nie zmienia.
hemiV8 napisał(a):W aucie jest problem z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów tak do około 2000.

Może odepnij wtyczkę z przepływomierza i sprawdź jak zachowuje się auto podczas jazdy ( czy jest jakaś zmiana przez te 2-3 sekundy podczas ruszania).
Po ponownym podłączeniu, wykasuj błąd dotyczący przepływomierza. Jeżeli coś się zmieni/polepszy nie oznacza to, że przepływka działa wadliwie.
Niestety do jakiejś tam oceny potrzebne są logi dynamiczne.
Ps.
Czy może mierzyłeś/sprawdzałeś wartości rezystencji zaworka N75 (starego i nowego) ? Powinny się mieścić w granicach 25-35 ohm.
Pzdr
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-13, 15:20

Cześć!
zibi06 napisał(a):Sprawdź na ciepłym silniku. Tak przy okazji, logowałeś statycznie zaraz po tym jak silnik osiągnął/ przekroczył 80*C, czy może tylko taką temp max osiąga ?

Odnośnie Twojego pytania z poprzedniego posta. Nie logi robiłem zaraz, jak silnik się rozgrzał na postoju (na desce rozdzielczej równo 90C) w VCDS 80°C i rosła.

zibi06 napisał(a):W temacie masz wstawione linki do logów ( które obecnie nie działają) dlatego zapytałem czy jeszcze masz gdzieś zapisane te logowania (lub nowsze) aby mieć możliwość sprawdzenia czy coś się zmieniło (w 011)

Naszukałem się trochę, ale znalazłem. Poniżej wstawiłem te same logi, które sprawdzał Piotr w 2017 r.

Na zimnym 007
https://vaglogs.com/log/007-Not-Running ... b11e74a230

Nastawy Podstawowe:
https://vaglogs.com/log/003-Not-Running ... 890858c6d3
https://vaglogs.com/log/004-Not-Running ... 98d066c953
https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... 04ccfae127

Bloki Pomiarowe:
https://vaglogs.com/log/000-Not-Running ... da10c5aae7
https://vaglogs.com/log/001-Not-Running ... 2c548388b3
https://vaglogs.com/log/003-Not-Running ... 157f5fc49d
https://vaglogs.com/log/004-Not-Running ... 58f0078cd6
https://vaglogs.com/log/007-Not-Running ... 4f1e8c696d
https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... e2f1fdd072
https://vaglogs.com/log/013-Not-Running ... 4efecb5a55
https://vaglogs.com/log/014-Not-Running ... 4983d46efa
https://vaglogs.com/log/018-Not-Running ... 9fed46c852

zibi06 napisał(a):Mnie cały czas zastanawiają wartości ON/OFF o które zapytałeś w pierwszym poście.
Dlaczego ?

No właśnie dla mni też to jest zastanawiające.

Wcześniej zrobiłem tylko tak, że przed uruchomieniem silnika zdjąłem wtyczkę z przepływomierza to, co zaobserwowałem to zmiana charakterystyki pracy silnika sink był bardzie głośny powiedzmy, że „klekotał” po podłączeniu wtyczki i wykasowaniu błędu praca silnika stała się przyjemniejsza bardziej cicha i bez „klekotania”. OK, zrobię, jak radzisz / proponujesz, czyli…
zibi06 napisał(a):Może odepnij wtyczkę z przepływomierza i sprawdź jak zachowuje się auto podczas jazdy ( czy jest jakaś zmiana przez te 2-3 sekundy podczas ruszania)

To co jeszcze mogę zrobić w celach testowych to zamienić przepływomierz na inny mam jeszcze w szafie całkiem nowy oryginał z ASO nie żaden zamiennik.

zibi06 napisał(a):Czy może mierzyłeś/sprawdzałeś wartości rezystencji zaworka N75 (starego i nowego) ? Powinny się mieścić w granicach 25-35 ohm.

Tak mierzyłem rezystancję, ale „tutaj mi zabiłeś klina”, bo nie miały tak jak napisałeś 25-35 ohm tylko stare N18 i N75 mają po 16Ω. Pomiar w tem. pokojowej około 22°C. Zmierzyłem też nowe przed montażem pomiar w takich samych warunkach rezystancja na obu 16Ω.

Dobrego dnia, zibi06.
Dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez zibi06 » 2024-10-13, 22:41

Cześć
hemiV8 napisał(a):Tak mierzyłem rezystancję, ale „tutaj mi zabiłeś klina”, bo nie miały tak jak napisałeś 25-35 ohm tylko stare N18 i N75 mają po 16Ω. Pomiar w tem. pokojowej około 22°C. Zmierzyłem też nowe przed montażem pomiar w takich samych warunkach rezystancja na obu 16Ω.


Przepraszam, ale trochę "nakaszaraniłem" :( . Znalazłem info na AudiWorld i przepisałem. Dzisiaj sprawdziłem i zonk, ponieważ info dotyczy innego numeru OE i silnika 1.8T. Na tyle ile miałem czasu doszperałem się do info, że przy pomiarach (nie podano nr OE) wskazania były na poziomie 16 Ohm i były prawidłowe.
hemiV8 napisał(a):zibi06 napisał(a):
Może odepnij wtyczkę z przepływomierza i sprawdź jak zachowuje się auto podczas jazdy ( czy jest jakaś zmiana przez te 2-3 sekundy podczas ruszania)

To co jeszcze mogę zrobić w celach testowych to zamienić przepływomierz na inny mam jeszcze w szafie całkiem nowy oryginał z ASO nie żaden zamiennik.

Zrobisz jak uważasz. Logi z 2017 i 2024 nieznacznie się różnią (m/innymi log 001, 011 i 000=> w tym przypadku dawka paliwa i masa zasysanego powietrza), ale może to wynikać z różnicy temperatur silnika. => https://www.dieselschrauber.org/Solldat ... er_VE.html
Z odłączeniem przepływki chodzi o to, że po odłączeniu w ECU zapisana jest stała wartość na poziomie 550 mg/suw. Zakładając niskie doładowanie od dołu MAF może być niższy od wartości zapisanej w ECU i obcina dawkę paliwa. Masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania więc przepływka nie musi działać wadliwie,po prostu pokazuje co "widzi". Niestety nie mam innego pomysłu na sprawdzenie bez logów dynamicznych. Ale w tym przypadku najważniejsze jest bezpieczeństwo w ich wykonaniu.
Tak poglądowo poczytaj info dotyczące ABC diagnozowania (plik do ściągnięcia bez logowania na chomika) :arrow:
https://chomikuj.pl/vikingtech/Motoryza ... 58188.docx
Dotyczy to silnika 1.9 TDI więc podane wartości "wzorcowe" są nieprzydatne, ale w większości opis logów (z małymi wyjątkami dotyczącymi tylko 1.9 tdi) i ich interpretacja jak najbardziej są przydatne/wyjaśniające. Oczywiście logi to tylko cyferki, ale pomocne.
Pzdr
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-14, 18:44

Cześć.
zibi06 napisał(a):Przepraszam, ale trochę "nakaszaraniłem" . Znalazłem info na AudiWorld i przepisałem.

Nie widzę tutaj żadnego problemu. Na szczęście nie musiałem wyjmować termostatu żeby sprawdzić rezystancję... :-D

zibi06 napisał(a): Niestety nie mam innego pomysłu na sprawdzenie bez logów dynamicznych.

To zrozumiałe w tej kwestii mamy takie samo zdanie logi dynamiczne na pewno zrobię tutaj nie chodzi o to, czy je zrobić tylko, kiedy je będę mógł zrobić. Będę chciał to zrobić w tym tygodniu lub na początku przyszłego. Oczywiście napiszę posta i wrzucę logi na forum.

Zrobiłem z przepływomierzem, tak jak zaproponowałeś. Wnioski takie same niczego oprócz „zmian dźwiękowych” w charakterystyce pracy silnika nie zauważyłem z odłączonym i podłączonym przepływomierzem silnik reaguje na gaz praktycznie tak samo, czyli zamula auta tak jak wcześniej pisałem. Przepływomierz powinien być sprawny z ciekawości zamieniłem używany na całkiem nowy auto jedzie tak samo. Wskazania w VCD-ie w MB i w grupie 003 na wolnych obrotach i przy około 1500 /min na obu przepływomierzach bardzo zbliżone.

Dzięki za linki na dieselschrauber już zaglądałem wcześniej to z chomika przeczytam z uwagą.
<luzik>
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Audi A6 C5 AKE Trubosprężarka brak mocy i VCDS

Postprzez hemiV8 » 2024-10-22, 15:00

Cześć,
tak jak pisałem wcześniej zrobiłem dzisiaj „logi” niestety musiałem zrobić to DIY, <boisie> więc nie wygląda to, tak jak powinno wyglądać a raczej wygląda to tragicznie.
Trzeba patrzeć na drogę, na komputer i w lusterko…. Prostą drogę znalazłem niestety był ruchu na drodze, a na autostradzie nie będę ryzykował. Cholera robiłem niedawno rozrząd i wbrew sobie nie wymieniłem termostatu nowy wpierd… m gdzieś i nie mogłem go znaleźć ani kupić nowego w oryginale tutaj znalazłem same zamienniki, więc zaryzykowałem i zostawiłem stary oryginalny niestety wydaje mi się, a nawet jestem o tym przekonany, że jest uszkodzony.
Po przejechaniu około 25 km auto stadna temperatura w VCD w granicach 85°C. Teraz jeszcze nawet nie mogę go wymienić na nowy, bo pada, a do wiosny mam „garaż zabity”.

Jeżeli chcesz i masz chęć możesz popatrzeć w to logowanie.

https://log.tunezilla.com/s/YaILehG0

https://log.tunezilla.com/s/6MICiquO

https://log.tunezilla.com/s/gSPWb8vn

https://log.tunezilla.com/s/13HIFNeg

Jednak na podstawie takiego logowania nie oczekuję odpowiedzi, czy "wypisania recepty na lekarstwo, które w cudowny sposób wyleczy chorobę. <zniesmaczony>
Nie chwilę obecną nie zamykam tematu. Jak kupię termostat i będzie lepsza pogoda <okularnik> wymienię go zrobię logi jeszcze raz, to odezwę się na forum.

Dzięki,
Zbyszek za pomoc i poświęcony czas.
Grzegorz
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości