Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Mateusz123 » 2016-08-06, 14:10

Witam.
Planuję kupić swoje pierwsze Audi. Przeczytałem mnóstwo wątków na forum, ale niestety nie natrafiłem na żadne opinie o tej wersji silnikowej.
Na oku mam właśnie taką sztukę: http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-bi-xen ... ympDn.html

Prosiłbym o pomoc w paru kwestiach:
-Jak wygląda sprawa awaryjności tego silnika?
-Jego utrzymanie , spalanie itp.
Odnośnie konkretnie tej aukcji:
Czy wydaje się wiarygodna (przebieg w stosunku do roku, fakt, iż jest sprowadzony, oraz cena)
Samochód widziałem na żywo, dobrze przygotowany do sprzedaży, w środku zadbany, na masce małe odpryski (normalne ślady użytkowania)
Malowane były wszystkie drzwi w ASO z ubezpieczenie (podobno rysa na całej długości i to był powód)

Z góry dziękuje za wszystkie rady i sugestie. Pozdrawiam !
Mateusz123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-08-06, 13:32
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Mateusz

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Piotruś » 2016-08-08, 20:42

Szkoda, ale na temat silnika i kosztów jego eksploatacji nie potrafię się wypowiedzieć.
Samochód moim skromnym zdaniem BEZWZGLĘDNIE POWINIENEŚ SPRAWDZIĆ W ASO PO NUERZE VIN.
W ogóle trza mieć duże cojones żeby kupować jakiekolwiek auto od miszczuf z Jastrzębia, ale to już sam musisz decydować jakim zaufaniem jesteś gotowy obdarzyć tego konkretnego sprzedawcę.

Jak sam zauważyłeś samochód jest świetnie przygotowany do sprzedaży, więc tym bardziej jakakolwiek próba oceny ze zdjęć czy ogłoszenia nie ma sensu.
Ja chciałbym znać PRAWDZIWĄ, RZETELNĄ odpwiedź na jedno pytanie :
Kto normalny i przy zdrowych zmysłach, całe techniczne życie auta wykonuje serwisy w ASO (no chyba, ze wcześniejsze niż ten ujawniony na zdjęciu nie są w ASO, to lipton na całego), a ten w sumie najważniejszy, tuż przed sprzedażą robi poza AUDI i jednocześnie pozbywając się uprawnień z tytułu gwarancji mobilności, która przysługiwała do kiedyśtam w 2017 roku ??

Przecież ten "Bartels Kraftfahrzeugges mbh" : http://www.bartels-hannover.de/startseite.html
NIE POSIADA autoryzacji AUDI, więc korzystanie z jego usług w przypadku auta wcześniej regularnie serwisowanego przez właściwe ASO - jest idiotyczne i powinno stanowić nadzwyczaj poważne światełko ostrzegawcze dla potencjalnego nabywcy. W połączeniu z jastrzębskim komisem mieszanka staje się co najmniej wybuchowa ale nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Cała nadzieja w tym, że gdy STARANNIE zweryfikujesz ciągłość serwisową w ASO AUDI pojawią się wątpliwości wystraczające do GRUNTOWNEGO przemyślenia decyzji zakupowej raz jeszcze. Byle PRZED faktem ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Mateusz123 » 2016-08-09, 12:42

Piotruś, telefon do ASO wykonany. Z tego co chcieli/mogli powiedzieć to, że samochód się zgadza i wszystkie jego dane. Przebieg też potwierdzony. Komis jest brata wieloletniego znajomego z pracy i to on przekazał mi informacje między innymi o malowaniu drzwi w ASO. Auto rzekomo "pewniak" tylko na co KONKRETNIE zwracać uwagę?

Sprzedawca nie ma żadnych oporów by udostępnić auto do kontroli w serwisie Audi, ale nie wiem czy ciągłość serwisową bez dowodu uda się sprawdzić.

Czym sobie jastrzębscy sprzedawcy zapracowali na tą złą opinię? :-) Można określić, że jestem w tym trochę biały dlatego liczę na poradę z której strony "ugryźć" to auto tak żeby się nie sparzyć. Opcja sprawdzenia w ASO postawi jakąś rzetelną diagnozę na której będę się mógł oprzeć?
Słyszałem gdzieś, że w tych wersjach silnikowych mógł się pojawić dwumas, czy to jest możliwe ?

Jeszcze pozostaje sprawa niemiecko/angielsko języcznego systemu. Podobno jest możliwość wgrania polskiej wersji językowej tylko z różnym skutkiem. :-?
Jest to warte zachodu ?

Rozglądam się jeszcze za insignią 2.0T bezyniak. Wydaje się, że za taką kwotę która musiał bym wyłożyć na to Audi, można wyłowić już konkretną sztukę Opla. ;-) A może lepiej z takimi pieniędzmi wybrać się na Nięmcy i tam coś znaleźć ?
Mateusz123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-08-06, 13:32
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Mateusz

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Piotruś » 2016-08-10, 09:09

Piotruś, telefon do ASO wykonany. Z tego co chcieli/mogli powiedzieć to, że samochód się zgadza i wszystkie jego dane. Przebieg też potwierdzony.
O potwierdzonym przebiegu będziesz mógł mówić gdy :
- poznasz CAŁĄ historię serwisową i osobiście stwierdzisz zgodność zapisów w książeczce z bazą AUDI
- wiarygodnie wyjaśnisz sobie powód dla którego właściciel rzekomo regularnie serwisowanego auta w najbardziej kluczowym momencie pojechał do "freier werkstatt" psując dotychczasowy "dorobek" i pozbywając się uprawnień do wszystkich programów lojalnościowych producenta, poczynając od gwarancji mobilności ...
W przypadek, szczególnie gdy idzie o kasę, nie wierzę.

Komis jest brata wieloletniego znajomego z pracy i to on przekazał mi informacje między innymi o malowaniu drzwi w ASO. Auto rzekomo "pewniak"

Samochód polecony przez kumpla z pracy bez wątpienia stawia Cię w uprzywilejowanej pozycji i stawia wiarygodność transakcji w całkiem nowym świetle.
Tutaj nie ma o czym dyskutować ... ale pomimo tego uważam, że najlepszym wskaźnikiem zaufania będzie skrupulatna kontrola wszystkiego co tylko można w tym przypadku sprawdzić.

tylko na co KONKRETNIE zwracać uwagę?

Sprzedawca nie ma żadnych oporów by udostępnić auto do kontroli w serwisie Audi, ale nie wiem czy ciągłość serwisową bez dowodu uda się sprawdzić.

Jak dobrze pogadasz to z samego VINu powiedzą Ci wszystko. A jak się nie uda w jednym ASO to jedź do innego. Wartość argumentów szacuje się na PORZĄDNĄ flaszkę lub 30 - 50 zł.- .

Oczywiście gdy zjawisz się "fizycznie" z autem i dowodem własności (choćby komisant) - powiedzą wszystko bez żadnych dodatkowych zabiegów.

Czym sobie jastrzębscy sprzedawcy zapracowali na tą złą opinię?

Chłopie, potykam się o nich niemal codziennie od ponad dwudziestu lat ... . Jak mam Ci to streścić w jednym zdaniu ?
Jastrzębie (w kontekście autohandlu i usług moto) w większości jest jak wielka czarna dziura. Raz wpadniesz a życie nigdy nie będzie już takie samo.
Nie dosyć, że sami starannie pracują na fatalną opinię to zniszczyli całą strukturę rzemieślniczą w promieniu kilkudziesięciu kilometrów.
To właśnie przez jastrzębskich handlarzyków ongiś szacowne warsztaty blacharsko-lakiernicze z rejonów Godowa, Pawłowic, Borynii, Krzyżowic, i innych okolicznych wsi nauczyły się robić "na sztukę" kompletnie zapominając czym jest rygor technologiczny porządnie wykonanej usługi.
A teraz, gdy rynek stał się bardziej wymagający wielu z nich już się nie odnalazło i pozamykały się warsztaty kiedyś uznawane za najprawdziwsze ikony dobrego rzemiosła.
Dramat, dramat i jeszcze raz dramat.
Miałbym też do opowiedzenia znacznie więcej dużo gorszych historii ale publicznie lepiej jeśli jednak ugryzę się w język ... .

Można określić, że jestem w tym trochę biały dlatego liczę na poradę z której strony "ugryźć" to auto tak żeby się nie sparzyć. Opcja sprawdzenia w ASO postawi jakąś rzetelną diagnozę na której będę się mógł oprzeć?
Słyszałem gdzieś, że w tych wersjach silnikowych mógł się pojawić dwumas, czy to jest możliwe ?

Dwumas nie jest żadnym potworem tylko zwykłą częścią zamienną. Jeśli padnie to się go wymienia i jeździ dalej.
Sprawdzenie auta w ASO zależ od tego na kogo trafisz i czy "przypadkiem" nie będzie to dobry znajomy komisanta.
Sam musisz zadecydować, bo argumentów za jest tyle samo co przeciw. Ja byłbym za połączeniem sił ASO i innego niezależnego, zaufanego fachowca "z zewnątrz".

Jeszcze pozostaje sprawa niemiecko/angielsko języcznego systemu. Podobno jest możliwość wgrania polskiej wersji językowej tylko z różnym skutkiem. :-?
Jest to warte zachodu ?


Jeśli szukasz emocji, zwisów systemu, etc., to owszem - szanse są bardzo duże.
A w czym Ci przeszkadza tych kilka komend z nawigacji po niemiecku albo angielsku ? Przecież tego można się nauczyć "i zapomnieć" w pół godziny ... .
Do C6 nie ma oryginalnej polskiej wersji językowej i dla auta zdecydowanie bezpieczniej będzie jeśli tak zostanie.

Tak samo nie zalecam odblokowania i grzebania w zielonym menu MMI.
Z pozycji normalnego użytkowniku nie jest Ci to zupełnie do niczego potrzebne a możesz namieszać w sposób nieodwracalny, aż do całkowitego uwalenia systemu.

Rozglądam się jeszcze za insignią 2.0T bezyniak. Wydaje się, że za taką kwotę która musiał bym wyłożyć na to Audi, można wyłowić już konkretną sztukę Opla. ;-) A może lepiej z takimi pieniędzmi wybrać się na Nięmcy i tam coś znaleźć ?

Myślę, że przejażdżka jakimkolwiek A6 na zawsze wyleczy Cię z Opla, nawet ze złotymi klamkami.
Zakupy w Niemczech moim zdaniem są jak najbardziej sensowne ale pod warunkiem, że będzie to nabytek wprost od właściciela (nie ukrytego handlarza) lub z sieci dealerskiej, najlepiej w ramach programu "plus". Naturalnie trzeba się liczyć z ceną odzwierciedlającą rzeczywisty stan i wartość takiego auta, co mówiąc w skrócie oznacza cenę wyższą niż u jastrzębskich cudotwórców o jakieś 20 - 30% .

Wnioski to już sam sobie poskładaj ........
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Mateusz123 » 2016-08-10, 15:49

Piotruś, dziękuję ! Bardzo mi pomogłeś ! Wiele cennych informacji które zbliżą mnie do kupna Audi, ale niestety nie tej konkretnej sztuki... Po moim wpisie auto które stało w komisie dosyć długo, znikło tak szybko jak statek w trójkącie bermudzkim. :-P Mój błąd, że podesłałem linka...
Miałem zaplanowaną rezerwację tylko czekałem jeszcze na opinię w moim poście bardziej upewniającą mnie w tym wyborze (w końcu to nie mało pieniędzy)

Mimo wszystko będę już wiedział na co zwracać uwagę i następnym razem szybciej podejmę odpowiednie kroki żeby nikt mi nie podkupił pięknej sztuki tego autka.

A co sądzisz o organizowanych wyjazdach na Niemcy ? Jest to warte tych 500 zł ? Czy lepiej znaleźć zaprzyjaźnionego mechanika i jechać na własną rękę ?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
Mateusz123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-08-06, 13:32
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Mateusz

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Piotruś » 2016-08-10, 16:56

Mateusz123, sorry ale otomoto.pl jest najpopularniejszym i dostępnym dla wszystkich portalem.
Auto wciąż wyświetla się jako aktualne, więc nie wiadomo od kiedy tak naprawdę jest sprzedane.
Nie wierzę żeby nasza rozmowa na Forum miała z zaistniała sytuacją jakikolwiek związek.
O tym czy miałeś pecha czy szczęście prawdopodobnie nigdy się nie dowiesz, ale szanse wynoszą równo po 50%.
Zważywszy, że chociaż sprzedawał zaprzyjaźniony ale jednak jastrzębski komis, moim zdaniem nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, gdyż być może był to jeden z Twoich najszczęśliwszych dni w życiu tylko o tym nie wiesz.

Mateusz123 napisał(a):Mimo wszystko będę już wiedział na co zwracać uwagę i następnym razem szybciej podejmę odpowiednie kroki żeby nikt mi nie podkupił pięknej sztuki tego autka.

Żebyś tylko nie przygwiazdorzył z tym pośpiechem. Te prawdziwie dobre sztuki najczęściej trzymają wysoką cenę, powyżej granicy popytu i aż tak szybko wcale nie znikają. Moim zdaniem tym razem zachowałeś zimną krew i wolne ruchy i byłoby niesłychanie szkoda gdybyś pomimo doświadczenia następnym razem dał się ponieść zgubnym emocjom ... .

Mateusz123 napisał(a):A co sądzisz o organizowanych wyjazdach na Niemcy ? Jest to warte tych 500 zł ? Czy lepiej znaleźć zaprzyjaźnionego mechanika i jechać na własną rękę

Na powyższe pytanie nie znam odpowiedzi. Musiałbyś pogadać z kimś kto był i wie jak to wygląda w praktyce.
Zasłyszane opinie są co najmniej różne ... .
Sądzę, że te wycieczki odbywają się na największe bazary w okolicach Berlina, Norymbergii, Hannoveru, Starego Essen i trójkąta bermudzkiego w okolicach Bad Bentheim, Mastricht aż po Liege w Belgii. Na takie spędy może warto jechać po auto za 10 - 15 tysi. ale na pewno nie po A6 z 2010 roku, bo tutaj ryzyko wtopy jest już naprawdę ogromne.

Ja na takie wycieczki jeżdżę sam, wyposażony w kilka narzędzi diagnostycznych i ogromną rezerwę do własnych emocji.
Raczej jeszcze nigdy nie wdoopiłem na zakupach bezpośrednio od właściciela, ale trzeba bardzo uważać na ukrytych handlarzyków, do których należy jakieś 90% teoretycznie atrakcyjnych ogłoszeń na niemieckich portalach opisanych jako "Privatanbieter".
Obecnie wyczuwam tych cfaniaczkuf na tysiąc kilometrów i nawet nie próbuję do nich wydzwaniać wybierając tylko prawdziwie prywatne anzeigi.

Zakupy "w komisach" to już całkiem inna bajka.
W przypadku bardziej tłustych fur trzeba dysponować już naprawdę dużym doświadczeniem albo ograniczyć się tylko do firm oferujących auta poleasingowe i salony przydealerskie, ale i tak nawet w tych przypadkach warto dysponować odrobinką wiedzy technicznej i doświadczenia "formalnego".
Te najciekawsze sztuki i tak stoją na zapleczu schowane dla stałych odbiorców ... .

Życzę powodzonka, a w razie czego naprawdę nie bój się wstawiać linków na Forum, bo otomoto, allegro, gratka i olx-y są dostępne dla wszystkich z anszlusem do internetu .... .
Istnieje za to kilka innych portali aukcyjnych, przeznaczonych wyłącznie dla tzw. profesjonalnych sprzedawców ale dostęp jest albo płatny, albo trzeba się wykazać działalnością gospodarczą, nip'em i tak dalej.
W tym przypadku rzeczywiście lepiej nie robić za dużo hałasu, bo konkurencja nie śpi 8-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Mateusz123 » 2016-08-10, 18:01

Piotruś, Informacja z ostatniej chwili.

Nie dawało nam spokoju to audi i zadzwoniłem jako "kolejny zainteresowany". Facet odpowiedział mi, że auto nie jest sprzedane, owszem znalazł się kupiec ale dopiero aplikuje o kredyt. Pytam czy wciąż można kupić "tak" to będę jutro od razu po otwarciu o 9, "nie ma problemu zapraszam"
Szybki telefon do serwisu audi - termin dopiero na wtorek, wyjaśnienie sytuacji, dobra wciśniemy na jutro 9:30.
Oddzwaniam do gościa czy da radę przyjść 15 min wcześniej żeby na spokojnie dojechać. Co usłyszałem ? "Wie pan co muszę najpierw zadzwonić do banku i zapytać czy ten pan już czasem nie dostał kredytu żeby mu nie podkładać świni". Oddzwonił do mnie po dosłownie 2 min (tak szybko to ja nawet pizzy nie zamawiam), że brakuje mu 200 zł do zdolności ale szef mu to dopisze do wypłaty i będzie miał, jakby coś się zmieniło to się odezwie po czym szybko odłożył słuchawkę.

Nie wiem co o tym myśleć... Wydaje mi się, że gościu przestraszył się serwisu (chociaż od początku nie miał z tym problemu) i woli sprzedać ją człowiekowi który nie chce jej w ogóle sprawdzać.
Mateusz123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-08-06, 13:32
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Mateusz

Re: Audi A6 C6 2.8FSI 190km, Proszę o porady!

Postprzez Piotruś » 2016-08-10, 18:08

Mateusz123, osobiście jestem mocno przekonany, że dzisiejszy dzionek możesz z dużą pewnością zaliczyć do szczególnie udanych :!:
Aaaaaaa ......... . I bez względu na wyznanie podziękuj swojemu Aniołowi Stróżowi. Raczej na pewno masz za co ... ;) <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości