audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez hulk » 2018-09-27, 01:21

Szukam obecnie samochodu do zakupu i moim faworytem na chwilę obecną jest audi a6 c6 z automatem tiptronic i quattro, zdecydowanie najłatwiej takiego znaleźć z silnikiem benzynowym 3.2 oraz dieslem 3.0. Poczytałem trochę o silniku 3.0 tdi i... ze względu na potencjalne koszty naprawy zostają raczej jedynie benzyniaki, choć zdaję sobie sprawę, że one idealne też nie są. Niestety brak idealnych silników w audi a6 c6, inne modele tej klasy też raczej idealne nie są i mają swoje bolączki.

Czy silniki benzynowe 3.2 , 3.0 oraz 2.7 różnią się jakoś mocno pod względem awaryjności? W 3.2 największym problemem jest chyba potencjalna potrzeba naprawy rozrządu.

Na zakup auta z "pakietem startowym" mam 35 000, max 40 000 (ale wolałbym mniej :) Wolę sedana, ale kombi w dobrym stanie też może być.

Kilka ogłoszeń, które mnie zaciekawiło:

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... 997b5048ff
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... 997b5048ff sprowadzany z USA, znalazłem stronkę z aukcją i rzeczywiście na zdjęciach nie widać większych uszkodzeń. https://advertisecarsfree.com/auction-2 ... 2-61927021 (aby otworzyć zdjecie w powiększeniu bez mgiełki należy kliknąć na zdjęciu "otwórz w nowej karcie")
https://autoauctions.io/app/941746/2008-audi-a6
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... AzRFp.html (lakier nie jest oryginalnej grubości na dachu, zderzaku i masce, ponieważ podobno spadł na niego żwir... malowany przez poprzedniego właściciela, szyby niewymieniane)
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-3 ... Bma52.html

+ trochę "szwajcarów"

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 997b5048ff
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-p ... 997b5048ff
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-s ... 997b5048ff
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... 997b5048ff

Słyszałem, że samochodami z Francji nie ma sensu sobie głowy zawracać.

Które są wedle Was godne zainteresowania?

Jak z sensem zakładania instalacji LPG do tych silników? "W internecie" można wyczytać bardzo skrajne opinie... jednym bierze dodatkowo litr benzyny innym 5.
hulk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-09-27, 00:44
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2019

Re: audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez Piotruś » 2018-09-28, 09:04

Hulk, ABSOLUTNIE nie zaglądam Ci w portfel ale jeśli Twój "pakiet startowy" nie ma zdolności pączkowania jak na przykład zaczyn drożdżowy, to po prostu odpuść sobie jakiekolwiek Audi A6, bo BEZSPORNIE Twój budżet nie obejmuje takiego wydatku.
Jeżeli możesz dołożyć kasy (polecam) skieruj się w stronę wnikliwie, starannie i FACHOWO zweryfikowanych egzemplarzy poliftowych.
W tej opcji wybór pomiędzy benzyną a ON zależy jedynie od indywidualnych upodobań.
W każdym innym przypadku poniesiesz katastrofę finansową. bo A6 jest wspaniałe ale zwykła obsługa eksploatacyjna kosztuje krocie (najtańszy firmowy wahacz z zamienników zaczyna się od 500 zł w górę).
Wiara, że zakup auta i "pakiet startowy" zakończą duże wydatki jest nierealną mrzonką.

Za 35 - 40 tysi pomyśl o starszawym Passacie od 2010 rocznika albo bezpieczniej, o Octavii.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez xsebo1 » 2018-09-28, 14:40

To fakt. Po zakupie wymiana płynów, serwis klimy, rozrządu i imbusa w autoryzowanym warsztacie 3,5 tys. Przez rok nic się nie zepsuło, obsługa auta to rocznie ponad 10 tys zł

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba

Re: audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez hulk » 2018-09-28, 17:34

Piotruś, przez poliftowe masz na myśli te od 2008/2009 roku, tak? Czyli np. 2 zalinkowane przeze mnie egzemplarze po ewentualnym dokładnym sprawdzeniu, jak nic poważnego nie wyjdzie, to Twoim zdaniem będą warte rozważenia? Choć oczywiście lepsze byłyby z salonu PL.

Czytałem, że silnik diesla ulepszali w międzyczasie, ale o silnikach benzynowych (oprócz wersji dostępnych od 2004) ciężko coś mi konkretnego znaleźć. Gdzieś czytałem, że niby trochę lepsze, ale też rozrząd jest problematyczny. W 3.0 do tego kompresor...

Rozumiem, że do tych benzyniaków 2.8 i 3.0 nie włożę LPG, tak? Więc może lepszym wyjściem będzie diesel...

Odnośnie skody/VW, to z tego co czytałem skrzynia DSG, która jest w nich oferowana jest dość awaryjna. Dodatkowo skody (octavia/superb) ciężko znaleźć w wersji z automatem i napędem AWD/4wd. Na całym otomoto np. jest ich 5 w cenie do 40 000.
Co do mojego portfela: bogaty nie jestem, ale zarobki mam wyraźnie powyżej mitycznej "średniej" więc zakładałem, że skoro tych audi tyle jeździ po Polsce to aż takie pieniądzochłonne nie są.

Przy założeniu 10 000-12 000 km rocznie, oprócz paliwa i OC/AC ile mniej więcej średnio by trzeba przeznaczyć rocznie na serwis itd.?
https://magazynauto.interia.pl/uzywane/ ... Id,1948069

Myślałem jeszcze nad Hondą Legend, Lexusem Rx2 oraz Lexusem Gs3.


xsebo1: co konkretnie wliczasz do "obsługi auta"?
hulk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-09-27, 00:44
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2019

Re: audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez Piotruś » 2018-09-30, 10:30

Piotruś, przez poliftowe masz na myśli te od 2008/2009 roku, tak? Czyli np. 2 zalinkowane przeze mnie egzemplarze po ewentualnym dokładnym sprawdzeniu, jak nic poważnego nie wyjdzie, to Twoim zdaniem będą warte rozważenia?

Nie otwierałem podesłanych przez Ciebie linków, bo na rzetelną analizę około 8 wstawionych przez Ciebie przykładów potrzebowałbym nawet kilku godzin czasu, a na to nie mogę sobie pozwolić.
Odniosłem się (w pewnym sensie krytycznie) za to wprost do treści Twojego wcześniejszego posta i w całości podtrzymuję swoja wypowiedź.

Co do polifta oczywiście masz rację - chodzi o egzemplarze z rocznika MODELOWEGO 2009 (i młodsze), zewnętrznie różniące się ledami w przednich reflektorach i zmodyfikowanym oświetleniem tylnym.

Jednocześnie wcale nie podważam sensowności zakupu auta starszego (przedliftowego), jednak uwzględniając złożoność problemu jest to zajęcie dla ludzi świetnie już obytych w niuansach A6, zdolnych trafnie ocenić rzeczywistą wartość techniczną i/lub ewentualny zakres prac do zrobienia.
Internet faktycznie dostarcza mnóstwo wiedzy w tym zakresie, jednak zbyt teoretycznej i niepełnej by świeżak taki jak Ty zdołał trafnie/bezpiecznie wytypować wartego uwagi kandydata do zakupu. Oczywiście mógłbyś cos upolować na chybił-trafił ale rozumiem, że po to szukasz wiedzy PRZED kupnem by działać świadomie i bezpiecznie.

Choć oczywiście lepsze byłyby z salonu PL.

Oj, długo by dyskutować na ten temat. Ja akurat bardziej należę do wyznawców używek z Zachodu (czyli z Niemiec, Belgii i warunkowo ze Szwajcarii).
Taka opcja ma jednak jedną zasadniczą wadę, czyli finalną cenę przeciętnie o 30% wyższą od analogicznego egzemplarza z PL.
Wynika to przede wszystkim z lichwiarskiej akcyzy ale też i z tego, że autka z PRAWDZIWYM i relatywnie niewielkim przebiegiem oraz ciągłością serwisową ASO są odczuwalnie droższe niż w PL. Odsetek polskich przekrętasów dramatycznie fałszuje podaż, a nieliczna garstka posiadaczy godnych uwagi samochodów niestety musi się dopasowywać do warunków narzucanych przez różnej maści handlarskich oszustów.

Rozumiem, że do tych benzyniaków 2.8 i 3.0 nie włożę LPG, tak?

Nie do mnie z tym pytaniem :-D ... .
Popieram ekonomię ale w tym przypadku jestem (być może mało obiektywnym) fundamentalnym przeciwnikiem "psucia" samochodu NIEFABRYCZNĄ protezą.
Jak powszechnie wiadomo gaz się przydaje do zapalniczek i innych zastosowań gospodarskich, ale do PRAWDZIWYCH samochodów niespecjalnie :mrgreen:

Więc może lepszym wyjściem będzie diesel...

Subiektywnie - dla klasy średniej wyższej (E+) nie widzę alternatywy.
Benzyna jest fajna do kompaktów na miasto oraz dużych samochodów z rodzaju S6, RS6 i innych z podobnym w przeznaczeniu AMG, M Power ... .

Odnośnie skody/VW, to z tego co czytałem skrzynia DSG, która jest w nich oferowana jest dość awaryjna.

Kompletna bzdura albo czytałeś niedokładnie.
Skrzynie DSG dzielą się na takie z suchymi sprzęgłami jak i takie z mokrymi.
Te suche faktycznie kiedyś nie były trwałe (choć i tutaj większość przeszła już akcje serwisowe znacząco poprawiający obraz ogółu), ale one były montowane przede wszystkim do kompaktów z małymi silnikami benzynowymi i dieslami 1.4 ... .

Diesle z napędem 4x4 ( i benzyny od 2.0 wzwyż) zawsze wychodziły wyłącznie "na mokrych sprzęgłach", a to akurat są skrzynie godne wszelkiego polecenia.

Dodatkowo skody (octavia/superb) ciężko znaleźć w wersji z automatem i napędem AWD/4wd. Na całym otomoto np. jest ich 5 w cenie do 40 000.

To prawda. Więc teraz sam widzisz, że nawet fajnie skonfigurowanej Skody nie jest łatwo kupić za 35 - 40 klocków, a Ty próbujesz celować z taka kasą w A6 ??
No niestety, albo dołożysz i zabezpieczysz kolejne worki pieniędzy na eksploatację, albo zdecydowanie dla Ciebie bezpieczniej, obniż oczekiwania i poluj na coś mniej ryzykownego (przykładowo wspomniane Skody lub VW z napędem 4x4).
Naturalnie oprócz argumentów ekonomicznych jakakolwiek próba porównania Skody Superb z Audi A6 jest totalnym nieporozumieniem ale uwierz mi na słowo albo sam się przekonaj, że da się czymś takim całkiem przyjemnie pojeździć. Do tego będzie nieporównywalnie taniej, pod każdym względem.
Wstyd powiedzieć ale usterkowość Skody/VW jest mniejsza, ale nawet gdyby to rozmiar ewentualnych awarii jak też koszty ich usunięcia, w porównaniu do AUDI, to już prawdziwa przepaść.
Mówi Ci to (od dziesięcioleci) użytkownik i właściciel zarówno przeróżnych odmian i modeli AUDI ... ale też posiadacz (od niemal 5 lat) Skody Superb 4x4 z DSG :-D ... .

Co do mojego portfela: bogaty nie jestem, ale zarobki mam wyraźnie powyżej mitycznej "średniej" więc zakładałem, że skoro tych audi tyle jeździ po Polsce to aż takie pieniądzochłonne nie są.

Niestety nie potwierdzam i uważam, ze stawiasz całkowicie błędną hipotezę.
Odpowiem pytaniem czy chociaż raz się zastanawiałeś ile z tych "jeżdżących" wciąż pozostaje prawdziwymi i pełnoprawnymi AUDIczkami, a w ilu z nich z CCCO został już tylko emblemat na masce :?:

Myślałem jeszcze nad Hondą Legend, Lexusem Rx2 oraz Lexusem Gs3.

To myśl sobie dalej.
Ja ostatnio stanąłem przed problemem zakupu czujnika różnicy ciśnień DPF do Toyoty Avensis D4D.
Taką część do AUDI (nową oryginał Bosch) kupujemy od ręki w każdym motoskładzie za niewiele ponad 100 PLN.
"Identyczna" tylko że do Toyoty kosztuje prawie 3000 zł.- i trzeba na nią oczekiwać co najmniej dwa tygodnie.
O rdzy i innych "przyjemnościach" z posiadania leciwego japońca nawet nie zaczynam się wypowiadać żeby mi dnia nie brakło.

To już prędzej zwróciłbym teraz chyba uwagę na jakiegoś Hyundaia lub nawet KIA-ę
Używki są dosyć tanie zaś Koreańcom niezwykle zależy na podniesieniu swojego image w branży, przez co bardzo się starają unikać spektakularnych wpadek i z każdym now(sz)ym modelem czynią ogromne postępy na plus.

Cokolwiek wybierzesz - życzę satysfakcji i przyjemności z nabytku :-D .
No i koniecznie pochwal się po zakupie .............
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: audi a6 c6 3.2, 3.0, 2.7 - prośba o radę/y

Postprzez hulk » 2018-10-02, 15:24

Masz rację co do tego, że jestem świeżakiem, dlatego też czytam, pytam się na forum, na oglądanie zabieram swojego znacznie lepiej znającego się/mającego znacznie większe doświadczenie szwagra, który choć mechanikiem nie jest, audi także nie ma tak oglądając samochód potrafi wychwicić wiele nieoczywistych (przynajmniej dla mnie) kwestii czy ocenić czy samochód podczas jazdy próbnej odpowiednio się zachowuje. Oczywiście po wstępnym wytypowaniu samochodu poszedłby on na przedzakupowy przegląd do znajomego mechanika (gdyby samochód był gdzieś w okolicy) albo do jakiegoś serwisu (choć ze względu na ceny raczej nie do ASO audi).

Co do importowanych samochodów i "lokalnych", myślę, że mimo wszystko wśród importowanych więcej jest po sporych dzwonach (ponieważ te najbardziej opłaca/ło się sprowadzać) niż wśród lokalnych. Oczywiście jeżeli importowany samochód był cały czas serwisowany w ASO, to daje nieco większą pewność, ale też nie wiadomo czy tuż przed importem nie zaliczył dzwona. Inna sprawa jak ktoś sam jedzie po samochód do Szwajcarii, Niemiec czy Belgii, ale moja znajomość niemieckiego jest zbyt słaba (nie wspominając o włoskim, francuskim czy niderlandzkim) by samodzielnie kupić i odpowiednio sprawdzić samochód przed zakupem w Niemczech/Szwajcarii.

Kompletna bzdura albo czytałeś niedokładnie.
Skrzynie DSG dzielą się na takie z suchymi sprzęgłami jak i takie z mokrymi.
Te suche faktycznie kiedyś nie były trwałe (choć i tutaj większość przeszła już akcje serwisowe znacząco poprawiający obraz ogółu), ale one były montowane przede wszystkim do kompaktów z małymi silnikami benzynowymi i dieslami 1.4 ... .

Diesle z napędem 4x4 ( i benzyny od 2.0 wzwyż) zawsze wychodziły wyłącznie "na mokrych sprzęgłach", a to akurat są skrzynie godne wszelkiego polecenia.


W linkach poniżej napisano, że mokra jest bardziej trwała od suchej, ale też się psuje.

https://autokult.pl/6239,skrzynia-dsg-u ... sploatacji
http://dobryautomechanik.pl/jaka-jest-t ... krzyn-dsg/


To prawda. Więc teraz sam widzisz, że nawet fajnie skonfigurowanej Skody nie jest łatwo kupić za 35 - 40 klocków, a Ty próbujesz celować z taka kasą w A6 ??


Tylko, że różnica jest taka, że Audi a6 jest całkiem sporo w takiej konfiguracji w nawet sporo starszych rocznikach niż te które mnie interesują. W przypadku skody konfiguracje z automatem i awd/4wd stają się w miarę popularne dopiero od ok. 2011-2012 roku (bazując na ofertach na otomoto), stąd też ich mała liczba w interesującej mnie cenie. Audi a6 z tych roczników będzie wyraźnie droższe.

No niestety, albo dołożysz i zabezpieczysz kolejne worki pieniędzy na eksploatację, albo zdecydowanie dla Ciebie bezpieczniej, obniż oczekiwania i poluj na coś mniej ryzykownego (przykładowo wspomniane Skody lub VW z napędem 4x4).
Naturalnie oprócz argumentów ekonomicznych jakakolwiek próba porównania Skody Superb z Audi A6 jest totalnym nieporozumieniem ale uwierz mi na słowo albo sam się przekonaj, że da się czymś takim całkiem przyjemnie pojeździć. Do tego będzie nieporównywalnie taniej, pod każdym względem.
Wstyd powiedzieć ale usterkowość Skody/VW jest mniejsza, ale nawet gdyby to rozmiar ewentualnych awarii jak też koszty ich usunięcia, w porównaniu do AUDI, to już prawdziwa przepaść.
Mówi Ci to (od dziesięcioleci) użytkownik i właściciel zarówno przeróżnych odmian i modeli AUDI ... ale też posiadacz (od niemal 5 lat) Skody Superb 4x4 z DSG :-D ... .


Dzięki, wezmę to pod uwagę.

To myśl sobie dalej.
Ja ostatnio stanąłem przed problemem zakupu czujnika różnicy ciśnień DPF do Toyoty Avensis D4D.
Taką część do AUDI (nową oryginał Bosch) kupujemy od ręki w każdym motoskładzie za niewiele ponad 100 PLN.
"Identyczna" tylko że do Toyoty kosztuje prawie 3000 zł.- i trzeba na nią oczekiwać co najmniej dwa tygodnie.
O rdzy i innych "przyjemnościach" z posiadania leciwego japońca nawet nie zaczynam się wypowiadać żeby mi dnia nie brakło.

To już prędzej zwróciłbym teraz chyba uwagę na jakiegoś Hyundaia lub nawet KIA-ę
Używki są dosyć tanie zaś Koreańcom niezwykle zależy na podniesieniu swojego image w branży, przez co bardzo się starają unikać spektakularnych wpadek i z każdym now(sz)ym modelem czynią ogromne postępy na plus.


Z Hondą Legend faktycznie mogą być pewne problemy. Oglądałem dotąd jedną i idealnie nie było choć źle też nie, ale podobno np. purchle przy klamkach to częsta sytuacja. Jako, że jest to model w Europie mocno niszowy, to mogą być problemy z częściami. Natomiast na plus, że poza przednimi amortyzatorami jest prawie bezawaryjna.

Bardzo mała awaryjność to też podobno zalety Lexusów Rx 2 i GS 3, w przypadku RX 2 problemów z korozją nie ma, oglądałem 3, dwa były poobcierane tu i ówdzie, ale korozji widocznej nie było nigdzie (może podwozie... ale nie oglądaliśmy od dołu). Z pewnością części do tanich nie należą, ale poza tymi eksploatacyjnymi raczej zbyt często nie powinno być trzeba ich kupować.

Odnośnie Skody, Hyundaia, Kii zastanowię się, ale mogę mieć problem z zaciągnięciem szwagra na ich wspólne oglądanie: "uważa" jedynie marki niemieckie i japońskie :)
hulk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-09-27, 00:44
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2019


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości