AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez oskar121 » 2016-01-05, 13:21

Witam mam dziwny problem z moim Audi... NIe moge niestety sam dojsc co jest przyczyna kopcenia !! Autko kopcie tylko od czasu do czasu mniej wieceje co 200km czasami co 400km a czasami co 100km zaleznie od nastroju Audiczki :> :> :> <rotfl> <rotfl> <rotfl> . Kopcenie usteje po okolo 10km, dym strasznie smierdzi i jest go tyle, ze jak ktos jedzie za mna w miescie i dodam gazu to nagle znika jak we mgle.... :| :| Dodam jeszcze ze Oleju, Plynu chlodzacego nie przybywa ani nie ubywa. Odma czysta. Auto nie traci tez mocy... Dzisieje sie to tylko na rozgrzanym silniku.

AUDI A6 C6 2007 Tiptronic Quattro
Silnik 2.7
Model BPP z Filtrem DPF
Przebieg 230000

Posiadam rowniez program Diagnostyczny VCDS 12.12.3 jezeli ktos potrzebowalbym jakis informacji. Brak bledow silnikia w programie!!!

Moze mial ktos juz podoba sytuacje ....albo dobrze zna te silniki...
oskar121
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-05, 13:03
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Oskar

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez bumilka » 2016-01-05, 13:30

Może DPF się wypala ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
bumilka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2015-05-30, 21:23
Lokalizacja: Szczecin
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciek

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez oskar121 » 2016-01-05, 14:01

Bez komunikatu na Fisie??? NIe zbyt czesto, nastepuje te wypalnie .... Jezdze po miescie i Autostradach
oskar121
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-05, 13:03
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Oskar

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez Piotruś » 2016-01-05, 14:04

bumilka napisał(a):Może DPF się wypala ?

Raczej nie.
Przynajmniej zakładając, że filtr znajduje się na swoim miejscu i nikt go nie wyrżnął w pień z jednoczesnym drutowaniem w ECU.
Sprawny DPF regeneruje (wypala) się BEZDYMNIE.

Jak dla mnie, przy założeniu fabrycznego stanu auta, powyższy opis pasuje do typowego w tym modelu uszkodzenia wtryskiwaczy.
Oczywiście należy to dokładnie zdiagnozować ale prawdopodobieństwo jest duże, a rozwiązaniem wyłącznie wymiana na części nowe lub FABRYCZNIE regenerowane (każda inna regeneracja to ściema).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez oskar121 » 2016-01-05, 14:13

Wtryski sprawdzałem na Vcds na diagramie podczas jazdy i postoju... Wyniki w normie

Z Dpf chyba nie bylo nic robione bo robilem mu juz wypalanke VCDSem..

Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
oskar121
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-05, 13:03
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Oskar

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez Piotruś » 2016-01-05, 14:25

oskar121 napisał(a):Wtryski sprawdzałem na Vcds na diagramie podczas jazdy i postoju... Wyniki w normie

Sprawdzanie, a dokładniej mówiąc "sprawdzanie" wtrysków VCDS'em, jest tak samo NIC NIE WARTE jak leczenie otwartego złamania aspiryną.

oskar121 napisał(a):Z Dpf chyba nie bylo nic robione bo robilem mu juz wypalanke VCDSem..

W takim razie tym bardziej wskazanie na wtryskiwacze wydaje się trafione w punkt.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez oskar121 » 2016-01-05, 14:52

Podlaczalem Audiczke znowu pod VCDS i znalazłem Przebieg w km od ostatniej regeneracji DPF 140km zgadzalo by sie z ostnim kopceniem 2dni temu...? Ale nie bylo zadnej informacji na FISie o regeneracji

Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
oskar121
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-05, 13:03
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Oskar

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez Piotruś » 2016-01-05, 15:01

Nie ma info o wypalaniu na zegarach, ale jak już pisałem poprzednio - kopcenie (z jakiegokolwiek powodu) nie jest dopuszczalne.
Regeneracja DPF nie usprawiedliwia dymienia, nawet jeśli jest z nią powiązane.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez oskar121 » 2016-01-05, 20:37

Wiec czym spowodowane jest to kopcenie,
dlaczego filtr wypala sie tak czesto bez info na FISie?

Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
oskar121
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-05, 13:03
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Oskar

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez Piotruś » 2016-01-06, 08:02

oskar121 napisał(a):Wiec czym spowodowane jest to kopcenie,

Prawdopodobnie niedopalonym paliwem gdy przyczyna leży po stronie wtryskiwaczy (i najczęściej tak właśnie jest), lub nagarami w układzie wydechowym jeśli uszkodzony jest DPF.
Ale takie gdybanie na odległość nie ma żadnej wartości merytorycznej.
Trzeba podłączyć VAS'a/VCDS'a, popatrzeć na parametry filtra i układu wtryskowego, co najprawdopodobniej jednak nie wskaże niczego niepokojącego.
Wtedy kolejnymi etapem są miedzy innymi :
- pomiar kompresji/dekompresji skrzyni korbowej aby ustalić sprawność tzw. (potocznie) odmy
- częściowy demontaż układu dolotowego pomiędzy turbiną a silnikiem aby wykluczyć (lub potwierdzić) nadmierne ilości oleju silnikowego
- demontaż wtryskiwaczy i konsultacja w wysoko specjalizowanym serwisie (najczęściej Bosch)
- weryfikacja stanu/kondycji samego DPF'a (jeśli jest zanagarowany nie będzie zdolny prawidłowo dopalać sadzy ani paliwa z dawek dotryskujących).
Częściowo zablokowany DPF może też być wyjaśnieniem często inicjowanej regeneracji ... .

Wspólny i najważniejszy mianownik dla wszystkich wyżej wskazanych potencjalnie możliwych przypadłości jest taki, że każda z nich nieuchronnie prowadzi do innych kosztownych awarii (np. "lejące" wtryskiwacze niszczą tłoki i DPF'a, uszkodzona "odma" hamuje smarowanie wałków rozrządu i hydrauliki zaworowej oraz może trwale uszkodzić DPF, etc.).

Napiszę jeszcze raz : jeżeli obserwujesz kopcenie z wydechu to znaczy, że coś jest bardzo ale to bardzo nie w porządku i we własnym interesie (by nie piętrzyć lawinowych kosztów) awarię należy zlokalizować oraz usunąć.
Przy tym, ku przestrodze, warto wspomnieć, ze jeśli uszkodzony jest np. DPF, to wbrew obiegowej opinii NIE JEST rozwiązaniem jego wyrżnięcie, gdyż dalej pozostanie przyczyna, która tą usterkę spowodowała i z dużym prawdopodobieństwem negatywne skutki będą "przechodzić" na kolejne elementy silnika a także układu wydechowego, turbinę, etc. .

Kolejna bardzo zła wiadomość jest taka, że częste i najprawdopodobniej nieskuteczne "wypalanie DPF", a także potencjalnie możliwe uszkodzenie wtryskiwaczy SKUTKUJE ROZRZEDZANIEM OLEJU PRZEZ PALIWO, co z kolei DRASTYCZNIE UNIEMOZLIWIA PRAWIDŁOWE SMAROWANIE UKŁADU ROZRZĄDU I WIRNIKA TURBO :!: :!:

Tyle ode mnie. Myślę, że teraz masz już jasność dlaczego niebeski dymek z wydechu wymaga bezzwłocznej naprawy Twojego auta ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez dan » 2016-01-07, 21:28

Czy ogolnie rzecz biorac nie jest tak,ze dym niebieski to olej w komorze spalania,a jak czarno - to za duzo paliwa?
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez Piotruś » 2016-01-08, 08:46

dan napisał(a):Czy ogolnie rzecz biorac nie jest tak,ze dym niebieski to olej w komorze spalania,a jak czarno - to za duzo paliwa?

Dan, "ogólnie rzecz biorąc" jest tak jak napisałeś. Jeszcze można by dodać też kopciny biało-niebieskie, świadczące o zbyt ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej.
Jednak w przypadku samochodów z DPF'em sprawy mocno się komplikują miedzy innymi z uwagi na możliwość wyżej wskazanych patologii.
Ja akurat "lubię" sobie powąchać dymek, co pozwala przynajmniej na całkiem wstępne konkluzje dotyczące źródła awarii ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez dan » 2016-01-08, 22:51

Piotruś napisał(a):
dan napisał(a):Czy ogolnie rzecz biorac nie jest tak,ze dym niebieski to olej w komorze spalania,a jak czarno - to za duzo paliwa?

Dan, "ogólnie rzecz biorąc" jest tak jak napisałeś. Jeszcze można by dodać też kopciny biało-niebieskie, świadczące o zbyt ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej.
Jednak w przypadku samochodów z DPF'em sprawy mocno się komplikują miedzy innymi z uwagi na możliwość wyżej wskazanych patologii.
Ja akurat "lubię" sobie powąchać dymek, co pozwala przynajmniej na całkiem wstępne konkluzje dotyczące źródła awarii ;-) ... .


To taki szosty zmysl dobrego mechanika :)
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez bumilka » 2016-01-08, 22:57

A ja słyszałem że to Piotruś przyznaję normę euro 6, i to On jest odpowiedzialny za aferę z vw.:P

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
bumilka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2015-05-30, 21:23
Lokalizacja: Szczecin
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciek

Re: AUDI A6 C6 Czasami kopci na Niebiesko !!! Pomocy!!!

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-08, 23:05

Ponoć Stany wytoczyły proces fałwejowi - gruuuba kasa może polecieć :| .

Mówią , że ściąganie na egzaminach to nie porażka studenta tylko systemu , który go do tego zmusił ( bo zależy mu bardziej na ocenach niż na wiedzy ) .

W mega-dupnej przenośni ale... coś w tym jest .

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron