Audi A6 c7 2.0TFSI - Nie włącza się tryb sport

Audi A6 c7 2.0TFSI - Nie włącza się tryb sport

Postprzez byrtu » 2020-08-01, 16:21

Witam, jestem tutaj nowy i mam od razu do Was pytanie :D Mam zamiar kupić Audi A6 C7 2.0TFSI 220km Quattro, skrzynia S Tronic 155 tyś km. Autko ładnie się prezentuje, ale jest problem ze skrzynią biegów. Ogólnie chodzi bardzo ładnie, nie szarpie ani nic. Ale problem pojawił się gdy chciałem przesunąć drążek w tryb sport, powinien on odbić i włączyć "S", ale blokowało go. Potem z tatą spróbowaliśmy i gdy mocniej szarpnęliśmy przęłącza on się. Właściciel deklaruje, że naprawi ten problem, ale zastanawia mnie czy jest to coś poważnego i czy nie oznacza, że już cos nie tak jest ze skrzynią. W ASO powiedzieli, że może to być przez czujnik ciśnienia oleju, który jest do wymiany. Ogólnie jest do zrobienia jeszcze geometria, prawy wachacz przód, czujnik dotknięcia klamki pasażera oraz blokowanie pokrywy wlewu paliwa (raz się odblokuje raz nie i tak też w drugą stronę). Oraz jak wygląda sprawa z rozrządem, jak często go trzeba wymieniać? Bardzo bym był wdzięczny, jeśli pomoglibyście mi w tym temacie. Pozdrawiam! :D
byrtu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2020-08-01, 16:20
Model: A6 C7
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Daniel

Re: Audi A6 c7 2.0TFSI - Nie włącza się tryb sport

Postprzez kowal51 » 2020-08-02, 14:36

byrtu napisał(a): Autko ładnie się prezentuje,

Rzadko które C7 nie prezentuje się ładnie. Nie wiem czy auto oceniasz na podstawie tylko wyglądu czy dodatkowo np. przy pomocy fachowca/kogoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem pomiarowym i diagnostycznym ( i wiedzą). Może auto jest w okazyjnej cenie, dlatego Cię zainteresowało..
byrtu napisał(a):Właściciel deklaruje, że naprawi ten problem,

Z Twojego opisu wynika, że problem znalazłeś sam/ z tatą. Pewnie sprzedawca o niczym nie wiedział (dlatego zadeklarował "naprawę"). Przepraszam, ale nie wierzę w bajki z mchu i paproci.
byrtu napisał(a): Ogólnie jest do zrobienia jeszcze geometria

Powód ?
byrtu napisał(a):prawy wachacz przód, czujnik dotknięcia klamki pasażera oraz blokowanie pokrywy wlewu paliwa (raz się odblokuje raz nie i tak też w drugą stronę)

Przewaga dzieki technice już dawno minęła się z jakością więc zużycie (przynajmniej) wahacza (przy normalnej eksploatacji) przy tak relatywnie niskim przebiegu (pod warunkiem, że jest rzeczywisty/sprawdzony) jest lekko zastanawiające. Auto deklarowane jako bezwypadkowe ?
byrtu napisał(a): W ASO powiedzieli, że może to być przez czujnik ciśnienia oleju, który jest do wymiany.

Diagnoza jest tylko i wyłącznie na podstawie opisu objawów. Dopiero pełna diagnostyka może coś podpowiedzieć (i określić zakres ewentualnej naprawy i koszty)
byrtu napisał(a):Oraz jak wygląda sprawa z rozrządem, jak często go trzeba wymieniać?

Niestety w kwestii PB nie pomogę. Możliwe że informacja znajduje się w książce serwisowej. Możesz też zadzwonić do serwisu i zapytać.
Chyba, że podpowie ktoś na forum, chociaż <mysli> za bardzo bym na to nie liczył 8-)
Wiem, źe olej w skrzyni S-tronic co 60 tyś km (takie info znajdziesz też na forum) i powinno to być zapisane w historii serwisowej i najlepiej udokumentowane w formie "papierowej" (do sprawdzenia/ porównania z historią).
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość