Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancucha

Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancucha

Postprzez bzk0201 » 2018-02-18, 18:38

Witam mam pytanie jaki olej wybrac do Audi A6 C7 3.0 TDI 2015 272 ps quattro 50 000km poniewaz w aso leja castrol 5w30 i uwazam ze ten olej jest zly bo lalem go w poprzednim aucie o tym samym silniku i przy 100 000 km zaczał mi halasowac napinacz rozrzadu przy odpalaniu na zimnym silniku i musialem sprzedac auto bo nie chcialo mi sie bawic w wyciaganie silnika, teraz kupilem takie same auto tylko po lifcie i chcem uniknac tego problemu i zastanawiam sie jaki olej lac do tych napinaczy liquid molly, fuchs , motul, volverine, bmw twin turbo 5w30 , moze ktos by cos doradzil?? znajomy polecil mi lac archoil ar9100 do oleju co sadzicie?
bzk0201
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-02-18, 18:26
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2015
Imię: pablo

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI hałasujace napinacze łancucha

Postprzez zibi06 » 2018-02-18, 23:11

bzk0201 napisał(a):castrol 5w30 i uwazam ze ten olej jest zly bo lalem go w poprzednim aucie o tym samym silniku i przy 100 000 km zaczał mi halasowac napinacz rozrzadu przy odpalaniu na zimnym silniku

bzk0201, wybacz, ale takiego "mądrego inaczej" stwierdzenia dawno nie czytałem. Jeżeli w poprzedniej C7 hałasował napinacz to zapewne nie przez oryginalny i wymieniany w serwisie olej.
bzk0201 napisał(a):Audi A6 C7 3.0 TDI 2015 272 ps quattro 50 000km

bzk0201 napisał(a):zastanawiam sie jaki olej lac do tych napinaczy liquid molly, fuchs , motul, volverine, bmw twin turbo 5w30

Może się mylę, ale C7- mka jest jeszcze na gwarancji (i jest serwisowana zgodnie z wymogami gwarancyjnymi) więc, jeżeli już tak się upierasz na niby "lepszym" oleju to raczej powinien posiadać oficjalną aprobatę VAG. Zakładając, że jakiś tam wybrany olej dostarczysz sam, to zapewne będzie to odnotowane w historii serwisowej ( co oczywiste). Nie wiem/ nie sprawdzałem który z wymienionych przez Ciebie olejów posiada aprobaty. Dobry to oryginalny (z pewnego źródła), spełniający odpowiednie normy i z aprobatą VAG (przynajmniej ze względu na gwarancję). Zabawa w porównywanie kart charakterystyki i ocena oleju na ich podstawie to "trochę" za mało.
Przynajmniej ja, jeżeli chciałbym cokolwiek polepszyć to jeżeli miałbym wydłużony interwał wymiany oleju (LL) to zmieniłbym go na standardowy.
bzk0201 napisał(a):znajomy polecil mi lac archoil ar9100 do oleju co sadzicie?

No wiesz

Kod: Zaznacz cały
Wszystkie produkty Archoil powstają w oparciu o najnowsze badania, wykorzystując najlepsze odkrycia nanotechnologii jak boran potasu, heksagonalny azotek boru (hBN), dwusiarczek wolframu (WS2) oraz inne zaawansowane złożone rozwiązania nanocząstek stosowane do najbardziej efektywnych rozwiązań w: redukcji tarcia, ochronie antykorozyjnej, modyfikacji paliw czy wysokiej zdolności przenoszenia obciążeń aby sprostać najtrudniejszym wyzwaniom smarowania oraz jakości i wydajności paliw. Modyfikatory tarcia stosuje się głównie w celu obniżenia tarcia. Modyfikatory tarcia ARCHOIL realizują jednak następujące funkcje: obniżanie tarcia, ochronę antykorozyjną, EP (przeciwzatarciową) a także utrzymują system smarowania w czystości.

Brzmi dumnie.. Marketing czyni cuda. :mrgreen:
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI hałasujace napinacze łancucha

Postprzez marekpili » 2018-02-18, 23:18

Myślę że chodzi tu raczej o podrabiany olej, (chinole podrabiają nawet keczup) a Castrol jest łakomym kąskiem.
Czytałem na forum że w ASO stosują też Shell 0W30 jest mniej popularny.
Ja swojego zalewam wyczynowym Milers 0W30 z Petrostar W-wa.


Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez Piotruś » 2018-02-19, 09:49

Tradycyjny w Audi problem (oraz przyczyny) rozklekotanych (i pękających) napinaczy w przedliftowych C7 (V6) jest dobrze znany i nie ma żadnego związku z marką oleju.
Castrol nie jest tu niczemu winny ... .
Jeśli jednak Castrol komuś nie pasi, to z powodzeniem i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku można zastosować np. Liqui-Moly, Fuchsa albo wyżej wspomnianego (podobno wręcz genialnego) Shella.

Osobiście nie szukałbym przygód z wynalazkami zza Wielkiej Wody, takimi jak Penrite, Milers czy inne dziwne Xado, bo nawet jeśli są przodujące w Stanach, Kanadzie i Australii, to w Europie zajmują pozycje marginalne. Dlatego bardzo trudno mi uwierzyć, że są równie dobrze dopasowane do europejskiej myśli technicznej, co porządnie tu zadomowione marki typu właśnie Castrola, Mobila i wspomnianego już Shella, aż po tak niemieckie i godne wszelkiego polecenia produkty jak Liqui-Moly oraz Fuchs.

Castrola używam prywatnie i zawodowo od dziesięcioleci i nigdy nie spotkała mnie ani jedna przykra niespodzianka. Silniki zawsze pozostają czyściutkie, sprawne i wolne od nagarów, więc po co miałbym szukać nie wiadomo czego w jakichś mocno niszowych i rozpropagowanych jedynie w internecie produktach, o których zwykły zjadacz chleba często nawet nie słyszał ??

Zamiennie do Castrola jestem też mocno przekonanym zwolennikiem Liqu-Moly, o którym najczęściej się mówi (przede wszystkim w DE), że został stworzony przez niemieckich fachowców dla niemieckich samochodów i myślę, że jakieś ziarno prawdy w tym jest. Niestety, do LiqiMoly z pewnego źródła nie zawsze mam dobry dostęp, dlatego właśnie najczęściej wybieram Castrola.

O ile dobór marki oleju zawsze już pozostanie kwestią otwartą, o tyle stosowanie jakichkolwiek "ulepszaczy" do tak zaawansowanej konstrukcji jaką jest silnik 3.0TDi uważam za karygodne i godne wszelkiego potępienia oraz skrajną nieodpowiedzialność. Zdaję sobie sprawę z oczywistego faktu, że dla użytkowników "spoza branży" treści reklamowe tych wszystkich dodatków brzmią jak prawda objawiona i między innymi dlatego tak łatwo popełnić błąd.
Ale to lekkomyślność. Odradzam.

Poliftowe C7 3.0TDi z RM'2016 jest świetnie dopracowaną konstrukcją, której do pełni szczęścia na długie steki tysięcy kilometrów wystarczy porządne paliwo, dobry olej z normą 507.00 i wysokiej jakości filtry. Prędzej chyba ręka by mi uschła gdybym spróbował do tak dobrej jednostki wlać jakiś dziwny olej przygotowany pod całkiem inne konstrukcje, a potem jeszcze dodatkowo pogorszył sprawę pseudoulepszaczem może i dobrym, ale do konających i zmęczonych życiem złomów aby tylko dokulać się nimi na szrot ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez jackassZSW » 2018-02-19, 16:04

Castrol apropo nie jest producentem oleju to pakowacz olej dla Castrola robi min koncern BP i tylko 3 w jego ofercie sa w pełni syntetyczne

polecam cos z Amsoil, Millers, Motul , Neste z norma pod twój silnik , wymiany co max 15tys bo to głównie wpływa na rozrzad

l.M z norma 507.00 nie ma chyba żadnego full sentetyka

archoil możesz lać jak najbardziej jesli cie stac , teraz wszedł nowy AR 9400


Co do silnika to w C6 po lifcie tez tak pisano ze poprawiony, pozniej ze c7 dopiero cos poprawili a teraz ze do piero po fl C7 jest ok, a za 2-3lata beda pisac ze dopiero C8 bd poprawione...a co do czego bd tak jak z n47 bmw do tej pory wala ten sam rozrzad ktory sie rozciaga szybko..
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez marekpili » 2018-02-20, 10:32

Piotruś napisał(a):Tradycyjny w Audi problem (oraz przyczyny) rozklekotanych (i pękających) napinaczy w przedliftowych C7 (V6) jest dobrze znany i nie ma żadnego związku z marką oleju.
Castrol nie jest tu niczemu winny ... .
Jeśli jednak Castrol komuś nie pasi, to z powodzeniem i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku można zastosować np. Liqui-Moly, Fuchsa albo wyżej wspomnianego (podobno wręcz genialnego) Shella.

Osobiście nie szukałbym przygód z wynalazkami zza Wielkiej Wody, takimi jak Penrite, Milers czy inne dziwne Xado, bo nawet jeśli są przodujące w Stanach, Kanadzie i Australii, to w Europie zajmują pozycje marginalne. Dlatego bardzo trudno mi uwierzyć, że są równie dobrze dopasowane do europejskiej myśli technicznej, co porządnie tu zadomowione marki typu właśnie Castrola, Mobila i wspomnianego już Shella, aż po tak niemieckie i godne wszelkiego polecenia produkty jak Liqui-Moly oraz Fuchs.

Castrola używam prywatnie i zawodowo od dziesięcioleci i nigdy nie spotkała mnie ani jedna przykra niespodzianka. Silniki zawsze pozostają czyściutkie, sprawne i wolne od nagarów, więc po co miałbym szukać nie wiadomo czego w jakichś mocno niszowych i rozpropagowanych jedynie w internecie produktach, o których zwykły zjadacz chleba często nawet nie słyszał ??

Zamiennie do Castrola jestem też mocno przekonanym zwolennikiem Liqu-Moly, o którym najczęściej się mówi (przede wszystkim w DE), że został stworzony przez niemieckich fachowców dla niemieckich samochodów i myślę, że jakieś ziarno prawdy w tym jest. Niestety, do LiqiMoly z pewnego źródła nie zawsze mam dobry dostęp, dlatego właśnie najczęściej wybieram Castrola.

O ile dobór marki oleju zawsze już pozostanie kwestią otwartą, o tyle stosowanie jakichkolwiek "ulepszaczy" do tak zaawansowanej konstrukcji jaką jest silnik 3.0TDi uważam za karygodne i godne wszelkiego potępienia oraz skrajną nieodpowiedzialność. Zdaję sobie sprawę z oczywistego faktu, że dla użytkowników "spoza branży" treści reklamowe tych wszystkich dodatków brzmią jak prawda objawiona i między innymi dlatego tak łatwo popełnić błąd.
Ale to lekkomyślność. Odradzam.

Poliftowe C7 3.0TDi z RM'2016 jest świetnie dopracowaną konstrukcją, której do pełni szczęścia na długie steki tysięcy kilometrów wystarczy porządne paliwo, dobry olej z normą 507.00 i wysokiej jakości filtry. Prędzej chyba ręka by mi uschła gdybym spróbował do tak dobrej jednostki wlać jakiś dziwny olej przygotowany pod całkiem inne konstrukcje, a potem jeszcze dodatkowo pogorszył sprawę pseudoulepszaczem może i dobrym, ale do konających i zmęczonych życiem złomów aby tylko dokulać się nimi na szrot ... .
Millers to olej Angielski i głównie specjalizują się w sporcie
Z racji cen są mniej popularne.
Castrol zaczął mnie przerażać ceną.
Ceny kiedyś 50÷78 zł/l teraz 32÷41 zł
Sklepy pewne, paragon jako dowód zakupu w razie ,,W".
Przegląd ASO ze swoim olejem.
W ASO Audi i Renault cena sztywna jak zawsze np.: Espace 2.0 dCi 74 zł x 7.4 l ponad 500 zł sam olej, ale jak był na Gwarancji.
W tych pieniądzach wolę olej wyczynowy.
Zgadza się olej max przebieg 15 tys km.
Jak 30 lat temu jeździłem Hondą w ASO zalecali zmianę filtru w połowie życia oleju. W Polsce zmiana co 10 tys w USA co 40 tys km.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez Piotruś » 2018-02-20, 18:01

jackassZSW napisał(a):Castrol apropo nie jest producentem oleju to pakowacz olej dla Castrola robi min koncern BP

Buahahah ;) ... :!:
Idąc Twoim tokiem rozumowania Lamborghini, Bentley i Porsche też są tylko pakowaczami dla Volkswagena, że o złomach spod znaku Audi, Skody i Seata już nie wspomnę :mrgreen: .
Temat jest (a przynajmniej był) stricte techniczny, więc zawiłości kapitałowe są tu bezwartościowe ... :roll: .

Dobrze pamiętam gdy BP na przełomie wieków przejęło Castrola, bo skutkiem przekształceń niemal całkowicie zniknęła z rynku też inna wspaniała marka - Aral.
Widać Castrol zasłużył sobie na uznanie, skoro BP zgodziło się zachować go przy życiu. Aral jako marka znana raczej tylko w DE stała się jeszcze bardziej niszowa.
Zresztą czy ktoś sobie wyobraża, żeby na Bentleyach nagle pojawiły się znaczki od VW ;-) :?:

jackassZSW napisał(a):tylko 3 w jego ofercie sa w pełni syntetyczne

I co z tego ??
Nawet najwięksi internetowi farbowani szamani olejowi cyklicznie zasrywający wszystkie motofora (od nas wylatują najpóźniej po drugim poście) twierdzą, że w pełni syntetyczna baza olejowa jest gówno warta jeśli pakiety dodatków nie zostaną dobrane optymalnie do konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji.
Z tego powodu gwiazda tych wszystkich cudownych internetowych egzotycznych cudów olejowych gaśnie szybciej niż zdąży na dobre zabłysnąć ... .
Świetnym przykładem jest Motul, za którego niejeden ciul był gotów "zginąć", a odkąd zapanowała moda na Amsoile i inne Millersy "nagle" się okazuje, że Motul jest tak samo nic nie warty i podrabiany nawet częściej niż Castrol ;) ... . Buahahaha <rotfl>

Jednocześnie porządne firmy o uznanej pozycji jak były tak są nadal i zapewne na długo jeszcze będą, bez względu jakie gówno się na nie wylewa w przestrzeni internetowej.

jackassZSW napisał(a):archoil możesz lać jak najbardziej jesli cie stac , teraz wszedł nowy AR 9400

Pełna treść Twojego pytania z tezą powinna brzmieć następująco:
"Jeżeli stać Cię na kosztowny i przedwczesny remont to jak najbardziej możesz lać archoil (jak i każde inne gówno), które szybko zasyfi i zniszczy Twój silnik".

jackassZSW napisał(a):Co do silnika to w C6 po lifcie tez tak pisano ze poprawiony, pozniej ze c7 dopiero cos poprawili a teraz ze do piero po fl C7 jest ok, a za 2-3lata beda pisac ze dopiero C8 bd poprawione...

Poedukuj się jeszcze trochę zamiast paplać bez sensu.

Przeskakujące rozrząd w przedliftwych C6 są faktem (wielokrotne przykłady na Forum).
Znacznie poprawione C6 po lifcie też są faktem, głównie za sprawą KONSTRUKCYJNEJ zmiany kierunku napinania łańcucha lewej głowicy, ale wprowadzono też szereg jeszcze innych istotnych różnic.

W przedliftowym modelu C7 idea była słuszna, bo cztery łańcuchy zredukowano do dwóch, jednak konstrukcja napinaczy z zarąbiście wydłużonymi ślizgami często nie wytrzymuje próby czasu i przebiegu, a prawdziwy dramat dotyczy jednostek z dwustopniowym ciśnieniem smarowania.
Nadążasz ? Rozumiesz w ogóle o czym ta mowa ?

I to tyle tytułem sprostowania Twoich "mądrości", które autora wątku nie posuwają ani o krok do przodu :roll: ... . A wręcz odwrotnie.

marekpili napisał(a): Millers to olej Angielski i głównie specjalizują się w sporcie
Z racji cen są mniej popularne.

I git. Niech sobie w tym sporcie zostaną, bo coś jest ewidentnie na rzeczy, że pomimo ponad stuletniej historii nie zdołali wybić się ponad marginalną pozycję rynkową 8-) .
Co do wysokich cen można się zastanawiać czy z uwagi na małą sprzedaż nie nadrabiają kosztów marżą.
Ale raczej nie, bo 220 zł.- za 5 litrów oleju ("w pełni syntetycznego") z normą 504.00 - 507.00 wcale nie jest kwotą wygórowaną, a pomimo tego żaden liczący się producent samochodowy jakoś tej marki nie rekomenduje (jak Francuzi Elfa, VW Castrola i tak dalej).
Dlaczego więc miałbym uznać, że jakiś tam Millers jest więcej warty dla mojego silnika od innych, ale uznanych graczy (takich jak Shell, Mobil, BP i inni) ?

Moim zdaniem od narodu który demokratycznie wybrał sobie PIS do rządzenia trudno oczekiwać minimum inteligencji zdolnej odsiewać rzetelne fakty od marketingowych pomyj zajmujących w sieci ok. 95% całego ruchu ... . Dokładnie właśnie z tego powodu dostawcy archoila pożyją jeszcze długo i szczęśliwie :| .

Castrol zaczął mnie przerażać ceną.
Ceny kiedyś 50÷78 zł/l teraz 32÷41 zł
Sklepy pewne, paragon jako dowód zakupu w razie ,,W".

Castrol jest obecnie o ok. 25% tańszy od adekwatnego Millersa (5W30 507.00).
Przynajmniej w detalu, bo przecież w hurcie relacja może być odwrotna ;-) ... .
Zważywszy nieporównywalnie inną skalę sprzedaży, a wiec zapewne też całkiem inny system dystrybucji i strukturę kosztów cena Castrola wydaje mi się normalna i porównywalna do konkurencji, a na przykład na tle całkiem porządnego ELF'a wręcz wygórowana :-P .

Przegląd ASO ze swoim olejem.
W ASO Audi i Renault cena sztywna jak zawsze np.: Espace 2.0 dCi 74 zł x 7.4 l ponad 500 zł sam olej, ale jak był na Gwarancji.
W tych pieniądzach wolę olej wyczynowy.

Wolnoć Tomku w swoim domku ;-) .
Ja próbuję odkąd pamiętam przeczytać choć jedną FACHOWĄ publikację, w której ktoś użyłby OBIEKTYWNYCH argumentów jednoznacznie wskazujących przewagę olejów niszowych (i zazwyczaj jednak poza europejskich) nad produktami powszechnie znanymi o parametrach odpowiednich dla wybranej jednostki. Jak dotąd bezskutecznie dlatego nie widzę powodu by za własne pieniądze ryzykować przedwczesne zużycie silnika, o którym wiadomo, że na "zwykłym" oleju przejeżdża setki tysięcy kilometrów, a po przekroczeniu polskiej granicy resus mu się jeszcze podwaja <rotfl> ........ .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez jackassZSW » 2018-02-23, 18:47

rzeczywiscie super test...

https://www.youtube.com/watch?v=PNo1Zhk1IQ4

szampon do włosów zaleznie od marki osiagnie jeszcze lepsze wyniki...
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez marekpili » 2018-04-03, 00:52

Macie może coś nowszego ?
Ten test może być pod zamówienie producenta ?
Link:
http://spamniejestdozwolony

Wysłne z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Sorry ale spam nie jest dozwolony. Poszukaj proszę wyników przedstawionego testu z innego, niekomercyjnego źródła.
Pozdrawiam, Piotruś.
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez dan » 2018-08-15, 08:56

Piotruś napisał(a):
Poliftowe C7 3.0TDi z RM'2016 jest świetnie dopracowaną konstrukcją, której do pełni szczęścia na długie steki tysięcy kilometrów wystarczy porządne paliwo, dobry olej z normą 507.00 i wysokiej jakości filtry. Prędzej chyba ręka by mi uschła gdybym spróbował do tak dobrej jednostki wlać jakiś dziwny olej przygotowany pod całkiem inne konstrukcje, a potem jeszcze dodatkowo pogorszył sprawę pseudoulepszaczem może i dobrym, ale do konających i zmęczonych życiem złomów aby tylko dokulać się nimi na szrot ... .



Piotrze,po czym poznac poprawione silniki? Masz moze konkretne symbole silnikow? Bardzo mnie to interesuje zwlaszcza w kontekscie audi a4,jako ze tam w silnikach 272ps byly w standardzie skrzynie tiptronic :)
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez Piotruś » 2018-08-16, 07:23

Dan, naturalnie istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że czegoś nie wiem, jednak akurat moim zdaniem tradycyjne 8-biegowe skrzynie typu TIPTRONIC w modelach A4 tej generacji zestawiano tylko z najmocniejszymi benzynami (i chyba tylko w odmianach S4 / RS4).
Zaś 272 PS'owe 3.0TDi analogicznie jak w A6 były dostępne z 7-mio biegowymi dwusprzęgłowymi preselekcyjnymi S-Tronicami, co nawet jeśli MINImalnie pogarsza komfort zmiany biegów (ale o czym my w ogóle mówimy ...), to jednak odbija się na lepszym przyspieszeniu i mimo wszystko mniejszym zużyciu paliwa.

Co do konkretnych odmian silnika uważam, że nie symbole mają znaczenie lecz data produkcji. W przypadku silników 272PS zasadniczo każdy jest świetny, chociaż gdybym miał się zrobić przesadnie czepliwy, to proponuję roczniki modelowe od 2016. Ale to już bardziej fanaberie niż jakakolwiek potrzeba.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez dan » 2018-08-17, 09:54

Piotrze w a4 b9 3.0 218ps zawsze jest s-tronic a w 272ps tiptronic. W mocniejszym 3.0 tdi w tym aucie nigdy nie byl montowany S-tronic,tak jak w 313ps A6. Rozwazam takie auto z tipem,jako ze s-tronic w mocniejszych silnikach nie grzeszy trwaloscia.

W a6 c7,tiptronic byl w ( polift) :

- 2.0 TFSI 252 KM CYNB
- 3.0 TFSI 333 KM CREC
- 3.0 TFSI 340 KM CREH
- 3.0 TDI 239 KM CPNB
- 3.0 TDI 320 KM CVUA
- 3.0 TDI 326 KM CVUB

oraz przed liftem :

Obrazek
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez Piotruś » 2018-08-17, 22:18

Piotrze w a4 b9 3.0 218ps zawsze jest s-tronic a w 272ps tiptronic.

Posypuję głowę popiłem. Masz rację, że z jakiegoś powodu w A4 B9 od RM'2016 zastosowano tiiptronika.
Sorry za pomyłkę, która najpewniej wynika z faktu, że model A4 jest mi niezwykle odległy.
Inna sprawa, że w chwili obecnej powyższa konfiguracja NIE jest dostępna i można przypuszczać, że (ze względu na nowe przepisy emisyjne) być może już nie wróci.

W mocniejszym 3.0 tdi w tym aucie nigdy nie byl montowany S-tronic,tak jak w 313ps A6.

No tak, ale nie ma prostego "przełożenia" pomiędzy silnikami 313-326 PS i jednostką 272 PS .
Te mocniejsze zawsze współpracują wyłącznie z tiptronikami, a te słabsze doskonale dają rady z IMO świetnie dopracowanym S-tronikiem.

Raczej nigdy nie będę zainteresowany zakupem ale po weekendzie zdobędę taki egzemplarz A4 (272PS + tip) żeby kilka dni pojeździć i wyrobić sobie własne zdanie w omawianym temacie.
Najbardziej ciekawi mnie jaki dokładnie tip tam siedzi i czy aby na pewno jest równie szlachetny/wytrzymały jak transmisje zestawione z dieslami w Q7 jak i najmocniejszych dieslach A6 (?) :-D .
Bo "diabeł" zawsze tkwi w szczegółach ... .

Rozwazam takie auto z tipem,jako ze s-tronic w mocniejszych silnikach nie grzeszy trwaloscia.

Na samym początku produkcji C7 (ale tylko w sporadycznych przypadkach) tak było.
Jednak przenoszenie tej opinii na późniejsze roczniki NIE jest zasadne.

Ja akurat NIGDY nie zamieniłbym 272PS'owej A6-tki (z S-troniciem) na jakiekolwiek A4, nawet "w tipie" ;-) .
Jeśli już (i to akurat popieram) to "zamiana" ale w górę, czyli na Q7.

Wracając do silników 272PS, jeśli już tak naprawdę bardzo chciałbyś dmuchać na zimne (chociaż przypominam, że nie ma to większego sensu), to zamiast "przeżywać" nieistniejący problem S-tronic vs Tiptronic postaraj się, by wybrany egzemplarz nosił datę produkcji późniejszą niż marzec 2015 roku.
Ale takie dzielenie włosa na czworo w mojej ocenie zahacza o granicę obsesji, bo zdecydowanie więcej radochy dostarczy poliftowe C7 z S-troniciem choćby z końcówki 2014 rocznika, od nowszego o dwa lata B9 "w tipe".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez dan » 2018-09-07, 00:43

Przyjmuje do wiadomosci wszystko co powyzej napisane ;) czy to s-tronic,czy tiptronic w takim aucie zawsze trzeba miec pare tysiecy euro w rezerwie na ewentualne naprawy,nie ma sily,to juz nie jest w124 gdzie wszystko mozna bylo naprawic u 'kowala' :) koniecznie daj znac jakie bedziesz mial wrazenia z jazdy A4.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

Postprzez smoczek72 » 2018-10-21, 19:04

Piotruś napisał(a):
Zamiennie do Castrola jestem też mocno przekonanym zwolennikiem Liqu-Moly, o którym najczęściej się mówi (przede wszystkim w DE), że został stworzony przez niemieckich fachowców dla niemieckich samochodów i myślę, że jakieś ziarno prawdy w tym jest. Niestety, do LiqiMoly z pewnego źródła nie zawsze mam dobry dostęp, dlatego właśnie najczęściej wybieram Castrola. ... .


Witam cię Piotruś, jestem nowym użytkownikiem forum chociaż czytam to forum od dłuższego czasu. Czytałem twoje wpisy i odnoszę wrażenie że jesteś osobą która wie co pisze.Chciałbym zasięgnąć twojej opinij i rady odnośnie oleju do silnika i do skrzyni s-tronic. Miałem wcześniej A4 B7 i stosowałem Castrola. W tym roku zmieniłem na A6 C7 Avant Qattro S-line 3.0 272KM. Samochód ma przejechane 99 tyś kilometrów,wszystkie serwisy były robione w Audi, ostatni serwis był robiony przy stanie licznika 89 tyś, interwał serwisowy co 30 tys. km. co mi się wydaje dosyć sporo jak na olej silnikowy!! Samochód jeszcze na gwarancji, pierwsze pytanie to czy mam się trzymać tych interwałów serwisowych i wymieniać olej silnikowy co 30 tyś.tak jak to ma być według planu sewisowego czy raczej nie męczyć silnika za bardzo i wymieniać olej co max 15 tyś. Drugie pytanie dotyczy olejów, Castrol , Motul czy też Liqui Moly lub Shell. Ostatni olej jaki był wlewany do samochodu to był Shell.Tak jak pisałem wcześniej do A4 lałem Castrola,i nie narzekałem, ale od dwóch osób (mechaników) słyszałem że Castrol się popsuł i bo jest rozlewany w Polsce.Dlatego zastanawiam się i szukam może zamiennika do Castrola w postaci oleju Motul lub Liqui Moly albo Shella.To samo tyczy się oleju do skrzyni biegów. Co możesz mi podpowiedzieć lub doradzić.]Ja mieszkam w Niemczech wiec czy kupując np. Liqui Moly tutaj moge być pewny że jest z pewnego źródła? Dziękuję i pozdrawiam.
Z twarzy podobny zupełnie do nikogo. :)
Avatar użytkownika
smoczek72
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2018-10-21, 16:53
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CRTD 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 07.2015
Imię: Sławek

Następna strona

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości