bzk0201 napisał(a):castrol 5w30 i uwazam ze ten olej jest zly bo lalem go w poprzednim aucie o tym samym silniku i przy 100 000 km zaczał mi halasowac napinacz rozrzadu przy odpalaniu na zimnym silniku
bzk0201 napisał(a):Audi A6 C7 3.0 TDI 2015 272 ps quattro 50 000km
bzk0201 napisał(a):zastanawiam sie jaki olej lac do tych napinaczy liquid molly, fuchs , motul, volverine, bmw twin turbo 5w30
bzk0201 napisał(a):znajomy polecil mi lac archoil ar9100 do oleju co sadzicie?
Wszystkie produkty Archoil powstają w oparciu o najnowsze badania, wykorzystując najlepsze odkrycia nanotechnologii jak boran potasu, heksagonalny azotek boru (hBN), dwusiarczek wolframu (WS2) oraz inne zaawansowane złożone rozwiązania nanocząstek stosowane do najbardziej efektywnych rozwiązań w: redukcji tarcia, ochronie antykorozyjnej, modyfikacji paliw czy wysokiej zdolności przenoszenia obciążeń aby sprostać najtrudniejszym wyzwaniom smarowania oraz jakości i wydajności paliw. Modyfikatory tarcia stosuje się głównie w celu obniżenia tarcia. Modyfikatory tarcia ARCHOIL realizują jednak następujące funkcje: obniżanie tarcia, ochronę antykorozyjną, EP (przeciwzatarciową) a także utrzymują system smarowania w czystości.
Millers to olej Angielski i głównie specjalizują się w sporciePiotruś napisał(a):Tradycyjny w Audi problem (oraz przyczyny) rozklekotanych (i pękających) napinaczy w przedliftowych C7 (V6) jest dobrze znany i nie ma żadnego związku z marką oleju.
Castrol nie jest tu niczemu winny ... .
Jeśli jednak Castrol komuś nie pasi, to z powodzeniem i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku można zastosować np. Liqui-Moly, Fuchsa albo wyżej wspomnianego (podobno wręcz genialnego) Shella.
Osobiście nie szukałbym przygód z wynalazkami zza Wielkiej Wody, takimi jak Penrite, Milers czy inne dziwne Xado, bo nawet jeśli są przodujące w Stanach, Kanadzie i Australii, to w Europie zajmują pozycje marginalne. Dlatego bardzo trudno mi uwierzyć, że są równie dobrze dopasowane do europejskiej myśli technicznej, co porządnie tu zadomowione marki typu właśnie Castrola, Mobila i wspomnianego już Shella, aż po tak niemieckie i godne wszelkiego polecenia produkty jak Liqui-Moly oraz Fuchs.
Castrola używam prywatnie i zawodowo od dziesięcioleci i nigdy nie spotkała mnie ani jedna przykra niespodzianka. Silniki zawsze pozostają czyściutkie, sprawne i wolne od nagarów, więc po co miałbym szukać nie wiadomo czego w jakichś mocno niszowych i rozpropagowanych jedynie w internecie produktach, o których zwykły zjadacz chleba często nawet nie słyszał
Zamiennie do Castrola jestem też mocno przekonanym zwolennikiem Liqu-Moly, o którym najczęściej się mówi (przede wszystkim w DE), że został stworzony przez niemieckich fachowców dla niemieckich samochodów i myślę, że jakieś ziarno prawdy w tym jest. Niestety, do LiqiMoly z pewnego źródła nie zawsze mam dobry dostęp, dlatego właśnie najczęściej wybieram Castrola.
O ile dobór marki oleju zawsze już pozostanie kwestią otwartą, o tyle stosowanie jakichkolwiek "ulepszaczy" do tak zaawansowanej konstrukcji jaką jest silnik 3.0TDi uważam za karygodne i godne wszelkiego potępienia oraz skrajną nieodpowiedzialność. Zdaję sobie sprawę z oczywistego faktu, że dla użytkowników "spoza branży" treści reklamowe tych wszystkich dodatków brzmią jak prawda objawiona i między innymi dlatego tak łatwo popełnić błąd.
Ale to lekkomyślność. Odradzam.
Poliftowe C7 3.0TDi z RM'2016 jest świetnie dopracowaną konstrukcją, której do pełni szczęścia na długie steki tysięcy kilometrów wystarczy porządne paliwo, dobry olej z normą 507.00 i wysokiej jakości filtry. Prędzej chyba ręka by mi uschła gdybym spróbował do tak dobrej jednostki wlać jakiś dziwny olej przygotowany pod całkiem inne konstrukcje, a potem jeszcze dodatkowo pogorszył sprawę pseudoulepszaczem może i dobrym, ale do konających i zmęczonych życiem złomów aby tylko dokulać się nimi na szrot ... .
jackassZSW napisał(a):Castrol apropo nie jest producentem oleju to pakowacz olej dla Castrola robi min koncern BP
jackassZSW napisał(a):tylko 3 w jego ofercie sa w pełni syntetyczne
jackassZSW napisał(a):archoil możesz lać jak najbardziej jesli cie stac , teraz wszedł nowy AR 9400
jackassZSW napisał(a):Co do silnika to w C6 po lifcie tez tak pisano ze poprawiony, pozniej ze c7 dopiero cos poprawili a teraz ze do piero po fl C7 jest ok, a za 2-3lata beda pisac ze dopiero C8 bd poprawione...
marekpili napisał(a): Millers to olej Angielski i głównie specjalizują się w sporcie
Z racji cen są mniej popularne.
Castrol zaczął mnie przerażać ceną.
Ceny kiedyś 50÷78 zł/l teraz 32÷41 zł
Sklepy pewne, paragon jako dowód zakupu w razie ,,W".
Przegląd ASO ze swoim olejem.
W ASO Audi i Renault cena sztywna jak zawsze np.: Espace 2.0 dCi 74 zł x 7.4 l ponad 500 zł sam olej, ale jak był na Gwarancji.
W tych pieniądzach wolę olej wyczynowy.
Piotruś napisał(a):
Poliftowe C7 3.0TDi z RM'2016 jest świetnie dopracowaną konstrukcją, której do pełni szczęścia na długie steki tysięcy kilometrów wystarczy porządne paliwo, dobry olej z normą 507.00 i wysokiej jakości filtry. Prędzej chyba ręka by mi uschła gdybym spróbował do tak dobrej jednostki wlać jakiś dziwny olej przygotowany pod całkiem inne konstrukcje, a potem jeszcze dodatkowo pogorszył sprawę pseudoulepszaczem może i dobrym, ale do konających i zmęczonych życiem złomów aby tylko dokulać się nimi na szrot ... .
Piotrze w a4 b9 3.0 218ps zawsze jest s-tronic a w 272ps tiptronic.
W mocniejszym 3.0 tdi w tym aucie nigdy nie byl montowany S-tronic,tak jak w 313ps A6.
Rozwazam takie auto z tipem,jako ze s-tronic w mocniejszych silnikach nie grzeszy trwaloscia.
Piotruś napisał(a):
Zamiennie do Castrola jestem też mocno przekonanym zwolennikiem Liqu-Moly, o którym najczęściej się mówi (przede wszystkim w DE), że został stworzony przez niemieckich fachowców dla niemieckich samochodów i myślę, że jakieś ziarno prawdy w tym jest. Niestety, do LiqiMoly z pewnego źródła nie zawsze mam dobry dostęp, dlatego właśnie najczęściej wybieram Castrola. ... .
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości