audi a6

audi a6

Postprzez keram 1983 » 2014-05-06, 09:22

Witam!!!!!!!!! Zastanawiam sie nad kupnem samochodu . jednym z aut leżącym w moich zainteresowaniach jest audi a6 tzw garbata co wy na to? cyz warto podobno jest drogie zawieszenie
keram 1983
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2014-05-06, 09:15
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual

Re: audi a6

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-05-06, 09:40

keram 1983, witaj - ja mam na imię Adrian (domyslam się, że Ty - Marek? <mysli> :mrgreen: )
Zapraszam na początku do działu (klik) :arrow: przywitaj-sie-z-uzytkownikami-klubu-audi-a6-t29-435.html

Żeby się nie rozpisywać (męczyć paluchów) - wklejam ten tekst z "AutoŚwiat'a":

Audi A6 - Tanio nie będzie, ale na pewno komfortowo

"Auta klasy wyższej mają zazwyczaj dwa okresy świetności: pierwszy, gdy debiutują na rynku, a drugi po latach, gdy ich cena mocno spadnie. Obserwując polskie ulice, widać, że dla Audi A6 (C5) produkowanego w latach 1997-2004 nadszedł właśnie drugi okres świetności. Teraz podbija ono rynek wtórny, a w natarciu są egzemplarze sprowadzone z Zachodu. Niewiele aut zostało kupionych w polskich salonach, ale trudno się temu dziwić – na samochód, którego cena zaczynała się od stu kilkudziesięciu tysięcy zł, stać było niewielu Polaków. Tymczasem charakterystyczny dla klasy wyższej, duży spadek wartości sprawił, że ceny najstarszych, 11-letnich egzemplarzy zaczynają się obecnie już od 18 tys. zł. Jak za prestiżowe, ciągle doskonale wyglądające auto to naprawdę niewiele. Pytanie tylko, czy rzeczywiście stać na nie przeciętnego Kowalskiego. Jak się łatwo domyślić, problemem okażą się koszty eksploatacji, na które decydujący wpływ będzie miała wersja silnika i konstrukcja napędu. Wybór modeli A6 jest wyjątkowo bogaty: dwa typy nadwozia plus wersja uterenowiona Allroad, kilkanaście silników o mocy od 110 do 450 KM, skrzynie manualne 5- i 6-biegowe, kilka przekładni automatycznych oraz do wyboru napęd na przednią oś lub na obie (quattro). Większość z nich pobudza wyobraźnię doskonałymi osiągami, ale nie należy się tym ekscytować – to auto używane, które mimo dobrej jakości wykonania ulega awariom, a koszty obsługi i napraw bywają czasami dość wysokie.Wnętrze jest doskonale wyposażone i cicheOgromnym atutem A6 jest ocynkowane, odporne na korozję nadwozie, które w dalszym ciągu wygląda okazale. Obły tył sedana już nie budzi takich kontrowersji jak kiedyś, a kombi to mistrzowski przykład, że funkcjonalne nadwozie może być również ładne. Chromowane detale dodają karoserii elegancji. Pewne jest, że niezależnie, czy wybierzemy sedana czy kombi, otrzymamy dużą dawkę prestiżu, komfortu i funkcjonalności. Długość obu wersji wynosi aż 4795 mm, co przekłada się na bardzo obszerne wnętrze i również pojemny bagażnik (sedan 550 l, kombi od 455 l). Audi A6 w wersji sedan nadal może służyć jako reprezentacyjna limuzyna, z kolei Avant doskonale sprawdzi się jako auto rodzinne. Można je polecić zwłaszcza tym, którym zależy na wyjątkowym komforcie podróżowania całej rodziny (nie tylko kierowcy). Audi A6 to gwarantuje! Kabina jest doskonale wyciszona, np. w wersji 2.8 V6 przy prędkości 130 km/h poziom hałasu w środku wynosi tylko 67 dB, dla porównania w Toyocie Corolli 1.4 przy tej samej prędkości hałas osiąga 73 dB. Eleganckie wnętrze wykończone jest trwałymi materiałami, które mimo upływu lat nadal nie tracą blasku. Fotele są bardzo wygodne, a ilość miejsca z przodu i z tyłu duża. Oczywiście, jak przystało na klasę wyższą, dobry jest poziom wyposażenia. Co najmniej 4 poduszki powietrzne, ABS, ASR (nieco później ESP), pełna elektryka, Klimatronic, dobry system audio, komputer pokładowy... lista wyposażenia potrafi być naprawdę imponująca. W bogatszych wersjach znajdziemy również system nawigacji z dużym ekranem, który służy także jako odbiornik TV. Na szczęście dla użytkownika kilkuletniego egzemplarza wyposażenie jest raczej niezawodne, chociaż występują takie usterki, jak awaria elektrycznych podnośników szyb, centralnego zamka, czy zatarte prowadnice wycieraczek przedniej szyby.Przyjemna eksploatacja zależy od wyboru silnikaPodstawą zadowolenia z auta jest jednak wybór odpowiedniej wersji napędu. Decyzja – sedan czy kombi – będzie raczej prosta, ale nad wyborem silnika warto się dłużej zastanowić, zwłaszcza w kontekście szybkiego wzrostu cen paliw. Niestety masa auta jest duża (od 1440 kg), więc zużycie paliwa bywa również wysokie. To jeden z powodów większego zainteresowania autami z silnikami Diesla. W opisywanym modelu występują dwie jednostki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim 1.9 i 2.5 TDI. Motory te znacznie różniąsię konstrukcją. Mniejszy z nich zapewnia gorsze osiągi, ale jest ekonomiczniejszy, i co najważniejsze, rzadziej się psuje. Do 2001 roku dyspono-wał mocą 110 KM i zasilany był wtryskiem bezpośrednim z pompą rozdzielaczową, później zastosowano w nim pompowtryskiwacze, zwiększając moc do 130 KM. W praktyce jest to jeden z tańszych w obsłudze motorów. Rozrząd zmienia się co 90 tys. km, więc częściej niż w pozostałych silnikach (120 tys. km), ale usługa ta nie jest aż tak kosztowna (nawet w warunkach ASO koszt nie przekracza 2000 zł) jak w przypadku silnika 2.5 V6 TDI. W większej jednostce, aby wymienić rozrząd, trzeba rozebrać cały przód auta, a koszty sięgają w ASO nawet 4 tys. zł. Również pod względem awaryjności zdecydowanie lepiej wypada mniejszy diesel. Rzadko zaskakuje jakąś nieprzewidzianą awarią. To, co czeka właściciela, to wymianaprzepływomierza powietrza (400 zł) niemal pewna po przebiegu około 100 tys. km, po 200-250 tys. km trzeba też będzie wymienić końcówki wtrysków (180 zł sztuka). Znacznie droższa jest wymiana pompowtryskiwaczy – jedna sztuka to wydatek około 1000 zł (regeneracja 400 zł). Ponadto po pewnym czasie nieunikniony będzie też remont turbosprężarki. Jej żywotność uzależniona jest m.in. od stylu jazdy, ale nie ma co się martwić – profesjonalna naprawa z półroczną gwarancją kosztuje tylko 1400 zł. Użytkując silnik 2.5 TDI, spotkamy się ponadto z poważniejszymi defektami. Pierwszy z nich to uszkodzenie pompy wtryskowej. W zależności od tego, czy popsuje się tylko elektroniczny moduł sterujący czy część mechaniczna (najczęściej nastawnik kąta wtrysku), koszt naprawy może wynieść od 1 do 4 tys. zł. Niestety, to awaria bardzo częsta i trzeba mieć sporo szczęścia, aby w ciągu kilku lat eksploatacji jej nie doświadczyć. Motor 2.5 TDI ma również poważne problemy z trwałością elementów głowicy: zbyt szybko zużywają się wałki rozrządu, dźwigienki zaworowe i prowadnice zaworów. W następstwie wymienionych uszkodzeń silnik, który powinien odznaczać się wysoką kulturą pracy, zaczyna hałasować, drżeć i traci moc. Jednostkę tę dręczą również wycieki oleju. Mimo to pokusa zakupu A6 z tym silnikiem jest duża, bo dysponując mocą 150,155,163 lub 179 KM, zapewnia on niezłe osiągi (podkreślić należy doskonałą elastyczność), a przy tym spala rozsądne ilości paliwa (średnio około 7-8 l/100 km). Godne polecenia są jednostki 1.8T i 1.9 TDIJednostki benzynowe nie cierpią na aż tak poważne problemy. Najczęściej borykają się z usterkami cewek zapłonowych, drobnymi awariami osprzętu i z licznymi wyciekami oleju w silnikach V6. Godny polecenia jest motor 1.8, ale tylko w wersji turbo o mocy 150 KM – niedoładowana odmiana z trudem radzi sobie z dużą masą auta i w efekcie więcej pali. Odradzamy również motor 2.0/131 KM – osiągi będą słabe i już na początku produkcji występowały w nim częste przypadki zwiększonego zużycia oleju. Optymalnym wyborem są silniki V6 2.4/163-170 KM, 2.8/193 KM, a od 2001 r. – 3.0/220 KM. Niestety, są paliwożerne. Wyjściem z sytuacji może być instalacja gazowa, z którą – o ile założą ją profesjonaliści – współpracują bez kłopotów. Na rynku jest już wiele „zagazowanych” aut. ASO bardzo niechętnie podejmuje się ich serwisowania, więc trzeba mieć w zanadrzu dobry nieautoryzowany serwis o wysokim poziomie umiejętności, ale nawet wtedy nie ma się co łudzić, że będzie tanio. Podczas szukania auta warto unikać egzemplarzy z bezstopniową skrzynią automatyczną Multitronic – w czasie jazdy jest bardzo przyjemna, ale jej średnia żywotność nie przekracza 100 tys. km, a koszty naprawy sięgają nawet 13 tys. zł . Jest to rozwiązanie stosowane tylko w autach z przednim napędem, w wersjach quattro stosowane są znacznie trwalsze skrzynie automatyczne Tiptronic (możliwość wyboru przełożenia). Napęd quattro jest na tyle żywotny, że nie należy się go obawiać, ale trzeba mieć świadomość, iż osłabia osiągi i podnosi zużycie paliwa. Jednak w zamian otrzymujemy doskonałe własności jezdne. Słabym punktem auta jest krótka trwałość przedniego zawieszenia. W 2003 roku poprawiono jakość części i przebiegi między remontami się wydłużyły. Pomimo to średnio co 80--100 tys. km trzeba wymienić wszystkie 6 wahaczy, a w ASO koszt operacji wynosi 5 tys. zł! Można to zrobić znacznie taniej przy pomocy zamienników, ale kolejny remont będzie potrzebny wcześniej. Tylne zawieszenie jest jeszcze bardziej skomplikowane, ale paradoksalnie znacznie rzadziej wymaga naprawy. Warto również zbadać stan układu kierowniczego, zwłaszcza drogiej przekładni.Serwis Audi jest kosztowny, ale można skorzystać z tańszych serwisów VW, Skody i Seata – konstrukcja auta jest tam doskonale znana. Pomocne w obniżeniu kosztów utrzymania będą bogaty rynek tańszych od części oryginalnych zamienników i szeroka oferta części używanych. Propozycji sprzedaży Audi A6 jest dużo – w jednym serwisie internetowym znaleźliśmy ich ponad 2500! Jednak wbrew pozorom wcale nie jest łatwo znaleźć zadbany egzemplarz z małym przebiegiem. Przebieg z ogłoszenia traktujmy z dystansemPrzed zakupem warto odwiedzić autoryzowany serwis. Nie tylko po to, aby fachowcy ocenili stan techniczny, lecz również aby sprawdzić, czy przebieg jest realny. To bardzo ważne, bo większość aut ma cofnięty licznik, np. z 320 tys. km do 160 tys. km. Jeśli znajdziemy starannie serwisowane auto, nawet z przebiegiem 300 tys. km, to i tak warto je kupić. Zdaniem fachowcaAudi A6 (z lat 1997-2004) to solidnie zbudowany samochód. Poważne awarie zdarzają się w egzemplarzach, któremają duże przebiegi.Optymalnym napędem jest motor 1.9 TDI o mocy 130 KM. Większy diesel 2.5 TDI borykał się z kilkoma problemami (np. nietrwałymi wałkami rozrządu), które sukcesywnie usuwano. Radzę unikać egzemplarzy z przekładnią Multitronic. To konstrukcja zawodna i kosztowna w naprawie.Uwaga na auta z importu. Wiele z nich ma powypadkową przeszłość oraz astronomiczne przebiegi, które często są zaniżone przez nieuczciwych sprzedawców.Wojciech Boszko ,kierownik serwisu Auto Forum ASO VW w PłockuNASZ WERDYKTWiększość wersji Audi A6 to bardzo atrakcyjne auta, które pozwalają szybko i komfortowo podróżować. Niestety, te, które można kupić na rynku, mimo że wciąż wyglądają atrakcyjnie, są już na ogół mocno wyeksploatowane. Wiąże się to ze zwiększonym poziomem awaryjności, a niestety to auto klasy wyższej, więc części i obsługa potrafią naprawdę dużo kosztować. Wydatki można obniżyć, stosując zamienniki, ale na ogół da się nimi zastąpić tylko tzw. części eksploatacyjne. W niektórych przypadkach można też skorzystać z łatwo dostępnych części używanych. Mimo to istnieje ryzyko, że wydanie kilku tys. zł będzie konieczne. Warto więc zainwestować w mało zawodną wersję, np. 1.8T lub 1.9 TDI."

Pozdrawiam <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: audi a6

Postprzez m4n77 » 2015-05-17, 20:50

Lub jak wypowiada się autor zaopatrzyć się w wersję Pb ;)
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: audi a6

Postprzez vikus » 2015-05-22, 20:25

Witka!

Czy drogo to pojęcie oczywiście względne. Ja mogę przedstawić Ci jak to u mnie kosztowo wygląda i wydaje mi sie, że jest ok a Ty sam sobie ocenisz. Auto jak w opisie. Kupiłem je w 2010 roku z nalotem 227kkm i jak do tej pory przejechałem 37kkm a wydatki to:

rozrząd komplet z robocizną - 870
oleje filtry Motul, Knecht - 820
6 wahaczy i 2 łączniki LMO - 1250
zbierzność - 70
amortyzatory tył Sachs - 350
łącznik elastyczny wydechu, uszczelki itp FisherAutomotiv1 - 150
poduszki silnika Corteco, poduszki skrzyni LMO - 550
tarcze hamulcowe Ferodo, klocki Bosch przód - 350
osłony przgubów Lobro - 60
uszczelka miski olejowej - 200 (bo wymieniana w zakładzie :-D )
świece żarowe NGK - 120 (po pół roku od kupna na serwisie przed zimą okazało się, że jedna jest przegrzana a 3 spalone :shock: )

I to by było na tyle nawet nie 5kPLN. Wszystkie rzeczy oprócz wspomianej uszczelki, zbierzności i rozrzadu robiłem sam więc trzebaby doliczyć około 2k jakby ktoś robił to w warsztacie.

Chciałbym, żeby kolejne A6 C6 2.0TDI kosztowało mnie nie więcej niż 2x tyle przez 5 lat.

Pozdr
vikus
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-05-20, 20:07
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008

Re: audi a6

Postprzez Cienki1407 » 2015-05-22, 22:56

Niby 1.9 tak w ogłoszeniach chwalą a sporo na nią wydałeś :-P Są ludzie którzy na siłę szukają usterek w swoim samochodzie.Za sam rozrząd w warsztacie zapłacisz 1800-2200zł.Ja bym się zawieszeniem nie martwił bo to pikuś w porównaniu jeśli wtopisz się w bagno w postaci kiepskich wałków i walniętej pompy wtryskowej ;-) Tych wypocin z neta pseudo znawców motoryzacji nie czytaj bo dorwali akurat kiepski egzemplarz i na tym budują opinie.Moze i trochę lepiej bo dzięki temu A6 sporo traci na swej wartości (szczególnie 2.5TDI).Ja kupiłem 2.5 TDI w Multitroniku z przebiegiem 320tyś i jestem zadowolony.Wymieniłem tylko oleje i filtry to tam mi wyszło coś koło lub ponad 400zł.Rozrządu jak na razie nie zmieniałem mam nabite jakies 66 tysięcy.Pali sporo wiadome więcej bo automat + Quattro też swoje robi jak masz(ja nie mam).Ostatnio mam problem z tylnimi szybami co jest dość popularne w tych modelach.Ogólnie podsumowując bardzo wygodne i komfortowe auto ale lubi sporo spalić.Za 100zł zrobie 250km w porównaniu gdzie passatem B5 1.9 za 100zł ojciec robi 350-400 czasem.No ale coś za coś.Ja skusiłem się na moją przez to, że miała bardzo zadbany środek i ogólnie dobrze się prezentowała.Szukaj z manualną skrzynią na pewno mniejsze wydatki na przyszłość bo niestety jak trafisz na automat którym jeździł jakis as co ze świateł ruszał na gaz do dechy to spore koszta Cię czekają.Z felami też nie szalej i jak już maks 17' bo na naszych drogach wielowahacz jest za drogi na częste naprawy ;-) Wszystko zależy ile masz kasy.Jeśli chcesz auta ekologicznego to A6 na pewno nim nie jest.

A jeśli chcesz auta ekonomicznego które jest nie do zdarcia to kup sobie w123 lub w124 to jeszcze twoje dzieci będą nim jeździć :D
W124 Coupe jest piękny :-P
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości