Awaria skrzyni S-tronic

Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez Mane » 2018-10-16, 09:51

Witam
Proszę Cię o pomoc w diagnozie awarii. Wyświetla mi się koło zębate z informacją o awarii skrzyni biegów -"Przekładnia: awaria systemu. Dalsza jazda możliwa tylko z ograniczeniami". Dostępne tylko 2 i 4 bieg. Czasem ginie również wsteczny. Po wyłączeniu s-ka i odczekaniu kilku minut czasem udaje się ruszyć bez wyświetlenia tego błędu. Tym sposobem wróciłem z trasy. Teraz auto stoi. Wydruk z VCDS w załączeniu. Czy to będzie tylko wiązka przewodów czy trzeba wymieniać całą mechatronikę? A może tylko te zawory? Nie znam się na tym. Może również ma ktoś kontakt z dobrym warsztatem w okolicach Warszawy? Czytam i czytam i bardzo trudno znaleźć polecanego fachowca. W MAKTRANS powiedzieli mi 7-8 tys. Nie wiem co robić???!!!

Auto kupiłem w listopadzie 2017 r. przy przebiegu 120 tys. A6 C7 3.0 TDi z 2011 r. CDUC 245 KM. Obecny przebieg ok. 145 tys. Auto było serwisowane w Poznaniu w autoryzowanym serwisie - Krotoski-Cichy. Sprawdziłem przy zakupie u nich i w książce serwisowej. Olej w skrzyni był wymieniony przy przebiegu 119200 km (jest faktura z serwisu Audi). Wcześniej był wymieniany co 60 tys. a przy 80 tys. wymieniono mechatronikę (w serwisie Audi).

Część wydruku z VCDS dotycząca problemu wygląda tak:


Adres 01: Silnik (J623-CDUC) Plik etykiet: 059-907-401-V2.clb
Oznaczenie elementu SW: 4G0 907 401 F HW: 4G0 907 401
Komponent: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Weryfikacja: 53H37---
Kodowanie: 0A25401A042601020000
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114G0907401F 001004
ROD: EV_ECM30TDI0114G0907401F.rod
VCID: 2642CE0459E70C71B3-8072

Znaleziono 1 błąd:
2937 - Proszę sprawdzić kody błędów sterownika skrzyni biegów
U1026 00 [036] - -
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 145628 km
Data: 2018.10.14
Czas: 16:31:17

Prędkość obrotowa silnika: 818.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 33.7 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 78 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 45 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.200 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Droga przesuwu pedału przyśpieszenia: 0.00 %
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 757.4 mV
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 381.0 mV
Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bit 0: 73
Sterowanie rozrusznika: sygnał Interlock lub P/N-Bit 0: 161
Ograniczenie: moment obrotowy: 133.3 Nm
Temperatura sterownika: 42.7 °C

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów (J217) Plik etykiet: 0B5-927-156.clb
Oznaczenie elementu SW: 4G1 927 156 B HW: 0B5 927 156 F
Komponent: 0B5 30 TDIRdW H10 0001
Weryfikacja: --H10--- Numer seryjny: 0000001258
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_TCMDL501 A02087
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 2C563C2C470B362165-8078

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
8955 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 1
P17D4 00 [044] - usterka mechaniczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 6
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 145229 km
Data: 2018.10.12
Czas: 12:20:16

Prędkość obrotowa silnika: 748 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 748 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 42 /min
Moment obrotowy silnika: -24 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 92 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen

8960 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2
P17D5 00 [032] - usterka mechaniczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 145332 km
Data: 2018.10.12
Czas: 16:33:18

Prędkość obrotowa silnika: 748 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 748 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 0 /min
Moment obrotowy silnika: -24 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 91 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Jeśli praca w życiu szkodzi, to zmień pracę, o co chodzi?
Avatar użytkownika
Mane
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2017-11-13, 15:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Mariusz

Re: Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez dan » 2018-10-30, 09:39

To akurat moze stwierdzic fachowiec specjalizujacy sie w S-tronic. Przebieg bardzo mozliwy na mechatronike w S-tronic. Chyba nie przeraza Cie koszt 8 tys zl w tak drogim,luksusowym aucie? :)
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez Mane » 2019-04-17, 09:22

Do wymiany było sprzęgło, zaworki i płyta sterująca. Za całość 11000zł. Teraz wszystko pracuje dobrze.
Jeśli praca w życiu szkodzi, to zmień pracę, o co chodzi?
Avatar użytkownika
Mane
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2017-11-13, 15:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Mariusz

Re: Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez Syzypor » 2019-04-17, 19:40

Ten post powinien zobaczyć każdy kto chce kupić 3.0 tdi s tronic.
Syzypor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-11-07, 11:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2012

Re: Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez trojak11 » 2019-10-12, 14:48

Witam.
Jestem tu nowy, mam ogromną prośbę o diagnozę usterki w Audiku mojego kuzyna.
wczoraj pojawił się taki komunikat
Obrazek
Auto w tym trybie wróciło do domu (około 20 km), są tylko biegi nieparzyste, (brak 2,4, wsteczny), przerzuca biegi przy około 4 tys.obrotów.
Dzisiaj robiłem scan VCDS i taki raport wygenerował program:
Chassis Type: 4G-AU57 (4G0)
Scan: 01 02 03 05 08 09 10 15 16 17 19 28 3B 42 44 46 52 53 55 5F
62 72 8F 90
VIN: WAUZZZ4G7BN Mileage: 322960km-200678miles
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
28-HVAC, Rear -- Status: OK 0000
3B-Sensor Elect. -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
8F-Pretens. Frt Left -- Status: OK 0000
90-Pretens. Frt Right -- Status: OK 0000

Address 02: Auto Trans (J217) Labels:| 0B5-927-156.clb
Part No SW: 4G0 927 156 K HW: 0B5 927 156 F
Component: 0B5 30 TDIRdW H10 0012
Revision: --H10--- Serial number: 0000001877
Coding: 000001
Shop #: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02087
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 3467AAD19F3B68EA01-8060

1 Fault Found:
8093 - Gear Selector 1 Cannot be Regulated
P176A 00 [101] - -
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 322960 km
Date: 2019.10.12
Time: 11:00:35

Engine speed: 835 /min
Transmission input speed: 835 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 0 Nm
Transmission fluid temperature: 17 °C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen
Proszę o pomoc w diagnozie, podejrzewam uszkodzoną mechatronikę. Auto na "P" po minucie od uruchomienia silnika wchodzi w lekkie wyczuwalne wibracje, jak chciał ruszyć na siłę, przed komunikatem tego nie było.
trojak11
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-10-12, 14:38
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CASA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Piotr

Re: Awaria skrzyni S-tronic

Postprzez zibi06 » 2019-10-12, 18:22

trojak11 napisał(a):1 Fault Found:
8093 - Gear Selector 1 Cannot be Regulated
P176A 00 [101] - -

Teoretycznie (tłumaczenie ze strony rosyjskojęzycznej)
Obrazek

trojak11 napisał(a):Proszę o pomoc w diagnozie, podejrzewam uszkodzoną mechatronikę.

trojak11 moim skromnym zdaniem lepiej żeby ktoś ocenił/zdiagnozował skrzynię na żywo.
Ten "ktoś" to koniecznie osoba mająca pojęcie o naprawie S-Tronica. Po kodzie błędu może być różnie, wskazany/odczytany błąd nie musi oznaczać znacznych kosztów.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron