Awaria... Zbiornik paliwa BMK 3,0 TDI

Awaria... Zbiornik paliwa BMK 3,0 TDI

Postprzez kanciol » 2013-11-02, 21:04

Witam

Dzisiaj podczas jazdy auto poprostu stanelo... co sie okazalo zabraklo paliwa a raczej bylo w zbiorniku jednak w jakis sposob nie zostalo podawane....

Na wyswietlaczu pokazywalo ze moge przejechac jakies 150km a wskazowka od poziomu paliwa w zbiorniku pokazywala 1/4 stanu....

Gdy auto stanelo, podjechchalem na stacje i kupilem 5L, zalalem i auto odpalilo, podjechcalem na stacje i zatankowalem do pelna i co sie okazalo dotankowalem na max 60L....

co moze byc powodem, pompa przelewowa, czy sama pompa paliwa, przyznam sie ze dzisiaj nic nie rozbieralem, jednak zadaje to skromne pytanie
kanciol
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-10-31, 18:55
Lokalizacja: Września
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Imię: Maciej

Postprzez fenomenalny » 2013-11-03, 22:38

Panie Wojtku:-) czy kolego piszący w sprawie P. Wojtka:/), należy poczekać do powtórzenia sie sytuacji. Moze to byc pompa znajdująca sie w zbiorniku paliwa lub dziurawy przewód- co mozna zweryfikować i wykluczyć.tylko ta pompa podaje paliwo ze zbiornika, przez filtr paliwowy aż do pompy CR czyli pompy wysokiego ciśnienia. Gdyby z ta druga było cos nie tak to auto by nierówno pracowało- wiec ja wykluczam!!pompa w zbiorniku mogla sie zawiesić, co świadczyło by o jej konczeniu sie. Należy poczekać do momentu kiedy sytuacja sie powtórzy i wtedy ocenić sytuacje!
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez kanciol » 2013-11-04, 15:35

Patryk, Patryk... nie jestem zaden Wojtek... tylko Maciej... dzwonisz do mnie czasami kilka razy dziennie...ale dzieki za info... W środe rozbiore zbiornik i zobacze co i jak...

[ Dodano: 2013-11-12, 23:02 ]
Dobra, pompa paliwa rozebrana doslownie na czynniki pierwsze, wszystko przeczyszczone, kable polutowane na stale, na nowo zmontowana i czekam czy auto stanie.... mam dokladnie 23L paliwa wiec teoretycznie za 8L powinienem juz nie jechac..... Zobaczymy

[ Dodano: 2013-11-13, 22:47 ]
No i sie stalo, znowu zabraklo paliwa.... majac 1/4 zbiornika czyli okolo 15-18 litrow zapalila sie mrugajaca kontrolka swiec, poczym auto zgaslo.... dolalem paliwa i dojechalem do domu i zrobilem nastepne czynnosci...

Otwarlem zbiornik z plywakiem, w tej sekcji zbiornika nie bylo juz paliwa, zaczalem ruszac samym plywakiem i driwer sam sie podnosil, czyli wszystko wyszlo ok....

pozniej otwarlem zbiornik po stronie pasazera z pompa paliwa, obnizylem plywak i driwer poszedl nizej.... sposcilem paliwo ze zbiornika (zostalo w nim okolo 7litrow, rezerwa sie palila i sprobowalem odpalic auto. Ku mojemu zaskoczeniu auto otpalilo i normalnie pracowal silinik.... Skrecilem pompe... i ruszylem w trase :) ujechalem cale 10 km poczym auto znowu stanelo, objaw podobny jak poprzednio, mruganie kontrolki od swiec poczym zgaslo.
Dolalem paliwa ze okolo jest 25L i auto normalnie odpalilo i jezdze bez problemu....

Reasumujac, dwa plywaki sprawne czyli lewyi prawy, pompa paliwa sprawna, dziala na kazdym poziomie paliwa, jednak przy stanie paliwa okolo 1/4 czyli 15-18 auto staje.... jednak po zmniejszeniu ilosci paliwa do 7litrow auto przejechalo 10km i tez stanelo.... pomaga jedynie dolanie paliwa....


jakies pomysly sugestie... glowa mi peka

[ Dodano: 2013-11-21, 23:12 ]
Wymienilem pompe paliwa i problem zniknal, zakupilem okazyjnie uzywana za 100PLN i wszystko dziala. Pozdrawiam
kanciol
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-10-31, 18:55
Lokalizacja: Września
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Imię: Maciej


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości