[c5] AWT zawory n 75 i DV

[c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez paw1990KRK » 2014-04-02, 14:17

witam,
chce się was poradzić , kupiłem a6 c5 z silnikiem 1.8t chce wymienić w niej zawór n75 i DV . Zadzwoniłem do autoryzowanego sklepu Audi w Krakowie a tu mi gość mówi ze nie ma w AWT n75 tylko sam DV .zgłupiałem bo po allegro jest tego pełno do właśnie tej wersji silnika. Czy ktoś może mnie pokierować gdzie dokładnie znajdę oba te elementy ,bo wydaje mi się ze sprzedawca się pomylił . Mało z tego twierdził ze DV do AWT dodatkowy króciec podciśnienia ,a z tego co mi wiadomo to go już tutaj nie ma ,sa tylko 2 węże .
Proszę was o jedno nie zadawajcie głupich pytań pod tytułem a dlaczego chcesz zmienić, jakie objawy itd. trzymajmy się tematu ,chce i tyle
paw1990KRK
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2014-04-02, 13:42
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: [c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez RomanS » 2014-04-02, 18:29

paw1990KRK, Audi z AWT nie ogladałem, ale mam Passata B5 z AWT rocznik ten sam i tam mam DV (juz po wymianie) i N75. Jestem przekonany, że też masz obydwa bo to ta sama konstrukcja. N75 mam pomiędzy silnikiem a obudową filtra powietrza, z przodu, zaraz za wentylatorem klimy, nie na samej górze ale dobrze widoczny. DV natomiast od góry niewidoczny, trzeba zdjąc osłonę podsilnikowa aby go zobaczyć, też po tej stronie silnika. O ile pamiętam DV ma krócieć na weżyk, cos musi przecież nim sterować ?
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: [c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez paw1990KRK » 2014-04-02, 22:45

A sprzedawca w aso twierdzil ze nie ma , pozostaje mi tylko na blat go wyciagnac i kupic pod nr .czy po wymianie musiales jakos adaptowac je na kompie czy poprostu zakladasz i tyle. Jakies uwagi na co uwazac itd podczas wymiany
paw1990KRK
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2014-04-02, 13:42
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: [c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez RomanS » 2014-04-02, 22:52

Budowa DV jest prostsza niż cepa :-) Odkręcasz opaski na wężach, wyciagasz DV, montujesz nowy DV, dokręcasz opaski. Jesli njgdy nie było to ruszane to pewnie masz opaski zaciskowe, u mnie zmieniono na ślimakowe. Przy tej robocie byłem tylko obserwatorem gdyż dopadło mnie to zimą i daleko od domu, więc wymiana była w ASO.
Żadnej adaptacji, kalibracji itp.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: [c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez paw1990KRK » 2014-04-03, 18:20

a co z n75 jest on elektronicznie sterowany w jakiś sposób
paw1990KRK
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2014-04-02, 13:42
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: [c5] AWT zawory n 75 i DV

Postprzez kowal51 » 2014-04-05, 15:52

N75 to zawór wykonawczy układu regulacji ciśnienia doładowania. Jest wykorzystywany przez sterownik do kontroli doładowania turbiny.
Lokalizacja jest w przedniej części samochodu gdzie jedną nóżką zagnieżdżony w rurze dolotowej przed turbiną po stronie pasażera. Zawór posiada trzy wejścia ciśnieniowe oraz jedno złącze elektryczne: pierwszy przewód doprowadza ciśnienie z obudowy turbiny; drugi połączony jest z siłownikiem „wastegate-a” (popularnie zwanym „gruszką” przy turbinie), trzeci stanowi wyjście do dolotu za przepływomierzem.
Sterownik wykorzystuje sygnał PWM o zmiennym wypełnieniu (szereg szybkozmiennych impulsów 0-12V o zmieniającym się czasie trwania emitowany ze stałą częstotliwością). Praca samego zaworu jest w tym momencie binarna – pod napięciem przełącza się kierunek przepływu powietrza z turbiny z przewodu do aktuatora do przewodu dolotowego (ciśnienie z turbiny kierowane jest w stronę siłownika bądź wraca do dolotu). Jakiekolwiek nieszczelności wśród elementów łączeniowych lub w samym N75 odbijają się natychmiast problemami z doładowaniem (przeładowania, niedoładowania).
Zródło: forum Passata.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości