AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-27, 14:22

Witam
Proszę o ocenę logów:
http://vaglogi.pl/log-001_Xf7Y7DA.html Statyczny
http://vaglogi.pl/log-003_2JZ927.html Statyczny
http://vaglogi.pl/log-004_mmn12.html Statyczny
http://vaglogi.pl/log-013_Gzhg4.html Statyczny
http://vaglogi.pl/log-018_aF700CP.html Statyczny
http://vaglogi.pl/log-023_EcOPN86.html Statyczny

http://vaglogi.pl/log-000_TA16u.html Basic Settings
http://vaglogi.pl/log-003_wZy567z.html Basic Settings
http://vaglogi.pl/log-004_f5On0.html Basic Settings
http://vaglogi.pl/log-011_fGpw5s.html Basic Settings

Dodam że auto dużo pali oraz mam problem z zapalaniem na ciepłym. Rano pali od strzału a po rozgrzaniu też pali nie najgorzej ale już trwa to dłużej. Tak ja by nie mogła na obroty wskoczyć.

Logi dynamiczne może uda mi się dziś zrobić do wstawię.
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez zibi06 » 2019-05-28, 10:02

18ziomus napisał(a):Proszę o ocenę logów

Z tego co "pokazują cyferki" :
001 :arrow: Moim zdaniem ktoś raczej grzebał w adaptacjach i podniósł/zwiększył obroty biegu jałowego. Chyba że, to nie A6C5, lub jest zmieniony sterownik silnika ale po nr części, wątpię (zmianę wsadu też nie podejrzewam). Możliwe, że na standardowych obrotach (882) jest stan przedzawałowy.
Ilość dostarczanego (mała) paliwa może wskazywać na problemy np. zapowietrzenie, nieszczelność, filtr paliwa, problem z pompą tandemową, itd...
003, 003 BS :arrow: Egr zaślepiony/ niesprawny. Wartość Maf specified dla 003 stat wydaje mi się "odmienna/ nienaturalna" (ale to do sprawdzenia)
004 :arrow: Przynajmniej kiedyś zalecana wartość (dla AWX,AVF) dotycząca synchronizacji wałka rozrządu względem wału wynosiła "0" (z występującymi sporadycznie lekkimi odchyłami). U Ciebie jest -1,7. Nie wiem ile wynosiła podczas zmiany rozrządu (kiedyś tam), czy uległa zmianie, czy ktoś to zmienił. Jakiś czas temu słyszałem, że w celu polepszenia parametrów pracy silnika (np rozruchu), kiedy zaczyna być "padłem" zmienia się kąt.
Z tego co pamiętam wartość kąta synchronizacji ma wpływ na odczyty/wartości parametrów pompowtryskiwaczy.

013 :arrow: Z "cyferek" PD-ek 1 cyl to padło które leje (i wymaga koniecznej reanimacji), 2 cyl w zasadzie "padło" które jest zatkane.
Jednakże możliwe, że na te wartości mają wpływ: kąt synchronizacji, regulacja PD-ków, czy wtyczki, konektory, połączenia elektryczne Pd-ków.
Więcej info :arrow: diagnozowanie-pompowtryskiwaczy-przy-pomocy-vag-vcds-t1223.html

18ziomus napisał(a):Rano pali od strzału a po rozgrzaniu też pali nie najgorzej ale już trwa to dłużej.

Może trochę dziwne, ale na taką kolej rzeczy może mieć wpływ stan akumulatora czy rozrusznika.
18ziomus napisał(a):Logi dynamiczne może uda mi się dziś zrobić do wstawię.

:?:
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-28, 20:58

Dzięki za odpowiedz. Logi zrobię jak tylko przestanie padać bo nie mam nikogo do pomocy, a w taką pogodę jak ciągle leje to słabo trochę samem (pierwszy raz będę robił).
Auto wcześniej paliło dobrze i na ciepłym i na zimnym. Spalanie też było oki. Wszystko zaczęło się od momemtu gdy przewód łączący alternator z rozrusznikiem (dalej do akumulatora) się rozsypał. Zaczął robić zwarcie i i wtedy wskaźniki na liczniku wariowały albo nie było ładowania. Postawiłem na warsztat i wymienili mi cały przewód (drugi wypięty z takie samego silnika ze szrotu). I wtedy wszystko było oki ale zauważyłem że na rozgrzanym ciężko odpala. Po około 2, 3 tygodniach zauważyłem że auto pali jak smok. Wcześniej nigdy nie przekraczało 10 a teraz w mieście 12 a trasa 7-8 a kiedyś około 6. Możliwe że nie podpieli jakiegoś czujnika bądź coś uszkodzili? raczej nie grzebali nic kompem.
Co do obrotów to pytałem na grugie na FB to kilka osób mówiło że te silniki mają obroty na jałowym 903 i u mnie komp też takie pokazywał.
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-29, 21:53

Logi dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-001_nKM7z0M.html
http://vaglogi.pl/log-003_A8FMRI.html
http://vaglogi.pl/log-004_5brRj.html
http://vaglogi.pl/log-008_Jj637f.html
http://vaglogi.pl/log-010_SGxAR.html
http://vaglogi.pl/log-011_IFXVu.html
http://vaglogi.pl/log-008_011_mnw33.html

Obroty zmieniłem na 882 i żadnej zmiany nie widzę. zibi06, mówiłeś że 2 PD to padaki. Ja sięnie znam na tych logach i może tak jest ale muszę dodać że auto w moim odczuciu świetnie przyśpiesza, nie kopci nawet przy 4 tys obrotów więc chyba tragedii nie ma (mogę się mylić)
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez zibi06 » 2019-05-30, 00:16

18ziomus napisał(a):Co do obrotów to pytałem na grugie na FB to kilka osób mówiło że te silniki mają obroty na jałowym 903 i u mnie komp też takie pokazywał.

Zgadza się, ale nie we wszystkich przypadkach. Np. A6C5 1,9 tdi nigdy nie było napędu na 4 koła..
18ziomus napisał(a):Obroty zmieniłem na 882 i żadnej zmiany nie widzę

Czyli wiesz jakie są/były wartości w Silnik (01) :arrow: Adaptacje (10) :arrow: Kanały 1,2,3,4,5 :->
Ja zmian tym bardziej nie wiedzę.

18ziomus napisał(a):mówiłeś że 2 PD to padaki.

To pokazują cyferki" ;) . Jednemu PD-kowi dużo nie brakuje aby pokazał się np. błąd dotyczący wypadania zapłonu, w innym wartość + 1,95 też jest już taka sobie. Możliwe, że jakiś wpływ na to ma wartość synchronizacji wałka rozrządu ( wiem, że odczyty korekcji mogą być odmienne).
Napisałem to co "widać" z logów w 16 letnim 1,9tdi.
Zapomniałeś dodać, że była zmiana oprogramowania silnika, czyli jest "grzebnięty" tzw chiptuning (przypuszczenie tylko się potwierdziło)..
Jakby nie patrzeć ma to jakieś tam znaczenie/ wpływ na takie czy inne (gorsze) odczyty/ parametry ;)
18ziomus napisał(a):auto w moim odczuciu świetnie przyśpiesza, nie kopci nawet przy 4 tys obrotów

Życzę szerokości i jak najdłuższej bezawaryjności w dotrwaniu do pełnoletności C5-tki..
Ps. Kręcenie diesla do 4,5 tyś obr nie ma większego sensu..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-30, 22:53

zibi06 napisał(a):Czyli wiesz jakie są/były wartości w Silnik (01) :arrow: Adaptacje (10) :arrow: Kanały 1,2,3,4,5 :->

Przed zmianą zrobiłem zdjęcie aby w razie problemów wrócić do tego co było.
zibi06 napisał(a):Zapomniałeś dodać, że była zmiana oprogramowania silnika, czyli jest "grzebnięty" tzw chiptuning (przypuszczenie tylko się potwierdziło)..
Jakby nie patrzeć ma to jakieś tam znaczenie/ wpływ na takie czy inne (gorsze) odczyty/ parametry ;)

Nic mi o tym nie wiadomo. Samochód mam od miesiąca ale miałem takie odczucie że jak na 1.9 to dość dobrze się zbiera. Widać to z logów że jest grzebnięty?

Silnika tak wysoko nigdy nie kręcę bo wiem że to nie benzyna. Podczas logów po prostu widziałem że nawet dymka nie puszcza.
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez zibi06 » 2019-05-31, 06:52

18ziomus napisał(a):Widać to z logów że jest grzebnięty?

Tak.
Chociażby w 011 dyn widać, że zmieniono wartość maf specified z 2348 na 2499. Nie mówiąc już o tym, że turbo "dmucha" znacznie więcej niż wartość zadana. Trudno powiedzieć czy jest to na granicy błędu/ tzw "notlaufa" (w Twoim przypadku przeładowania) czy poprzez zmiany w sofcie nic takiego się nie pokaże/zapisze i jakaś tam ochrona silnika/podzespołów nie zadziała. Wartości rzeczywiste oscylujące w okolicy 2700 mbar to już chyba taki mocny "hardkor" <milczek>
Jest to też widoczne np. w 008, 010 dynamicznym, itd ;) .
18ziomus napisał(a): Wcześniej nigdy nie przekraczało 10 a teraz w mieście 12 a trasa 7-8 a kiedyś około 6.

18ziomus napisał(a):Samochód mam od miesiąca

18ziomus, nie wiem czy to Twoje kiedyś odnosi się do początku miesiąca użytkowania, nie znam realiów jazdy w Twoim mieście (znaczne korki, krótkie odcinki, niedogrzany silnik) i stylu Twojej jazdy ( gaz :) , zmiany biegów, itd) ale w zależności od stylu jazdy, warunków jako użytkownik fabrycznego AWX-a też jestem w stanie osiągnąć takie spalanie. Jednakże w czasie normalnego/ rozsądnego użytkowania w mieście 10 -12 ltr/100 km to można powiedzieć, że AWX z fabrycznym oprogramowaniem jest zepsuty <wysmiewacz>.
18ziomus napisał(a):Podczas logów po prostu widziałem że nawet dymka nie puszcza.

18ziomus, trudno wypowiadać się o programie/chipie na podstawie "dymka", wydaje się, że jest to wgrany "gotowiec" i raczej dosyć mocny, ile i jakie zmiany/ co w kwestii bezpieczeństwa dla silnika zdjęto/ odblokowano trudno jest powiedzieć. Nie jestem zwolennikiem "grzebania" bo np. nie każdy mechanik chce naprawiać tak "grzebany" silnik i podzespoły z tym związane ( a tych co znam na ewentualne naprawy nie udzielą żadnej gwarancji) ale każdy robi jak uważa. Wiem, że w aucie z chipem ważna jest wiedza dotycząca użytkowania..
18ziomus napisał(a):Przed zmianą zrobiłem zdjęcie aby w razie problemów wrócić do tego co było.

Jeśli można wiedzieć to jaka była/ ile wynosiła zapisana wartość ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-31, 07:48

Było 32768 i 903 a zmieniłem na 33260 i jest 882.
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez zibi06 » 2019-05-31, 07:55

18ziomus napisał(a):Było 32768 i 903

Jeżeli było 32768 to wróć do tej wartości bo jest prawidłowa.
Z mojej strony sorki ale nie przypominam sobie aby w przeglądanych logach 1,9 awx w A6c5 z manualem i przednim napędem obroty biegu jałowego wynosiły 903 /min..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AWX dużo pali i ciężko zapala na ciepłym. Logi do oceny

Postprzez 18ziomus » 2019-05-31, 10:43

Oki po pracy zmienię.
Auto mam od miesiąca ale wiem o nim wszystko co działo się przez ostatnie 4 lata <lol> Byłem nawet w momencie gdy poprzedni właściciel je kupował (nie uzyskał wtedy informacji że był jaki chiptiuning :-/ )

Audi od samego początku się fajnie dobrze się zbierało i przez te 4 lata nigdy nie było problemu z silnikiem. Spalanie było niższe. Co prawda poprzedni właściciel jeździł wolniej i więcej czasu poza miastem, ale ja też miałem okazje zrobić nim w ciągu tych 4 lat kilka tras i wiem że palił mniej (dużo mnie).
Nie wiem teraz tylko czy może mieć wpływ na spalanie ustawienie tego kąta wtrysku. Go chyba zmienia się na fasolkach na kole rozrządu. A auto 3 tygodnie przed tym jak je kupiłem miało zmieniony rozrząd. Może w tym problem :?: :?: :?:
18ziomus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-05-27, 14:13
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Szymon


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości