AYM, brak mocy 0575

AYM, brak mocy 0575

Postprzez pciuch » 2018-06-14, 12:53

Czołem,

Mój AYM, manual stracił moc… Dwa miesiące został odebrany po gruntownym remoncie, z głównych rzeczy zrobiono:
- wymieniono wtrysk sterujący (na używany),
- zregenerowano pompę wtryskową,
- zregenerowano obie głowice,
- wymieniono wałki rozrządu i całą hydraulikę na nowe,
- wymieniono koras turbiny na nowy,
- wymieniono pompę podciśnienia (na używaną),
- usunięto zabity na amen katalizator.

W serwisie pomp, gdzie robiono regenerację pompy i finalną regulację turbiny też wyczyszczono przepływomierz i powiedziano, że może z czasem wymagać wymiany, ale na razie można jeździć.

Od tamtego czasu przejechałem ok. 2k km, 2 dni temu w trasie zaczął dostawać zadyszki. Problem nasilał się, w końcu turbina przestała kompletnie „wstawać”.

VCDS w grupie Engine pokazał błąd 0575, 11-10, niedostateczne ciśnienie w kolektorze dolotowym.

Logi tylko statyczne, nie chciałem „piłować” silnika w sytuacji, kiedy turbina nie wstaje. Pod każdym linkiem najpierw normalne i ewentualnie niżej w nastawach podstawowych.

Nie mam na podmiankę zaworu N75 ani przepływki, niestety.

Czy da się coś z nich wyczytać? Wdzięczny będę bardzo :)

http://vaglogi.pl/log-000_06Zjq.html
http://vaglogi.pl/log-001_ylCLR6v.html
http://vaglogi.pl/log-003_7Yd4LE.html
http://vaglogi.pl/log-004_luQ56.html
http://vaglogi.pl/log-007_vTU7a6I.html
http://vaglogi.pl/log-010_zCrJE.html
http://vaglogi.pl/log-011_S0Y14.html
http://vaglogi.pl/log-013_Gkt4dLu.html
http://vaglogi.pl/log-018_1Ax91.html
pciuch
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-08-12, 21:52
Lokalizacja: Płońsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: AYM, brak mocy 0575

Postprzez zibi06 » 2018-06-15, 00:18

pciuch napisał(a):VCDS w grupie Engine pokazał błąd 0575, 11-10, niedostateczne ciśnienie w kolektorze dolotowym.

Masz niedoładowanie. Może gdzieś być nieszczelność bo nie "chodzi" zmienna geometria w turbo. Zacznij od szukania/sprawdzenia wężyków podciśnieniowych sprawdź wężyk biegnący od gruszki turbo do N75
EGR nieczynny jest "zaślepiony" ? Jeżeli nie też sprawdź wężyki
pciuch napisał(a):Nie mam na podmiankę zaworu N75

Nie wiem czy masz sprawny N18 (od EGR-a), na próbę możesz podmienić z N75
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AYM, brak mocy 0575

Postprzez pciuch » 2018-06-15, 11:14

Dziękuję! Tak zrobię jeszcze dziś, bo szykuje mi się wolne popołudnie. Posprawdzam wężyki i zrobię podmiankę N18 z N75. Sprawdzę też czy jest zasysanie na grzybku EGR, jak sugerujesz w sąsiednim wątku użytkownika gladiatorek92, który ma podobny problem.

EGR na 99,9% zaślepiony NIE jest.

Logi dynamiczne powinno jednak udać się zrobić. Samochód niechętnie, ale daje się wkręcić do 3tys. rpm i w tym momencie łapie moc. Słabiej niż wcześniej, ale czuć, że idzie.
-----------------------------------------------
Aktualizacja: bardzo dziwna sprawa. Kilka godzin po tym poście odpaliłem samochód i przejechałem po emerycku kilka kilometrów po mieście. Mocy nie było, pompa wtryskowa wydawała dziwne odgłosy. Czym prędzej sprawdziłem błędy i sprawdziłem kąt wtrysku - był dużo spóźniony. Okazało się, że poluzował się napinacz paska. Poprawiłem, kąt wtrysku jest teraz na 1 stopień ADTC, błąd niedostatecznego ładowania nie powrócił, EGR ożył, wróciła moc. Dziwne o tyle, że gdy robiłem logi, dzień wcześniej, w linkach kąt był prawidłowy. Na razię więc niczego innego nie ruszam, będę obserwował ustawienie napinacza.

Za pomoc i tak, jeszcze raz, dziękuję!
pciuch
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-08-12, 21:52
Lokalizacja: Płońsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość