Bipy i brak mocy

Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-05-31, 18:52

Witam.
Zostałem posiadaczem Audi A6 2.0L BRE w kombi z 2006 roku.
Zauważyłem że auto na wolnych obrotach nie równo pracuje ( szarpie silnikiem )
Odpaliłem VCDS i okazało się Bipy są koszmarne od w dwóch to od 50 do 90 , a na kolejnych dwóch od 90 do 120 dochodzi nawet, oczywiście wszystkie są na minusie. Ewidentnie coś się dzieje z wtryskami, ale korekcje wtryskiwaczy mieszczą się w normie , a no i w grupie 18 czyli elektrozawory przy puszczeniu gazu powinno być 4.0 , a tu jest 128 .
czyli że komputer nie był wstanie zmierzyć czy zarejestrować wartości. Z tym iż miałem drugi TDI i w poprzednim było to samo i chodził dobrze.
wiec nie wiem dokładnie jak powinno być.
Dodam jeszcze logi z normalnej jazdy po mieście i częściowo krótkiej trasy gdzie można było przyspieszyć, ale przyznam że ciężko będzie go bujnąć do 4000obr/min , strasznie wolno przyspiesza do 2000obr (ślimak) , dopiero później przyspiesza , ale to i tak nic w porównaniu z moim 1.9 tdi ktory zostawil by go hen daleko z tylu, a miał 116km , ten ma 140km.

Czy ktoś mia jakieś pomysły co może być ?
Czy to tylko pompowtryski?
Czy tylko regeneracja wchodzi w grę ?
Może warto było by cos jeszcze sprawdzić?

Każda wypowiedź będzie pomocna i przemyślana czy sprawdzona , oczywiście czas czasem nie pozwala , ale to samo życie .


http://vaglogi.pl/log-004_013_023_PcDIC4.html
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-01, 10:26

Przemo214 napisał(a):Może warto było by cos jeszcze sprawdzić?

Przemo214, wyjęcie pompowtrysków jest ostatecznością. Brak "mocy", wolne przyspieszanie niekoniecznie musi być związane z pompowtryskami i odczytami związanymi z BIP-ami. Fakt, log 023 "wygląda jak wygląda" ale na wskazania/ odczyty wartości BIP-ów może mieć wpływ :
A6Forum napisał(a):..... jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.

Temat :arrow: diagnozowanie-pompowtryskiwaczy-przy-pomocy-vag-vcds-t1223.html#postingbox

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać warto wykonać komplet logów, sprawdzić jakość połączeń wiązki (oczyścić, "podgiąć"/docisnąć konektory), przeprowadzić regulację PD-ka i poprawić synchronizację wałka rozrządu względem wału ( Synchro z logu 004 wynosi "0" co w Twoim przypadku może wynikać z tego, że została ustawiona/ poprawiona "manualnie".
Trochę info dotyczących blokady T100 :arrow:2-0-tdi-bre-nieregularne-wibracje-trzesienie-silnika-2006-t7191.html?hilit=diagnozowanie%20pompowtryskiwaczy#p85063 (znajdziesz też link do instrukcji dotyczącej regulacji PD-ków)
i :arrow: wymiana-rozrzadu-w-a6-c6-2-0tdi-170-2010-t4753.html?start=15.
Oczywiście przy ustawieniu synchro na "0" żadnego "wybuchu" nie będzie. Ale wiem, że po ustawieniu na blokadzie T100 (z tego co pamietam okolice -2 do -2,7 w zależności od silnika) wartości BIP ulegają zmianie.

Przemo214 napisał(a):Zauważyłem że auto na wolnych obrotach nie równo pracuje ( szarpie silnikiem )

Bez logów trudno cokolwiek podpowiedzieć, tym bardziej, że nierówna praca/ szarpanie mogą być również powiązane z tzw "imbusikiem" napędu pompy oleju.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-02, 07:53

Dziękuje za odpowiedź , wychodzi na to że nie potrzebnie ruszałem te synchronizację , bo gdy sprawdzałem były na -2 czasem zmieniały się na -2.5 , wszędzie pisze że czym bliżej zera tym lepiej więc ustawiłem na zero , chodź ciężko było bo na początku niby było zero a auto nie odpalało i wtedy wyskoczył błąd o odczycie z czujnika walka , ale ustawiłem i jest dobrze , ale zauważyłem że ten czujnik jest na jednym kole pasowym , wiec będzie trzeba kupić te blokady i ustawić ponownie .

Dokładnie jakie logi mam zrobić ? Bo często piszą razem , albo oddzielnie po kolei każdy , z obciążeniem i bez .

Imbusik ? Jak to sprawdzić ? Da się ? Poprostu wyrobiony ?
Jeszcze moje obserwacje dały do myślenia że po moich ustawieniach auto rano na zimnym silniku pali na 2 lub 3 raz , czyli odpali i zgaśnie , drugi raz kręci z 2 sek i odpala już i jest już ok do następnego ranka . Wcześniej było dobrze, auto mam od niedawna i tyle zdarzyłem zauważyć. Co można jeszcze powiedzieć że znów na zimnym silniku mniej szarpie , prawie tego nie odczuwa się . Ale wtedy ma 200 obr gdzieś więcej z czasem nagrzewania się zaczyna szarpać silnikiem .
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-02, 10:37

Przemo214 napisał(a):Dokładnie jakie logi mam zrobić ? Bo często piszą razem , albo oddzielnie po kolei każdy , z obciążeniem i bez .

:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Silniki R4 na pompowtryskach
Na początek statyczne i tzw BS-y ( bez włączonych odbiorników prądu i rozgrzany powyżej 80*C). Chociaż przy okazji dobrze by było zrobić dynamiczne (jeżeli jest możliwość to na 4 biegu)
Przemo214 napisał(a):wiec będzie trzeba kupić te blokady i ustawić ponownie .

Możesz spróbować ustawić metodą prób, lub może uda Ci się (na ten jeden raz) gdzieś pożyczyć.
Przemo214 napisał(a):Jeszcze moje obserwacje dały do myślenia że po moich ustawieniach auto rano na zimnym silniku pali na 2 lub 3 raz , czyli odpali i zgaśnie , drugi raz kręci z 2 sek i odpala już i jest już ok do następnego ranka . Wcześniej było dobrze, auto mam od niedawna i tyle zdarzyłem zauważyć.

Więc tym bardziej warto sprawdzić wracając do poprzednich ustawień.
Przemo214 napisał(a):Co można jeszcze powiedzieć że znów na zimnym silniku mniej szarpie

:arrow: 2-0-tdi-bre-nierowna-praca-silnika-t2421.html#p31035
Bardzo możliwe, że powodem szarpania okażą się jeynie pompowtryski, jednakże zanim je "wyrwiesz" znacznie mniej nakładowe finansowo jest sprawdzenie/wykonanie innych (znacznie mniej nakładowych) opcji.
Przemo214 napisał(a):Imbusik ? Jak to sprawdzić ? Da się ? Poprostu wyrobiony ?

Musisz zdjąć miskę olejową. Poszukaj info w sieci wpisując w Googla "wymiana zabieraka pompy oleju 2,0 tdi" Niestety jest "trochę" rezania.
Przemo214 napisał(a):auto mam od niedawna

Czy coś wiesz odnośnie napraw/wymian przeprowadzanych przez poprzednich właścicieli ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-02, 12:50

Powinno mi się udać ustawić na -2 bez większych problemów , jakieś doświadczenie już mam, chodź czasem różnie bywa i później okazuje się to skomplikowane , ale spróbuję .
Jedno czego nie sprawdziłem to DPF , bo najprawdopodobniej jest w aucie . Dziś po pracy zajmę się sprawdzeniem tego czy jest i ile sadzy jest w nim zebrane .
Jak dam radę to dziś zrobię logi i wrzucę je , co do dynamicznych , nie bardzo mam gdzie , ale może jak coś to na 3-ce spróbuję zrobić , w każdym bądź razie postaram się coś wykombinować .
Link czytałem, pomocny , wcześniejsze co podałem bardzo ciekawe , aż sobie wydrukowałem , jeszcze się przydadzą .
Co do imbusika , patrzyłem na YouTube jak to wszystko wygląda , czy duże prawdopodobieństwo jest że to przez to silnik nie równo pracuje ?

Mam możliwość kupienia wtrysków , gdzie gość daje gwarancję na nie , nie pamiet na jaki czas tylko , a koszt to 1000 zł .

Czy wiem coś o naprawach ? Gość zapewniał że nic nie robił prozc zmiany filtrów i oleju włącznie z filtrem paliwa . I tu myślę że właśnie może ktoś myślał że wymiana filtra paliwa pomoże ! Nie dość zalany złym olejem , bo 15W40 , a powinien być 507.00 jak ma filtr cząstek stałych lub 505.01 bez filtra , mowa o normalnym servisowaniu nie long live.
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-03, 09:14

Tu mam jeszcze jedne logi zrobione które zapomniałem wrzucić, dziś zrobię stateczne i spróbuję jeszcze dynamiczne . W każdym bądź razie statyczne będą napewno zrobione dziś .
Styki na listwie łączenia są sprawdzone , do gięte . Pierwsze myślałem że poprawiło się , ale to chyba złudzenie było bo dalej nie równo pracuje i na do 2000obr nie ma mocy ciężko ruszyć.
Co jeszcze zauważyłem że poszarpuje delikatnie jak się przyspiesza , prawie tego nie odczuwa się !

http://vaglogi.pl/log-013_011_093_7NTw3Ll.html
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-03, 20:32

Dziękuje za cierpliwość . Logi stateczne zrobione.
Niestety nie ustawiłem synchronizacji na -2 , męczyłem się godzinę chyba . Raczej kupię blokady i wtedy.
O to one.

http://vaglogi.pl/log-011_001_007_exZ7G.html
http://vaglogi.pl/log-023_018_013_bXgN1i.html
http://vaglogi.pl/log-004_DjBS45.html

tu nastawy podstawowe.
http://vaglogi.pl/log-003_5S8oE.html
http://vaglogi.pl/log-011_m6cm5t.html

Postaram się jeszcze zrobić logi dynamiczne , w wolnym czasie .
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-05, 12:52


Niestety ale nie są to logi w nastawach podstawowych..
Poglądowo (prawidłowo wykonane)
011 :arrow: http://vaglogi.pl/log-011_ti4LZQ.html
003 :arrow: http://vaglogi.pl/log-003_E3Qg0II.html ( silnik BKD ale ok)
Prawidłowy BS jest pod pierwszym zapisem (wykonanym tak samo jak w Twoim przypadku). Może być pomocny/ alternatywny ponieważ widać "przejście" pracy EGR-a na zamknięty ( zmiana odczytu/ wartości z 250 na ok 410 ), drugi zapis jest typowy dla 003 BS (podwyższone obroty, widoczna aktywna/ nieaktywna recyrkulacja) ..
Dawno nie korzystałem z VCDS-a ale z tego co pamiętam po przejściu ( z bloków pomiarowych) w nastawy podstawowe lub wybranie nastaw podstawowych (zamiast bloków pomiarowych 008) i wybraniu kanału 003 ( lub analogicznie 011) spróbuj wcisnąć/ uruchomić "ikonkę" TURBO ( jest po prawej stronie napisu VCDS). Silnik powinien zwiększyć obroty do ok 1407/ min i rozpocznij zapis.. Ale musisz to sprawdzić sam.
Przemo214 napisał(a): Logi stateczne zrobione.


Statyczny 003 ? ;)

Teoretycznie: Wartości z logu 001 wskazują na "lejące" PD-ki (001.1 z przewagą poniżej 3.0 mg/str) - pomimo tego ,że ujemne i b.wysokie BIP-y sugerują znaczne skrócenie czasu wtrysku (więc po drodze może być kwestia zbyt niskiego ciśnienia paliwa dostarczanego przez pompę tandemową,jakości paliwa, itp..)

Praktycznie raczej bez wyjęcia i profesjonalnego sprawdzenia pompowtrysków się nie obejdzie, ale taką decyzję musisz podjąć sam.

Przemo214 napisał(a): Mam możliwość kupienia wtrysków , gdzie gość daje gwarancję na nie , nie pamiet na jaki czas tylko , a koszt to 1000 zł .

Rozumiem "używki" (bez konieczności oddawania swoich) ? <mysli> Nie znając źródła, sprzedawcy trudno cokolwiek podpowiedzieć. Jeżeli możesz je sprawdzić montując u siebie i ewentualnie bezproblemowo zwrócić może to jest jakieś rozwiązanie ale musisz sam zadecydować. Zakładając że są to używki przed montażem powinno się zastosować nowe "zestawy naprawcze" i nakrętki. W/g sztuki "zestawy naprawcze/ uszczelki stosuje się raz.
Przemo214 napisał(a):Nie dość zalany złym olejem , bo 15W40

Czyli według zasady " na duży przebieg/ zmęczony motor gęsty olej"... Szkoda czasu na komentowanie.

Przemo214 napisał(a):na do 2000obr nie ma mocy ciężko ruszyć.

Dlatego też warto zerknąć na logi dynamiczne (tak od 1500 obr)..
Przemo214 napisał(a):Co można jeszcze powiedzieć że znów na zimnym silniku mniej szarpie , prawie tego nie odczuwa się .

Jeżeli Ci się chce zaloguj 001 statyczny na nie rozgrzanym silniku..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-06, 08:05

Dziś zrobię poprawnie. 003 log, chyba gdzieś mi uciekł , dyniamiczne także dziś postaram się zrobić . Log na zimnym 001 oczywiście że zrobię , jak sprawdzić to sprawdzić jak trzeba i ile trzeba .
Co do oleju to nie wiem czemu taki , ale zmienię go na 5W30.
I wbrew temu że mówisz ma dużo przejechane w tych realiach (Anglia) jest pomiędzy . 120000mil . Mam audi który ma już 188tys mil i śmiga , walek już do wymiany , ale jeździ tak z oryginałem . Nie można go porównać do tego a ma 115 to 1.9 TDI bke. No ale wróćmy!

Możliwość kupienia wtrysków bez oddania swoich i możliwością zwrotu tych jak było by coś nie tak .

Tandemowa pompa też o niej myślałem . Dla pewności podjadę do mechanika i sprawdzę jakie daje ciśnienie na wolnych i większych obrotach . ( Oczywiście w wolnej chwili )

Jedno pytanie czy miał byś możliwość rozkodowania Vin ? Wydaje mi się że nie ma on DPF bo w VCDS nie ma grupy 75 , ale chcę być pewny .
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-06, 11:53

Przemo214 napisał(a):Jedno pytanie czy miał byś możliwość rozkodowania Vin ?

Niestety już nie. Ale możesz sprawdzić po kodach wyposażenia znajdujących się na "wlepie" w książce serwisowej (jeżeli jest) lub w bagażniku (bodajże wnęka koła zapasowego).
7GN oznacza przystosowany do montażu DPF-a
7GG z DPF
0GG Brak
Oczywiście stan faktyczny (jeżeli jest 7GG) niekoniecznie będzie zgodny z zapisem na wlepie.
Przemo214 napisał(a):Wydaje mi się że nie ma on DPF bo w VCDS nie ma grupy 75

Bardzo możliwe, że nie ma lub jeżeli był to może "poleciał". Profilaktycznie zerknij czy masz grupę 068.
Przemo214 napisał(a):Co do oleju to nie wiem czemu taki , ale zmienię go na 5W30.

Generalnie 15W40 nijak koresponduje z DPF-em. Ale raczej nie dowiesz się czemu wlano olej o takiej specyfikacji.
Do niczego nie namawiam ale wlałbym 5W40. Od wielu lat olej wymieniam co 10 tyś km..
Przemo214 napisał(a):I wbrew temu że mówisz ma dużo przejechane w tych realiach (Anglia) jest pomiędzy . 120000mil

Ja nie wiedziałem ile ma przejechane. Po prostu według teorii niektórych "kowali" po przebiegu 200 tys powinno się zmienić olej na gęściejszy..
Przemo214 napisał(a):możliwością zwrotu tych jak było by coś nie tak .

Jest to dobre rozwiązanie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-06, 17:14

zibi06 napisał(a):7GN oznacza przystosowany do montażu DPF-a

Moja wklejka jest nie widoczna w dużej części , ale widzę tam wpis 7GN czy się mylę ?
Obrazek



zibi06 napisał(a):Ja nie wiedziałem ile ma przejechane. Po prostu według teorii niektórych "kowali" po przebiegu 200 tys powinno się zmienić olej na gęściejszy..

Tak wiem , chciałem tylko powiedzieć , nie mam żadnych pretensji . :mrgreen: sorki jak źle to wyszło .

zibi06 napisał(a):Dawno nie korzystałem z VCDS-a ale z tego co pamiętam po przejściu ( z bloków pomiarowych) w nastawy podstawowe lub wybranie nastaw podstawowych (zamiast bloków pomiarowych 008) i wybraniu kanału 003 ( lub analogicznie 011) spróbuj wcisnąć/ uruchomić "ikonkę" TURBO ( jest po prawej stronie napisu VCDS). Silnik powinien zwiększyć obroty do ok 1407/ min i rozpocznij zapis.. Ale musisz to sprawdzić sam.

Niestety tak to nie działa , jak wcisnę to nic się nie dzieje i muszę wtedy cofnąć wstecz.

log z 001 z zimnego silnika
http://vaglogi.pl/log-001_raT5rY.html

Logi BS
http://vaglogi.pl/log-003_ZfrVL.html
http://vaglogi.pl/log-011_52ropV8.html

Logi dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-001_003_004_PxV7k.html
http://vaglogi.pl/log-007_011_013_25PbFoN.html
http://vaglogi.pl/log-018_023_Ka7qt.html



Znów nieszczęsny log 003 stateczny zaginał :[ ,więc zrobię następnym razem, ale dynamiczny jest . ;)
I sprawdzę tą grupę 068.

Bardzo mnie ciekawi czemu on taki słaby ? Co jest?
Czytałem także że może to być od zalepionego kolektora ssącego, ale sam nie wiem, to także trzeba sprawdzić .
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-06, 18:13

Przemo214 napisał(a):widzę tam wpis 7GN czy się mylę ?

Jest 7GN.
Przemo214 napisał(a): ale dynamiczny jest .

No prawie jest. Chyba jednak nie czytałeś... (chociaż na mały + można zaliczyć 013)..
Lechu napisał(a):
III. Logowanie dynamiczne

Lechu napisał(a):• Silniki R4 na pompo wtryskach (Np. AWX)

- w Blokach pomiarowych:
000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 , 023 (można/warto)

Przemo214 napisał(a):Czytałem także że może to być od zalepionego kolektora ssącego .
ale sam nie wiem . także muszę to sprawdzić .

dodatkowo do sprawdzenia ( i raczej czyszczenia) układ recyrkulacji spalin.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-06, 19:42

zibi06 napisał(a):No prawie jest. Chyba jednak nie czytałeś... (chociaż na mały + można zaliczyć 013)..

Znów coś pominąłem?
W grupie 000 u mnie nic niema.
Ten link co mi podałeś, tam w opisie nic nie piszą o 8 i 10 jest za to 000, 001,003,004,007,011.013,018,023
I nastawy podstawowe 011,003.

Czy mógłbyś napisać coś więcej o logach, jak one tam wyglądają? ( twoim okiem )

Zrobiłem także logi dynamiczne 008,010
http://vaglogi.pl/log-008_010_AJFSnG.html

Log 003 którego brakuje
http://vaglogi.pl/log-003_4fEpO.html
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez zibi06 » 2020-06-08, 03:37

Przemo214 napisał(a):Ten link co mi podałeś, tam w opisie nic nie piszą o 8 i 10

Piszą, piszą :) Instrukcję "jak vagować" pamiętam min 10 lat i się nie zmieniła (oprócz zmiany stron www. do konwersji zapisanych pików .csv) ;)

Przemo214 napisał(a): jak one tam wyglądają? ( twoim okiem )

zibi06 napisał(a):Tandemowa pompa też o niej myślałem . Dla pewności podjadę do mechanika i sprawdzę jakie daje ciśnienie na wolnych i większych obrotach .

Sprawdź to. Jednakże podejrzewam, że będzie ok więc wyjęcie i sprawdzenie lub podmiana PD-ków Cię nie ominie. Korekcje 013 dotyczące biegu jałowego są niby ok , ale dawka paliwa i bipy są mało "zadowalające" Dokładając ten dodatkowy 013 w zapisie dynamicznym korekcje mogą wskazywać, że faktycznie coś dzieje się z PD-kami.
Przemo214 napisał(a):Bardzo mnie ciekawi czemu on taki słaby ? Co jest?

Niestety sama wymiana PD-ków delikatnie "mówiąc" niekoniecznie będzie panaceum na brak mocy w zakresie od ok 1,8 - 2 tyś obrotów.
O ile w logu 003 dyn mierzona masa powietrza jest ok (nawet w pewnym zakresie z naddatkiem) i pierwszym zapisie logu 011 dynamicznego (od ok 1700 obr) w/g "cyferek" można było założyć, że auto "zbierało" się w miarę przyzwoicie (bez muła), w drugim (poniżej) było nieznacznie "gorzej" to w połączeniu z logami wykonanymi w sobotę to można wnioskować, że auto w dolnym zakresie obrotów "ma muła". Gdybając można zastanawiać się nad ewentualnym problemem z turbo. Jakoś nie daje mi spokoju myśl dotycząca oleju 15W40, czy wlał go jakiś idiota czy był w tym jakiś cel. Ale mniejsza z tym, pewnie niepotrzebne dywagacje. Olej powinieneś wymienić na właściwy dla PD-ków.
zibi06 napisał(a):Przemo214 napisał(a):
Czytałem także że może to być od zalepionego kolektora ssącego .
ale sam nie wiem . także muszę to sprawdzić .

dodatkowo do sprawdzenia ( i raczej czyszczenia) układ recyrkulacji spalin.

Według mojej oceny wartości z logu 003 BS nie są prawidłowe więc może jednak warto sprawdzić i ocenić czystość /szczelność układu dolotowego i wszystkiego co związane z układem recyrkulacji spalin (przed ewentualną podmianą PD-ków).
Niestety, ale pomimo poszukiwania dodatkowych informacji, jakiejś analizie, w niczym więcej nie pomogę.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Bipy i brak mocy

Postprzez Przemo214 » 2020-06-09, 08:13

Tak jak pisałem , przejrzę dolot i zobaczymy co z nim jest , PD-eki już są zamówione . Ale muszę jeszcze kupić śruby do ich mocowania , znasz może numer katalogowy?
Chyba tylko te śruby i zestaw uszczelniaczy . Czym czyścić gniazda PD-ekow ? Szmatka ok czy lepiej nie ? Nie chcę zapchać kanałów paliwowych w PD-ekach .
Dodam iż wczoraj jechałem autostradą , i stwierdzam że on nie ma mocy w pełnym zakresie gazu , ciężkawo się rozpędza .
Aż się boje co może być . Jak wtryski nie pomogą i czyszczenie dolotu to go z przepaści puszczę :(

Tak myślę i myślę i przyszło mi na myśl coś takiego !
Czy wytarty któryś z wałków może by dać takie objawy ?
Bipy tragiczne i brak mocy ?
Przemo214
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2020-05-31, 18:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Przemek

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości