Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Postprzez rysiux666 » 2024-02-02, 20:48

Witam od jakiegoś czasu pokazuje mi błąd: awaria sytemu układu zbiorników. Poczytałem na forum i wymieniłem pływak w części bagażnika, niestety nadal pokazuje mi zerwoy stan paliwa. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
rysiux666
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2024-02-02, 20:43
Model: A6 C7
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014
Imię: Krzysztof

Re: Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Postprzez BoB » 2024-02-06, 18:54

Przyczyny nieprawidłowego działania wskaźnika paliwa:

1. Uszkodzony moduł wysyłający
Jednostka wysyłająca to miejsce, w którym zaczyna się cały proces. Podczas pracy pojazdu jednostka wysyłająca stale monitoruje poziom paliwa w zbiorniku. Jednak to ciągłe użytkowanie oznacza, że jest on podatny na zużycie.
Jeśli styki ulegną zużyciu, obwody mogą pozostać otwarte. Z kolei wskaźnik paliwa może uznać, że sygnał zwrotny napięcia oznacza, że zbiornik jest pusty lub pełny, w zależności od konfiguracji samochodu. W takim przypadku wskaźnik poziomu gazu nie zmieni się, mimo że w zbiorniku jest dużo paliwa.

2. Problemy z obwodem
Wskaźnik paliwa działa na prąd elektryczny, co wymaga sprawnego okablowania i obwodów. Jeżeli w układzie występuje usterka, napięcie może nie być wystarczające do prawidłowego odczytu wskazań wskaźnika. W niektórych przypadkach problem wynika z przerwania połączenia z masą.
Jednak każde luźne połączenie lub korozja mogą prowadzić do problemów. Usterki te są najczęściej spotykane w przypadku połączenia z modułem pompy paliwa, ponieważ jest ono stale narażone na działanie czynników atmosferycznych.

3. Zły bezpiecznik
Oprócz połączeń elektrycznych, wskaźnik poziomu paliwa wykorzystuje również bezpiecznik. Bezpiecznik można znaleźć w skrzynce znajdującej się pod kolumną kierownicy lub po stronie kierowcy pojazdu. W niektórych pojazdach skrzynka bezpieczników znajduje się również pod maską.
Sprawdzenie bezpiecznika jest proste i zajmuje tylko kilka minut. Mapę bezpieczników można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu, aby ustalić, który z nich zasila wskaźnik gazu.

4. Uszkodzony wskaźnik poziomu
Chociaż ta usterka nie jest tak prawdopodobna, nadal może być przyczyną. Wewnątrz wskaźnika poziomu paliwa znajduje się wewnętrzny obwód, który może ulec uszkodzeniu. Jeśli tak się stanie, wskazówka może wskazywać dowolny poziom.
Jeśli wskaźnik znajduje się między punktem połowy a pełnym lub pustym, może to oznaczać awarię obwodu w jednym z obszarów. W przeciwnym razie, jeżeli igła zatrzyma się na pełnym lub pustym poziomie, oznacza to, że obwód jest zwarty. Jest mało prawdopodobne, że wskaźnik będzie się poruszał, dopóki nie zostanie wymieniony.

5. Nieprawidłowo działający zespół przyrządów
W nowszych samochodach zestaw wskaźników stanowi jeden zintegrowany element wyposażenia. Zamiast korzystać z wielu obwodów, wszystko jest ze sobą połączone.

Dla potomności procedury napraw:

Jak sprawdzić wskaźnik poziomu paliwa

1. Sprawdź bezpiecznik

Prosta czynność polega na sprawdzeniu bezpiecznika. W niektórych przypadkach bezpiecznik zasila kilka wskaźników, więc możesz zauważyć, że coś innego nie jest prawidłowo odczytywane w tym samym czasie.
Jeżeli znajdziesz przepalony bezpiecznik, wymień go i ponownie sprawdź działanie wskaźnika. Jeżeli jednak bezpiecznik nadal nie działa, może to oznaczać, że mamy do czynienia z poważniejszym problemem z układem elektrycznym.

2.Autotest zestawu wskaźników
Procedurę taką posiada każdy pojazd, ale jest ona inna dla każdej marki i modelu. W starszych modelach tak jest. W nowszych to powinno znajdować się w menu ukrytym
W niektórych przypadkach może być wymagane kilkukrotne włączenie i wyłączenie świateł przednich przez naciśnięcie przycisku, ale może też być wymagane przekręcenie stacyjki. Podczas autotestu wskaźnik paliwa powinien przejechać przez wszystkie miejsca. Jeśli tak się nie stanie, oznacza to, że coś jest nie tak ze wskaźnikiem paliwa lub zestawem wskaźników.

3. Sprawdzenie okablowania
Sprawdzenie wszystkich przewodów nie jest trudne, ale wymaga trochę czasu. Należy zacząć od zbiornika paliwa i sprawdzić wiązkę przewodów. Należy także przyjrzeć się połączeniom końcówek i uziemienia, które mogą ulec korozji na skutek działania deszczu, śniegu i soli.
Jeśli zauważysz korozję, usuń połączenie i wyczyść je. Upewnij się, że zostało ono ponownie zamocowane w odpowiednim miejscu. Jeśli znajdziesz uszkodzony przewód, musisz go wymienić. Jakiś siuwaks też może pomóc.
Można również zmierzyć omomierzem przewody od miernika, a następnie porównać wyniki zmierzone na nadajniku, jeśli jest różnica w omach, bardzo prawdopodobne jest, że obwód jest otwarty lub zwarty.

4. Testowanie modułu wysyłającego
Jeśli całe okablowanie wygląda dobrze i nie ma problemu z bezpiecznikiem, należy przejść do sprawdzenia modułu wysyłającego. W niektórych przypadkach uszkodzony jest tylko pływak.
Aby sprawdzić jednostkę wysyłającą, należy ustawić multimetr na wartość omową. Przyłóż jedną sondę do zacisku nadajnika, a drugą do masy. W miarę przesuwania pływaka opór na multimetrze powinien się zmieniać. Jeśli rezystancja nie zmienia się, oznacza to, że jednostka wysyłająca uległa awarii.
Jeśli masz jednostkę wysyłającą z pompą paliwa zintegrowaną z zespołem, trudniej będzie ją przetestować. W przypadku awarii takiego zespołu należy wymienić cały zespół pompy. W niektórych modelach samochodów, aby dostać się do jednostki wysyłającej, trzeba wymontować zbiornik paliwa, co znacznie utrudnia cały proces.

5. Sprawdź wskaźnik

Jeśli masz starszy pojazd, wskaźnik powinien mieć dwa zaciski. Jeden z nich służy do pobierania prądu zawsze, gdy jest włączony zapłon, a drugi to przewód wychodzący z jednostki wysyłającej. Sprawdź ciągłość między zaciskiem nadajnika a złączem przy zbiorniku. Jeśli nie ma ciągłości, należy znaleźć przerwę w okablowaniu.

Można również sprawdzić wskaźnik paliwa, sprawdzając jego oporność. W nowszych pojazdach wykonanie tej czynności może być prawie niemożliwe ze względu na zintegrowany zestaw wskaźników. Aby dostać się do wskaźnika, może być konieczny demontaż całego zestawu wskaźników, dlatego najlepiej jest najpierw dokładnie sprawdzić okablowanie i jednostkę wysyłającą.
BoB
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2024-01-13, 14:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2014
Imię: BoB

Re: Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Postprzez BoB » 2024-02-06, 19:01

Nr części 4G0919673A lub nowszy numer 4G0919673C
BoB
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2024-01-13, 14:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2014
Imię: BoB

Re: Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Postprzez rysiux666 » 2024-02-08, 18:18

Czyli może być uszkodzony pływak ten co jest przy pompie paliwowej.
rysiux666
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2024-02-02, 20:43
Model: A6 C7
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014
Imię: Krzysztof

Re: Błąd B10581B nie pokazuje stanu paliwa proszę o pomoc

Postprzez BoB » 2024-02-09, 20:27

rysiux666 napisał(a):Czyli może być uszkodzony pływak ten co jest przy pompie paliwowej.

Może tak być, ale pamiętaj, co sprawdziłeś i zrobiłeś do tej pory. Z tego co piszesz nie ma żadnego sygnału.
BoB
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2024-01-13, 14:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2014
Imię: BoB


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości