blad p201500

blad p201500

Postprzez misza1503 » 2016-01-05, 01:03

witam
czy jest ktos w stanie rozszyfrowac co dokladnie oznacza ten kod bledu P201500.
auto to a6 2.0 tdi 170 km 2010 rok

z gory dzekuje za pomoc
pozdrawiam :-)
misza1503
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-01-05, 00:52
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Michal

Re: blad p201500

Postprzez Piotruś » 2016-01-05, 09:56

Na 90% uszkodził się nastawnik klap kolektora ssącego. Usterka do usunięcia w przedziale 500 - 700 zł.- gdy wszystko będzie "normalnie".
Ja bym Ci radził jednak założyć na próbę najpierw zastępczy nastawnik. bo jeśli problem wystąpił przy niskich temperaturach otoczenia winna może być wiązka silnika (a nie sam nastawnik).
W takim przypadku (jeśli szwankuje wiązka a nie sam nastawnik), pomiary przeprowadzone nawet przez najbardziej kumatego elektronika niczego nie wykażą, bo tak "po prostu" się zdarza w podobnych przypadkach.

Ale jak wyżej napisałem, w 9 przypadkach na 10, winny jest nastawnik, a tylko sporadyczne przypadki dotyczą wiązki silnika.
Od sprytu i zaangażowania osoby usuwającej usterkę zależy celność diagnozy.

Jeżeli problemem będzie wiązka - powinna być wymieniona na nową. Dla mocno zdeterminowanych jest dorobienie "nowej" wiązki obsługujących nastawnik. Ale to wszystko tłumaczę jedynie "na zapas", bo zapewne wymienisz nastawnik i problem się skończy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: blad p201500

Postprzez misza1503 » 2016-01-05, 10:36

Witam cie Piotr dzieki za szybka odpowiedz.

Jak piszesz wyzej ze raczej uszkodzil sie nastawnik klap kolektora ssacego jezeli dobrze kumam masz na mysli silniczek ktory znajduje sie przy kolektorze.
Wlasnie wrocilem od mechanika ktory stwierdzil ze prawidlowo powinno wymienic sie caly kolektor ale to droga impreza koszt okolo 2500 albo ten silniczek to mniejszy koszt okolo 600 stowek albo najtansza opcja to rozebrac wszystko i zaczac od przeczyszczenia ale to nie wiadomo na jak dlugo pomoze .

Teraz nasuwa sie pytanie co najlepiej wybrac????

Jezeli sie orjentujesz czy moze sie cos dziac jak bede tak jezdzil dopoki nie odprowadze do warsztatu?

PS: Sory ze pisze bez polskich znakow powod brak polskiej klawiatury :-)

Pozdrawiam i dzieki za pomoc
misza1503
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-01-05, 00:52
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Michal

Re: blad p201500

Postprzez Piotruś » 2016-01-05, 10:48

misza1503 napisał(a):Teraz nasuwa sie pytanie co najlepiej wybrac????

W mojej ocenie Twój mechanik jest świetnie zorientowany w temacie i wie co mówi.
Myślę, że wybrałbym opcję nr 2 (nowy "silniczek").
Czyszczenie rzeczywiście może się okazać nieskuteczne, a jeśli nawet, to w niedługim czasie problem wróci bo zawsze wraca.

misza1503 napisał(a):Jezeli sie orjentujesz czy moze sie cos dziac jak bede tak jezdzil dopoki nie odprowadze do warsztatu?

Absolutnie nie wolno tak jeździć, bo (między innymi) zniszczysz DPF'a (przy tym błędzie nie dokonuje się regeneracja aktywna).

misza1503 napisał(a):PS: Sory ze pisze bez polskich znakow powod brak polskiej klawiatury

Daj Pan spokój ... :-D . A na jaki wuj mi Twoje polskie znaki :mrgreen: :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość