BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jazdy

BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jazdy

Postprzez Kamilddz » 2015-01-24, 12:03

Witam, jestem tu nowy. Ok dwa tygodnie temu kupiłem Audi A6 2006r 3.0 TDI 225km. Problem polega na tym,że gdy auto jest zimne ciężko pali. Tzn przez ok 2-5sek wchodzi na obroty ok 1100 i później jest normalnie ale tylko się to dzieje gdy jest zimne. Kolejny problem to gdy jadę bardzo agresywnie częste zmiany biegów, wysokie obroty auto wpada w tryb awaryjny. Na komputerze pokazało przepustnice i regulator ciśnienia paliwa. Mechanik powiedział mi również że było chyba coś grzebane z mapą auta. I poleca najpierw wgrać seryjna mapę a później szukać. Może miał ktoś taki problem i go rozwiązał? Proszę o pomoc.
Kamilddz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-01-24, 11:38
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Kamil

Re: BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jaz

Postprzez Piotruś » 2015-01-24, 12:37

Kamilddz napisał(a):Mechanik powiedział mi że było coś grzebane z mapą auta i żeby zacząć od wgrania podstawowej mapy.

Mechanik ma rację. Powinieneś wrócić do serii żeby ustalić faktyczną kondycję techniczną silnika, a przede wszystkim osprzętu. Na tej bazie usunąć niesprawności i niedomagania, a dopiero potem możesz myśleć o EWENTUALNYM chipie, ale to pod wieloma warunkami ... .

Przepustnica pewno będzie się nadawała tylko do wymiany, a z regulacją ciśnienia paliwa to już grubsza sprawa. Niestety ... .
Poczytaj, bo trochę konkretów już o tym napisaliśmy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jaz

Postprzez Kamilddz » 2015-01-24, 14:07

A możesz coś powiedzieć na temat palenia na zimno? Regulator ciśnienia paliwa kosztuje 1000zl... Wymiana załatwi problem?
Kamilddz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-01-24, 11:38
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Kamil

Re: BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jaz

Postprzez Piotruś » 2015-01-24, 16:05

Kamilddz napisał(a):A możesz coś powiedzieć na temat palenia na zimno?

Chwilowo podwyższone obroty biegu jałowego niekoniecznie są zjawiskiem niepożądanym (szczególnie w okresie zimowych chłodów) ale takie zgadywanie na odległość bez znajomości parametrów diagnostycznych i rzeczywistej skali zjawiska nie ma najmniejszego sensu. Tym bardziej, że ECU widzi problem przepustnicy, przez co niektóre parametry są utrzymywane w wartościach bazowych co również może, choć nie musi, skutkować pobijaniem obrotów.
No i nie wiemy co tam namieszał jakiś rzekomy tuner bo tak się składa, że akurat wszyscy inni użytkownicy BMK najczęściej uskarżają się na "przytrzymywanie" silnika w trakcie rozruchu, wiec odwrotnie niż Ty ... .

Kamilddz napisał(a):Regulator ciśnienia paliwa kosztuje 1000zl... Wymiana załatwi problem?

Błąd regulatora równie dobrze może oznaczać jakąś inną rzeźbę lub na przykład problem z wiązką silnika.
Tylko szaleniec mógłby stawiać w tej sprawie diagnozy na odległość.
Tak jak pisałem poprzednio - Twój mechanik ma rację oczekując powrotu do serii, bo tylko wtedy będzie mógł prawidłowo zdiagnozować parametry diagnostyczne i wydać wiarygodny werdykt. Na pewno nie powinieneś niczego wymieniać wyłącznie w oparciu o zapis błędów w sterowniku.

Pamiętaj też o tym, że istotne błędy uniemożliwiają inicjowanie aktywnej regeneracji DPF, o ile (jeszcze) go posiadasz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: BMK - Na zimnym ciężko odpala, tryb awaryjny podczas jaz

Postprzez alexpulawy » 2015-03-15, 01:56

A ja Ci powiem wprost... Nie regularne obroty na zimnym masz przez wtryski a "limp mode" przy gazowaniu przez klapki kolektorów... wtryski trochę kosztują i musisz z diagnozować które a klapki do ogarnięcia niedużym kosztem ;)

Tapnięte z Note4
Obrazek
MODY:MMI 5150PL, grill S line, 18'', ciemne szyby, kolor FIS, lampy przód LED+BiXenon, lampy tył LED, tab rej LED(ori), LED pod drzwiami

PLANY...: Zmiana na A8 D3 4.2 TDi Quattro LWB
Avatar użytkownika
alexpulawy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2014-03-12, 00:14
Lokalizacja: Puławy / Didcot (UK)
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Erwin


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości