Kamilddz napisał(a):A możesz coś powiedzieć na temat palenia na zimno?
Chwilowo podwyższone obroty biegu jałowego niekoniecznie są zjawiskiem niepożądanym (szczególnie w okresie zimowych chłodów) ale takie zgadywanie na odległość bez znajomości parametrów diagnostycznych i rzeczywistej skali zjawiska nie ma najmniejszego sensu. Tym bardziej, że ECU widzi problem przepustnicy, przez co niektóre parametry są utrzymywane w wartościach bazowych co również może, choć nie musi, skutkować pobijaniem obrotów.
No i nie wiemy co tam namieszał jakiś rzekomy tuner bo tak się składa, że akurat wszyscy inni użytkownicy BMK najczęściej uskarżają się na "przytrzymywanie" silnika w trakcie rozruchu, wiec odwrotnie niż Ty ... .
Kamilddz napisał(a):Regulator ciśnienia paliwa kosztuje 1000zl... Wymiana załatwi problem?
Błąd regulatora równie dobrze może oznaczać jakąś inną rzeźbę lub na przykład problem z wiązką silnika.
Tylko szaleniec mógłby stawiać w tej sprawie diagnozy na odległość.
Tak jak pisałem poprzednio - Twój mechanik ma rację oczekując powrotu do serii, bo tylko wtedy będzie mógł prawidłowo zdiagnozować parametry diagnostyczne i wydać wiarygodny werdykt. Na pewno nie powinieneś niczego wymieniać wyłącznie w oparciu o zapis błędów w sterowniku.
Pamiętaj też o tym, że istotne błędy uniemożliwiają inicjowanie aktywnej regeneracji DPF, o ile (jeszcze) go posiadasz.