BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-05, 15:01

Witam.
BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM
Audi zostało sprowadzone z Niemiec jakiś czas temu. Na początku jeździło się normalnie, ale czuć było zamuła jak na tą moc nie miał przyspieszenia i rozpędzał się tylko do 140km/h. Auto sprowadziłem do sprzedania i chciałem go zrobić zeby chodzil jak należy. Trzech pierwszych mechaników w ogóle nie mialo pojęcia o co chodzi, ale przynajmniej nie wzięli za to kasy. Czwarty mechanik to debil, ktory rozebral mi samochod potem nie bylo z nim kontaktu albo normalnej rozmowy. Zaprowadzilem do dziada samochod, ktory przyjechal na wlasnych kolach a jak wjezdzalem do niego na warsztat wszystko bylo rozebrane na czasteczki pierwsze bez postępów. Po kłotniach i probach porozumienia z debilem wszystko potem ustalałem juz tylko na papierze. Spisalismy umowę, po ktorej i tak nie odbieral telefonow. Ostatecznie po najazdach na jego pseudo warsztat i wielomiesiecznej walce z tą memeją odebrałem auto złożone i rzekomo zrobione, ale w stanie gorszym niż przed naprawą. Pózniej audi na zimnym miał zamuła jeszcze większego i na zimnym nie moglem sie rozpedzic do 50km/h do tego przełączał biegi jakby z opóźnieniem przy wysokich obrotach. Po rozgrzaniu znacznie się poprawialo, ale i tak nie to co kiedyś. Po moich testach na drodze, jadąc w miarę normalnie na zakrętach cos mu odbijalo jakby przełączał się w tryb awaryjny i predkosc tylko do 70km/h.
Nie wiem czy w to wierzyć, bo wszystkiego się przecież nie sprawdzi, ale podczas naprawy niby zostało wymienione:
rozrząd, zawor filtra paliwa, uszczelki wtryskiwaczy, gruszka turbiny, filtr powietrza, uszczelniacze, oringi, łożysko wiskozy
Auto zaprowadzilem do piatego mechanika, na komputerze wyrzucało ciągle jakiś bład turbiny. Po wykasowaniu błedów na chwile wrocil do poprzedniego stanu sprzed mechanikow. Tez zadnej sensownej diagnozy, sugerował, ze moze czujnik poduszki pod silnikiem.
Zrezygnowany po tych akcjach i wydanym hajsie odstawilem auto na jakis czas z powodu tez braku czasu.
Sam nie mając zadnego oprogramowania. Stawialem na czujnik n75 po odpinaniu kostki była zmiana pracy silnika, wkrecal sie jakby na wyzsze obroty. Nie mogłem go przetestowac dokladnie, bo spadł pasek osprzetu. Zostal troche nadciety i wiskoza położyła się na chlodnicy. Czy to łożysko wiskozy się rozpadlo ???
TO AUDI TO DLA MNIE KOSZMAR, KTOREGO NIKT NIE CHCE PRZEZYC. POMOCY!!!
Chce go doprowadzic do stanu uzywalnosci i odzyskać pieniądze.
Będę wdzieczny za wzystkie rady a może znajdzie się ktoś bliżej do bezpośredniego kontaktu. Ja okolice Radomia. Pozdrawiam.
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez rysiek19 » 2019-04-12, 13:56

Najpierw powinieneś zrobić dokładną diagnostykę silnika przez podłączenie kompa u jakiegoś kumatego gościa co wie jak i co z tym zrobić, a nie tylko wykasować błędy i po sprawie.Powiedz w jaki sposób mógł spaść pasek.
rysiek19
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-05-03, 20:01
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rysiek

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-17, 01:03

Problem w tym, ze każdy z tych mechaników próbował go diagnozować, ale jak widać z marnym skutkiem.
Jak odpinałem czujnik n75 to zacząłem chwile testować jego reakcje, przegazowałem go i pasek zleciał. W tej chwili wisko leży na chłodnicy a jak probuje nim poruszać to razem z wiatrakiem chodzi luźno we wszystkich płaszczyznach również rolka na ktorej sie obraca
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-17, 01:05

Co to oznacza i czy mogę cos z tym zrobić bez demontowania calego przodu?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-17, 01:07

A tak w ogole dzięki, ze w ogole odpisaleś, bo juz traciłem nadzieje, ze ktos odpowie na tego posta...
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez Piotruś » 2019-04-17, 14:00

Norbiter,
pomimo tego, że Twoje wypowiedzi są spójne, logiczne i pozornie wyczerpujące zakres pytania, moim zdaniem JEDNA JEDYNA odpowiedź może dotyczyć wskazania miejsca, w którym w końcu ktoś zweryfikuje wszystko co opisałeś, a potem jeszcze fachowo, rzetelnie i skutecznie przywróci do użytku.
Prowadzenie tutaj dyskusji stricte merytorycznych, wobec porażającego obrazu niekompetencji dotychczasowych mehankuf :evil: w mojej ocenie mogłoby doprowadzić Cię jedynie do jeszcze większej katastrofy.

No chyba, że jednak znajdzie się jakiś jasnowidz zdolny rozwiązać Twój problem zdalnie (via forum lub telefon albo innego emaila), to trzymam ze wszystkich sił kciuki za powodzenie. Ja BARDZO bym chciał, jednak nie widzę żadnych szans zrobić tego inaczej niż na żywym organizmie.


Bez wątpienia ktoś taki istnieje, ale ja nie znam nikogo kompetentnego i godnego polecenia w Twoich rejonach. To już inni Forumowicze z Twoich okolic musieliby się wypowiedzieć.
Inna sprawa, że każdy prawdziwie dobry rzemieślnik rzadko wyraża zgodę na wchodzenie w bagno pozostawione przez innego druciarza, co może dodatkowo utrudnić stojące przed Tobą zadanie ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-17, 16:10

No roaumiem. Narazie chce chociaz u siebie ten pasek zalozyc zeby jakos dojechac do mechanika na wlasnych kolach. Mozesz cos podpowiedziec w tym temacie?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez Piotruś » 2019-04-17, 22:11

Spójrz tu:

https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 64/121940/

Najczęściej rozwala się wiskoza (nr 6) "sama z siebie" i odlatując wraz z wiatrakiem (nr 12) zachowuje się w komorze silnika jak mały granat, demolując na przykład chłodnice, osłony pasków a nawet maskę silnika ale pasek wielorowkowy zostaje na swoim miejscu, bo raz że jest chroniony plastikową osłoną, a dwa z kołem pasowym napędzającym wiskozę rzadko dzieje się coś złego.

Skoro jednak wiskoza odpadła, a wraz z nią pasek, to najprawdopodobniej wykręciły się trzy śruby (nr 11) koła pasowego (nr 5) .
Tyle tylko, że w tym przypadku ciężko wyjaśnić dlaczego odpadła też wiskoza, która wspiera się na dupnej nakrętce wkręcanej bezpośrednio na oś łożyska w elemencie numer 2.
I to właśnie jest ten moment, w którym jakakolwiek pomoc na odległość przestaje być możliwa, bo nikt nie jest wróżbitą i bez wyraźnych zdjęć nie wyjaśni C co tak naprawdę się stało. Zresztą zdjęcia też wcale nie muszą dać jednoznacznej odpowiedzi.
Założenie paska do najłatwiejszych czynności też wcale nie należy, ale jeśli wszystkie koła pasowe, WŁACZNIE Z NAPĘDZAJĄCYM WISKOZĘ pozostają na swoim miejscu, to musisz założyć klucz na napinacz i wtedy poprowadzić pasek wielorowkowy jak trzeba. No ale ego też nie bardzo sam dokonasz, bo najpierw musiałbyś się pozbyć plastikowej osłony paska wielorowkowego co oczywiście jest możliwe, ale raczej tylko w warunkach warsztatowych.

Błędne koło.

Jedyne co można Ci doradzić, to jeśli do wybranego warsztatu nie jest daleko (do 10 km maksimum), może uda się tam dotrzeć na samym (porządnie podładowanym) akumulatorze, uprzednio całkiem pozbywając się paska żeby wielorowkowego (żeby w nic się nie wkręcił i nie spowodował katastrofy totalnej.
Silnik na krótkim dystansie nie ucierpi, bo pompa wody bierze napęd od zębatego paska rozrządu, a ten jak rozumiem wciąż pozostaje na swoim miejscu.

Masakra jakaś ... .
Jak już wcześniej pisałem przy tak rozległym zakresie uszkodzeń pomoc przez internet w mojej ocenie (pomimo najszczerszych chęci) nie jest możliwa.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-18, 16:55

Tak, rozrzad jest ok.
Jesli chodzi o kolo pasowe to jak lape za wiatrak to wszystko trzyma się w kupie czyli wiatrak wiskoza i kolo tylko, ze kolo pasowe chodzi luzno tak jakby sie odkrecilo. Bardzo malo miejsca tam jest zeby to wyjac czy cos zobaczyc bez demontazu przodu
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez rysiek19 » 2019-04-18, 18:43

Bez demontażu przodu się nie obejdzie żeby podkręcać plastiki i odkręcić wiskoze,
rysiek19
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-05-03, 20:01
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rysiek

Re: BRAK MOCY. AUDI A6-c5 Quatro 2.5 TDI 180KM

Postprzez norbiter » 2019-04-18, 19:29

Ok. Jak bedzie chwila to zdemontuje ten przod. Podeslesz mi rysunek jak ten pasek powinien przechodzic przez rolki?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości