Brak mocy

Postprzez oli80 » 2013-10-13, 22:05

Joker001, Turbinka nie wymaga więcej regulacji ;-)
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez Joker001 » 2013-10-14, 09:33

Czyli tymi wartościami 1071 nie ma co się przejmować?
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez oli80 » 2013-10-14, 10:02

Jak ci nie przeładowuje to nic nie macaj,turbo troszkę wysoko jest podregulowane ale 2.5 tdi przy takim ustawieniu jest żwawszy w dolnym zakresie obr i lepiej reaguje na gaz,jagbys jednak chcial miec takie ustawienia jak kiedyś to należy nieco wydłurzyć sztange
od gruszki ;-)
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez Joker001 » 2013-10-14, 11:56

krysti napisał(a):
Może być membrana egr uszkodzona, wężyki uszkodzone lub zawór n18.
Obstawiam na membranę w egr. Możesz w dmuchnąć w wężyk podłączony do egr i zobaczyć czy ucieka powietrze przez membranę.


Dmuchnąłem, powietrze nie ucieka, wężyki całe.
Czy jakby padł ten zawór N18 to nie wywali jakiegoś błędu?
Czy N18 można jakoś zdiagnozować?

oli80 napisał(a):Jak ci nie przeładowuje to nic nie macaj,turbo troszkę wysoko jest podregulowane ale 2.5 tdi przy takim ustawieniu jest żwawszy w dolnym zakresie obr i lepiej reaguje na gaz,jagbys jednak chcial miec takie ustawienia jak kiedyś to należy nieco wydłurzyć sztange od gruszki ;-)


To jakby zauważyłem że się lepiej zbiera - mi nie przeszkadza :lol: , tylko czy nie będzie to miało wpływu na dalszą eksploatację, czyli czy za jakiś czas np. mi turbo nie padnie?
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-10-15, 08:10

Joker001 napisał(a):
krysti napisał(a):
Może być membrana egr uszkodzona, wężyki uszkodzone lub zawór n18.
Obstawiam na membranę w egr. Możesz w dmuchnąć w wężyk podłączony do egr i zobaczyć czy ucieka powietrze przez membranę.


Dmuchnąłem, powietrze nie ucieka, wężyki całe.
Czy jakby padł ten zawór N18 to nie wywali jakiegoś błędu?
Czy N18 można jakoś zdiagnozować?


Sprawdź czy nie jest zaślepiony wężyk pomiędzy N18 a membranką EGR. Jeśli jest - udrożnij go, jeśli nie jest - sprawdź czy pojawia się w nim jakiekolwiek podciśnienie.
Jeżeli wężyk okaże się drożny ale nie będzie w nim podciśnienia - wtedy zajmiesz się weryfikacją samego N18 .

Joker001 napisał(a):
oli80 napisał(a):Jak ci nie przeładowuje to nic nie macaj,turbo troszkę wysoko jest podregulowane ale 2.5 tdi przy takim ustawieniu jest żwawszy w dolnym zakresie obr i lepiej reaguje na gaz,jagbys jednak chcial miec takie ustawienia jak kiedyś to należy nieco wydłurzyć sztange od gruszki ;-)


To jakby zauważyłem że się lepiej zbiera - mi nie przeszkadza :lol: , tylko czy nie będzie to miało wpływu na dalszą eksploatację, czyli czy za jakiś czas np. mi turbo nie padnie?


Spokojnie Joker001, póki co pokazałeś nastawy podstawowe 011 i zgodnie z opinią Oli80 też jestem zdania, że wyglądają bardzo dobrze.
Kondycją "dynamiczną" turbiny tez się zajmiemy (011 dynamiczne) ale dopiero po naprawie EGR (ponieważ jego sprawność warunkuje optymalny przebieg doładowania układu ssącego).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-10-15, 11:08

Joker001 napisał(a):Dmuchnąłem, powietrze nie ucieka, wężyki całe.
Czy jakby padł ten zawór N18 to nie wywali jakiegoś błędu?
Czy N18 można jakoś zdiagnozować?


Mam taki sam problem z EGR i też do końca nie wiem w czym problem. Zawór N18 wytwarza podciśnienie do EGR, ale z logów nie trybi. Jak podmieniłem zaworki n75 z n18 to po logach widać różnicę, EGR działa ale nie w 100%. Z tego wynika że mam uszkodzony n18? Czyściłem go i niby chodzi luźno. Możliwe jest uszkodzenie fizyczne N18 i samo czyszczenie już nic nie daje?
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Joker001 » 2013-10-15, 17:34

Piotruś napisał(a):Sprawdź czy nie jest zaślepiony wężyk pomiędzy N18 a membranką EGR. Jeśli jest - udrożnij go, jeśli nie jest - sprawdź czy pojawia się w nim jakiekolwiek podciśnienie.
Jeżeli wężyk okaże się drożny ale nie będzie w nim podciśnienia - wtedy zajmiesz się weryfikacją samego N18 .


Witam,
Przewód jest drożny, podciśnienie na przewodzie jest i według mojego odczucia nawet nie małe.
Obawiam się że:
a) albo jako niedoświadczony mechanik źle wyczyściłem EGR
b) albo cały EGR do wymiany

Czy posiada ktoś jakiś opis jak się powinno wyczyścić EGR oraz jak go zdiagnozować po wyczyszczeniu czy działa / nie działa?
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-10-15, 23:54

Joker001, jeśli masz pewność, że EGR nie jest fizycznie zaślepiony przez jakiegoś technicznego impotenta (np. blaszką na łączeniu rurki EGR z rurą łączącą kolektory), a w wężyku stwierdzasz normalne podciśnienie, to za bardzo nie ma nad czym kombinować - EGR po prostu jest do wymiany.

Joker001 napisał(a):a) albo jako niedoświadczony mechanik źle wyczyściłem EGR


Nie wydaje mi się. Musiałbyś nalać jakiejś agresywnej cieczy do membranki EGR żeby ją popsuć.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-10-16, 08:05

Ja u siebie też wyczuwałem podciśnienie z N18 a EGR nie działał, ale jak podmieniłem zaworek z N75 to zaczął działać.

Podmień na próbę N18 z N75, możesz zrobić tak że zamienisz tylko połączenia węży:

EGR -> TURBO
TURBO -> EGR

i do tego zamień wtyczki na zaworkach i sprawdź czy jest jakaś różnica.
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość