BRE Ustawienie, sprawdzenie rozrządu przy pomocy VCDS-a ?

Postprzez Piotruś » 2013-08-02, 09:06

Patior napisał(a):Czy za pomocą VCDS-a można ustawić i skontrolować ustawienie rozrząd/u ?

Ustawić nie ale skontrolować tak.
Grupa 004, ostatnia kolumna "Torsion Value".
Regulacja tylko mechanicznie ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-08-02, 22:26

Patior napisał(a):Czy dobrze rozumiem że chodzi o synchronizację wałka rozrządu względem wału (czytałem na forum)?

Tak. W silniku PD fizyczne ustawienie wałka rozrządu względem wału korbowego ma decydujący wpływ na prawidłowe czasy faz rozrządu oraz wtrysku paliwa.

Patior napisał(a):Czy ta wartość w 2,0 tdi ma/powinna być podobna/ zbliżona do wartości silnika 1,9 tdi (AVF) jak w tym logu http://vaglog.rtnet.pl/malboro-country_136899.html ?

Teoretycznie oczywiście tak - omawiane synchro powinno być jak najbliższe zeru, jednak z kilku różnych powodów okazuje się, że niektóre silniki znacznie lepiej pracują przy "celowym" przesunięciu nastaw regulacyjnych - najczęściej w stronę minusa.
Wynika to po części z eksploatacyjnego zużywania się pracujących elementów, a po części z wady fabrycznej, o której jakoś nikt do dzisiaj głośno nie chce mówić ... .
Na szczęście odpowiednią "korektę" synchronizacji łatwo ustalić metodą prób i błędów, a potem się trzymać tych wartości podczas kolejnych przeglądów okresowych INO oraz kolejnych wymian paska rozrządu ;-) .
Jeżeli silnik przed przystąpieniem do wymiany paska zębatego pracuje prawidłowo oraz dobrze odpala zarówno ciepły jak i zimny - przed przystąpieniem do naprawy warto sprawdzić bieżące nastawy synchronizacji i gdyby ustawienie na blokadach coś "popsuło" - będzie łatwiej wrócić do wartości regulacyjnych sprzed wymiany paska ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości